ik overweeg een ZUMO 550 te kopen+scala FM
Moderator: GVN
ik overweeg een ZUMO 550 te kopen+scala FM
hallo,ik rijd reeds jaren met de Quest.
Overweeg nu een ZUMO &Scala FM aan te schaffen.
Wie raadt het me aan? Wie raadt het me af?
Laat maar komen,
met mijn dank!
mvg,
Paul
Overweeg nu een ZUMO &Scala FM aan te schaffen.
Wie raadt het me aan? Wie raadt het me af?
Laat maar komen,
met mijn dank!
mvg,
Paul
-
pvde
- Contacteer:
Re: ik overweeg een ZUMO 550 te kopen+scala FM
Yep,
Paul ik heb de zumo in combinatie met de Scala duo en dit werkt perfect.
Stembegeleiding van de zumo= OK
GSM gesprekken = OK
Intercom met duo = na een tijdje niet praten valt de verbinding weg en dan moet je eens goed roepen om weer een gesprek te kunnen voeren (maar dit is niet van toepassing voor de Scala FM).
Houdoe
Paul ik heb de zumo in combinatie met de Scala duo en dit werkt perfect.
Stembegeleiding van de zumo= OK
GSM gesprekken = OK
Intercom met duo = na een tijdje niet praten valt de verbinding weg en dan moet je eens goed roepen om weer een gesprek te kunnen voeren (maar dit is niet van toepassing voor de Scala FM).
Houdoe

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
ik lees het graag! Dank voo reactie!
paul
paul
-
Shulty
Ben er ook content van, heb ook de FM, en de radio is wel leuk.
Ik ervaar soms wel af en toe een verbreking van de bluetooth tussen de scala en de zumo.
Je moet dan even terug connecteren via het scherm van de zumo. Op een hele dag gebeurd dit gemiddeld een keer of 5.
Weet niet of dit eigen is aan de toestellen, of dat dit enkel met mijn combinatie is?
Grts,
Peter
Ik ervaar soms wel af en toe een verbreking van de bluetooth tussen de scala en de zumo.
Je moet dan even terug connecteren via het scherm van de zumo. Op een hele dag gebeurd dit gemiddeld een keer of 5.
Weet niet of dit eigen is aan de toestellen, of dat dit enkel met mijn combinatie is?
Grts,
Peter
R1150GSA '04
R1200GSA '10
R1200GSA '10
-
dejos
Ik heb ook de zumo in kombinatie mat de scala FM en de bleutooth is bij mij ook al twee keer uitgevallen , even de moto aan de kant en terug de bluetooth even koppellen , werkt direct weer. Dacht dat dit enkel bij mij was gebeurd 
R850R , R100RS (bwj 1978),R1150R , R1200GS
-
Dré GS
yo,
Zumo zeker niets op aan te merken voldoet 100% aan mijn verwachtingen, maak wel bedenkingen over de scalarider daar ben ik zeker niet over te spreken
geluid om muziek (lees MP3 op SD kaar)t trekt op niks, daar erger ik mij dood aan. Ik moet wel zeggen dat ik maar over één oortje beschik ik rijd namelijk altijd solo vandaar dat ik geen duo setje heb aangeschaft, maar dit doet volgens mij niks ter zake. BTW de mevrouw die de navigatie inspreekt is perfekt verstaanbaar zelfs bij hogere snelheden. Ik overweeg om het hele zootje gewoon te dumpen en uit te kijken naar een andere oplossing. :-(Indien er mensen op dit forum mij iets beter kunnen aanraden laat maar iets horen ikzelf ben maar een leek in deze materie.
Alvast bedankt voor jullie reaktie.
Zumo zeker niets op aan te merken voldoet 100% aan mijn verwachtingen, maak wel bedenkingen over de scalarider daar ben ik zeker niet over te spreken
Alvast bedankt voor jullie reaktie.
Tot in den draai,enne..... je " houdt" hem best recht.
Dré GS
Lid BMW MC Vlaanderen
K1200GT-R1200GS
Dré GS
Lid BMW MC Vlaanderen
K1200GT-R1200GS
-
tweecilinderke
Ook ik ben zeer tevreden van mijn zumo'tje ,en dre wij werken nog op de oude manier met nen kabel via autocom en tot hier toe geen probleem.
Maar is dit een optie van garmin misschien?
Maar is dit een optie van garmin misschien?
Ben er ook content van, heb ook de FM, en de radio is wel leuk.
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
-
edargpu
Onlangs ook een Zumo550 +scala rider teamset aangekocht en zéér tevreden.In het begin had ik ook het probleem dat de bluetooth verbinding wegviel tussen de toestellen,maar een goede ziel hier op het forum heeft er een andere versie van Bluetooth opgezet en " Weg " problemen
-Verstaanbaarheid muziek
-Verstaanbaarheid Clair
-Verstaanbaarheid GSM
dus wat moet een mens nog meer hebben
-Verstaanbaarheid muziek
-Verstaanbaarheid Clair
-Verstaanbaarheid GSM
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles
"" R1200GS Adventure ""
"" R1200GS Adventure ""
-
edargpu
Zit in de Scala hé doodskoptweecilinderke schreef:Ook ik ben zeer tevreden van mijn zumo'tje ,en dre wij werken nog op de oude manier met nen kabel via autocom en tot hier toe geen probleem.
Maar is dit een optie van garmin misschien?Ben er ook content van, heb ook de FM, en de radio is wel leuk.
"" R1200GS Adventure ""
"" R1200GS Adventure ""
-
TonTon
kan je eens wat meer uitleg geven over die "andere versie van Bluetooth" ? is dit gebeurd op de Zumo of op de Scala ? en welke versie is dit dan ?edargpu schreef:Onlangs ook een Zumo550 +scala rider teamset aangekocht en zéér tevreden.In het begin had ik ook het probleem dat de bluetooth verbinding wegviel tussen de toestellen,maar een goede ziel hier op het forum heeft er een andere versie van Bluetooth opgezet en " Weg " problemen![]()
-Verstaanbaarheid muziek![]()
-Verstaanbaarheid Clair![]()
-Verstaanbaarheid GSM![]()
Wat is er mis met je Quest? De Zumo gaat ook al weer even mee en het zou me niet verbazen als daar binnenkort een keer een opvolger voor gaat komen. Als je Quest nog voldoet zou ik nog even wachten.
F800GS
Gino,
Ik ga nog even wachten ook. Garmin-België (Formar) nam de Quest van mijn vriend 2 maanden geleden over voor 173 euro, btw incl.. Ik vroeg 2 weken geleden ook via diezelfde superdealer een overnameprijs... Men belde met Formar en de prijs was 137 euro. Eén dag later telefoon op mijn antwoordapparaat van die dealer...."Garmin geeft nog maar 78 euro voor je Quest"... Aan die koehandel doe ik niet mee.
mvg,
Paul
Ik ga nog even wachten ook. Garmin-België (Formar) nam de Quest van mijn vriend 2 maanden geleden over voor 173 euro, btw incl.. Ik vroeg 2 weken geleden ook via diezelfde superdealer een overnameprijs... Men belde met Formar en de prijs was 137 euro. Eén dag later telefoon op mijn antwoordapparaat van die dealer...."Garmin geeft nog maar 78 euro voor je Quest"... Aan die koehandel doe ik niet mee.
mvg,
Paul
-
edargpu
Arnold ,Arnold schreef:kan je eens wat meer uitleg geven over die "andere versie van Bluetooth" ? is dit gebeurd op de Zumo of op de Scala ? en welke versie is dit dan ?edargpu schreef:Onlangs ook een Zumo550 +scala rider teamset aangekocht en zéér tevreden.In het begin had ik ook het probleem dat de bluetooth verbinding wegviel tussen de toestellen,maar een goede ziel hier op het forum heeft er een andere versie van Bluetooth opgezet en " Weg " problemen![]()
-Verstaanbaarheid muziek![]()
-Verstaanbaarheid Clair![]()
-Verstaanbaarheid GSM![]()
lees dit topic http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 24&t=21276 er eens op na met de uitleg wat (Marc451814882 )schrijft en alles zal vééééééééééééél duidelijker zijn.
"" R1200GS Adventure ""
"" R1200GS Adventure ""
Een Scala Duo + Fm : dit bestaat nie zeker ??
Groetjes, Ruud
Groetjes, Ruud
Biken is men hobby ..... met of zonder 4-cylinder 
K 1300 GT 2011 - Garmin 660
Lid BMW Motor Club Vlaanderen
K 1300 GT 2011 - Garmin 660
Lid BMW Motor Club Vlaanderen
-
Dirk_1150rt
Ik heb ook die combinatie, maar van bluetooth verleis heb ik geen last. Dit jaar even Italie heen en terug op een weekje en geen enkel probleem met Klara, ook met een snelheid van 150+ id het prima verstaanbaar, Telefoon had ik thuis gelaten.
