R1200RT wil niet meer starten...
Moderator: GVN
-
Werner Von C.
- Contacteer:
R1200RT wil niet meer starten...
Lekker weertje, motor staat ong. 1 maand stil maar steeds aan de Optimate...start de motor...slaat netjes aan...ik neem de tijd om m'n handschoenen aan te doen en ineens zakt de toerenteller effe naar benenden, motor hapert en valt stil...
Met geen stokken aan de praat te krijgen...géén foutmelding op display...alles werkt naar behoren (radio-lichten etc) doch ik hoor enkel de startmotor hard z'n best doen -batterij is volledig opgeladen- om de motor aan de praat te krijgen...hélaas wil ie niet meer starten!
Hier sta ik dan...écht balen.
Zou 't de benzinepomp kunnen zijn?
Met geen stokken aan de praat te krijgen...géén foutmelding op display...alles werkt naar behoren (radio-lichten etc) doch ik hoor enkel de startmotor hard z'n best doen -batterij is volledig opgeladen- om de motor aan de praat te krijgen...hélaas wil ie niet meer starten!
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Re: R1200RT wil niet meer starten...
jiffy schakelaar... ehhh computer bobine hall sensoren...
Misschien is het de stuurelektronica van de benzinepomp, onder je linkerpaneel kan je deze vinden (bij de 12GS toch).(s)Campi Di Pampi schreef:Lekker weertje, motor staat ong. 1 maand stil maar steeds aan de Optimate...start de motor...slaat netjes aan...ik neem de tijd om m'n handschoenen aan te doen en ineens zakt de toerenteller effe naar benenden, motor hapert en valt stil...
Als het rubbertje dat op de pomp staat bol staat ist om zeep, dat heeft mijn dealer mij gemeld toen ik erom vroeg waar deze zich bevond en hoe ik kon zien wanneer deze om zeep was.
Bij de 12GS zit er nog een plastiek bescherming op btw
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid
Ja ik ben lid
ja Werner...
Had jij deze opmerking niet beter voor jezelf gereserveerd???
nou ja... je zit er maar mee natuurlijk. Ik denk vuil in de benzinetank, dat gezakt is tijdens het stilstaan en zo de benzinepomp belemmert om z'n werk te kunnen doen? Vuile benzinefilter....?
Had jij deze opmerking niet beter voor jezelf gereserveerd???
(s)Campi Di Pampi schreef:Pas maar op dat 'ie geen EWS-code geeft...
nou ja... je zit er maar mee natuurlijk. Ik denk vuil in de benzinetank, dat gezakt is tijdens het stilstaan en zo de benzinepomp belemmert om z'n werk te kunnen doen? Vuile benzinefilter....?
Zit daar een startverbod op?CeesBmw schreef:jiffy schakelaar
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
-
VoskenGSA
Misschien toch de batterij. De mijnen ook de druppellader gehangen, 1 keer starten, nadien enkel ook nog de startmotor.
Bleek achteraf dat er een cel kapot was van de batterij. Batterij had het nog geen 1000km uitgehouden. Batterij vervangne en probleem was opgelost.
Bleek achteraf dat er een cel kapot was van de batterij. Batterij had het nog geen 1000km uitgehouden. Batterij vervangne en probleem was opgelost.
Lid BMW-MC-VL

GSA 2008 - Temporarily out of power...

GSA 2008 - Temporarily out of power...
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Thx voor de reacties...daarnet Bmw Assistentie gebeld...binnen het uur stond...Touring hier...géén kwaad woord maar die man zag aan m'n ogen dat dit hopeloos ging worden...alles uitgelegd...batterij gemeten, was ok, doch voor de zekerheid met die technicus z'n booster gestart...noppes.
Toen vroeg ie me waar de zekeringen zaten, ik zei dat deze fiets can-bus heeft en bijgevolg geen zekeringen (bij een eventuele foutcode dien je het kontakt off-on te doen en de code reset zich...)...de man keek me verbaasd aan en ging 't effe checken op de compjoeter...nou je hebt gelijk...ik kan hier niets meer doen...dat wordt slepen en naar de dealeRT brengen...gelukkig zijn op maandag alle dealers gesloten en zal 't voor dinsdag zijn...die dag had ik een rit op 't programma en verlof genomen...dik balen dus.
Ik gok dus op benzinepomp...zoals bij veel GS'en tegenwoordig...zal navraag doen op EWS -kunnen ze dat ding ineens mee vervangen en ev. software updéét-
Toen vroeg ie me waar de zekeringen zaten, ik zei dat deze fiets can-bus heeft en bijgevolg geen zekeringen (bij een eventuele foutcode dien je het kontakt off-on te doen en de code reset zich...)...de man keek me verbaasd aan en ging 't effe checken op de compjoeter...nou je hebt gelijk...ik kan hier niets meer doen...dat wordt slepen en naar de dealeRT brengen...gelukkig zijn op maandag alle dealers gesloten en zal 't voor dinsdag zijn...die dag had ik een rit op 't programma en verlof genomen...dik balen dus.
Ik gok dus op benzinepomp...zoals bij veel GS'en tegenwoordig...zal navraag doen op EWS -kunnen ze dat ding ineens mee vervangen en ev. software updéét-
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Verder opzoekwerk leverde me volgende link op, vrees dat het idd de pomp zal zijn...
http://gsri.info/forum/index.php?page=T ... a55bf6d5cc
http://gsri.info/forum/index.php?page=T ... a55bf6d5cc
YOO
Als 't de pomp is kunt ge ze bypassen, anderzijds, da's goed om misschien van uit 't hol van Pluto terug naar de beschaving te rijden, en de dealer te bezoeken, maar ofdat ik er een ganse dag mee naar d'Ardennen zou gaan is weer andere koek.
