Conti trail attack
Moderator: GVN
-
VFooR
Re: Conti trail attack
J...nu weer knallen hé 
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
-
VFooR
Een close up van mijn voorband (Conti Trail attack) na 8500km...het cuppen van de voorband...waardoor de band trilt en dus licht onstabiel is.
Is wel bekomen door een zeer vlotte rijstijl:

Is wel bekomen door een zeer vlotte rijstijl:

R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
Ja banden hebben nu al een goed pak km om de eerste ervaringen mee te delen.
Op droog prachtige band. Baanvastheid 100% wel rap op het randje aan het rijden. Kon met de Battlewing verder gaan zonder op de rand te rijden.
op het nat en erg nat wegdek ook dik ok. Vandaag nog de baan van Asse naar ternat volgas zonder probleem.
pas boven de 100km en plat in de bocht voel ik de moto licht worden, maar schuiven deed hij nog niet.
voor mij top band. negatief punt is wel het wiebelen van het stuur is er nog niet uit als je afremt, maar het is te verwaarlozen.
Heeft wel een gewenperiode nodig als je van battlewing komt. Hij rijd compleet anders.
J
Op droog prachtige band. Baanvastheid 100% wel rap op het randje aan het rijden. Kon met de Battlewing verder gaan zonder op de rand te rijden.
op het nat en erg nat wegdek ook dik ok. Vandaag nog de baan van Asse naar ternat volgas zonder probleem.
pas boven de 100km en plat in de bocht voel ik de moto licht worden, maar schuiven deed hij nog niet.
voor mij top band. negatief punt is wel het wiebelen van het stuur is er nog niet uit als je afremt, maar het is te verwaarlozen.
Heeft wel een gewenperiode nodig als je van battlewing komt. Hij rijd compleet anders.
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Heb hier intussen een maand trail attack liggen en na 4000 km super tevreden van , ik heb als ik me nie vergis beter grip op nat wegdek, en op droog wegdek redelijk vlotjes tot tegen de rand te rijden en toch nog vertrouwelijk aanvoelen. Ik leg er zeker en vast opnieuw trail attacks op als dees hier versleten zijn.
Na 4000 km is van mij de ingegoten "trail" links en de "attack" rechts nog zichtbaar. Mijn rijstijl is normaal tot licht sportief, voor zover je in het dagdagelijks leven nog eens sportief in een draai kan gaan.
Na 4000 km is van mij de ingegoten "trail" links en de "attack" rechts nog zichtbaar. Mijn rijstijl is normaal tot licht sportief, voor zover je in het dagdagelijks leven nog eens sportief in een draai kan gaan.
One life... live it
2008-2010 1200gsa rood
2010-... 1200gsa "30year"
2008-2010 1200gsa rood
2010-... 1200gsa "30year"
Bij mij liggen ze er nu een 5000 km op en moet zeggen , bij mij komt er niets anders meer op .
Ik heb m'n band gevonden !
Ben naar schotland geweest. En die band heeft zich prima gedragen snele bochten , lange wegen hoge snelheid, lichte offroad wegen, kiezels , regen (met bakken) , hij doet z'n werk echt een AANRADER ! en wat een grip.
Groeten
Kris
Ik heb m'n band gevonden !
Ben naar schotland geweest. En die band heeft zich prima gedragen snele bochten , lange wegen hoge snelheid, lichte offroad wegen, kiezels , regen (met bakken) , hij doet z'n werk echt een AANRADER ! en wat een grip.
Groeten
Kris
Vrijdag morgen achterkant weggeslagen. Net niet op mijn gezicht gegaan. Het was wel in gietende regen in het midden van het stad Brussel. Ik kreeg nu net weer wat vertrouwen in de regen, maar mag nu weer opnieuw beginnen. Jammer dat die Gsa zoveel kost, anders zou ik hem veel meer testen. Miss zou ik eens een sponsor moeten zoeken om Long Way Round Brussels te rijden, dan kan ik gaas geven zoveel ik wil
Vorige week een 700Km afgelegd voor mijn werk alleen al in Brussel.
J
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
De wetten van de fysica zijn onverbiddelijk, altijd is er ergens een grens....J schreef:Vrijdag morgen achterkant weggeslagen. Net niet op mijn gezicht gegaan. Het was wel in gietende regen in het midden van het stad Brussel. Ik kreeg nu net weer wat vertrouwen in de regen, maar mag nu weer opnieuw beginnen. Jammer dat die Gsa zoveel kost, anders zou ik hem veel meer testen. Miss zou ik eens een sponsor moeten zoeken om Long Way Round Brussels te rijden, dan kan ik gaas geven zoveel ik wilVorige week een 700Km afgelegd voor mijn werk alleen al in Brussel.
J
In brussel zou ik wel met een lichter en vooral smaller motooke rondbollen... Gisteren moest ik Ducati Monster laten gaan in file, hij kon tussen de stilstaande auto's, ik kon/durfde niet...
I like my bike!!
-
In Extremo
- Contacteer:
J,J schreef:Vrijdag morgen achterkant weggeslagen. Net niet op mijn gezicht gegaan. Het was wel in gietende regen in het midden van het stad Brussel. Ik kreeg nu net weer wat vertrouwen in de regen, maar mag nu weer opnieuw beginnen.
Kan de reden niet zijn dat we teveel vertrouwen in deze band krijgen ...?
Ik heb het ook al voorgehad op natte (regen) banen, te vlot willen voorbij steken en bij het veranderen van rijbaan even venijnig wegschuiven,
hetzelfde met witte strepen en riooldeksels als ze nat zijn.
Daar was ik vroeger voorzichtiger mee, maar dat begint terug te komen, zo een zijstapje is niet niks.
Groetjes,
Michel
Ik heb daar min of meer mee leren leven... Dat heb je nu eenmaal met ELKE moto die je wat sneller/scherper de bocht injaagt... Die verzet zich al eens ne keer... Pas op, op dat moment zelf moet ik OOK nog moeite doen om mijn onderbroek niet te vuil te maken, maar ik kan het een paar minuten daarna beter relativeren dan den eerste keer dat dat gebeurde...
En gij moogt gij nog zo'n goeie banden hebben als gij wilt, als ge een olievlekje tegenkomt, over een witte streep of een putteke rijdt, een hoopje kiezeltjes niet gezien hebt of de restanten van de mestkar nog op de baan liggen, dan verzet em zich ff zenne... Kunde niets aan doen, kunde alleen maar mee leren leven denk ik dan...
Allez, dat denk ik dan een paar minuten daarna, op de moment zelf ben ik meestal ff helemaal van mijn melk en gaat het tempo de eerste minuten drastisch naar benee...
En gij moogt gij nog zo'n goeie banden hebben als gij wilt, als ge een olievlekje tegenkomt, over een witte streep of een putteke rijdt, een hoopje kiezeltjes niet gezien hebt of de restanten van de mestkar nog op de baan liggen, dan verzet em zich ff zenne... Kunde niets aan doen, kunde alleen maar mee leren leven denk ik dan...
Allez, dat denk ik dan een paar minuten daarna, op de moment zelf ben ik meestal ff helemaal van mijn melk en gaat het tempo de eerste minuten drastisch naar benee...
GS staat voor geil speelgoed
2010, zeker ?
Mijne GS MU is nu ingereden, en bij een ietsje (normale) vlottere rijstijl heb ik al mogen ondervinden dat die Bridgestones die er af fabriek opliggen helemaal niet te vertrouwen zijn. Bij droog weer (en koud wegdek des avonds weliswaar) ben ik al verrast geweest door het ingrijpen van het ASC, anders lag ik al op mijnen bek ! Zeker van !
Bij een volgende bandenwissel : de Conti Trail Attack of de opvolger van de Anakee, maar dan schrijf ik persoonlijk ergens in 2010, denk 'k !
Bij een volgende bandenwissel : de Conti Trail Attack of de opvolger van de Anakee, maar dan schrijf ik persoonlijk ergens in 2010, denk 'k !
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ...
