RIP

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Bananatuffer

Re: RIP

Bericht door Bananatuffer »

John schreef:Slechts 315 eurokes zeg je dan! Wat ik me dan afvraag...bij enkele oosterse automerken krijg je zonder één eurocent te betalen 7 jaar garantie op de degelijkheid van hun produkt. Bij veel europeese merken mag je betalen als je een iets langere garantie wil. Evengoed voor wasmachienes hoor. Het hoeven geen motors of autokes te zijn.
Raar he!
daar zit die verzekering al in de produktprijs inbegrepen.
mecapuet

Bericht door mecapuet »

JohanDB schreef:
mecapuet schreef:JP, wat de oorzaak is had ik ook graag geweten.....voor er een 1200 in mijn garage komt.
Gr, meca.
Als ge uwe GSA ooit weg doet, ge kent mij hé :mrgreen: :wink:
Inderdaad, zal aan u eens denken.... :wink:
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Als ik die mogelijkheid had gehad, dan had ik ook die € 315 uitgegeven voor 2 jaar extra garantie. In NL bestaat die mogelijkheid echter niet...
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Hier hetzelfde, alleen had het in mijn geval weing uitgemaakt wegens een te hoge km-stand
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Smullie
Contacteer:

Bericht door Smullie »

®win schreef:
Smullie schreef:Den dealer heeft geen productiefout gemaakt he, BMW wel, dus zou je eerder verwachten dat BMW de schade vergoedt... :shock:
Je koopt een motor bij de dealer, niet bij de BMW fabriek. De dealer is dus jouw aanspreekpunt voor garantiezaken, niet BMW AG en ook niet BMW Belux of BMW NL. Of de dealer de schade / kosten op zijn beurt bij de importeur kan neerleggen is - hoe hard het ook klinkt - zijn zaak.
We bedoelen hetzelfde zenne... Hoe je het ook wil uitleggen, het hangt toch van BMW af zenne... Als die geen bevestiging geven dat ze in zullen staan voor de herstelling onder garantie, dan zal den dealer dat ook niet doen... Zelfs ne goeien dealer kan zich dat niet permiteren... 1 keer misschien wel, maar wat als er zo 10 binnenkomen bij die dealer (en die kans is er)?
John schreef:Die slechts had ik wel degelijk opgemerkt. En wat die kleine lettertjes betreft; 7 jaar of 100.000Km. Dus...
7 jaar of 100000km: 2,5 jaar dus in mijn geval... (auto) Een half jaar langer dus... Das de moeite om dan met zone reetbak rond te moeten rijden... (geintje he, er staat ne jap op de oprit) :clown:
GS staat voor geil speelgoed
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Smullie schreef: 7 jaar of 100000km: 2,5 jaar dus in mijn geval... (auto) Een half jaar langer dus... Das de moeite om dan met zone reetbak rond te moeten rijden... (geintje he, er staat ne jap op de oprit) :clown:
als er bij mij ne jap (auto) op den oprit staat bel ik snel de flikken, dat ze hem komen wegslepen...wat denkt die wel, zomaar op iemand zijnen oprit sluikstorten.....Ook een graptjen hé
:grin:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Toedel

Bericht door Toedel »

Begonnen met een 2PK-tje (boxer-zot), dan 4 Duitse wagens (altijd wel iets mis mee), nu een 6-pitter Japanner... no probs !
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Newsflash!

Hij doet het weer. Ze waren `m vanochtend in elkaar aan het zetten en vanmiddag was ie klaar. Opmerkelijk was het geheel glimmende uitlaatsysteem: dit blijkt vernieuwd omdat er ook metaal in de Kat terecht was gekomen en men wou geen risico`s nemen. Het leek allemaal heel lang te duren , 5 weken heeft ie bij MP gestaan. Het wachten was echter op de spullen van BMW die niet veel op voorraad hebben van dit spul. uitlevering van blokdelen en kleppen zou gepland hebben gestaan in week 40, kan je nagaan. Alle hulde aan Richard van MP voor het sneller bij elkaar halen van de onderdelen en de werkplaats voor het gelijk erna in elkaar zetten.

