Alles ingepakt (amaai

iets te gaan eten&drinken, en nog wat eten mee te nemen zodat we s’avonds aan boord niet moesten eten. Na dit alles zijn we dan iets over 15u maar al gaan inchecken bij superfast ferries.

Veel motorrijders waren er nog niet, enkel een Duitser op een triumph en een Schot op een Harley.

Iets later komt daar nog een Nederlander bij op en BMW K75 en op het laatste nog enkelen.
Rond 17u mochten we aan boord waar we de motoren zelf niet mochten vastleggen,

Voor mij was het ok, maar voor de Nederlander was het goed dat hij nog even bleef, ze wilden hem aanspannen op zijn ABS leiding. Hopelijk is morgen alles hier ook nog ok. Onze cabine was in orden, nadat we hadden gegeten konden we de boot wat gaan verkennen tot we de bar hadden gevonden.

Dinsdag 09-09-08
Om 6u30 waren we al wakker

daarna moesten de cabine vrij zijn. En dan naar de motoren, deze waren al allemaal los gemaakt en alles zag er in orden uit. Het is ook zeer rustig geweest deze nacht op zee. Stipt 11u was de boot in Rosyth, en eer we door de passencontrole waren en te goed op Schotse weg waren was het al 11u30. Eerst was het nog even zoeken naar de juiste richting die we wilden hebben en het aanpassen aan het linksrijden. We waren nog geen 10minuten aan het rijden of het begon al te regenen,

http://www.nationalwallacemonument.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het wat verder gelegen castel of Stirling zijn we niet gestopt, wegens veel te druk en het begon ook meer te regenen. Het liep hier bijna fout toen ik bij het zoeken naar de juiste weg, om hier zo snel als mogelijk weg te geraken had ik een auto niet op tijd zien aankomen

Daarna maar braafjes ook mijn regenpak aangedaan, het was nog niet geminderd met regenen. Normaal moet het uitzicht hier wel fenomenaal op en top Schots zijn, maar nu is het niet zo goed weer om dit te bewonderen. Aan de A83 verlaten we Loch Lomond en hier staat onze eerste pas op het programma met de vreemde naam Rest and Be Thankful de pas maakt deel uit van een oude militaire weg van Arrochar tot Inverray, onze eerste one track road, onderweg ook met een fenomenaal landschap maar hier hebben we hellemaal niets van gezien ik zag geen vijf meter voor mij van de regen dit was eigenlijk niet te doen, maar eens terug naar beneden minderde de regen wel, ik was deze pas niet echt zo Thankful.

Hoewel, met al die regen begon Schotland ons hier toch al wat meer mee te vallen, dat was tot hiertoe nog niet het geval maar we zijn vorig jaar extra verwend geweest met onze reis naar IJsland en dat kan je moeilijk direct verbeteren. Zo rijden we de A83 tot het castel in Inveraray

daar de A819 af paserend langs Kilchurn castle

hier stopte het met regenen en zijn we langs Pass of Branden naar Oban gereden waar we op zoek gingen naar onze eerste B&B. De voorziene stop was bij B&B Clohass maar deze was volzet en blijkbaar goed gekend door de motorrijders hun parking stond vol motoren. Dan even terug gereden waar we al snel een andere uitstekende B&B gevonden. http://www.grovehouseconnel.co.uk/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier boekten we voor twee nachten en onze motor mocht hier onder hun carpool staan.
Alles kon hier goed drogen, en ik moet u niet vertellen dat we weer vlug in dromenland waren na onze eerste dag in Schotland.
Woensdag 10-09-08
Rond 7u zijn we opgestaan het was al hevig aan het regenen en nog een hevige wind daarbovenop.
Om 8u zaten we aan tafel voor een uitgebreide Schotse breakfast, daarna onze regenpakken aan maar toen we vertrokken werd het al snel droog en was het zo’n 12°C. We zijn van uit Connel de A828 op gereden, en daar hebben we ons goed hart laten zien met een bijdragen aan het Scottish Sea Life Sanctuary http://www.sealsanctuary.co.uk/oban1.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Daarna verder de A828

tot Ballachulih, daar de A82 Loch Linnhe gevolgd tot Fort William hier wilden we iets eten maar voor ons was dit weer veel te druk en zijn we wat verder door gereden tot Spean Bridge met eerst nog een stop bij het Inverlochy Castle.

We gingen niet te ver rijden maar zochten meer kleinere en rustigere baantjes op om terug richting Connel te rijden. Eerst langs de B8004 die langs de River Lochy terug richting Fort William gaat, deze was al veel aangenamer om met de motor door te rijden, en kom je mooier volk tegen ook

daarna even de A82 op om dan de B863 rond Loch Leven te rijden.

Toen rond 17u begon het terug te regenen, niet zo hevig als gisteren maar toch besloten we om sneller terug richting Oban te rijden, en nog even langs het Dunstaffnage Castle te rijden maar deze was al gesloten om nog binnen te gaan.

Naar het centrum van Oban gereden om onze tiketten voor de boot overtocht van morgen naar Craignure op Isle Of Mull te gaan halen ze hadden ons gewaarschuwd dat deze boot soms volgeboekt is dus speelden we maar voor het zekere. Twee personen + motor was 38,25 Pont. Motor nog even vol getankt en dan terug naar onze B&B in Connel, de laatste 20 minuten stopte het met regenen zodat we niet al te nat aankwamen.