Schotlandverhaal Van 8 tot en met 23september

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
luc boxer

Schotlandverhaal Van 8 tot en met 23september

Bericht door luc boxer »

Maandag 08-09-08
Alles ingepakt (amaai :shock: wat hebben we weer veel bij) en we zijn zo rond 10u30 vertrokken richting Zeebrugge. Droog weer en zo’n 15°C ideaal weertje dus. Zeer rustig gereden en rond 12u waren we al aan de zee, veel te vroeg nog voor de boot naar Rosyth die vertrok pas om 18u en we hadden dan nog tijd genoeg om wat rond te toeren,
Afbeelding
iets te gaan eten&drinken, en nog wat eten mee te nemen zodat we s’avonds aan boord niet moesten eten. Na dit alles zijn we dan iets over 15u maar al gaan inchecken bij superfast ferries.
Afbeelding
Veel motorrijders waren er nog niet, enkel een Duitser op een triumph en een Schot op een Harley.
Afbeelding
Iets later komt daar nog een Nederlander bij op en BMW K75 en op het laatste nog enkelen.
Rond 17u mochten we aan boord waar we de motoren zelf niet mochten vastleggen, :shock: het was ok en moesten zo snel mogelijk verdwijnen. Iedereen deed dit behalve ik en de Nederlander, wij zouden dit liever zelf doen maar dat mocht niet. Toch bleven we hierbij met veel tegenzin van de Oostblok werkmannen en zeker toen ik er foto’s van nam.
Afbeelding
Voor mij was het ok, maar voor de Nederlander was het goed dat hij nog even bleef, ze wilden hem aanspannen op zijn ABS leiding. Hopelijk is morgen alles hier ook nog ok. Onze cabine was in orden, nadat we hadden gegeten konden we de boot wat gaan verkennen tot we de bar hadden gevonden. :mrgreen: We maakten het niet te laat, hoewel we zo goed als geen kilometers hadden gereden waren we toch vrij moe en zaten we al vlug in dromenland.

Dinsdag 09-09-08
Om 6u30 waren we al wakker :yawn: (ik slaap namelijk nooit zo goed op een boot) :roll: maar zo waren we wel bij de eersten om aan het groot ontbijt buffet te beginnen. Daarna zijn we aan dek gaan staan bij het binnenvaren van Rosyth tot onder de Forth Bridge
Afbeelding
daarna moesten de cabine vrij zijn. En dan naar de motoren, deze waren al allemaal los gemaakt en alles zag er in orden uit. Het is ook zeer rustig geweest deze nacht op zee. Stipt 11u was de boot in Rosyth, en eer we door de passencontrole waren en te goed op Schotse weg waren was het al 11u30. Eerst was het nog even zoeken naar de juiste richting die we wilden hebben en het aanpassen aan het linksrijden. We waren nog geen 10minuten aan het rijden of het begon al te regenen, :roll: wat een verwelkoming. Van Rosyth rijden we richting Stirling waar we onze eerste stop houden bij The National Wallace Monument
Afbeelding
http://www.nationalwallacemonument.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het wat verder gelegen castel of Stirling zijn we niet gestopt, wegens veel te druk en het begon ook meer te regenen. Het liep hier bijna fout toen ik bij het zoeken naar de juiste weg, om hier zo snel als mogelijk weg te geraken had ik een auto niet op tijd zien aankomen :shock: en de combinatie van stijl bergop, bepakt en met twee op de motor trok ik iet te veel het gas open en onverwacht maakte ik hier in de straten van Stirling een wielie, :bshelp: maar eentje met de daver door mijn lijf. Eens uit de drukke straten even gestopt om te bekomen en het vrouwtje was al een tijdje naar haar regenpak aan het vragen. Ik ging nog wel wat wachten omdat het af en toe wel eens stopte met regenen, het geen later geen goed idee bleek te zijn wand de sluizen gingen nu pas echt open. We reden verder langs Loch Lomond het grootste zoetwatermeer van Groot-Brittannië en hier zijn we maar gestopt om iets te eten en waar ik mijn doornat pak voor de kachel wat kon laten drogen.
Afbeelding
Daarna maar braafjes ook mijn regenpak aangedaan, het was nog niet geminderd met regenen. Normaal moet het uitzicht hier wel fenomenaal op en top Schots zijn, maar nu is het niet zo goed weer om dit te bewonderen. Aan de A83 verlaten we Loch Lomond en hier staat onze eerste pas op het programma met de vreemde naam Rest and Be Thankful de pas maakt deel uit van een oude militaire weg van Arrochar tot Inverray, onze eerste one track road, onderweg ook met een fenomenaal landschap maar hier hebben we hellemaal niets van gezien ik zag geen vijf meter voor mij van de regen dit was eigenlijk niet te doen, maar eens terug naar beneden minderde de regen wel, ik was deze pas niet echt zo Thankful. :-( Onze volgende halte was de oesterbar Loch Fyne, niet echt voor de oesters maar wel meer om even uit de regen te schuilen.
Afbeelding
Hoewel, met al die regen begon Schotland ons hier toch al wat meer mee te vallen, dat was tot hiertoe nog niet het geval maar we zijn vorig jaar extra verwend geweest met onze reis naar IJsland en dat kan je moeilijk direct verbeteren. Zo rijden we de A83 tot het castel in Inveraray
Afbeelding
daar de A819 af paserend langs Kilchurn castle
Afbeelding
hier stopte het met regenen en zijn we langs Pass of Branden naar Oban gereden waar we op zoek gingen naar onze eerste B&B. De voorziene stop was bij B&B Clohass maar deze was volzet en blijkbaar goed gekend door de motorrijders hun parking stond vol motoren. Dan even terug gereden waar we al snel een andere uitstekende B&B gevonden. http://www.grovehouseconnel.co.uk/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier boekten we voor twee nachten en onze motor mocht hier onder hun carpool staan.
Alles kon hier goed drogen, en ik moet u niet vertellen dat we weer vlug in dromenland waren na onze eerste dag in Schotland.

Woensdag 10-09-08
Rond 7u zijn we opgestaan het was al hevig aan het regenen en nog een hevige wind daarbovenop.
Om 8u zaten we aan tafel voor een uitgebreide Schotse breakfast, daarna onze regenpakken aan maar toen we vertrokken werd het al snel droog en was het zo’n 12°C. We zijn van uit Connel de A828 op gereden, en daar hebben we ons goed hart laten zien met een bijdragen aan het Scottish Sea Life Sanctuary http://www.sealsanctuary.co.uk/oban1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
AfbeeldingAfbeelding
Daarna verder de A828
Afbeelding
tot Ballachulih, daar de A82 Loch Linnhe gevolgd tot Fort William hier wilden we iets eten maar voor ons was dit weer veel te druk en zijn we wat verder door gereden tot Spean Bridge met eerst nog een stop bij het Inverlochy Castle.
Afbeelding
We gingen niet te ver rijden maar zochten meer kleinere en rustigere baantjes op om terug richting Connel te rijden. Eerst langs de B8004 die langs de River Lochy terug richting Fort William gaat, deze was al veel aangenamer om met de motor door te rijden, en kom je mooier volk tegen ook :mrgreen:
Afbeelding
daarna even de A82 op om dan de B863 rond Loch Leven te rijden.
Afbeelding
Toen rond 17u begon het terug te regenen, niet zo hevig als gisteren maar toch besloten we om sneller terug richting Oban te rijden, en nog even langs het Dunstaffnage Castle te rijden maar deze was al gesloten om nog binnen te gaan.
Afbeelding
Naar het centrum van Oban gereden om onze tiketten voor de boot overtocht van morgen naar Craignure op Isle Of Mull te gaan halen ze hadden ons gewaarschuwd dat deze boot soms volgeboekt is dus speelden we maar voor het zekere. Twee personen + motor was 38,25 Pont. Motor nog even vol getankt en dan terug naar onze B&B in Connel, de laatste 20 minuten stopte het met regenen zodat we niet al te nat aankwamen.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 03 mei 2015, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Lid BMW MC Vlaanderen
WimLT
Contacteer:

Re: Schotlandverhaal Van 8 tot en met 23september

Bericht door WimLT »

AMAAI, dat weer was precies al nen dikken tegenvaller. Zeker in vergelijking met Lucsa :-(

'k Dacht ook dat je met de camionette zou rijden met de motor erin, maar blijkbaar zijt ge terug nen echte :-P :wink:

Er staan héél schoon piccies op de Smug 8-) Allen daarheen: Caid Mile Failte (a hundred thousand welcomes) :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
lucsa
Contacteer:

Bericht door lucsa »

Mooie foto's Luc. :grin:
Wij hadden inderdaad blijkbaar meer geluk met het weer (uitgezonderd de overzet naar Rosyth).
Die B8004 is een mooi alternatief voor de A82, hadden daar een B&B geboekt.
De B863 rond Loch Leven viel dan weer tegen wegens de hevige regenval. :-(
Kijk reeds uit naar het vervolg.
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Leuk verhaal... doe nog maar wat voort... ik wil de rest ook weten...

GRTS Danny
Dim

Bericht door Dim »

Eindelijk ! Hij is begonnen.
Ik zit hier al dagen vol ongeduld te wachten. :roll:
Doe nu maar rap voort zodat we verder kunnen lezen.
(ik ga al gauw stiekum naar de andere foto's kijken).

Spijtig dat het weer tegenviel. Mooi weer kan je vakantie helemaal maken of verbrodden.
Alhoewel de wolken bijdragen tot de mooie scenery in Schotland.
Het mogen er alleen niet teveel zijn en er mag niet teveel uitvallen.

Cheers,
Dim
Ride like the wind
luc boxer

Bericht door luc boxer »

Het weer viel al bij al nog mee hoor, uitgezonderd twee dagen met af en toe hevige regen was het voor de rest van het verlof voor ons ideaal, dus ons hoor je daar niet echt over klagen we zijn niet naar Schotland gegaan om te gaan zonnen hé daar kunnen niet tegen. :mrgreen: Mist heeft ook zijn charmes, zeker daar alleen was het op sommige momenten op plaatsen dat we zegde van als het hier open weer is zou het nog veel mooier zijn. Maar allee, ik zal nog een vervolgje schrijven.
luc boxer

Bericht door luc boxer »

Donderdag 11-09-08
Iets vroeger opgestaan 6u30 zodat we voor onze breakfast de motor al konden bepakken en dat we daarna direct konden vertrekken naar Oban voor onze boot. Maar dus eerst nog onze breakfast op deze zeer mooie locatie
Afbeelding
Het regende een klein beetje en er stond nog voldoende wind, aan boord vertelde een Schot dat ze met dit weer (vooral de wind) zeer blij zijn dan zitten er geen muggen. Hij liet de gevolgen op zijn armen even zien van goed weer, net iemand die de mazelen had gehad. En er liep hier aan boord nog wat kleurrijk volk rond. :mrgreen:
Afbeelding
Eens aangekomen op Isle Of Mull was het droog weer, Mull is in een ver verleden vulkanisch actief geweest en dit zie je nog aan de ondergrond.
Het Duart castel zijn we even gaan bekijken
Afbeelding
maar we kwamen hier om te rijden op Mull en zeker met zijn singel tracks.
http://nl.youtube.com/watch?v=NCgKVyYlWII[/video]
http://nl.youtube.com/watch?v=fzmcn2eFcvg[/video]
De A849 de Glen More is al een prima track, maar de B8035 en de B8073 zijn af en een plezier om te rijden dit is Schotland zoals we het wilde hebben rotsformaties zoals de Gribun Rocks, azuurblauw water en de prachtige witte stranden van Galgary Bay maken dit landschap zeer mooi. Zo rijden we verder richting Tobermory een kleurrijk vissershaventje, iets daarvoor hadden we een mooie B&B gezien en zijn we deze eerst gaan vastleggen. http://www.tobermory.co.uk/drimninview/" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarna zijn we naar Tobermry gewandeld om iets te eten en te drinken,
Afbeelding
toen begon het wel terug te regenen maar voor het rijden is het toch zo goed als heel de dag droog geweest.

Vrijdag 12-09-08
Na onze breakfast zijn we naar Tobermory gereden voor de boot naar Kilchoan. Twee personen + motor was 18,70 Pont en deze vertrok om 9u30, eens over is het een mooie singel track road de B8007 en deze brengt ons via een grote bocht landinwaarts om de Ben Hiant heen, de temperatuur steeg tot 18°C ideaal om als s’morgens om een terrasje een thee met pannenkoek en jam te eten als de kat er niet mee weg is.
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
De kat was ons achteraf wel zeer dankbaar en speelde nog even waak(kat) voor onze moto.
Afbeelding
Zo rijden we via deze singel track het Loch Sunart af tot Salen en daar gaan we de A861 op en rijden nog via een klein baantje naar het Tioram Castle.
Afbeelding

http://nl.youtube.com/watch?v=gcbTRd51iZI[/video]
Verder Loch Moidart is ook prachtig zeker bij dit mooi weer, in Lochallort gaan we de A830 op richting Arisaig waar we terug een singel track stuk kunnen rijden richting Mallaig. Bij toeval moesten we hier niet te lang wachten voor onze volgende ferry naar Armadale op Isle Of Skye. Twee personen + motor was 16,40 Pont om Sound of Sleat over te varen. Op de A851 daar zagen we regelmatig dat de B&B volzet waren, en besloten we vanaf Broadford al op zoek te gaan maar zonder resultaat tot zelfs Sligachan nog steeds niets. Even eens in een Hotel gaan informeren daar hadden ze nog twee kamers vrij voor 54 pond per persoon voor enkel de kamer, :shock: neen dank u dan zoeken we nog wat verder, en met dit mooie weer is dat geen probleem. :mrgreen: De B8009 singel track zijn we volledig af gereden zonder resultaat, zelfs verder gereden dan dat de gps nog weg aan gaf, :mrgreen: zeer mooi om te rijden maar het vrouwtje achterop zag dat hier niet meer zo zitten het werd wat te zwaar deze weg :roll: en ik was bijna vergeten dat we hier ergens een B&B moesten zoeken. Dan maar de B8009 terug gereden en met wat geluk kwamen we in Carbost nog eentje tegen. http://www.isleofskye.net/langal/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Prima B&B en nog een zeer mooi uitzicht ook,
Afbeelding
ik had mijn motor naast het huis gezet maar deze mocht al vlug in hun garage staan. Carbost aan Loch Happort heeft zelf de enige distilleerderij op Skye maar we konden jammer genoeg geen bezoekje doen omdat de produksie stil lag wegens werken, :-( en alleen aan het raampje staan kwijlen zag ik niet zitten. :-P Maar s’avonds zijn we te voet naar de plaatselijke bar nog wat gaan eten en drinken en zelfs tot de latere uurtjes was het nog prima weer buiten. Dit was onze eerste volledige droge dag in Schotland.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 03 mei 2015, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
luc boxer

Bericht door luc boxer »

Zaterdag 13-09-08
Na ons ontbijt
Afbeelding
gingen we vandaag het Dunvegan Castle eens bezoeken, het weer was niet meer hetzelfde als gisteren er was veel bewolking en het regende regelmatig. De B8009 af en een stuk A863 bracht ons al snel ter plaatsen en dan is het drukst bezochte Castle op Skyes nog zeer rustig. De inkom voor het Castle en Garden was voor twee personen 15 Pond. Eens het castle binnen werd ons al snel gemeld dat er geen foto’s mogen getrokken worden, maar als er geen bewaking was ging dat toestel toch wel eens af zeker. :wink:
Afbeelding
Amaai wat een zicht :mrgreen:
Afbeelding
Nadat we dit volledig bezien hadden was het de beurt om de garden te bekijken, maar de regen maakte daar toch een niet al te grote wandeling van en zo trokken we terug richting parking, waar we in het plaatselijk restaurant iets zijn gaan drinken. Er zaten daar nog wel wat motorrijder binnen, en na een tijdje kwamen er nog twee koppels binnen uit België, een koppel met een Honda Transalp en het andere koppel met een nieuwe BMW R1200GSA uit dendermonden. (misschien lezen ze dit wel :?: ) Daarna zijn we de B884 afgereden, met de bedoeling om naar verluidt het beste beste restaurant van Noord-Schotland met de naam: The Tree Chimneys(de drie schoorstenen) iets te gaan eten, maar dit was buiten de prijzen gerekend :shock: die zijn ook bij de drie hoogste van Noord-Schotland gerekend. Dan hebben we maar besloten oms’avonds als we terug in Langal zijn om daar naar dezelfde bar als gisteren iets te eten. Terug naar Dunvegan zijn we richting Portree en Uig vanaf hier wordt de A855 zeer mooi om te rijden, iets verder bezoeken we nog een klein museum,
Afbeelding
Een van deze drie oudere mensen was net echt :mrgreen:
Afbeelding
en nog wat verder stoppen we bij het Duntulm Castle (of wat er van overblijft)
Afbeelding
daar in het Hotel iets gedronken, en als iedereen (4 mensen) in het café zegt dat mijn vrouw (na wat alcohol) goed Engels praat :roll: is het hoog tijd om verder te rijden. Onderweg komen we op diezelfde A855 nog veel mooie plaatsen tegen
Afbeelding
waaronder Kilt Rock, Lower Tote,
Afbeelding
maar het weer zat niet mee om ver te zien,
Afbeelding
juist de laatste kilometer voor dat we terug aan onze B&B waren kwam de zon er door. Na ons bezoek aan de plaatselijke bar was het toch wel vrij fris om terug te wandelen.
Afbeelding