Hoe rijdt ie nu?
Het gierende geluid dat ie maakte voor ie in de soep draaide is dus weg. Wel valt de motor weer stil of dreigt stil te vallen in gas dicht stationair situaties, het is bijna vertrouwd :evil: Verder ben ik zoals ze hier zeggen Stikkeblieje dat ik m`n kameel weer terug heb. 5 weken zonder m`n corbin en zonder die hoogte, nee, da`s nix.

Nu weer opnieuw inrijden, volgende week z`n 1000 km beurt.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Opa

Bericht door Opa »

J-P schreef:Newsflash!

Hij doet het weer. Ze waren `m vanochtend in elkaar aan het zetten en vanmiddag was ie klaar. Opmerkelijk was het geheel glimmende uitlaatsysteem: dit blijkt vernieuwd omdat er ook metaal in de Kat terecht was gekomen en men wou geen risico`s nemen. Het leek allemaal heel lang te duren , 5 weken heeft ie bij MP gestaan. Het wachten was echter op de spullen van BMW die niet veel op voorraad hebben van dit spul. uitlevering van blokdelen en kleppen zou gepland hebben gestaan in week 40, kan je nagaan. Alle hulde aan Richard van MP voor het sneller bij elkaar halen van de onderdelen en de werkplaats voor het gelijk erna in elkaar zetten.

Hoe rijdt ie nu?
Het gierende geluid dat ie maakte voor ie in de soep draaide is dus weg. Wel valt de motor weer stil of dreigt stil te vallen in gas dicht stationair situaties, het is bijna vertrouwd :evil: Verder ben ik zoals ze hier zeggen Stikkeblieje dat ik m`n kameel weer terug heb. 5 weken zonder m`n corbin en zonder die hoogte, nee, da`s nix.

Nu weer opnieuw inrijden, volgende week z`n 1000 km beurt.
Gefeliciteerd, denk ik :oops:. Ehhh, ik durg het bijna niet te vragen maarre........................................ quanta costa?
Enige coulance MP?? Oorzaak inmiddels bekend??
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

allee eindelijk het goede nieuws

veel plezier met het nieuwe blok

en eu heb je foto's van de demontage en montage van het nieuwe blok?
en wat was nu de eigelijke oorzaak van de braak? hebben ze dit kunnen achterhalen?
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
GS1995

Bericht door GS1995 »

.
Laatst gewijzigd door GS1995 op 08 mar 2010, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter oprechte subjectiviteit dan schijnbare objectiviteit
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

JP, nu nog eens een check laten doen van de computer om het stilvallen te vermijden, dit is perfect en direct oplosbaar.
Best ga je langs als ie goed warm is. Dan kunnen ze dat het beste bijregelen. Misschien ook eens vragen of ze de lambda sonde hebben vervangen, als daar te veel projecties tegen zijn gegaan, kan het ook nadelig zijn...

Alleszinds goed te horen dat je weer de baan op bent. Ik hoor wel eens via MSN of mail over de afloop. :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
frederik

Bericht door frederik »

JP mijn medeleven. Zoiets zou niet mogen gebeuren. Hoe het komt, ja dat zullen weinigen hier op dat forum weten. Ik zou er ook kapot van zijn.

Je bent verder welkom op het lc8 forum. Je kent daar allicht al iedereen van vroeger (gs nl)

Ik ga mijn 1200 boxer zeker niet afbreken (al noem ik haar de laatste tijd zelf de opa motor, al ben ik nog geen opa) maar ik ben in ieder geval tevreden van de lc8. Helemaal iets anders.

Groeten,

Frederik
R1200RT
R100gs P/D
990 Adventure
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Ik had eigenlijk hier ook een update moeten zetten maar ben het vergeten. Wat volgde:

BerichtGeplaatst: Za Sep 27, 2008 12:10 am
Motor heeft vandaag de 1000 km beurt gehad (km-tellerstand 80243). Morgen krijg ik `m terug. Als het goed is hebben ze iets aan het stilvallen gedaan, is het alarm weer gerepareerd en hebben ze een goede lange proefrit gedaan want het gieren is weer terug. Zit toch in de aandrijflijn.
BerichtGeplaatst: Zo Sep 28, 2008 1:38 am
Hij valt nog steeds stil... Confused
BerichtGeplaatst: Ma Sep 29, 2008 6:05 pm
Wat blijkt nu: monteur heeft m`n GS mee naar huis genomen. Heeft het gierend geluid niet opgemerkt en de motor viel niet stil tijdens het testrijden dus volgens hen niet traceerbaar. Probleem blijft dus. Alarmunit wordt nog onder garantie vervangen want gemeld voor einde garantie...
BerichtGeplaatst: Di Okt 07, 2008 8:30 pm
De GSA is nu 2000 km na z`n engine overhaul en 1000 km na de 1000 km beurt en ik heb er vanmiddag 0,5 liter olie in moeten mikken.... het gieren neemt toe, zit in de aandrijflijn vooral bij 4, 5 en 6 en dan alleen als je gas geeft, bij gas dicht stopt ie ermee.
BerichtGeplaatst: Di Okt 07, 2008 9:07 pm
Henry schreef:
J-P schreef:
De GSA is nu 2000 km na z`n engine overhaul en 1000 km na de 1000 km bbeurt en ik heb er vanmiddag 0,5 liter olie in moeten mikken.... het gieren neemt toe, zit in de aandrijflijn vooral bij 4, 5 en 6 en dan alleen als je gas geeft, bij gas dicht stopt ie ermee.

na een "nieuwe" motor tijd voor een nieuwe bak

wordt je wel een beetje simpel van
De bak is al eens vernieuwd, zo rond de tijd dat ik de keerringgen lek had tussen blok en bak en de koppeling nat geslagen was. =Daarna weigerde de 3de versnelling, bak vernieuwd door Zwartepoorte.
Status nu:

Bij mijn werkmotor staat nu het volgende vast:

- draait in de soep bij 79K op de teller, leeftijd 2 jaar + 1 week
- reparatie (rompblok, rechtercilinder + kop, linkercilinder (met originele kop), nieuwe ingewanden (kleppen, nokkenas, oliepomp etc), nieuw uitlaatsysteem (metaal in kat) geleverd door BMW onder coulance
- betaling werkloon dealer nog steeds in onderhandeling, BMW is nog eens vriendelijk verzocht dit ook te betalen.
- inmiddels 3K gereden sinds reparatie, nog een aantal zaken niet in orde, motor heeft in de 3K 1 liter olie verbruikt, ook weer voor het werkoverleg.

Ik heb al heel wat klachten gekregen over het feit dat ik cynisch ben over de 1200, dat ik getraumatiseerd ben, dat ik niet genuanceerd schrijf, whatever. Feit is dat de liefde voor de GS nog steeds fel aanwezig is maar dat ik echt helemaal klaar ben met BMW en zeker met de pulp die na 2003 is gemaakt. Hierna nooit weer. Niet alleen om wat er met "mijn" 1200GSA is gebeurd maar ook hoe mensen als Reno worden behandeld en anderen die soortgelijke problemen meemaken. Ik mag zelfs van geluk spreken dat we onder coulance die onderdelen hebben gekregen.

De prive GS blijft, dat is een 1150 waar ik nog steeds alle vertrouwen in heb. Ik rij echter niet heel veel meer prive dus ik verwacht eigenlijk met de huidige motoren te blijven rijden tot de benzine op rantsoen moet...
J-P

VFooR

Bericht door VFooR »

Ik kan jou perfect volgen. BMW geeft alvast niet de service als mijn vorige en huidige honda.

Succes met jou 1150's.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
Plaats reactie