't Komt erop neer dat ge gewoon de pomp onder contunie stroom moet zetten, ipv. dat de electronica dit alleen doet wanneer 't nodig is. De pomp draait dan continue, en ge kunt terug rijden. Wel niet vergeten afschakelen tijdens een middagstopke, of uw batterij is plat
Op 't Nederlands GS-forum is ff zoeken, staat een link naar een draadje van UKGS.com. Weet 't, 't is ver zoeken, maar 't is maar een suggestie hé
Grtz, Philip!
Als 't de pomp is kunt ge ze bypassen, anderzijds, da's goed om misschien van uit 't hol van Pluto terug naar de beschaving te rijden, en de dealer te bezoeken, maar ofdat ik er een ganse dag mee naar d'Ardennen zou gaan is weer andere koek.
't Komt erop neer dat ge gewoon de pomp onder contunie stroom moet zetten, ipv. dat de electronica dit alleen doet wanneer 't nodig is. De pomp draait dan continue, en ge kunt terug rijden. Wel niet vergeten afschakelen tijdens een middagstopke, of uw batterij is plat
Op 't Nederlands GS-forum is ff zoeken, staat een link naar een draadje van UKGS.com. Weet 't, 't is ver zoeken, maar 't is maar een suggestie hé
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
-
Motard de l'Allier
- Contacteer:
Lap weeral van dat ....
(s)Campi, dit is zeker geen leedvermaak hoor,
maar dit doet ons andermaal nadenken over de betrouwbaarheid.
Hopelijk een, snelle en goeie afloop van deze zaak.
Succes.
Mvg Motard de l'Allier
(s)Campi, dit is zeker geen leedvermaak hoor,
maar dit doet ons andermaal nadenken over de betrouwbaarheid.
Hopelijk een, snelle en goeie afloop van deze zaak.
Succes.
Mvg Motard de l'Allier
CZ400 -> YZ125 -> KLX250 -> R100RT -> GS1100 '94 -> GS1100 '98 + CB500 -> F650 GS '10 (T)-> 0
-
Dirk Pauwels
't is te hopen dat er niet veel potentiele GS kopers op dit forum gaan kijken, want ik zoek mijne GS1200 nog voor een eerlijk prijsje te verkopen....
als ze aan dit tempo blijven sneuvelen geraken we ze aan de straatstenen nie meer kwijt....
als ze aan dit tempo blijven sneuvelen geraken we ze aan de straatstenen nie meer kwijt....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Ik zie der sCampi niet rap op een GS, da watje wil altijd droog zittenDirk Pauwels schreef:'t is te hopen dat er niet veel potentiele GS kopers op dit forum gaan kijken, want ik zoek mijne GS1200 nog voor een eerlijk prijsje te verkopen....
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
Once coconuts always nuts.
-
Dirk Pauwels
RT of GS, basis vh blok en de electr komen uit het zelfde vatje zenne
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Iedereen bedankt voor de reply's, en in 't bijzonder Germain
Ondertussen heb ik geleerd dat :
*op maandag zowat elke offic.Bmw dealer z'n deuren sluit, behalve Bmw Brussels...
*dat de takelman van Touring ne toffe Pé was-is en z'n werk uitstekend heeft gedaan en bedankt dat ik meemocht met de vrachtwagen en met de oranje strobo's heb mogen spelen
*dat de mechanieker van Touring moeilijk te overtuigen viel van het feit dat can-bus géén zekeringen heeft...
*dat ze bij Bmw Brussels wel oor hadden naar het feit dat ik morgen mijn fiets absoluut nodig had vanwege tripje Luxemburg
*en dat het defect dus inderdaad zoals ik voorspelde de stuurprint van de benzinepomp was, wat onmiddelijk werd bevestigd door de compjoeter-uitlees-machine-van-de-Bmw-garage...
*de herstelling onder garantie is gebeurd en dus gratis
Ge ziet, als je hier regelmatig wa rondleest ben je bijna een volwaardig Motorrad-technieker...
Toch een dikke pluim voor de mensen bij Bmw Brussels
Wel triestig dat zulk een dure fiets zo fragiel is, of althans sommige componenten ervan
Ondertussen heb ik geleerd dat :
*op maandag zowat elke offic.Bmw dealer z'n deuren sluit, behalve Bmw Brussels...
*dat de takelman van Touring ne toffe Pé was-is en z'n werk uitstekend heeft gedaan en bedankt dat ik meemocht met de vrachtwagen en met de oranje strobo's heb mogen spelen
*dat de mechanieker van Touring moeilijk te overtuigen viel van het feit dat can-bus géén zekeringen heeft...
*dat ze bij Bmw Brussels wel oor hadden naar het feit dat ik morgen mijn fiets absoluut nodig had vanwege tripje Luxemburg
*en dat het defect dus inderdaad zoals ik voorspelde de stuurprint van de benzinepomp was, wat onmiddelijk werd bevestigd door de compjoeter-uitlees-machine-van-de-Bmw-garage...
*de herstelling onder garantie is gebeurd en dus gratis
Ge ziet, als je hier regelmatig wa rondleest ben je bijna een volwaardig Motorrad-technieker...
Toch een dikke pluim voor de mensen bij Bmw Brussels
Wel triestig dat zulk een dure fiets zo fragiel is, of althans sommige componenten ervan