)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
YOO
Alain, 'k wil die Battle Wings gerust overpaken zullen
't Zijn toch Battle Wings hé
Baidewéé, proficiat met uwen nieuwe fiets hé
Grtz, Philip!
Alain, 'k wil die Battle Wings gerust overpaken zullen
Baidewéé, proficiat met uwen nieuwe fiets hé
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Herr Drehmoment,
zie haabn Poost
!
zie haabn Poost
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ...
)
Heb je op 2/9/2008 PB gestuurd, waarschijnlijk heb je hem gemist.Koppel!! schreef:YOO
Alain, 'k wil die Battle Wings gerust overpaken zullen't Zijn toch Battle Wings hé
![]()
Baidewéé, proficiat met uwen nieuwe fiets hé![]()
Grtz, Philip!
Graag een reaktie(pos- of negatief)
Groeten.
Heb de Conti Trail Attack nu zo'n 8000 km op m'n GS, en ze hebben o.m. de Spaanse Pyreneeen en de Franse Alpen gezien.
Heb ondertussen 3 uitschuivers meegemaakt achteraan in droog weer, zonder aanwijsbare oorzaak, wat ik met andere banden (1XAnakee, 3XBattle Wing, 1XTourance niet EXP) nog niet had voorgehad. Tel daar het cuppen van de voorband bij op, en mijn volgende wordt wellicht weer iets anders.
Heb ondertussen 3 uitschuivers meegemaakt achteraan in droog weer, zonder aanwijsbare oorzaak, wat ik met andere banden (1XAnakee, 3XBattle Wing, 1XTourance niet EXP) nog niet had voorgehad. Tel daar het cuppen van de voorband bij op, en mijn volgende wordt wellicht weer iets anders.
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Nu, de band is nog lang niet op z'n eind, dus ik kan zien of het nog voorkomt. Dat cuppen vooraan echter ...
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Toedel
(165.000km op R1200GS).
-
mecapuet
Juist een set conti trial attack op gezet (246.30 euro) Binnen een paar 1000 km mijn bevindingen hier neer zetten.
Gr, meca.
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
-
Rik'sGS
Ik heb mijn setje er nu ca 12000km opliggen, maar het beste is er toch vanaf. Na het weekend, wat weer zeer goed gaat worden, ga ik ze normaal toch moeten vervangen. Normaal gezien komen er terug dezelfde op, of anders terug de oude vertouwde Metzler Tourance.
Ik heb die kilometers wel allemaal met duo gereden, en daar zitten er nog eens 3000km bij met bagage.
Mijn bevindingen: ne goeie band voor ne goeie prijs (vorig jaar €210 betaald)
Waarom dan eventueel Tourance? Voor mijne rijstijl zeker zo goed (iets meer vertrouwen bij regen/natte wegen), qua prijs hetzelfde, maar langere levensduur.
Groetjes
Ik heb die kilometers wel allemaal met duo gereden, en daar zitten er nog eens 3000km bij met bagage.
Mijn bevindingen: ne goeie band voor ne goeie prijs (vorig jaar €210 betaald)
Waarom dan eventueel Tourance? Voor mijne rijstijl zeker zo goed (iets meer vertrouwen bij regen/natte wegen), qua prijs hetzelfde, maar langere levensduur.
Groetjes
R1100RT '97
R1150GS '01
R1200GS '06
R1200GS '11
R1150GS '01
R1200GS '06
R1200GS '11
-
webcommerce
Hoi Allemaal,
Heb ondertussen al 15000km gereden met die trail attacts, ook op circuit, hebben nog nooit een stapje opzij gezet. Op de openbare weg kan je last hebben van vuil, kiezel, witte lijnen, putdeksels...
Ik rij heel het jaar door in weer en wind, alleen niet als het sneeuwt.
Wat mij betreft een perfect bandje.
Groetjes,
peter
Heb ondertussen al 15000km gereden met die trail attacts, ook op circuit, hebben nog nooit een stapje opzij gezet. Op de openbare weg kan je last hebben van vuil, kiezel, witte lijnen, putdeksels...