Maaaarrrr gesprekken met de duo, dat kan je vergeten. Voor die scala wil aanspringen ben ik allang hees geschreeuwd, Ik kan beter gewoon naar Madam roepen, dat werkt beter...Ook de kwaliteit is maar klote. Dus volgens mij, gewoon die scala gebruiken voor de Zumo.
Dirk
Maaaarrrr gesprekken met de duo, dat kan je vergeten. Voor die scala wil aanspringen ben ik allang hees geschreeuwd, Ik kan beter gewoon naar Madam roepen, dat werkt beter...Ook de kwaliteit is maar klote. Dus volgens mij, gewoon die scala gebruiken voor de Zumo.
Dirk
-
TonTon
voila , heb alles uitgevoerd zoals (Marc451814882 , marco moderator) aangeeft op het forum : http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=179 , zie zijn antwoord ( 3de topic , Geplaatst: di mei 13, 2008 12:51 am , dat met die 2 afbeeldingen erbij ) om de oude Bluethooth versie terug te zetten , ik heb er ondertussen die versie 2.4 opgezet , van zodra ik kan test ik of de verbinding nu nog zoveel wegvalt...edargpu schreef:Arnold ,Arnold schreef:
kan je eens wat meer uitleg geven over die "andere versie van Bluetooth" ? is dit gebeurd op de Zumo of op de Scala ? en welke versie is dit dan ?
lees dit topic http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 24&t=21276 er eens op na met de uitleg wat (Marc451814882 )schrijft en alles zal vééééééééééééél duidelijker zijn.
is wel raar : je moet de Zumo opstarten , dan "kaart" opvragen , dan onderin naar de menu gaan en via de tabs met info gaan naar de afbeelding zoals op het forum door Marco aangegeven , als je dan idd 10 sec op de grote klok blijft drukken krijg je een menu waar je telkens op "next" klikt tot je in het Bluethooth menu komt waar je vraagt om de module te updaten ( nadat je op je Zumo eerst het oude bestand hebt gezet via de verkenner.....
als het niet lukt of je durft niet , hier steeds welkom
opgepast : vòòr je de update eerst de bluethooth functie uitschakelen ! en daarna terug heractiveren....
Arnold,
wat een ingewikkelde procedure toch allemaal... moet je bijna computertechnicus voor zijn om uw procedure correct uit te voeren,niet?
Terwijl het eenvoudig moet zijn!
wat een ingewikkelde procedure toch allemaal... moet je bijna computertechnicus voor zijn om uw procedure correct uit te voeren,niet?
-
TonTon
tja ik kan er ook niks aan doen , is idd niet direct makkelijk....maar zoals ik al aangaf : altijd welkompaulh schreef:Arnold,
Paul,
misschien een beetje laat , maar dit zijn mijn bevindingen:
ik heb ook een Zumo met Scala FM,
over het algemeen zeer tevreden, ik heb ook sporadisch problemen gehad met de verbinding fussen scala<>Zumo, maar via het Zumo BT menu is dat snel opgelost.
spraakbegeleiding bij navigatie is OK.
MP3's beluisteren daarentegen: povere kwaliteit, dat komt doordat de ZUMO geen stereo kan versturen via bluetooth.
Als je dus regelmatig muziek wil beluisteren zal je ofwel via een audio kabel moeten werken, ofwel via Bluetooth maar dan met een Stereo bluetooth adapter, type Jabra A120S
maar dat laatste heb ik nog niet geprobeerd, ik heb geen behoefte aan muziek terwijl ik rijd...
mvg,
Rudi T
misschien een beetje laat , maar dit zijn mijn bevindingen:
ik heb ook een Zumo met Scala FM,
over het algemeen zeer tevreden, ik heb ook sporadisch problemen gehad met de verbinding fussen scala<>Zumo, maar via het Zumo BT menu is dat snel opgelost.
spraakbegeleiding bij navigatie is OK.
MP3's beluisteren daarentegen: povere kwaliteit, dat komt doordat de ZUMO geen stereo kan versturen via bluetooth.
Als je dus regelmatig muziek wil beluisteren zal je ofwel via een audio kabel moeten werken, ofwel via Bluetooth maar dan met een Stereo bluetooth adapter, type Jabra A120S
maar dat laatste heb ik nog niet geprobeerd, ik heb geen behoefte aan muziek terwijl ik rijd...
mvg,
Rudi T