Raar geluid GSA

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Smullie
Contacteer:

Re: Raar geluid GSA

Bericht door Smullie »

snoekie32 schreef:
hanzie panzie schreef:3500 km en dan vertrekken op reis ... en dan toeren trekken... boven de 6000 .... respect voor de machine?????? Vergeet niet dat er in bornem bij BMW ook iemand is die alles leest op dit forum ....AMATEUR!!!!!!!!
Beste,

Zou ge u niet beter onthouden van belachelijke uitlatingen. Als ge al iets nuttigs te zeggen hebt, hetzij positief hetzij negatief, doe het dan op een beschaafde manier, of zeg het recht in mijn gezicht en niet van achter uw toetsenbord.
Dit gezegd zijnde geef ik u graag volgende antwoord op uw reactie:
* Van mijn dealer heb ik meegekregen dat ik de eerste 1000km moet roderen. Dit houd in tot 500km niet boven de 5000rpm en dan vanaf iedere 100 km die
erbij mag er al eens 500rpm omhoog gegaan worden.
* Van mijn dealer kreeg ik eveneens mee, dat ik tijdens de eerste 1000km NIET met duo mocht rijden en te grote hoogteverschillen diende te vermijden (lees
Bergen). Dit heb ik dan ook niet gedaan.

Zolang de motor van de GSA niet op temperatuur is, komt de naald van de toerenteller zelfs niet boven de 4000rpm.
Dus leg mij nu eens uit waarom ik een amateur ben ??
Omdat gij uwe moto in toeren trekt als die nog niet helemaal ingereden is, tiens!!! :shock: Iedereen weet toch dat een BeemerBoxer pas net ingereden is met 30000km... :roll:

Gelukkig dat ik een GS gekocht heb die al 90000km had toen ik em kocht... Die was tenminste al ingereden... Maat het was toch nipt zenne... :alien:

EDIT: Dit is ironie he...
Den Dikke Van Dale schreef:iro·nie (dev)
1 spot waarbij men het tegendeel zegt van wat men bedoelt te zeggen
Laatst gewijzigd door Smullie op 22 aug 2008, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
GS staat voor geil speelgoed
John
Contacteer:

Bericht door John »

Idioot! Meer zeg ik niet. :mrgreen:

En er stond nog veel meer maar ik heb het maar gedeleeted. Wat heeft het voor zin om al die .......van repliek te dienen?
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

snoekie32 schreef:...
Zolang de motor van de GSA niet op temperatuur is, komt de naald van de toerenteller zelfs niet boven de 4000rpm.
Ge doet da goe jong, die spullen kunnen daar tegen, tenzij natuurlijk dat er inferieur materiaal gebruikt wordt, maar dan heb je het vroeg of laat ook zitten en mss buiten garantie....Netjes warm rijden en af en toe eens goe doortrekken, dat is roderen, niet aan 3000tpm rondtokkelen.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
snoekie32

Bericht door snoekie32 »

Dirk Pauwels schreef:
snoekie32 schreef:...
Ge doet da goe jong, die spullen kunnen daar tegen, tenzij natuurlijk dat er inferieur materiaal gebruikt wordt, maar dan heb je het vroeg of laat ook zitten en mss buiten garantie....Netjes warm rijden en af en toe eens goe doortrekken, dat is roderen, niet aan 3000tpm rondtokkelen.....
Daarom dat ik toch maar de 4 jaar garantie ga nemen. :grin:
!! No Fear, Snoekie is Here !!
R1200GSA
one-one

Bericht door one-one »

* Van mijn dealer kreeg ik eveneens mee, dat ik tijdens de eerste 1000km NIET met duo mocht rijden en te grote hoogteverschillen diende te vermijden (lees

Hoi, blijkbaar heb jij een "rare" dealer want van 2 heb ik het volgende meergekregen...
tijdens de inrijperiode bij voorkeur geen snelweg en in de Ardennen gaan rijden omdat je veel moet schakelen en de motor op lage toeren toch kracht moet uitvoeren en dit met of zonder duo...
ik ben geen mechanicus maar heb met mijn 2 gs'en die raad gevolgd en kan je zeggen dat hij super rijdt en ik geen enkel noemenswaardig probleem had en heb er nu 87.000 !!!
ride with pride
one-one
gsa 1150
John
Contacteer:

Bericht door John »

Dus al die motoren die in de bergen of heuvels rondrijden (die mensen hun woongebied) zijn slecht ingereden :mrgreen:
Stemt toch op zijn minst tot nadenken hé :wink:
snoekie32

Bericht door snoekie32 »

one-one schreef:* Van mijn dealer kreeg ik eveneens mee, dat ik tijdens de eerste 1000km NIET met duo mocht rijden en te grote hoogteverschillen diende te vermijden (lees

Hoi, blijkbaar heb jij een "rare" dealer want van 2 heb ik het volgende meergekregen...
tijdens de inrijperiode bij voorkeur geen snelweg en in de Ardennen gaan rijden omdat je veel moet schakelen en de motor op lage toeren toch kracht moet uitvoeren en dit met of zonder duo...
ik ben geen mechanicus maar heb met mijn 2 gs'en die raad gevolgd en kan je zeggen dat hij super rijdt en ik geen enkel noemenswaardig probleem had en heb er nu 87.000 !!!
Dan zijn we met twee
!! No Fear, Snoekie is Here !!
R1200GSA
one-one

Bericht door one-one »

John schreef:Dus al die motoren die in de bergen of heuvels rondrijden (die mensen hun woongebied) zijn slecht ingereden :mrgreen:
Stemt toch op zijn minst tot nadenken hé :wink:
John misschien schreef ik het slecht maar er werd me juist aangeraden om in de Ardennen te gaan rijden etc maar geen snelweg... :wink:
ride with pride
one-one
gsa 1150
John
Contacteer:

Bericht door John »

Neen jong, den deze verkeert gelezen! :wink: :lol:
Plaats reactie