RIP

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Iron Gonzo

Re: RIP

Bericht door Iron Gonzo »

dat is klote :shock:
hopelijk stellen ze er een expert op (zoals bij vliegtuigen) om te zien waar de oorzaak ligt van dit euvel.
ander blok erin en terug gaan met die banaan :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
danielGS

Bericht door danielGS »

Tedju J-P , das tegenslag :cry: .....heb je dan eens lelijke en slechte motor gevonden waar je GRAAG op rijd .... :razz:

Succes met de afhandeling :wink:
toetindendroai

R1150GS
R80GS basic
G650X Challenge
luc boxer

Bericht door luc boxer »

Zonde
Laatst gewijzigd door luc boxer op 04 nov 2018, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
mecapuet

Bericht door mecapuet »

Wel Gonz, ik hoop ook dat ze daar eens werk gaan van maken....zou toch graag weten wat er scheelt en voor het vertrouwen van de 1200... :idea:
En zolang men dit niet met zekerheid weet, kan je niemand met een vinger gewezen worden, zijn het enkel veronderstellingen... :!:
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
mecapuet

Bericht door mecapuet »

Afbeelding

Ja, nu zie ik het probeem, da is veeeeeelts te plat.....da moet kapot :wink: :lol:
Gr, meca.
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Een goeie reanimatie en JP is terug on the road met z'n beest!

Inderdaad 'ruk' om je dagelijkse lieveling te moeten missen,...

... maar ne keer vreemd gaan is dan ook weer efkes fun :wink:
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Opa

Bericht door Opa »

J-P schreef:Jij zegt dat ik niet eerder positief ben geweest over die motor en dat is ronduit een leugen. Hoeveel quotes wil je?

Eentje, van jou, "ik rijd geen bmw, ik rijd GS".

Dat je BMW al zo lang ik dit forum lees loopt af te zeiken tegenover de almachtige honda st 1300 is een feit geen fictie. Als je motor al langer slecht loopt waarom ben je dan niet terug gegaan naar de dealer na het onderhoud?
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Omdat ie met vakantie was. Op dinsdag ging hij open maar moest ik werken, woensdag had ik tijd, op dinsdagavond draait ie in de soep. Woensdag werd ie door de repatrilleur bij de dealer gebracht en die hadden pas vrijdag tijd om `m open te maken.
En inderdaad, ik ben niet positief over BMW en al helemaal niet over alles wat na 2003 op de markt is gekomen maar daar ging het niet over. Ik ben wat het rijden betreft altijd positief geweest over de GS1200 en qua techniek ben ik dat gewoon niet en dit is maar weer een bewijs. Als jullie als merkblinden zoveel moeite hebben met dat verschil moet je die BMW bril eens afzetten. Overigens, de ST1100 is beter dan de ST1300 vind ik zelf.

Denk hier ook maar eens over na: de BMW dealer heeft geen leenmotor in de aanbieding. Nu mag ik van m`n Honda dealer kosteloos een XL700 transalp gebruiken voor m`n vakantietrip. Chapeau.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
petje

Bericht door petje »

ik ben niet positief over BMW en al helemaal niet over alles wat na 2003 op de markt is gekomen maar daar ging het niet over.

Dit gevoel heb ik ook :-? :-?
Heb heel veel plezier aan mijn R1100RS beleefd , ben nu terug uit de Vogezen en Elzas wat me ook perfect is bevallen op mijn R1150GS. :wink: :wink: :wink:
Als ik zie wat voor problemen mijn collega op zijn K1200S heeft meegemaakt ( dit staat dan wel los van dit onderwerp )
dan kunnen de verkopen wel stijgen maar de kwaliteit daald ver onder het nivo van de jappen !!! :-( :-( :-(
haast U als U tijd hebt.
dan heeft U tijd als U haast hebt !!

HOUDOE PETJE
KLT-SE

Bericht door KLT-SE »

Hé J-P,
Jammer van de blokschade, als je in 2 jaar zoveel km rijdt, kan ik me goed voorstellen dat je vergroeid bent met je motor!
Je schrijft dat hij al even onregelmatig liep, omdat deze waarschijnlijk 'van tijd' is geraakt.
Komt dit door rek of speling op bepaalde onderdelen? Had de dealer dit niet kunnen zien?
Was het trouwens de nieuwe of de oude dealer in Goes?
Sterkte met de uitkomst, een nieuw blok of een nieuwe BMW?
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL
Afbeelding
Sven 12RT

Bericht door Sven 12RT »

J-P,

jouw motor en die andere, zijn die van hetzelfde lot? Ongeveer samen gebouwd?
Indien wel, dan lijkt het me een constructiefout waar BMW (dealer, invoerder, Duitsland) moeilijker om kan.

In elk geval, 2 jaar garantie op het nieuwe blok?? Daar gaat volk naar komen kijken hoor.
Ik begrijp dat je de machine hersteld terug wil, maar 2 jaar...
JohanGS

Bericht door JohanGS »

Hoi J-P,

Mijn deelneming met het verlies, ik zou me ook zo voelen moest mijn trees mij in de steek laten.
Alvast veel succes met de herstelling.

Btw had je werkgever geen 2+2 gekocht?

Greetz

Johangs
Ps alvast een goeie reis hee man :wink:
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

@Petje: ik weet wat je bedoeld alleen sommigen hier kunnen de waarheid die een aantal gedupeerden ondervinden niet aan. Dat er ook tevreden klanten zijn lijkt me duidelijk maar het aantal slechte motoren ertussen, amaai...

@KLT-SE:Geen idee of dat door rek of speling komt, daar moeten de profis naar kijken. De dealer (MP) heeft 2 weken geleden kleppen gesteld maar is nog maar BMW dealer sinds februari toen ze het boedeltje van Zwartepoorte overnamen. Als het aan mij ligt een nieuwe motor met alle extras van de oude (Hyperpro enzo) overgebouwd. Inderdaad zal 2 jaar garantie op het nieuwe blok wel niet des BMW`s zijn...

@Sven: Of ze van het zelfde lot zijn zijn we nu aan het nagaan. Probleem is dat de andere GS slecht liep, al bij 14000 km. Daarna is op aanraden van de dealer een Rapid Bike module geplaatst en daarom komt BMW er niet in, ook al maakte de RB module geen verschil.

@JohanGS: heeft geen nut om 2x2 te kopen omdat BMW een max kilometrage van 80K hanteert binnen die 4 jaar, ze hebben zelf ook weinig vertrouwen in hun produkt, dat is wel duidelijk.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
GS1995

Bericht door GS1995 »

Sven 12RT schreef:In elk geval, 2 jaar garantie op het nieuwe blok?? Daar gaat volk naar komen kijken hoor.
Ik begrijp dat je de machine hersteld terug wil, maar 2 jaar...
Waarom zou dat een probleem hoeven te zijn?
Toen ik vorig jaar overwoog een nieuwe (dus geen ruil of revisie)versnellingsbak te laten monteren
opperde mijn (officiële) dealer spontaan dat het prijsverschil tussen nieuw en 2dehands deels gecompenseerd werd
door de 2 jaar fabrieksgarantie op een nieuwe.
Beter oprechte subjectiviteit dan schijnbare objectiviteit
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

De zaak begint een andere wending te krijgen, ik ben namelijk zeker niet de enige. Diverse mensen op UKGSforum, Adventure rider forum en het duitse GS forum hebben dezelfde schades gehad, ook met de rechter cilinder.
J-P

Iron Gonzo

J-P schreef:De zaak begint een andere wending te krijgen, ik ben namelijk zeker niet de enige. Diverse mensen op UKGSforum, Adventure rider forum en het duitse GS forum hebben dezelfde schades gehad, ook met de rechter cilinder.
en wij wachten in spanning af op de afloop zonder al te veel tralala er rond te maken 8-)
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Bananatuffer

Bericht door Bananatuffer »

J-P schreef:De zaak begint een andere wending te krijgen, ik ben namelijk zeker niet de enige. Diverse mensen op UKGSforum, Adventure rider forum en het duitse GS forum hebben dezelfde schades gehad, ook met de rechter cilinder.
kan je ff de links van de draadjes op dat duitse forum hier zetten?
Bananatuffer

gezien je dat gemeld hebt bij het groot onderhoud, had de mechanieker de fout in de ontsteking & injectie & verbrandingskamer moeten vinden. natuurlijk gaat die goede man hulp van bmw inroepen, maar het blijft in eerste instantie gewoon heel slecht werk van hemzelf. De bonen zal hij uiteindelijk toch zelf moeten fretten.

net als dat geval van erik op het .nl forum - wiens dealer het nog wel 27keer bruiner gebakken heeft.
Laatst gewijzigd door Bananatuffer op 16 aug 2008, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

IRON GONZO schreef:
en wij wachten in spanning af op de afloop zonder al te veel tralala er rond te maken 8-)
Vindt je dit al tralala dan? Of vindt je dit geen tralala waard? Rijdt jij niet ook een 1200? Die hebben ook een rechter cilinder hoor...
J-P

KLT-SE

Bericht door KLT-SE »

J-P,
Ik hoop dat MP zijn nieuwe dealerschap waar maakt, speciaal in jouw geval, kilometervreter en toch in jouw functie duidelijk een rijdend visitekaartje voor (BMW) GSA. Goedkopere reclame is er niet voor een merkdealer!
Mocht ik dealer zijn zou ik dit toch zeker in overweging nemen.
Ik hoop voor jou op een goede afloop!
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL
Afbeelding
Iron Gonzo

J-P schreef:
IRON GONZO schreef:
Vindt je dit al tralala dan? Of vindt je dit geen tralala waard? Rijdt jij niet ook een 1200? Die hebben ook een rechter cilinder hoor...
je hebt mij effe verkeerd begrepen :-?
ik bedoel tralala zoals bij de moffen :mrgreen:

ik rij inderdaad ook met een 1200 wel eens waar geen GS.
doch het blok blijft het zelfde.
hou ons alvast op de hoogte van de vordering en de uitleg dat ze geven aan uw probleem.
het zou niet mogen gebeuren, dat is een punt waar niemand omheen kan.
TRIUMPH TROPHY SE
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

moffen moffen... Wa hebben die oude Duitsers hier nu mee te maken?
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
mecapuet

Bericht door mecapuet »

Bananatuffer schreef:gezien je dat gemeld hebt bij het groot onderhoud, had de mechanieker de fout in de ontsteking & injectie & verbrandingskamer moeten vinden. natuurlijk gaat die goede man hulp van bmw inroepen, maar het blijft in eerste instantie gewoon heel slecht werk van hemzelf. De bonen zal hij uiteindelijk toch zelf moeten fretten.

net als dat geval van erik op het .nl forum - wiens dealer het nog wel 27keer bruiner gebakken heeft.
Als er meerdere gevallen zijn en dat is.....gaat een mechanieker de fout in de....op één, twee, drie ook niet vinden zenne.
Gr, meca.
Bananatuffer

mecapuet schreef:
Bananatuffer schreef:gezien je dat gemeld hebt bij het groot onderhoud, had de mechanieker de fout in de ontsteking & injectie & verbrandingskamer moeten vinden. natuurlijk gaat die goede man hulp van bmw inroepen, maar het blijft in eerste instantie gewoon heel slecht werk van hemzelf. De bonen zal hij uiteindelijk toch zelf moeten fretten.

Als er meerdere gevallen zijn en dat is.....gaat een mechanieker de fout in de....op één, twee, drie ook niet vinden zenne.
Gr, meca.
dan had hij die machine niet mogen vrijgeven als zijnde gerepareerd. Het valt natuurlijk dik tegen voor hem dat JP dat allemaal mooi op papier heeft staan en dat die kar het geen 2 weken uitgehouden heeft.
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

J-P

Plaats reactie