andere uitlaat K1200rs
Moderator: GVN
andere uitlaat K1200rs
Hallo,
Ik heb nu al een tijdje een K1200RS van 2000 en het is echt een fantastische moto. Wel stoor ik me er soms aan dat ie gewoon te stil is. Als ik met vriende op stap ben hebben ze allemaal veel lawaai bij (soms te veel) maar toch vroeg ik me af of iemand van jullie ervaring heeft of weet waar ik juist een andere uitlaat kan vinden die iets 'sportiever' klinkt?
PS: weet ook iemand of dit alleen de demper is of is dat compleet van aan de motorblok?
groetjes James
Ik heb nu al een tijdje een K1200RS van 2000 en het is echt een fantastische moto. Wel stoor ik me er soms aan dat ie gewoon te stil is. Als ik met vriende op stap ben hebben ze allemaal veel lawaai bij (soms te veel) maar toch vroeg ik me af of iemand van jullie ervaring heeft of weet waar ik juist een andere uitlaat kan vinden die iets 'sportiever' klinkt?
PS: weet ook iemand of dit alleen de demper is of is dat compleet van aan de motorblok?
groetjes James
Life is like a box of chocolates, you never know what you get.
-
Jo De Paepe
Re: andere uitlaat K1200rs
Yep,
bij Remus of AC Schnitzer hebben ze vervanguitlaten.
Zeer prijzig omdat ze volledig met collector vanaf het blok zijn en qua lawaai niet echt veel luider , alleen op hoge toeren
Zeer prijzig omdat ze volledig met collector vanaf het blok zijn en qua lawaai niet echt veel luider , alleen op hoge toeren
is het mess mogelijk om gewoon de demping uit de pot te halen dan? met een revet of 5 uit te boren komt de achterkant wel uitmekaar denk ik of vergis ik mij?
groeten
groeten
-
Jo De Paepe
de 4 torx boutjes aan de achterkant dienen alleen om het zwarte sierstuk op zijn plaats te houden.
Enige mogelijkheid is de demper openslijpen , leeghalen,terug dicht (laten) lassen
mogelijks gaat dit ten koste van het vermogen en koppel om dat er minder tegendruk zal zijn door de demper
Enige mogelijkheid is de demper openslijpen , leeghalen,terug dicht (laten) lassen
mogelijks gaat dit ten koste van het vermogen en koppel om dat er minder tegendruk zal zijn door de demper
sportief van je dat je veel lawaai wil maken
-
Jo De Paepe
wat heeft dit met de vraag uit de eerste post te maken???????????????????????sportief van je dat je veel lawaai wil maken
ikzelf heb ook graag iets meer lawaai .
De ervaring leert me dat ik indertijd met mijn K1200RS meermaals door drukke straten moest in stadcentra en dat de fietsers je gewoon ondersteboven knalden omdat ze je niet hoorden afkomen . Ik heb ook meermaals een raceuitlaat gewenst, maar heb het maar gelaten voor de prijs ;anders zat hij er al lang op.
Ik ben zeker geen racer die elke bocht de knie tege de grond legt, maar sportieve sound is toch wel leuk niet? Oa zoals al vermeld als je rustig in een straatje aant rijde bent dat gewoon niemand je opmerkt en gewoon oversteekt of als er een auto van een oprit komt die je dus niet gezien of gehoord heeft.
De prijs houd me idd tegen.....
De prijs houd me idd tegen.....
j-man schreef: Oa zoals al vermeld als je rustig in een straatje aant rijde bent dat gewoon niemand je opmerkt en gewoon oversteekt of als er een auto van een oprit komt die je dus niet gezien of gehoord heeft...
(
Als ge zo rustig in dat straatje rijdt als je zelf schrijft en je knalt op die voetganger of afritrijder... dan ben je niet defensief aan het rijden...
Ook al eens gedacht aan die 395 andere straatbewoners die fffff rustig in hun zetel willen liggen na-dineren, uitslapen van een nachtdienst, kleine kinderen in bed, zieken,...
SPORTIEF rijden betekend voor mij inderdaad meer rekening houden met anderen qua rijstijl en geluid..dan zelf egoïstisch de baan voor mij alleen willen qua geluid en snelheid!
Ookal ben je defensief aan het rijden, er zijn gewoon mensen die niet opletten. Het is niet altijd je eigen fout hoor.
(Ik reed met men wagen op een hoofdbaan, en een beetje verder staat er een dame te wachten om over te steken met haar auto. De baan is gelimiteerd tot 70 en dat reed ik ook. Als ik de straat nader vertraag ik want je weet het nooit. Dan komt er een moment dat als er iets gebeurt het toch te laat is en natuurlijk vertrekt die dame en is de rest wel te denken, wa gepiep en geschuif en dan boenk patat los in haar zij. Uitleg van de dame: ze had enkel oog voor de andere kant van de straat (mijn tegelingers) en had me niet gezien. Mijn uitleg: de geit stak vlak voor men neus de baan over, ookal zag ik ze staan, ookal vertraagde ik)
Dat bedoelde ik dus ook met traag in een straat rijden waar een hoop mensen wandelen, somige zijn kiekes zonder kop en steken gewoon over.
En over die andere 395 straatbewoners die rustige wille ligge in hunne zetel en dergelijke kunnen rustig hun ding doen van mij want ze zullen daar geen last van ondervinden. Ookal met een andere uitlaat kan je rustig rijden zonder al te veel lawaai, dat komt er wel uit als je de gas opendraait (wat je dus niet doet in de omgevingen waar we net over spraken)
Jou defenitie van sportief rijden komt meer overeen met defensief rijden.
Swat genoeg gezeverd en weer naar de essensie van de zaak.
(Ik reed met men wagen op een hoofdbaan, en een beetje verder staat er een dame te wachten om over te steken met haar auto. De baan is gelimiteerd tot 70 en dat reed ik ook. Als ik de straat nader vertraag ik want je weet het nooit. Dan komt er een moment dat als er iets gebeurt het toch te laat is en natuurlijk vertrekt die dame en is de rest wel te denken, wa gepiep en geschuif en dan boenk patat los in haar zij. Uitleg van de dame: ze had enkel oog voor de andere kant van de straat (mijn tegelingers) en had me niet gezien. Mijn uitleg: de geit stak vlak voor men neus de baan over, ookal zag ik ze staan, ookal vertraagde ik)
Dat bedoelde ik dus ook met traag in een straat rijden waar een hoop mensen wandelen, somige zijn kiekes zonder kop en steken gewoon over.
En over die andere 395 straatbewoners die rustige wille ligge in hunne zetel en dergelijke kunnen rustig hun ding doen van mij want ze zullen daar geen last van ondervinden. Ookal met een andere uitlaat kan je rustig rijden zonder al te veel lawaai, dat komt er wel uit als je de gas opendraait (wat je dus niet doet in de omgevingen waar we net over spraken)
Jou defenitie van sportief rijden komt meer overeen met defensief rijden.
Swat genoeg gezeverd en weer naar de essensie van de zaak.
-
kris K1200LT
Je moet eens in een straat wonen waar veel motorrijders passeren ... écht lollig hoor, van 's morgens halfzeven tot 's avonds tien uur ... écht lollig ... moeten jullie vooral véél doen, dan wordt binnenkort alles verboden !
Niet waar ? Hoor maar eens wat men in Assen op het circuit gedaan heeft ... lachen man !!!
Ik kan echt wel een mooie sound waarderen, maar je moet toch écht wel begrijpen dat dit in de huidige samenleving gewoon niet acceptabel meer is ...
Niet waar ? Hoor maar eens wat men in Assen op het circuit gedaan heeft ... lachen man !!!
Ik kan echt wel een mooie sound waarderen, maar je moet toch écht wel begrijpen dat dit in de huidige samenleving gewoon niet acceptabel meer is ...
-
Jo De Paepe
sorry jongens voor mij hoeft heel die discussie niet meer , ben dat gezeik van moraalridders meer dan moe 
Jo De Paepe schreef:... ben dat gezeik van moraalridders meer dan moe
slaaplekker dan...
.. maar hopelijk houdt één of andere luidruchtige motorrijder je niet wakker deze nacht
Bedankt voor de reactie, ik zal wel verder mijn plan trekken en wat verder opzoekwerk verrichten.Jo De Paepe schreef:Yep,
Kunnen we de rest hier laten rusten
groetjes
-
Iron Gonzo
uitlaten zijn er te vinden op de 2dehands markt.
hou er wel rekening mee dat je enkel nog in België zal kunnen toeren.
daar in de buurlanden paal en perk gesteld worden aan te luidruchtige uitlaten.
in Duitsland kan je uw motor zelfs gewoon laten staan en takelen.
effe mijn mening over iets luidere uitlaten.
ik vind dit gewoon niet passen op een BMW.
ik zie voor mijn ST graag de stealth van AC snitcher.
maar dan liefst zo stil als mijn originele en dat heb je dus niet
hou er wel rekening mee dat je enkel nog in België zal kunnen toeren.
daar in de buurlanden paal en perk gesteld worden aan te luidruchtige uitlaten.
in Duitsland kan je uw motor zelfs gewoon laten staan en takelen.
effe mijn mening over iets luidere uitlaten.
ik vind dit gewoon niet passen op een BMW.
ik zie voor mijn ST graag de stealth van AC snitcher.
maar dan liefst zo stil als mijn originele en dat heb je dus niet
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Misschien een iets genuanceerdere mening: een andere uitlaatdemper hoeft niet noodzakelijk een brulpijp te zijn (en dus illegaal; niet alleen elders in Europa, maar ook bij ons). Als je even de moeite doet om bijvoorbeeld in Duitsland rond te kijken, stel je vast dat er wel degelijk (geluids)normen bestaan waaraan uitlaatdempers moeten voldoen, en daar ook controles op zijn. Dus, als je met een goedgekeurde (zie bijvoorbeeld E keuringsmerk dat in de demper is geslagen) vervangingsdemper onderweg bent, en (ingeval van Duitse Nrplaat) het bij de aankoop geleverde keuringsbewijs (ABE) bij hebt, is er geen enkel probleem. Trouwens, ik kan me moeilijk voorstellen dat BMW (of enig ander merk) illegale vervangingsdempers (BMW: Akrapovic) voor gebruik op de openbare weg zou gaan aanprijzen en verkopen
Bij niet gekeurde dempers wordt duidelijk vermeld dat ze niet op de openbare weg zijn toegelaten; het lijkt me dan ook logisch dat als je dan toch dit soort dingen voor straatgebruik gaat monteren, je bij een controle "pech" kan hebben.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
En toch kan ik zeggen dat m'n Remus zelfs zonder dB killer minder decibels produceert dan een standaard af-fabriek Ducati.
Om dan nog maar te zwijgen van de racebananen en supermotards of quads.
En ja... ik woon toevallig in zo'n straat waar zelfs 's nachts de mannekes met een oude honda civic en open kelk en andere luchtfilters aka uitlaten hun ritje komen doen... dus ik weet wat er aan motormaterieel en automaterieel passeert op een dag, en ik haal er zo de BMW's vantussen... K's en R's = zo te herkennen, zelfs met een Remus of Akropovic, iets dieper, maar mooi klinkend, zeker niet te vergelijken met ander japanees geschut die als een scud-raket voorbij komt...
Tot zover mijn bijdrage, en ja, als ik naar Duitsland ga, steek ik m'n dB killer erin, voor alle veiligheid dat ik 'm niet moet laten staan...
De reden dat ik een Remus wou... als je regelmatig file-filtert kan je een iets diepere klank wel gebruiken, zo hoort een automobilist je iets beter aankomen en inschatten, uiteraard kan je met dit soort uitlaat ook zeer normaal rondrijden, en dus "stil" ergens door een woonwijk rijden na zonsondergang.
Om dan nog maar te zwijgen van de racebananen en supermotards of quads.
En ja... ik woon toevallig in zo'n straat waar zelfs 's nachts de mannekes met een oude honda civic en open kelk en andere luchtfilters aka uitlaten hun ritje komen doen... dus ik weet wat er aan motormaterieel en automaterieel passeert op een dag, en ik haal er zo de BMW's vantussen... K's en R's = zo te herkennen, zelfs met een Remus of Akropovic, iets dieper, maar mooi klinkend, zeker niet te vergelijken met ander japanees geschut die als een scud-raket voorbij komt...
Tot zover mijn bijdrage, en ja, als ik naar Duitsland ga, steek ik m'n dB killer erin, voor alle veiligheid dat ik 'm niet moet laten staan...
De reden dat ik een Remus wou... als je regelmatig file-filtert kan je een iets diepere klank wel gebruiken, zo hoort een automobilist je iets beter aankomen en inschatten, uiteraard kan je met dit soort uitlaat ook zeer normaal rondrijden, en dus "stil" ergens door een woonwijk rijden na zonsondergang.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum