Conti trail attack

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

S|empr3
Contacteer:

Conti trail attack

Bericht door S|empr3 »

juplahoi,

Ik zie vanalles op het forum van contitrailattack , dat mensen deze band gekocht hebben, maar eigenlijk niet echt een reaktie van "wow das een formidabele band" of da viel tegen ....

Graag had ik over deze band uw bevindingen :?: :idea: :!:

want m'n nopkes zijn bijna weg en tijd om weer wat vlotter door het verkeer te gaan en ook een trip naar schotland voor de boeg. :mrgreen:

dus ofwel battlewing 501/502 :?: of Conti Trail Attack :?: (daar ik veel stapje opzij moet zetten met anakee (in de regen) komt deze ze nooit meer op :-? )

ahja tis met een GSA 1200 da ik rij

ben cerieus tot horens !

greetz Kris
VFooR

Re: Conti trail attack

Bericht door VFooR »

Liggen er nog maar een maandje erop en 400km later kan ik nog niet echt veel zeggen.

Wat ik wel weet:
-momenteel geen verschil voelbaar t.o.v. zijn broertje de conti road attack.
-SNEL warm
- zeer goede grip op het droge (bij zwaar sportief gebruik rult hij zelfs zeer lichtjes op op de uiterste kant zoals een sport-toerband doet)
-Stabiel aanvoelen aslook met een passagier
-iets meer rolgeluiden t.o.v. de road attack maar dat komt vooral ook door het ander profiel

Geen weet van:
- regen
- levensduur

Prijs voor montage : €250, dus niet duur.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
J
Contacteer:

Bericht door J »

Ja VFoor bij u zal elke band wel een beetje oprullen aan de zijkanten.

Ik denk dat ik ook ga voor deze als mijn volgende set binnen 1000Km .
ik zal ze al bestellen. ik ben gewoon nog nieuwsgierig voor de regen, dat zou ik ook wel willen weten.

J

ps morgen kom je toch af he 13.30u
't vollek va Gùùk red ùùk........
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Liggen er nog maar een weekje op, en 900km later kan ik dit zeggen:

Eerste indruk was gemengd, voelde stabiel aan, maar stuurde ietwat bizar "haaks" in, nu kan ik ondertussen zeggen dat ik 't een leuke band vind, is vertrouwenswekkend en rijdt aangenaam.

Hoe 't met slijtage zit weet ik niet, kan wel zeggen dat de kleine lettertjes op 't profiel reeds een beetje onleesbaar beginnen worden, slijtage is dus al in voege getreden, weliswaar nog miniem.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
webcommerce

Bericht door webcommerce »

Schitterende band :grin:
Warmt snel op, geeft geen krimp in de gietende regen.
Heb er nu een 1600km mee gereden.

Aanrader :mrgreen:
S|empr3
Contacteer:

Bericht door S|empr3 »

Merci voor uw bijdrage tot nu toe

ALs dank ........ een linkske van conti GS

:lol:
VFooR

Bericht door VFooR »

Update Conti Trail Attack

Dry grip +++ Hij schoof eenmaal nadat ik bij 30°C en meermaalds dezelfde bocht uiterst sportief nam. Had ook niet anders verwacht dat hij toen schoof. Grip is dus PRIMA! Voetsteunen gaan in vertrouwen aan de grond. De voorband kan compleet rond gereden worden (0,0 mm).
Stabiliteit + Solo merk ik heel soms een zeer lichte nervositeit vooraan. Op vlak alsfalt zeer stabiel. Dus enkel oneffenheden of richels voel je soms.
Satbilietit duo en bagege +++ Uitermate goed....de band voor duo.
Natte Grip ++ Ben geen held in de regen maar vertrouwen is er zeker.
Levensduur +++ Bij SPORTIEF rijgedrag heeft hij RUIM 4mm over achteraan. Teller staat nu op 7500km.
Opwarmen: ++ Gebeurt bijna zo snel als bij een paar michelin pilot powers....dus snel.
Vertrouwen ++ Goed...ook al heb ik soms het gevoel dat hij vooraan wat minder vertrouwen geeft als het afslat minder perfect ligt...maar dat is onterrecht want de band biedt bakken grip.
OFF-road: ?? Doe ik zelden, dus niets zinnigs over te zeggen.
Op hellingshoek brengen: + Verloopt goed...valt wel minder.

Besluit: Wat ze daar schreven in motorplus over deze band (tijdens de grote GS banden test), is terrecht.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
UpJohn

Bericht door UpJohn »

Ligt er nog maar 2 weken op !
Voelt prettig aan ! Dat geeft vertrouwen !
Van slijtage kan ik nog niets zeggen.
Cost : 150 Pleuro's gemonteerd. Dus nog prijselijk ook !
Voor die prijs kan je het zelf nie maken :lol: :lol:
webcommerce

Ik had eerder al gereageerd op dit topic, maar aangezien ik ondertussen een 11000km heb gereden met deze Trail Attack is een update misschien welkom.
Heb er in juli mee op het circuit van Ecuyers gereden en ik kan je verzekeren dat de grip uitstekend is :grin:
Laat zich heel makkelijk op hellingshoek brengen en heeft weinig of geen last van invallen in de bocht zoals sommige andere banden wel hebben.
Hij warmt heel snel op, wat gezien het "prachtige" zomerweer hier ook meegenomen is.
Heb er al een paar keer mee in een onweder gezeten dat het water letterlijk op de baan stond en zelfs dan bleef de band vertrouwen geven.
Na 11000 km is de band verre van versleten dus qua levensduur is dat dik in orde.
Wel had ik na ± 4000 km last van instabiliteit in het voorwiel, dit bleek na controle in de garage te wijten aan een onbalans in het voorste rubber. De band is opgestuurd naar Continental, kunnen die jongens er wat op testen.
Mijn volgende band: Trail Attack!
VFooR

Bericht door VFooR »

Net terug van een tripje luxembourg/eifel...

WAT een GRIP heeft die band. Voor de mensen die veel grip wensen...dit is hem! De VTR firestorm, die mee was, met 'oprullende' michelin pilot power 2ct's, werd vlotjes bijgehouden. De voetsteunen op de GS zagen er wel minder goed uit :roll: :mrgreen:

Bemerking: Valt precies ook wat meer op bij mij: instabiliteit in de voorband...als ik 1 hand loslaat in een bocht beweegt mijn stuur steeds lichtjes heen en weer. Is misschien ook een constructie-foutje van continental?...eens bij dealer langsgaan: misschien een nieuwtje?!!

@Webcommerce: Heb je een nieuwe voorband gehad van continental? Zoja, is het euvel van de baan?
webcommerce

Ik zit nog steeds te wachten op een reactie van Continantal. Ik moet zeggen ze pakken wel hun tijd...
Als ik iets hoor dan laat ik het je wel weten.
Groetjes
tweetyoost

Bericht door tweetyoost »

had die voorband bij jullie ook zoveel lood nodig? er hangt van mij bijna 60gram! aan

de achterband slechts 5 gram

vorige week maandag op het circuit van croix gezeten:) zalig bandje om zoiets te doen!
J
Contacteer:

Bericht door J »

VFooR schreef:Net terug van een tripje luxembourg/eifel...

WAT een GRIP heeft die band. Voor de mensen die veel grip wensen...dit is hem! De VTR firestorm, die mee was, met 'oprullende' michelin pilot power 2ct's, werd vlotjes bijgehouden. De voetsteunen op de GS zagen er wel minder goed uit :roll: :mrgreen:

Bemerking: Valt precies ook wat meer op bij mij: instabiliteit in de voorband...als ik 1 hand loslaat in een bocht beweegt mijn stuur steeds lichtjes heen en weer. Is misschien ook een constructie-foutje van continental?...eens bij dealer langsgaan: misschien een nieuwtje?!!

@Webcommerce: Heb je een nieuwe voorband gehad van continental? Zoja, is het euvel van de baan?
dat van da heen en weer bewegen van het stuur heb ik ook sinds die band er op ligt.
Eerst mijn voorwiel er terug afgehaald om te controleren dat er daar niets mis mee was. Niet dus.
Nu mijn achterwiel er af en er terug op om die te controleren. Nirets mis dus.
remmen gecontroleerd. Ook niets mis, maar heen en weer gaan van het stuur doet hij nog steeds.

als ik rem is het erger. (gecombineerd systeem)
vooraan remmen wiebelen.
achteraan alleen remmen en handen los: nog meer wiebelen?
Ik vraag me echt af wat dit kan zijn.
Banden zitten in de juiste looprichting en hebben de juiste spanning, en uitgelijnd zijn ze ook. (5gr voorraan)

Vreemd, ik blijf wel zoeken, want dat wiebelen van mijn stuur moet eruit.

J
tweetyoost

Bericht door tweetyoost »

kmoet zeggen ik heb toch een raar gevoel met dat voorbandje.. het lijkt wel ofdat mijn schijfen krom zijn.. er zit een zeer lichte rem niet rem rem niet rem reactie in alsk zachtjes rem.. ik dacht niet dat ik dat met mijn andere band voelde..

kvind het ook wel raar dat er zoveel lood aan moest.. , het lood kan alvast niet verkeerd hangen, we hebben het uitgebalanceerd met dat elektronische ding en nog eens met dat staafje op rolletjes..
mecapuet

Bericht door mecapuet »

Dat wiebelen komt negen van de tien van de band zelf, heb dit ook al mee gemaakt.
Nieuwe band (tourance)...zonder handen rijden, wiebel, wiebel. Terug uitgelijnd, alles nagekeken, kon niet baten.
Andere nieuwe voorband erop, loopt kaarsrecht, geen gewiebel.
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
VFooR

Bericht door VFooR »

mecapuet schreef:Dat wiebelen komt negen van de tien van de band zelf, heb dit ook al mee gemaakt.
Nieuwe band (tourance)...zonder handen rijden, wiebel, wiebel. Terug uitgelijnd, alles nagekeken, kon niet baten.
Andere nieuwe voorband erop, loopt kaarsrecht, geen gewiebel.
Gr, meca.
Dus puur een constructiefout van de band dan??!!

Ik passeer vandaag mijn dealer en ga eens horen wat het juist is of wat er kan aan gedaan worden.
Ik wil wel zeggen...dat wiebelen...wanneer je er op let (wat ik een hele poos heb gedaan), begin je je er meer in te ergeren (bij mij toch)...
...maar verder wil ik stellen dat, ondanks dat probleempje vooraan, de band bergen grip en vertrouwen geeft.

Rechtdoor, handen los aan 80Km/U...geen gewiebel. Enkel op hellingshoek.

Vooraan ligt er bij mij ook behoorlijk wat lood.
mecapuet

Bericht door mecapuet »

@ VFooR,
Bij mij was het de band, dus puur constructiefout....kan je alleen weten, als je een andere band opsteekt.
De bandeboer dacht eerst aan balhoofd, slag in wiel enz....niks van, had alles al drie keer nagekeken.
Aan het loopvlak van de band zag ik trouwens ook niets....nieuwe band erop, weg wiebel.
Gr, meca.
boxer68

Bericht door boxer68 »

Een tijdje geleden informeerde ik ook bij mijn bandenboer (banden Ronny Ham) naar de Conti Trial Attack voor mij GSA 1150.
Hij had ze niet in stock. Hij verkocht voornamelijk Michelin, Bridgestone en Metzler.Hij wist me ook te vertellen dat deze band in Korea geproduceerd wordt. Misschien heeft dat te maken met de kwaliteit. Een vertegenwoorder van Conti bevestigde mij dat it type van band inderdaad in Korea wordt geproduceerd.
J
Contacteer:

Bericht door J »

pff het heen en weer geloop kan weer beginnen.

:-? :-? :-? :-? :-? :-?

J
mecapuet

Bericht door mecapuet »

Ik heb de trail attack toch besteldt....hopelijk geen spijt van.
Gr, meca.
VFooR

Bericht door VFooR »

Mijn dealer denkt dat het wellicht aan de constructie ligt en een gevolg is van een 'licht' cuppen van de band als hij reeds deels is versleten (Zoals de BT020).

Mijn leuze...knop omdraaien en blijven rijden...want voor de rest zit het goed.
erictdm

Bericht door erictdm »

VFooR schreef:Mijn dealer denkt dat het wellicht aan de constructie ligt en een gevolg is van een 'licht' cuppen van de band als hij reeds deels is versleten (Zoals de BT020).

Die voorband cupt inderdaad erg snel, mijne heeft er na een 4000km ook al veel last van... oh ja, staat 2.5bar op
if cycling was easy, they would call it f**tb*ll.

http://www.basfmotorvrienden.be
VFooR

Bericht door VFooR »

erictdm schreef:
VFooR schreef:Mijn dealer denkt dat het wellicht aan de constructie ligt en een gevolg is van een 'licht' cuppen van de band als hij reeds deels is versleten (Zoals de BT020).

Die voorband cupt inderdaad erg snel, mijne heeft er na een 4000km ook al veel last van... oh ja, staat 2.5bar op

Cuppen wil dus zeggen dat op de flank van de trail attack het rubber ongelijk slijt waardoor er een soort klein berglandschap ontstaat op de band (ups en downs)...hierdoor gaat hij dus op de hellingshoek trillen. Het cuppen komt door de tekening in de groeven van de band en dan vooral op plaatsen waar de groef een behoorlijk bocht maakt. Achteraan heb ik er geen last van.
Band staat bij mij ook op 2.5 bar...heb het idee dat het op 2.2 bar vooraan minder is.

CONCLUSIE: Conti Trail Attack is een CUPband.

Met de Conti Road Attack had ik hier geen probleem rond.
J
Contacteer:

Bericht door J »

J schreef:pff het heen en weer geloop kan weer beginnen.

:-? :-? :-? :-? :-? :-?

J
tja even dit toch (hand in eigen boezem)

ten eerste door het te snel monteren van het achterwiel en te los omspringen met juistheid, zat er vuil tussen de velg en het gedeelte waar je de bouten inzet. Probleem één: eigen schuld dus van wiebelen van het stuur.

ten tweede, de band is inderdaad een iets gevoeliger aan ongelijk slijten waardoor er nu nog een (te verwaarlozen) zeer licht wiebelend gedrag te bespeuren valt, en dan voornamelijk als ik afrem.

dus het lag meer aan het mannetje dan aan de bal,

tja,

J
Smullie
Contacteer:

Bericht door Smullie »

J schreef: dus het lag meer aan het mannetje dan aan de bal,

tja,

J
:drunken: Volgende keer nuchter als je je wielen weer monteert he... :lol: