k 1200 lt probs

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
geebee

k 1200 lt probs

Bericht door geebee »

ben 2 dagen geleden trotse eigenaar geworden van ne K 1200 lt van 2001, maar de trots was van korte duur... :-(
staat momenteel bij mijn garagist, kloppen op stationair toerental en terugslaan van de ontsteking in de luchtfilter ( backfire)
heb zelf de bougies vervangen en zelfde resultaat...
bougiekabel slecht? bobijn kapot? klep verbrand? één of andere sensor kapot? hopelijk zal mijne garagist mij snel voorzien van een antwoord.
JH.
Contacteer:

Re: k 1200 lt probs

Bericht door JH. »

Niet gehoord bij de aankoop?

... gelukkig staat hij nu in goeie handen voor een oplossing!
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
danny tax

Bericht door danny tax »

hopelijk vinden ze het probleem vlug;wil je ons op de hoogte houden van wat juist het probleem was rij zelf ook mt nen lt en ik kan u vertellen het is echt zalig toeren met deze motor groetjes Danny Tax.
geebee

Bericht door geebee »

hallo jongens,
probleem gevonden !!!
Na heel hard zwoegen om de tupperware te verwijderen zijn we tot de conclusie gekomen
dat één van de rubbers tussen het spruitstuk van de injectoren en de inlaatcollector gescheurd is.
gevolg: de motor trok valse lucht op de vierde cylinder met alle gevolgen vandien.
beste methode om dit te ontdekken is zorgen dat je de rubbers ziet zitten en één voor één de vier rubbers bespuiten met startpilot of remmenreiniger.(draaiende motor)
Zo hebben wij het gedaan en zodra we op de rubber van de 4de cylinder spoten dook het toerental omhoog. dus hij zoog de remmenreiniger daar mee binnen.
en daar zit dus de fout.
ik heb idd het geklop gehoord toen ik hem kocht, maar de eigenaar vertelde me dat hij lang stil gestaan had en ik wist niet of het een probleem was van het stilstaan of iets anders.. dus heb het toch maar gewaagd om hem te kopen.
volgende week zal uitsluitsel geven of een LT goed rijd of niet... heb er nog maar amper mee kunnen rijden :-)

hier een fotooke van mijn buffelke:

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie