RIP

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: RIP

Bericht door J-P »

ECM schreef:Dus je hebt nu al een stuk of 8-10 1200's rijders bekend met een kapot blok :shock:
Meer dan 25 zelfs, en dan nog een paar die nog met BMW in conclaaf zijn en geen commentaar willen geven...
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: RIP

Bericht door J-P »

IRON GONZO schreef:
ECM schreef:Dus je hebt nu al een stuk of 8-10 1200's rijders bekend met een kapot blok :shock:
en dit op enkele duizenden GS rijders
;)
Dus het is niet ernstig genoeg? Weet je trouwens wat de eerste reaktie was van BMW vandaag?

gevraagd naar of dit al eerder is gebeurd met dit type motorblok werd gezegd tegen MP dat er "wel een paar gevallen bekend waren maar die hadden alleen te maken met achterstallig onderhoud of slecht kleppen stellen". MAW. BMW treft geen blaam...

Dit is de column van een mede GSser op het nederlands GSforum en het is de spijker op de kop:
AfbeeldingNiets aan de hand

Arjen (Arjen de Jong, Directeur BMW NL) wipt onrustig op zijn lederen buro-stoel heen en weer. Zijn overhemd mag vanavond weer in de was. En de eerste pukkeltjes komen tevoorschijn op zijn anders zo strakke mooie huid. Tegenover hem zit Dr. Ing. Norbert Reithofer, de grote baas uit Duitsland. Voor intiemi Norbert. Even had Arjen dat ook gemogen, maar hij besluit het vandaag te houden bij Herr Dr. Reithofer. Een paar minuten geleden was Norbert ziedend zijn kamer binnen gestormd. Of Arjen het allemaal niet begrepen had, of Arjen nog wel in controle was, het woordje Scheisse stond inmiddels in zijn geheugen gegrift. "Aber, aber, ich wuste es nicht" probeert ie nog, maar Norbert is niet meer te houden. Hoevaak had ie die verdammde Hollander nu uit moeten leggen dat er met de rechter cylinder van de 1200 GS niets aan de hand is. Dat de memo van 2005 uit Munchen toch duidelijk was. Er stond met koeienletters: Met de Rechter cylinder van de 1200 GS is niets aan de hand. Hij is hetzelfde als de Linker cylinder, maar dan in spiegelbeeld. Dat was de 'message'! Dat is marketing en dat is de waarheid. Natuurlijk was er dat incident geweest in Oktober 2004 tijdens de Oktober Festen. In een vlaag van goedertierenheid had Norbert de Berlijnse staf uitgenodigd om de introductie van de 1200 GS te vieren en de Berlijners hadden ietwat te diep in de decolleté's gekeken. Liever gezegd liggen woelen. En ja de Rechter cylinder-uitlaatklep-groep had zich niet kunnen beheersen en ja de tepelvormige uitlaatklep verhoogde niet de performance van de motor, slechts het testosteron-gehalte van de rijder. Maar de boodschap was helder: Er is niets mis met de Rechter cylinder!! En krap vier jaar later laat Herrn de Jong zich in de luren leggen door een stelletje snotneuzen uit de provincie. Norbert begrijpt het nog steeds niet. Had Arjen geen voorbeeld kunnen nemen aan zijn Engelse collega die die Hooligans van het ADV-forum duizenden ponden laat betalen. En waarom is die verdammte GS club nog steeds niet ingelijfd bij de BMW club Nederland? Dan was dit nooit gebeurd. Het antwoord van Arjen dat de GS club "dit niet wil" is olie op het vuur. Niet willen? Ze hebben niks te willen. Op een BMW rijden betekent dat je lid bent van de familie en die familie heeft regels, punt! Op dat moment komt de secretaresse van Arjen hem een brief brengen. Meewarig kijkt Norbert naar de hooggesloten jurk die eindigt op de enkels. Een brief van Ernst-TT zegt Arjen, dat wij de schade moeten betalen. Zie je, briest Norbert, daar heb je die wijsneus. Ik was er al bang voor. Dat verdriet pretendeert overal verstand van te hebben. Als je hem vraagt naar de beste condoom lepelt ie waarschijnlijk 23 testen op en legt ie uit waarom je in verschillende omstandigheden verschillende condooms nodig hebt. Meteen verscheuren, en straks komt die Mofkap zeker ook nog met een vodje om de hoek kijken, of die Schenk. Allemaal amateurs, nog nooit een diploma gehaald, volhouden, er is niet mis met de Rechter cylinder van de 1200 GS.
Kijk, de Jong, we hebben twee gevalletjes. De een heeft onze mooie 1200 een facelift gegeven met die idiote Rapid Bike, dus weg garantie! Had ie het maar bij onze race afdeling moeten laten doen. En die andere, die Zeeuw, hoe heet ie ook alweer? Ja J-P. Nou die is niet eens de eigenaar van de motor, dus daar hoef je niet mee te praten en bovendien die gaat zometeen een ontwennings-kliniek in, want de mosselen raken op. Problem solved! Bovendien, er is niets aan de hand met de Rechter cylinder van de 1200 GS.
Arjen knikt, er is niets aan de hand ......
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: RIP