Ik rij heel het jaar door in weer en wind, alleen niet als het sneeuwt.
Wat mij betreft een perfect bandje.
Groetjes,
peter
Ben eens gaan rondkijken op andere fora. Er zijn er nog die uitschuivertjes maken, maar dat zou te wijten zijn aan te koude achterband, die dan nogal 'stijf' of rigide is. Mijn uitschuivertjes waren ook bij koude banden, dus... Eerst goed opwarmen is de boodschap.
M'n andere banden waren hier niet zo gevoelig voor.
M'n andere banden waren hier niet zo gevoelig voor.
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Toedel
(165.000km op R1200GS).
-
marcelvancolen
Met Trai Attack geen ervaring. Dus te meer met Road Attack. Dit is voor de GS een schitterende band. De passenparade was daartoe de beste test. In de regen geven deze banden een formidabele grip. Op het droge zijn ze bij stevig raggen wat slijtgevoeliger. Belangrijk is in ieder geval de achterband minimaal 2,6 bar te pompen. Met bagage liever nog 2,8.
Marcel Van Colen
-
mecapuet
Eerste 1000 km zitten er op bij de conti trial attack. Viel mij op dat deze band gemakkelijk valt in de bochten. Hebben ook een beetje regen gezien en zijn naar mijn bevindingen baanvaster dan de gewone tourance (ook dan de exp).
Gr, meca.
Gr, meca.
De Trail Attacks op mijn GS zijn nog niet ten einde, maar ik ben nu al her en der info aan 't opzoeken voor de volgende bandenset. Daarbij las ik het volgende op de continental website bij de Trail Attack :
Continuous Compound-Technologie:
Ermöglicht eine homogene Gripabstufung mit nur einer Mischung durch eine temperaturgesteuerte Heizung der Reifen in der Produktion.
Schulterbereich flexibel → Grip
Zenithbereich abriebfest → Laufleistung
Übergang stufenlos
Maw
- één rubbermenging
- drie zones door verschillende temperatuur bij verhitting rubber
- schouders flexibel voor grip
- loopvlak slijtvast voor hoge kilometerstanden
Tot nu toe begreep ik niet hoe de hoge grip gepaard kon gaan met lage slijtage.
Wou het effe meegeven.
Continuous Compound-Technologie:
Ermöglicht eine homogene Gripabstufung mit nur einer Mischung durch eine temperaturgesteuerte Heizung der Reifen in der Produktion.
Schulterbereich flexibel → Grip
Zenithbereich abriebfest → Laufleistung
Übergang stufenlos
Maw
- één rubbermenging
- drie zones door verschillende temperatuur bij verhitting rubber
- schouders flexibel voor grip
- loopvlak slijtvast voor hoge kilometerstanden
Tot nu toe begreep ik niet hoe de hoge grip gepaard kon gaan met lage slijtage.
Wou het effe meegeven.
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Toedel
(165.000km op R1200GS).
-
mecapuet
Inderdaad, dat ruimt niet...(hoge grip gepaard kon gaan met lage slijtage) Toch denk ik dat de conti trial attack er kan voor doorgaan. Heb nog niet genoeg km, maar grip genoeg en weinig slijtage te zien...afwachten.
Gr, meca.
Gr, meca.
-
Rik'sGS
Ik heb met de Trail Attack ca 12500km gedaan, met duo/bagage.
Goede band, goede grip. Tegen het einde aan zette hij af en toe eens een stapje opzij. Iets wat natuurlijk niet zo prettig is.
Heb ze 2 weken geleden vervangen door Metzler Tourance, omdat deze banden mij meer vertrouwen geven bij natte wegen.
Groetjes
Erik
Goede band, goede grip. Tegen het einde aan zette hij af en toe eens een stapje opzij. Iets wat natuurlijk niet zo prettig is.
Heb ze 2 weken geleden vervangen door Metzler Tourance, omdat deze banden mij meer vertrouwen geven bij natte wegen.
Groetjes
Erik
R1100RT '97
R1150GS '01
R1200GS '06
R1200GS '11
R1150GS '01
R1200GS '06
R1200GS '11