Fusie van Cenmoto en Jorssen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Fusie van Cenmoto en Jorssen

Bericht door bmwfreakske »

Vandaag een brief van Jorssen hierover ontvangen.
Hans Vercammen (voormalig verkoper Selbach)wordt verantwoordelijke voor de twee concessies. Ik heb een vermoeden dat dit ons in de toekomst niet veel positiefs gaat teweegbrengen.
Hoe is jullie opinie hierover?
Andalousie 09/2018
poestexas
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 sep 2006, 08:41
Locatie: Geraardsbergen

Re: Fusie van Cenmoto en Jorssen

Bericht door poestexas »

blijkbaar is er toch wel een eigenaardige verschuiving in de dealerswereld.
Raf 'sMotor zou onder currator staan (die nog probeert te redden wat te redden valt) en ook bij Otto (Brussel) zou het gedaan zijn.
Natuurlijk zijn dit geruchten via tamtam en rooksignalen maar meestal waar rook is, is er vuur.
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
TimVV
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 aug 2006, 14:57
Woonplaats: Niel
Locatie: Antwerpen

Re: Fusie van Cenmoto en Jorssen

Bericht door TimVV »

Ik moet toegeven dat ik de laatste tijd bij Raf's motorshop toch ook inderdaad enige verschuivingen heb gezien.
Onder currator gezet, dat weet ik niet maar betwijfel het eigenlijk.
Ik weet dat ze net heel hun personeelsbestand is goed hebben ververst en dat hen dat tot hiertoe ten goede is gekomen in mijn ogen.
Nu nog afwachten of het terug goed komt.

Van Jorssen dacht ik toch dat die geld genoeg zouden hebben.
Weet wel dat ze veel klanten verloren door hun "nieuwe werkwijze" maar dat het zo erg zou zijn. :shock:
1 jaar 650ST
1,5 jaar 1150RT
2 jaar F800ST
5 jaar F800ST
01/05/2013: F800GS
27/09/2014: R1200GS Triple Black
21/02/2016: R1200RT 2015
02/02/2019: R1200GS 2015
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Fusie van Cenmoto en Jorssen

Bericht door WimLT »

sweet_timmeke schreef:Van Jorssen dacht ik toch dat die geld genoeg zouden hebben.
Weet wel dat ze veel klanten verloren door hun "nieuwe werkwijze" maar dat het zo erg zou zijn. :shock:
'k Weet niet of je bij fusies altijd automatisch aan ontweken faillissementen moet denken :-? Tegenwoordig wordt dat ook wel eens centralisatie voor strakkere competitie genoemd :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
TimVV
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 aug 2006, 14:57
Woonplaats: Niel
Locatie: Antwerpen

Re: Fusie van Cenmoto en Jorssen

Bericht door TimVV »

BiemeRT schreef:
sweet_timmeke schreef:Van Jorssen dacht ik toch dat die geld genoeg zouden hebben.
Weet wel dat ze veel klanten verloren door hun "nieuwe werkwijze" maar dat het zo erg zou zijn. :shock:
'k Weet niet of je bij fusies altijd automatisch aan ontweken faillissementen moet denken :-? Tegenwoordig wordt dat ook wel eens centralisatie voor strakkere competitie genoemd :wink:
Ik spreek ook niet over faillissement, het valt me alleen op dat er van de mensen die er vroeger kwamen (bij Jan nog (Bavarian)) er nu niet meer komen.
Dat kan niet anders dan gevolgen hebben :-)
1 jaar 650ST
1,5 jaar 1150RT
2 jaar F800ST
5 jaar F800ST
01/05/2013: F800GS
27/09/2014: R1200GS Triple Black
21/02/2016: R1200RT 2015
02/02/2019: R1200GS 2015
Frank K
Berichten: 1692
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:53

Re: Fusie van Cenmoto en Jorssen

Bericht door Frank K »

sweet_timmeke schreef:
BiemeRT schreef:
sweet_timmeke schreef:Van Jorssen dacht ik toch dat die geld genoeg zouden hebben.
Weet wel dat ze veel klanten verloren door hun "nieuwe werkwijze" maar dat het zo erg zou zijn. :shock:
'k Weet niet of je bij fusies altijd automatisch aan ontweken faillissementen moet denken :-? Tegenwoordig wordt dat ook wel eens centralisatie voor strakkere competitie genoemd :wink:
Ik spreek ook niet over faillissement, het valt me alleen op dat er van de mensen die er vroeger kwamen (bij Jan nog (Bavarian)) er nu niet meer komen.
Dat kan niet anders dan gevolgen hebben :-)
Maar ja, er waren ook mensen die toen wegbleven omwille van Jan en zijn persoonlijke aanpak (die ik persoonlijk wel kon appreciëren)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Re: Fusie van Cenmoto en Jorssen

Bericht door Shulty »

Ik hoop dat de vertrouwensrelatie met Cenmoto hetzelfde blijft...

Hans Vercammen......is dat die "Venetiaans blonde" (lees: rosse :twisted: :mrgreen: ) verkoper van een jaar of 3 geleden?
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Vanguard
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 sep 2004, 06:40
Woonplaats: Ranst
Locatie: Antwerpen

Re: Fusie van Cenmoto en Jorssen

Bericht door Vanguard »

Shulty schreef:Hans Vercammen......is dat die "Venetiaans blonde" (lees: rosse :twisted: :mrgreen: ) verkoper van een jaar of 3 geleden?
Just!

Ik kan van de Hans geen slecht woord zeggen. Vriendelijke gast en heeft kennis van motoren verkopen. Toen van Selbach naar Cenmoto had ik er geen goed oog in. Dacht toen aan veranderen van dealer om dat ik in het algemeen geen voorkeur heb voor die mega-dealers. Het is al bij al goed meegevallen. De meeste van het van het Cenmoto-team zijn zelfs vriendelijker geworden. :oops:
Zal nu ook wel meevallen zekers, hopelijk.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Fusie van Cenmoto en Jorssen

Bericht door Bob »

'k Heb de brief vandaag ook ontvangen. Voorlopig maak ik me er geen zorgen om. Mijn eerste BMW heb ik bij Selbach gekocht, toen werkte Hans Vercammen daar inderdaad. Ik heb nooit goed geweten wat ik aan hem had, kwam bij mij een beetje raar over, maar da's maar een persoonlijk gevoel. Hij heeft me destijds wel probleemloos en snel aan een nieuwe remschijf onder garantie geholpen, dus 'k heb eigenlijk geen reden om aan hem te twijfelen. Hoedanook : we mogen zijn komst dit weekend toch al gaan vieren "bij het nuttigen van een hapje en een drankje" lees ik in de brief (zij het wel in kleine letterkes onderaan).
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
dbr
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 okt 2004, 17:41
Locatie: Voorkempen

Re: Fusie van Cenmoto en Jorssen

Bericht door dbr »

Hoi,

Hans is nen toffe Pee. Altijd vriendelijk ontvangen en goed geholpen door hem tijdens zijn vorige doortocht bij MSS. Heb een aantal jaar geleden es een dag met hem opgetrokken tijdens een driver-training georganiseerd door MSS in Brugge. Dan leer je hem kennen buiten de zaak wat toch weer enig verschil geeft.
Enfin, ik heb er vertrouwen in.

Groeten,

Danny
R1200RT (2007) / Zumo 350
stefke
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 jul 2005, 18:41
Locatie: belgie

Re: Fusie van Cenmoto en Jorssen

Bericht door stefke »

poestexas schreef:en ook bij Otto (Brussel) zou het gedaan zijn.
Natuurlijk zijn dit geruchten via tamtam en rooksignalen maar meestal waar rook is, is er vuur.
ik vroeg mij al af waarom er nog slechts drie motoren in de toonzaal stonden....
en waarom ik zo lang op drie simpele wisselstukken moest wachten...
:?:
Pierre
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 nov 2004, 12:33
Locatie: Antwerpen

Re: Fusie van Cenmoto en Jorssen

Bericht door Pierre »

poestexas schreef:blijkbaar is er toch wel een eigenaardige verschuiving in de dealerswereld.
Raf 'sMotor zou onder currator staan (die nog probeert te redden wat te redden valt) en ook bij Otto (Brussel) zou het gedaan zijn.
Natuurlijk zijn dit geruchten via tamtam en rooksignalen maar meestal waar rook is, is er vuur.
Volgens het BS is er geen sprake van faling, en werd de jaarrekening over 2007 neergelegd in mei 2008.
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: Fusie van Cenmoto en Jorssen

Bericht door Pol »

stefke schreef:
poestexas schreef:en ook bij Otto (Brussel) zou het gedaan zijn.
Natuurlijk zijn dit geruchten via tamtam en rooksignalen maar meestal waar rook is, is er vuur.
ik vroeg mij al af waarom er nog slechts drie motoren in de toonzaal stonden....
Om nog meer Suzuki's te zetten zeker.
Plaats reactie