Bericht door Iron Gonzo »

het is zeker ernstig, Dat heb ik hier al meermaals aangehaald trouwens.
een column is mooi om lezen, alleen strookt het niet altijd met de realiteit.
hopelijk komt er snel schot in uw zaak en kan je rap terug rijden met de GSA
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: RIP

Bericht door J-P »

De column is niet bedoeld om te stroken met realiteit, het is een satire met helaas een groot bestanddeel waarheid erin.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Norman
Berichten: 84
Lid geworden op: 02 okt 2004, 21:27
Locatie: Antwerpen

Re: RIP

Bericht door Norman »

Bart
Met zo een antwoord ben ik niets, ik heb hier gene boxer staan om rap eens open te vijzen.
Daarom had ik gehoopt dat er enkele boxer specialisten zijn die dat zo weten, uit het hoofdje.

Algemeen zou ik zeggen, weet ge het niet, antwoord dan niet ook, het is wel bladvullende maar het leid tot niets.

Norman
Een goede beslissing neem je door ervaring.
Jammer genoeg komt ervaring meestal door verkeerde beslissingen.
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: RIP

Bericht door Iron Gonzo »

dacht dat het toch duidelijk was :-?
hier een doorsnee van de motor.

Afbeeldingen hier de doorsnee van een R1200S
let op de andere spanner en variabele kleptiming
Afbeelding

het zou mij sterk verwonderen dat de ketting een tand zou verspringen.
waardoor er dan een andere timing is en zo de uitlaatkleppen doen breken.
en zeker alleen de rechtse zijde.
moest je het aan bijde zijden tegenkomen zou het ergens kunnen door een constructie fout.

als het door het breken van de kleppen wordt veroorzaakt moet je eerder zoeken in de legering en eventueel fabrikage fout tijdens het maken er van.
doch de kleppen zijn aan bijde zijden dezelfde. waarom dan alleen rechts?
ik hoor ook nergens dat er klepveren stuk zijn of nokkenassen.

dan ga ik meer van het vermoeden dat er zich een fout voordoet in de computer;
waardoor er eventueel een verkeerd ontstekingstijdstip voordoet en zo de boel om zeep helpt
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Alain GS
Berichten: 422
Lid geworden op: 05 jun 2005, 00:58
Locatie: Gent Statie (<GS !)

Mis, Bart !

Bericht door Alain GS »

Niet juist, Bart !
Die tweede doorsnee-tekening is van de H2 Sport.
Alleen en slechts alleen die 133 pk-motor heeft vooralsnog deze kettingspanner !
Kijk maar naar het carbon-kleppendeksel van de doorsnee-tekening ... .
De "gewone" R 1200 S heeft dat niet.
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ... :))
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Re: RIP

Bericht door JüRgen »

Ik ben er zeker van dat een oplossing wordt gevonden.
Als er meerdere gevallen bekend zijn, zal BMW ook zijn verantwoordelijkheid opnemen als het om een constructiefout gaat.
Indien er sprake is van een gebrekkig onderhoud ; of het verkeerd afstellen van een onderdeel door de dealer, dan gaat die natuurlijk zijn verantwoordelijkheid moeten opnemen.
Alles is onderdeel van een compleet dossier, die enkel en alleen bekend tussen de bestuurder, de dealer en BMW Motorrad.
Het heeft dus geen zin te gaan gokken waar de fouten liggen of wat de oorzaak is.
BMW zelf of de dealer zal dit wel voldoende onderzoeken om uit te wijzen waar het fout gegaan is.
Belangrijkste is dat JP niks is overkomen en dat er naar een oplossing wordt gezocht, en indien dit gevolgen zou kunnen hebben voor nog andere motorblokken, er ook gevolgen aan gegeven worden.

Uiteraard is het zo dat dit niet "normaal" te noemen is. Boxermotoren zijn beresterk. Kijk maar naar de motoren van de politiediensten, die zelfs in heel moeilijke omstandigheden stand houden. Mijn ervaring uit de autowereld leert me dat ik ooit eens één zo'n geval heb meegemaakt, en toen was er een vuiltje tussen de nok en de klepschijf oorzaak dat de klep net iets te laat dicht was gegaan, met de bekende gevolgen. Klep krom geklopt door de zuiger, uiteindelijk afgebroken en de klepschotel blijven meedraaien in de cylinder. Mooie puinhoop ! Cilinderkop naar de haaien, en zuiger vervangen.

Vroeger was de compressiekamer bij de motoren groter, waardoor er meer ruimte was voor de klep, zodat ze zelfs als ze open stond (of bleef staan om één of andere reden) niet kon geraakt worden door de zuiger.
Tegenwoordig worden de zuigers vlakker (zonder klepuitsparingen), lichter (andere legeringen) , dunner (gewichtsbesparing) en de compressiekamers kleiner (meer vermogen, meer compressie, minder verbruik,...) voor meer prestaties.
Als die fijn afgestelde mechaniek dan natuurlijk enkele luttele graden of tienden milimeters verkeerd wordt ingesteld zijn de gevolgen dramatisch. Er is geen ruimte meer voor een graadje speling. Een slecht functionerend onderdeel is dan de zwakste schakel uit de ketting... Een technisch verhaal dat ik hoorde via Jo van een BMW motorfietstechnieker ten tijde van de Boxercup leert ons dat in die enkele graden en tienden milimeters soms veel pk's schuilen. Uiteraard is dit heel belangrijk in de racerij, maar minder bij een normale motor.

Ik hoop dat we binnenkort een mooie oplossing kunnen lezen voor JP's motor, zodat het negatieve opnieuw kan worden afgesloten met een positieve noot ! JP terug op de GSA ; dat is de bedoeling !
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Dirk Pauwels
Berichten: 4704
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: RIP

Bericht door Dirk Pauwels »

JüRgen schreef:Ik ben er zeker van dat een oplossing wordt gevonden.
Als er meerdere gevallen bekend zijn, zal BMW ook zijn verantwoordelijkheid opnemen als het om een constructiefout gaat.
Indien er sprake is van een gebrekkig onderhoud ; of het verkeerd afstellen van een onderdeel door de dealer, dan gaat die natuurlijk zijn verantwoordelijkheid moeten opnemen.
Alles is onderdeel van een compleet dossier, die enkel en alleen bekend tussen de bestuurder, de dealer en BMW Motorrad.
Het heeft dus geen zin te gaan gokken waar de fouten liggen of wat de oorzaak is.
BMW zelf of de dealer zal dit wel voldoende onderzoeken om uit te wijzen waar het fout gegaan is.
Belangrijkste is dat JP niks is overkomen en dat er naar een oplossing wordt gezocht, en indien dit gevolgen zou kunnen hebben voor nog andere motorblokken, er ook gevolgen aan gegeven worden.

