uitvallen motor onder het rijden.

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
bauer

uitvallen motor onder het rijden.

Bericht door bauer »

Een goedendag allen .
Hierbij wil ik vragen wat het kan wezen, dat mijn motor een K 1100RT uitvalt onder het rijden.
Dit gebeurd wanneer mijn motor niet hoeft te werken en in een lage toerental rijdt.
Na effen gewacht te hebben start hij wel weer .
Kenmerken daarbij een gigantische benzine lucht en een zwarte rookpluim uit mijn uitlaat.
Heb ook al een sensor van de gasklep regelaar vervangen .
Nu weet de Dealer het ook niet meer .
Hoop van jullie te horen wat de oorzaak kan zijn .
alvast bedankt en groetjes uit zeewolde. :?: :?: :(
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

vermoedelijk moeten de kleppen eens gesteld en een controle van de benzine toevoer.
ook de ontsteking eens HEEL DEFTIG nazien.
als er 1tje uitvalt merk je het niet zo gauw.
doch de zuiger en kleppen blijven mee werken waardoor er olie en benzine in de uitlaat terecht komt die niet verbrand.
als hij dan terug start en aanslaat krijg je die sterke rookpluim en benzine lucht.
vermoedelijk valt hij uit als hij warm staat.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
animal

Bericht door animal »

Hoi
ik heb ook zo 's iets voor gehad met een K. Kwam slechts om de paar maand 's voor maar was heel vervelend: tijdens het afremmen bij laag toerental plots gasgeven en "njet" nieks meer, koppeling intrekken en blok viel stil. Ontsteking effkes uitzetten en starten en hop, weer weg voor een paar duizend kilometer. Iemand gaf me toen de volgende verklaring en ik geef ze maar voor wat ze is.
Wanneer je bolt en stopt met gasgeven, dan rem je af op het motorblok en schakelt de injectie uit zodat er ook geen verbruik is. Er zit dus ergens een schakelaar die de benzinetoevoer regelt. Komt het toerental onder een kritisch toerental, dan schakelt deze weer aan want anders valt het blok stil. En als die relais hapert en weigert aan te slaan heb je dus een probleempje.
Heeft hier iemand commentaar op ? Aangezien mijn moto slechts 1 a 2x per jaar protesteerde (en dat op 10.000 km /jaar) heb ik nooit naar laten kijken en ik weet dus ook niet of dit allemaal wel klopt.
Danny

Bericht door Danny »

die kans zit er in, ...
't kan ook zijn dat de hallgever soms (versleten) kaduuk is en die krijgt dan kuren... met als resultaat dat de motor spontaan uitvalt bij gebrek aan puls vd sensor...
't kan soms effe zoeken zijn...
aangzien jij benzine ruikt denk ik niet dat je hem "droog" hebt gereden maar eerder dat de ontsteking wegviel...
Geert K100

Bericht door Geert K100 »

Beste,

Ik had verleden jaar hetzelfde voor, je kunt mijn bericht nog lezen (24-10-2004 probleem pick-up groep).
Ondertussen rij ik al meer dan 7 maanden (ik rijd de winter door) zonder dat het fenomeen zich terug heeft voorgedaan. Ik heb uiteindelijk geen nieuwe hallgeber laten steken, maar misschien is het manipuleren ervan voldoende geweest om het probleem op te lossen. Ofwel heeft het met warmte te maken, en ben ik binnenkort weer de pineut ! Ik hoop natuurlijk dat het over is, want het ondermijnt toch wel een beetje het vertrouwen in de goeie ouwe K ( de mijne is van 86). Al bij al ben ik wel tevreden ( 2 jaar eigenaar, 20000 km). Vele groeten, Geert
P.S.: Als u dit schrijven niet ontving,
gelieve het ons te laten weten.
Plaats reactie