R1100S versus aprilia Mille (rotax)

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
VFooR

R1100S versus aprilia Mille (rotax)

Bericht door VFooR »

Ik zit met een volgende vraag voor iemand...

Iemand eravring met de betrouwbaarheid/verbruik en draaiverloop van het rotax-blok van aprilia Mille/Tuono/Falco vanaf de jaren 99 tot 04?

En dit eventueel t.o.v. betrouwbaarheid/verbruik en draaiverloop van een R1100S.

Hoe gaan beide motorblokken om het HOGE kilometerstanden (>80.000km)???

Ik weet alvast dat zo een mille-rotax-blok van die jaren behoorlijk degelijk is.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
Koppel!!

Re: R1100S versus aprilia Mille (rotax)

Bericht door Koppel!! »

YOO

Ik denk dat die 1100S een degelijk blok heeft, is uiteindelijk een ouwe 1100 vierklepper waar ze gewoon wat extra hoogtoerig vermogen aan toegevoegd hebben, tot 4000Rpm is 't gewoon 't zelfde als een gewone 1100. Verwacht er dan ook geen superprestaties van, een moderne 1200 is véle agressiever maar loopt natuurlijk niet zo smeuig rond.

Heb enkele maanden geleden m'n GS is bij de dealer gebracht (pinkerschakelaars waren overleden) en heb een 1100S Boxercup meegekregen als vervangmoto. Is qua uiterlijk een prachtmoto, maar het motorvermogen viel me wat tegen. Op papier zijn 't maar 2Pk verschil, maar de 1200 is sterker, op alle toerentallen, en heeft meer koppel.

Met de Aprilia heb ik geen ervaring, maar heb toch nog weinig negatiefs gehoord hierover.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
indenhemel

Re: R1100S versus aprilia Mille (rotax)

Bericht door indenhemel »

Maat van me heeft een mille gehad van '99. Prachtig blok en rijwielgedeelte (klint ook héél mooi). Blok oerdegelijk, maar hij heeft de mille wel wegedaan omdat al de rest rond het blok steeds stukging (op gebied van electra ).
Heeft'm NIET nieuw gekocht dus het zou kunnen dat't beestje al aardig wat geleden had. (km stand weet ik niet )
Plaats reactie