...
Ik hoop dat we binnenkort een mooie oplossing kunnen lezen voor JP's motor, zodat het negatieve opnieuw kan worden afgesloten met een positieve noot ! JP terug op de GSA ; dat is de bedoeling !
en ze leefden nog lang en gelukkig....
Gij geloofd nog in sprookjes zeker? Ik denk dat jij wel anders zou praten als het jouw motor was....
Wanneer heeft BMW in het verleden al eens toegegeven dat ze inferieur materiaal gebruiken of dat ze een constructie fout gemaakt hebben? als ze het al corrigeren dan is dat stilzwijgend in de nieuwe modellen (hopelijk voor Rusor heeft de 2008 betere kwaliteit kleppen). In het beste geval krijgt JP een nieuw blok, waarschijnlijk zal BMW het wel in de dealer zijn nek schuiven of nog erger, aan JP wijten, spijtig genoeg. En al zijn het er 25 of 50, daar ligt herrn BMW niet wakker van zenne...Dat valt in het niets vergeleken met de moto's die ze dagdagelijks verkopen...
Ik heb tot hiertoe blijkbaar veel geluk met mijn simpel 1200tje, maar als het mij moest gebeuren en BMW deed moeilijk, stond het in alle kranten...beetje negatieve publiciteit maken....Ik snap ook wel dat je geen kompleet nieuwe motorfiets kunt eisen na 2j en 80k km maar het minste (en het slimste) wat ze bij BMW kunnen doen is het blok vervangen. Ze zijn toch altijd zo vol over de legendarische betrouwbaarheid en degelijkheid en geringe waardevermindering etc...De luchtbel is uit elkaar aan het spatten....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Bananatuffer
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 feb 2005, 10:05
Locatie: N 00 E 32

Re: RIP

Bericht door Bananatuffer »

Dirk Pauwels schreef:
JüRgen schreef:Ik ben er zeker van dat een oplossing wordt gevonden.
Als er meerdere gevallen bekend zijn, zal BMW ook zijn verantwoordelijkheid opnemen als het om een constructiefout gaat.
Indien er sprake is van een gebrekkig onderhoud ; of het verkeerd afstellen van een onderdeel door de dealer, dan gaat die natuurlijk zijn verantwoordelijkheid moeten opnemen.
Alles is onderdeel van een compleet dossier, die enkel en alleen bekend tussen de bestuurder, de dealer en BMW Motorrad.
Het heeft dus geen zin te gaan gokken waar de fouten liggen of wat de oorzaak is.
BMW zelf of de dealer zal dit wel voldoende onderzoeken om uit te wijzen waar het fout gegaan is.
Belangrijkste is dat JP niks is overkomen en dat er naar een oplossing wordt gezocht, en indien dit gevolgen zou kunnen hebben voor nog andere motorblokken, er ook gevolgen aan gegeven worden.

...
Ik hoop dat we binnenkort een mooie oplossing kunnen lezen voor JP's motor, zodat het negatieve opnieuw kan worden afgesloten met een positieve noot ! JP terug op de GSA ; dat is de bedoeling !
en ze leefden nog lang en gelukkig....
Gij geloofd nog in sprookjes zeker? Ik denk dat jij wel anders zou praten als het jouw motor was....
Wanneer heeft BMW in het verleden al eens toegegeven dat ze inferieur materiaal gebruiken of dat ze een constructie fout gemaakt hebben? als ze het al corrigeren dan is dat stilzwijgend in de nieuwe modellen (hopelijk voor Rusor heeft de 2008 betere kwaliteit kleppen). In het beste geval krijgt JP een nieuw blok, waarschijnlijk zal BMW het wel in de dealer zijn nek schuiven of nog erger, aan JP wijten, spijtig genoeg. En al zijn het er 25 of 50, daar ligt herrn BMW niet wakker van zenne...Dat valt in het niets vergeleken met de moto's die ze dagdagelijks verkopen...
Ik heb tot hiertoe blijkbaar veel geluk met mijn simpel 1200tje, maar als het mij moest gebeuren en BMW deed moeilijk, stond het in alle kranten...beetje negatieve publiciteit maken....Ik snap ook wel dat je geen kompleet nieuwe motorfiets kunt eisen na 2j en 80k km maar het minste (en het slimste) wat ze bij BMW kunnen doen is het blok vervangen. Ze zijn toch altijd zo vol over de legendarische betrouwbaarheid en degelijkheid en geringe waardevermindering etc...De luchtbel is uit elkaar aan het spatten....
hahahaha, jürgen toch. BMW dat iets verandert omwille van een technisch defekt? nog nooit gebeurd.

Op de presentatie van de R1200GS in zuidafrika, gingen er meteen 6 achterassen in de prak, 3 bij dezelfde rijder.
Dezelfde, krak dezelfde constructiefout is in productie gegaan. en volgens mij nooit veranderd. de duizenden loskomende achterwielen zijn het gevolg.
Reactie BMW ? de toegelaten speling verhogen tot 6mm (ipv 3mm) zondat de meeste gevallen buiten de garantieperiode vallen.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
De versnellingsbakken, bij de R1100's massaal kapot gegaan. Wat deed bmw? dezelfde meestal ingaande (rotslechte) assen opnieuw inbouwen. Intern schuift Getrag de schuld nr bmw en omgekeerd. Maar aanpassen? laat me niet lachen. Ook in de 1150's en de 1200's sneuvelen versnellingsbakken aan hoog tempo.

Ooit al eens een pan european v-bak weten sneuvelen ? (technisch nochtans het japanse broertje v.d. getrag rotzooi, op een cruciaal tandwieltje na)

Lekkende dichtringen aan de achteras en de v-bak waren een probleem vanaf de R45: dezelfde kutconstructie werd gebruikt tot en met de 1150's. NOOIT aangepast.
Zelfs bij de 1200's een heet thema. dus effectief nooit verbeterd.


bmw verandert UITSLUITEND als een duits ministerie hen dwingt omwille van verkeersveiligheid.
Dan krijg je een plakkertje dat je in de handkappen moet kleven.
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: RIP

Bericht door Iron Gonzo »

moet ik u nu toch effe allemaal tegenspreken.
mijn ST staat binnen voor enkele kleine garantie gevallen die aan het licht gekomen zijn bij zijn 10000km onderhoud.
toen ik hem vandaag ging terug halen was hij nog niet klaar omwille van BMW uit veranderingen die moeten gebeuren.
zoals enkele nieuwe remleidingen die anders moeten lopen, ringantene wordt vervangen enz...updates.
dus BMW verander wel zijn onderdelen als blijkt dat het constructiefouten zijn. :!:
sta hier dus nog met vervangmotor en moet deze avond dus nog terug om mijn STje
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: RIP

Bericht door J-P »

Luister eens, Bart, die ringantennes zijn al vanaf 2004 niet goed en nu worden ze nog steeds geleverd op nieuwe motoren, zoals de 800. Gaan ze stuk dan is het garantie en dan eindelijk, 4 jaar na begin produktie, worden die krengen vervangen? Zo heb ik nog wel een paar voorbeelden, zoals de sensor van de benzinepomp die bij al veel 1200 rijders is stukgegaan, ik heb er verdorie 1 op reserve bij omdat ze al 2 keer stukgingen. Al 4 keer een lekke cardankeerring gehad. In een half miljoen pan european kilometers nog NOOIT iets aan de cardan gehad, geen lekke keerringen, geen kapotte kroonwielen, kruiskoppelingen, NIETS. Enfin... je begrijpt me wel.

De zaak is gemeld bij BMW maar die doet er wsl niets mee, ik kreeg al hier en daar de tip om de dealer aansprakelijk te stellen, hoe lullig het ook is. Dat is wsl de enige manier om hier een goed einde uit te krijgen... Maar als deze GS wordt ingeruild komt er geen andere meer, zoveel kan ik jullie vertellen. Het wordt een Varadero of een Tiger, misschien zelfs een Guzzi Stelvio... ja daar gaat BMW dan met het zweem van duurzaamheid...
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: RIP

Bericht door Iron Gonzo »

van die ring antennes weet ik het wel,
maar de andere dingen worden toch ook vervangen.

swat deze topic begint zinloos te worden.
ik ben er zeker van dat BMW wel werkt aan zulke gevallen.
maar of dat ze na iedere vergadering die ze er over hebben en onderzoeken die er worden gedaan U niet om de 5 minuten opbellen om de vorderingen te melden of verslag sturen van hun besluiten en onderzoeken die volgen....
want daar komt het hier precies op neer. er is iets deftig mis en iedereen wil om de 5 minuten weten wat er beslist is.
zo werkt dat dus niet
ja ik denk wel dat je het begrijpt.
bij deze :bsstupid:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: RIP

Bericht door J-P »

Zo zijn jij en Jurgen en anderen ervan overtuiigd dat BMW daadwerkelijk om z`n klanten geeft. Ik denk dat ik niet alleen ben in mijn stelling dat ik denk dat dat niet het geval is en dat kwaliteit al sinds een aantal jaar zwaar ondergeschikt is geraakt aan kwantiteit. Ze boffen dat ze hun motorfietsen goed in de markt weten zetten, dat ze modegevoelig zijn maar de arrogantie de klanten te gebruiken als testrijders (kijk maar naar het levensgevaarlijke integraalremsysteem en het bijna even gevaarlijke ABS I systeem half jaren 90) gaat hun toch een keer opbreken.

Maar dit topic blijft verre van zinloos. Maar als je oogkleppen hebt is het best hier niet teveel te kijken... :pirat:
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Koppel!!
Berichten: 3777
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: RIP

Bericht door Koppel!! »

YOO

Wees gerust J-P, dit topic is verre van zinloos, integendeel, ben echt benieuwd naar wat men nu uiteindelijk gaat doen om deze miserie op te lossen.

Dat sommige prulletjes uit voorzorg worden vervangen lijkt me maar normaal, maar zelfs dan is 't nog niet opgelost.

Mijn benzinepompdingetje is indertijd uit voorzorg vervangen, waarschijnlijk door een even slecht dingetje, waardoor ik enkele weken geleden toch "prijs" had. Tja, waarom iets foutief vervangen, als het vervangdeel al even rot is :-?
't Zelfde met m'n voorste remschijven, indertijd vervangen omdat ze krom trokken, ondertussen rij ik al een klein jaar rond met wederom 't zelfde euvel, ik ben er dan maar gewend aan geraakt :-(
Zal, eens deze versleten zijn, er wel schijven opsteken van een ander merk.

Ik ga eerlijk zijn, m'n volgende motor (in de zomer van volgend jaar is 't gele beest afgeschreven) zal al geen 1200 zijn, heb er geen vertrouwen meer in. Het feit dat sommige ziektes modeloverstijgend zijn doen me zelf twijfelen om de 800GS bij de mogelijke opvolgers te plaatsen, ik begin steeds meer en meer naar de Ténérè te kijken :-|

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
stefke
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 jul 2005, 18:41
Locatie: belgie

Re: RIP

Bericht door stefke »

Koppel!! schreef:YOO
Ik ga eerlijk zijn, m'n volgende motor (in de zomer van volgend jaar is 't gele beest afgeschreven) zal al geen 1200 zijn, heb er geen vertrouwen meer in. Het feit dat sommige ziektes modeloverstijgend zijn doen me zelf twijfelen om de 800GS bij de mogelijke opvolgers te plaatsen, ik begin steeds meer en meer naar de Ténérè te kijken :-|

Grtz, Philip!
:bsstupid:
en toch is mijne GS1150 is met voorsprong de leukste fiets die ik heb gehad. helaas enkele (kleinere) problemen mee gehad waar ik mij mateloos aan kan ergeren. veel meer problemen dan met mijn 2 jappen samen, nog steeds goed voor +455000 (vrijwel geheel) probleemloze en ook wel plezierige kilometers 8-) :cheers:
Mijn volgende zal ook geen BMW meer zijn, hoewel ik 'm nog efkes ga houden, samen met mijn jappen die zeker niet zo direct de deur uitgaan... :lol:
Afbeelding
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: RIP

Bericht door RBee »

Nen Hugo Van Praag NTV :?: :wink:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
navi 75
Berichten: 66
Lid geworden op: 11 mar 2005, 18:43
Locatie: Kempen

Re: RIP

Bericht door navi 75 »

:-)
Laatst gewijzigd door navi 75 op 25 aug 2008, 13:00, 2 keer totaal gewijzigd.
lid bmwmcvl
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: RIP

Bericht door John »

Waarom denken jullie dat ik zweer bij de oudere Ktjes? Alhoewel ik jaaaaren R100RS heb gereden. :wink:
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Re: RIP

Bericht door JüRgen »

Ik weet alleen dat onze opmerkingen rond de gesinterde remblokken ook niet in dovemansoren zijn terecht gekomen.
Enige jammere aan deze zaak is dat de motor van JP onder de verantwoordelijkheid valt van BMW Motorrad Nederland, en daar hebben wij geen contact mee.
En ja, na 7 BMW wagens en de kennis van werken omdat ik zelf in de garage heb gestaan, weet ik dat BMW zijn verantwoordelijkheid neemt en onderzoekt en remedieert.
Vergeet niet dat de R1200 motor momenteel al op 31 plaatsen werd bijgewerkt buiten in het begin, zichtbaar en niet zichtbaar.

Soit, voor sommigen vertel ik weer onzin en heb ik weer oogkleppen op. Het zij zo. Ik weet wel beter en weet ook m'n weg om dingen te doen bewegen.
Verder ga ik hier geen tijd meer aan verspillen, want alleen met dialoog en zonder roepen komt men verder in het leven.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bananatuffer
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 feb 2005, 10:05
Locatie: N 00 E 32

Re: RIP

Bericht door Bananatuffer »

JüRgen schreef:Vergeet niet dat de R1200 motor momenteel al op 31 plaatsen werd bijgewerkt buiten in het begin, zichtbaar en niet zichtbaar.
dat bewijst gewoon JP's stelling dat de klanten inderdaad de testrijders waren...

Trouwens, 31 keer bijwerken , da's niet hetzelfde als 31 keer verbeteren. De kardan is ook "volledig vernieuwd" tussen 1150 en 1200, een verbetering was het zeker niet: vroeger lekte het overal, bij de 1200 lekt het nog meer en het wiel komt los. ondertussen 0 keer "bijgewerkt".
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: RIP

Bericht door K1200GT »

Ik kan me inderdaad voorstellen dat diegenen die problemen hebben met hun BMW (of welk merk dan ook..) daar de nodige frustraties en andere minder prettige gevoelens van krijgen. Maar de enige manier om er echts iets aan te doen, is (en dat is hier reeds gezegd) dialoog met je dealer (of invoerder). Als je er voor de rest echt niet meer mee kan leven, dan denk ik dat het logisch is dat je iets anders koopt, en daarmee basta.

Problemen (dus niet alleen onbetrouwbare motorfietsen) worden zelden opgelost door erover te blijven zeuren. Volharden in de eigen "wijsheid" ipv te luisteren naar anderen die oplossingen proberen voor te stellen, lucht misschien even op, maar haalt voor de rest niks uit. Internetfora lijken spijtig genoeg de volharders aan te sporen hun frustraties te blijven uiten. Resultaat: ja-neen discussies waarin beide partijen op hun eigen standpunt blijven. Wie wordt daar beter van?

Ik denk dat we net als alle consumenten (of het nu over strijkijzers, grasmaaiers of motorfietsen gaat) onderworpen zijn aan economische "wet"matigheden. Naast het feit dat producten vaak te snel op de markt worden gegooid (waarom ?), moet het allemaal zo goedkoop mogelijk worden geproduceerd. Erger nog, het lijkt ook zo te zijn dat het voor een producent interessanter (lees "goedkoper") is onderdelen die kapotgaan, te herstellen of te vervangen nadat het produkt is verkocht, en dan nog soms mondjesmaat ipv via een algemene terugroepactie, dan ervoor te zorgen dat alles in orde is wanneer het produkt op de markt komt. Na mijn ervaringen met mijn K1200RS in 1997, zal ik nooit meer een BMW tijdens het eerste productiejaar kopen. Het testen van de 06 GT en dan wachten op een 07 vooraleer tot aankoop over te gaan, bevestigt mijn conclusie.

Zolang de verkoopcijfers GS, RT) telkens nieuwe pieken overschrijden, vrees ik dat er weinig zal veranderen. Je kan alleen maar kan hopen dat het niet met jouw machine gebeurt (of ingeval van, snel wordt opgelost).
®win
Berichten: 2297
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: RIP

Bericht door ®win »

IRON GONZO schreef:moet ik u nu toch effe allemaal tegenspreken.
mijn ST staat binnen voor enkele kleine garantie gevallen die aan het licht gekomen zijn bij zijn 10000km onderhoud.
toen ik hem vandaag ging terug halen was hij nog niet klaar omwille van BMW uit veranderingen die moeten gebeuren.
zoals enkele nieuwe remleidingen die anders moeten lopen, ringantene wordt vervangen enz...updates.
dus BMW verander wel zijn onderdelen als blijkt dat het constructiefouten zijn. :!:
sta hier dus nog met vervangmotor en moet deze avond dus nog terug om mijn STje
IRON GONZO schreef:van die ring antennes weet ik het wel,
maar de andere dingen worden toch ook vervangen.

swat deze topic begint zinloos te worden.
ik ben er zeker van dat BMW wel werkt aan zulke gevallen.
BMW werkt er wel aan, maar verlies niet uit het ook hoeveel leed, ongemak en frustratie er bij menig BMW rijder aan vooraf is gegaan vooraleer men bij BMW het inzicht kreeg dat het wel eens om een constructiefout zou kunnen gaan....
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Opa
Berichten: 188
Lid geworden op: 07 sep 2005, 19:48
Locatie: Leiden

Re: RIP

Bericht door Opa »

JüRgen schreef:
Soit, voor sommigen vertel ik weer onzin en heb ik weer oogkleppen op. Het zij zo. Ik weet wel beter en te doen bewegen.weet ook m'n weg om dingen
Verder ga ik hier geen tijd meer aan verspillen, want alleen met dialoog en zonder roepen komt men verder in het leven.
Kijk en daar gaat het in mijn ogen meestal fout. Jij weet het wel maar de mensen die BMW vertegenwoordigen, eg. de dealers dus, staan tussen BMW (als fabrikant) en de uiteindelijke berijder van de motor. Het zou goed zijn als in dergelijke gevallen rechtstreeks met de berijder/gedupeerde/eigenaar zou communiceren. Misschien moet het beleid veranderen??
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: RIP

Bericht door J-P »

Hier, zomaar een paar vakantieverhaaltjes die dankzij BMW niet liepen zoals gepland... en het ergste is: je hoeft hier dus geen moeite voor te doen om deze verhalen te vinden...

http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic ... 23&start=0
http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic.php?t=25315
http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic ... 67&start=0
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Plaats reactie