Zondag 14-09-08
Vandaag was het al mooi weer, en na ons ontbijt en de motor bepakt te hebben gingen we Isle of Skye verlaten, maar eerst hebben we van Broadford tot Elgol nog de 23km singel track road (B8083) heen en weer gereden deze staat als één van de mooiere tracks die we zeker nog moesten meenemen.
Afbeelding
Onderweg konden we met dit weer gerust nog eens een picknickje doen, en daarna de Skye Bridge over om dit eiland te verlaten.
Afbeelding
Langs de A890 Gleann Udalain over, maar hier was het gedaan met het mooie weer zeker boven had je geen zicht meer. :-(
Langs het Loch Carron zo naar het Strome Castle
Afbeelding
en daarna de A896 op en hier wilde ik naar Applecross rijden, maar de vrouw zag dit niet zo goed zitten :roll: om deze iets minder goede weg te nemen met bepakte moto, maar vooral door het weer gaan we daar toch niet veel van zien en zijn we de A896 maar blijven volgen langs Upper Loch Torridon en daarna de zuidkant van het Loch Maree waar we in Gairloch onze volgende B&B boekte. http://www.kerrysdalehouse.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
En daarna de B8056 af gereden om onze dag af tesluiten in Badachroinn om daar nog iets te eten en drinken. http://www.badachroinn.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door luc boxer op 03 mei 2015, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Stop er nu maar al mee hoor... ik blijf hier maar aan die computer hangen naar die geweldige foto's kijken :lol:
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

luc boxer schreef:Een van deze drie oudere mensen was net echt :mrgreen:
Afbeelding
Kan ik niet zo goed zien, maar den deze krijgt precies wel een klein atakske :-P :lol: :lol: :lol:

Afbeelding
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

luc boxer

Bericht door luc boxer »

Maandag 15-09-08
Vandaag rijden we verder naar het noorden, maar na ons ontbijt en de motor bepakt te hebben konden we onze regenkledij aandoen en dit voor de hele dag. :-( Van Garloch langs Loch Ewe naar Gruinard Bay, hier zijn we even van de A832 afgereden richting Greenstone Point maar door het slechte weer was het zicht hier niet al te ver en zijn we maar terug naar de A832 gereden
Afbeelding
tot aan de A835 langs Loch Broom tot in Ullapool. In deze vissershaven waren ze net krab aan het lossen
Afbeelding
en vis aan het inladen.
In Ullapool zijn we nog wat rondgewandeld en in http://www.theseaforth.com" onclick="window.open(this.href);return false; zijn we gaan eten en hier heb ik de Schotse maaltijd eens geprobeerd namelijk haggis in whisky (=schapenpens) :shock:
Een goed :pig: mag alles zeker :mrgreen:
Afbeelding
Daarna verder naar het Noorden met nog een stop aan Ardvreck Casle aan Loch Assynt
Afbeelding
en verder tot in Durness. Hier hebben we onze B&B gekozen, nog wat inkopen in de plaatselijke spar gedaan en de kust streek nog wat verkend langs Balnakel, Leirinmore, Rispond maar het bleef regenen en dan zat er niet anders op om onze picknick maar in de regen te doen.
Afbeelding
Alles was nu toch nat dus zijn we onze bottekes nog eens extra gaan testen in de zee,
Afbeelding
daarna terug naar onze B&B en hopelijk is morgen alles terug droog.

Dinsdag 16-09-08
Als we opstonden was het niet zo prettig om naar buiten te kijken, het was al zeer goed aan het regenen. :-( Dus dat was weer vertrekken in de regen langs de kust Loch Eriboll en dan door een tip van Lucsa http://lucsa1.be/" onclick="window.open(this.href);return false; net voorbij Loch Hope de smalle weg in gereden en zowaar stopte het hier ook met regenen.
http://nl.youtube.com/watch?v=P9NYgNm3b0w[/video]
Hier konden we nog een mooi filmpje maken maar het toestelletje was niet aan het opnemen, :-( dit was niet om mooie beelden van Schotland te maken maar we kwamen hier in een tros koeien (15tal) en deze weken voor geen meter als we daar met de motor zo goed als tegenlangs reden. Tot aan Dun Dornaigil bleef het droog,
Afbeelding
daarna begon het af en toe terug te regenen, en daarna op het volgende smalle baantje langs Loch Naver zijn we even de mis daar gaan regelen in een kerkje.
Afbeelding
daarna zijn we terug richting Atlantische Oceaan gereden omdat ik het Noordelijkste punt van Schotland ook wilde verkennen, achteraf gezien had ik hier beter via de kleine baantjes naar het Oosten gereden omdat ik vond dat het Noordelijkste punt wat tegenviel van uitzicht. We zijn hier nog wel het Castle of Mey gaan bezoeken http://www.castleofmey.org.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
voor ons was deze rondleiding The Queen Mother’s Home eigenlijk meer om te lachen, niet met het castle zelf maar om de ouder bezoeker bezig te zien wanneer ze zegden dit was het laatste, of lievelings vest of hoed of hond van de Queen Mother dan kwam daar altijd een grote Oooo achter :roll: :mrgreen: en de garden stelde hier ook niet meer zoveel voor, maar er komt hier nog wel meer hoog bezoek.
Afbeelding
We zijn nog verder gereden totJohn O Groats maar hier was niet alleen de hevige regen er stond nog een felle wind bij ook.
Afbeelding
De kustlijn naar beneden gereden langs de A99 tot in Helmsdale voor onze volgende B&B. http://www.heathcote-helmsdale.co.uk/index.html" onclick="window.open(this.href);return false; zeer tof damentje deze had vroeger nog een café gehad, dus helemaal onze slag. :drunken: :mrgreen:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door luc boxer op 03 mei 2015, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
luc boxer

Bericht door luc boxer »

Woensdag 17-09-08
Toen we vandaag opstonden waren onze eerste woorden bij ons beiden hetzelfde”het regent niet” en dat ging het de hele dag niet doen, :mrgreen: het werd zelfs een zeer mooie en warme dag. Onze eerste stop was al snel bij het Dunrobin Castle
Afbeelding
en dan nog een stukje de A9 baan tot Tore om daar via kleinere baantjes rond het drukke Inverness te rijden richting Drumnadrochit aan Loch Ness waar we een bezoek brachten aan het Urquhart Castle
Afbeelding
Dat zag er nog braaf uit, :mrgreen: tot ze dit zag :roll:
Afbeelding
En dan dit :roll:
Afbeelding
http://nl.youtube.com/watch?v=cqEx9kTzjc4[/video]
Daarna langs Loch Ness gereden en onvermijdelijk toch een stukje door Inverness, dan de B9006 op en daar ergens in een zijweg op een boerderij onze volgende B&B bij http://www.leanachfarm.co.uk
Afbeelding
Onze bagage afgezet en nog wat van het mooie weer geprofiteerd, zo zijn we nog naar het Castle in Cawdor gereden maar deze was al toe, en ook nog langs Kilavock Castle.
Dan was het al weer wat later en is het niet meer druk in Inverness, daar zijn we nog naar http://www.highlandhouseoffraser.com gereden dit highland house is tot 22u open.
Afbeelding
Daarna even door de uitgangsbuurt gewandeld, maar daar voelden we ons niet zo veilig. :shock:
Voor onze B&B boerderij terug te vinden in het donker was het wel even zoeken.

Donderdag 18-09-08
Het was terug een normale morgen, met andere woorden het was aan het regenen en dit was weer voor heel de dag, maar eerst weer een stevig Schot breakfast in de gezellige veranda achter de boerderij.
AfbeeldingAfbeelding
We vertrokken via de B9006 – B851 en de A9-A938 tot Carbridge, daar even gestopt aan de Packhorse Bridge
Afbeelding
Verder de A938-A95-A939 tot Gaimshiel Lodge daar de B976 tot de A93 bij Crathie het iets verder gelegen Balmoral Castle wilde we een bezoekje brengen maar deze was niet toegankelijk voor het publiek omdat de Queen daar voor drie maand op bezoek was. Zelfs na een gezellige praatje met de bewaking was er geen doorkomen aan.
Afbeelding
Dan maar verder zonder bezoek, en wat verder op de A93 kom je het Braemar Castle tegen een heel typisch gebouwd kasteel waar je wel een beetje moet naar zoeken, en het was ook nog eens gesloten.
Afbeelding
En bij het zoeken liep het bijna fout, met al rijdend en kijkend naar het Castle was ik onbewust rechts beginnen rijden tot er plots een auto voor ons bruusk moest remmen. :shock:
Daarna volgen we de A93 en komen in Spittal of Glenshee een wintersportgebied en een pretje voor de motorrijders.
Afbeelding Afbeelding
Zelfs bij regenweer langs Devil’s Elbow en Spittal of Glenshee is de A93 nog best om van te genieten enkel het vergezicht had iets beter mogen zijn. We gaan de B950-A924 richting Pitlochry op maar iets daarvoor nemen we de afslach voor de kleinste distilleerderij van Schotland de Edradour Distillery.
Afbeelding
De inkom is gratis, het proeven is gratis
Ik wilde deze vriendelijke mensen iets terug geven, maar ik mocht het houden :roll:
Afbeelding
Nog een filmpje en rondleiding, dit was zeker de moeite waard en daarna rijden we automatisch links verder naar Pitlochry waar we in een zijstraat onze B&B boekten bij Landscape Larchwood Road
Afbeelding
Daarna zijn we wat gaan wandelen in het dorp, en s’avonds nog wat gaan eten en drinken in de Mckays pup met live muziek, en we zaten natuurlijk op de eerste rij. :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding
Het eten was snel gedaan het drinken heeft iets langer geduurd. :drunken: bij deze gezellige muziek.
http://nl.youtube.com/watch?v=tar3nQHwcwE[/video]
Klassiekers
http://nl.youtube.com/watch?v=zuuTHwtW54w[/video]
En dans met nog wat uitleg erbij
http://nl.youtube.com/watch?v=vW6Ix-VX9Zo[/video]

Laat moesten we nog terug onze B&B vinden, wat natuurlijk nog de zwaarste opgaven is :drunken: en het was nog steeds aan het regenen.
-Fred-

Bericht door -Fred- »

Hoi Luc,

Mooi tripke en leuk verslag, gooi die laatste 5 dagen ook maar op't net.
Bedankt voor de moeite en het delen.

Ps: Dat je priester-ambitie's had wist ik al.
Nu heb ik het monster van Loch Ness eens van dichtbij gezien :thumright:
lucsa
Contacteer:

Bericht door lucsa »

Braemar Castle is enkel open tijdens het weekend (van mei tot oktober).
Wij waren er ook tijdens de week en konden het niet bezoeken.
http://www.undiscoveredscotland.co.uk/b ... index.html
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
p@sc@l

Bericht door p@sc@l »

Luc
Prachtig :!: dit voorjaar zijn we er ook geweest en zelfs in dezelfde B&B te Gairloch :-) .
p@sc@l
CeesBmw

Bericht door CeesBmw »

De Edradour single malt is 1 van de lekkerste malts. Krijgt van mij een 8.5 op een schaal van 1 tot 10

Ik wil er weer heen, nu nog eerst mijn moto in orde maken...
luc boxer

Bericht door luc boxer »

Vrijdag 19-09-08
Vandaag iets later opgestaan voor onze breakfast, en ook nog wat blijven praten met de vrouw des huizes, nu vandaag waren er niet al teveel km gepland, we wilden eerst een bezoekje brengen aan het iets verder gelegen Blair Castle
http://www.blair-castle.co.uk/index.asp
Afbeelding
Blair Castle is één van de meest bezochte landhuizen van Groot-Brittannië. Het is dan ook een prachtig witgepleisterd kasteel met een enorm landgoed erbij. Het kasteel is eigendom van de familie Murray. Zij zijn afstammelingen van de hertogen van Atholl ( van het Pictische vorstendom Atholl ). Heel bijzonder aan deze familie is dat zij als enige staatsburgers in Groot-Brittannië recht op een privéleger hebben: de Atholl Highlanders. Dit leger is te bewonderen bij ceremonieën zoals de Atholl Gathering en Highland Games. Om 11u was daar een piper voor het kasteel.
Afbeelding
http://nl.youtube.com/watch?v=DiZA-WmK_eo[/video]
Daarna vroeg ik de Piper om eens van zak te wisselen, :cyclopsani: de reactie zegt genoeg. :mrgreen:
Afbeelding
En dan even ernstig voor de foto. :-?
Afbeelding
Het oudste deel van het kasteel is de noordwestelijke toren, deze stamt uit 1269. De ridderzaal ( een imposante zaal ) stamt uit de 16e eeuw en aan het eind van de 19e eeuw is er nog een restauratie uitgevoerd. Uiteraard mochten hier binnen weer geen foto’s getrokken worden, maar af en toe oeps. :oops: :mrgreen:
Daarna stond er voor madam Boxer nog wat winkelen in Pitlochry op het programma.
En rond 16u zijn we vertrokken via de B8019 langs Queens Vieuw, Loch Tummel
Afbeelding
De B 846tot Castle Menzier
Afbeelding
En zo richting Amulree, man wat is het hier prachtig om te rijden, en hier kwam ik drie Nederlanders op een GS tegen waar ik even achter bleef rijden tot net voor Crieff. (Misschien lezen en herkenen de drie hun :?: )
Afbeelding
Crieff was veel te druk en even zijn we terug via Monzie, Hosh rond Crieff gereden naar de A85, en iets voor Loch Earn in St.Fillans boekten we onze B&B in Tynreoch Bungalow.
Niet onze properste B&B maar wel één van de super vriendelijkste (dit zijn ze allemaal) maar deze was echt super en zeer blij eens motorrijders te mogen ontvangen. De motor mocht hier dan ook direct in hun garage geplaatst worden.

Zaterdag 20-09-08
Vroeg vertrokken vandaag, de bedoeling was om vroeg onze volgende B&B vast te leggen rond Hawick. We vertrokken de A85 langs Loch Earn
Afbeelding
En de A84 langs Loch Lubnaig
Afbeelding
waar we daarna de A821 volgende rond Loch Venachar
Afbeelding
Vanaf The Trossachs is dit een zeer prettig baantje om te rijden, de bewolking was wel weer wat spelbreker voor de vergezichten.
Afbeelding
maar uitgezonderd dat we af en toe eens in een wolk rijden, blijft het droog en in de late namiddag zelfs zonnig. Daarna gaat de A821 over in de A81 rijden we richting Kilsyth, via nog wat kleine baantjes naar de A73 maar vanaf hier is het niet meer zo mooi om te rijden, vervolgens de A721 op en daar zijn we even gestopt er kwam net een trouwer aan, deze ouwe snoeper. :roll:
Afbeelding
Iets verder kwamen we nog een trouwer tegen.
Afbeelding
En eens dat de huizen uit het zicht waren verdwenen werd het terug mooi, en werden we op een vriendelijke manier verwittigd :shock: dat het voor de motorrijder weer de moeite was.
Afbeelding
Onderweg hadden we nog een picknick gehouden en zo waren we rond 15u30 al in Hairwick en konden we onze B&B vroeg beginnen zoeken maar naar onze verbazing waren er op de wegen die wij volgden niet zo veel, en als we er één tegen kwamen was deze volzet. Dan maar verder gereden via kleine en mooie baantjes maar allen zonder B&B zo kwamen we in Melrose terecht hier waren er meer maar allen volzet zelf de Hotels hadden geen kamer meer vrij. Weer wat verder kwamen we in Kelso terecht, ook alle B&B volzet maar uiteindelijk toch nog een kamer gevonden in Queens Head Hotel
Afbeelding
waar het normaal 50pond per persoon is, maar omdat het ondertussen al na 20u was hebben we de kamer voor 40pond per persoon gekregen. Uiteindelijk zaten we al van 15u30 te zoeken en zijn we nog goed terecht gekomen maar zaten al wel dichter tegen onze boot in Newcastle dan wat voorzien was. Kelso stadje s’avonds nog gaan verkennen, waar wel veel jeugd nog rondliep en waar we nog wat zijn gaan eten en drinken ook al begonnen we er wat moe uit te zien :shock:
Afbeelding
luc boxer

Bericht door luc boxer »

Zondag 21-09-08
Na weer een stevig Schots breakfast
Afbeelding
hebben we nog wat rondgereden in Kelso
Afbeelding
en het was al zeer warm en dat bleef voor de ganse dag zo, er werd ons zelfs verteld om er zeer goed van te genieten het zou de warmste dag van het jaar worden vandaag. De Schotse zomer was dit jaar, zoals op zo veel plaatsen niet echt schitterend, zelfs de maand mei is hun beste maand geweest en dan waren er zelfs nog geen muggen. We zijn richting Jedburgh gereden
Afbeelding
en zijn daarna wat gaan flirten met de Schotse
Afbeelding
en Engelse grens
Afbeelding
Man wat een weer, zo warm en zoveel zon dat het fototoestel soms weigerde te trekken omdat de zon te hevig scheen.
Verwelkoming langs Schotse kant was prima.
Afbeelding
Afbeelding
Daarna nog mooie kleine baantjes afgereden zoals de B6354-B6353 tot Fort, even nog gekeken of ik mijn poort wel op slot had gedaan. :wink:
Afbeelding
De B6353 blijven volgen tot Holy Island waar het nog geen hoogwater was om naar toe te rijden, en dus nog veel volk aanwezig was.
http://nl.youtube.com/watch?v=vhg-H8kUqpE[/video]

Voor het hoog water wordt je wel voldoende gewaarschuwd.
Afbeelding
En daarna terug iets hogerop richting Schotland, om vandaag tijdig onze B&B te zoeken. Hier was tegenover gisteren nog voldoende vrij en hadden we snel iets gevonden in http://www.redhallcottage.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Even onze bagage afgezet, en daarna nog wat rond de kust gaan rijden. In St Abbs zijn we tot s’avonds blijven hangen
AfbeeldingAfbeelding
Hier kwamen we een Spanjaard tegen op een BMW R100GS P/D die op zoek was naar een rustig plekje om ergens wild te kamperen met dit warme weer was het zalig in zijn tent en moest het gratis zijn. Hij had heel Schotland al doorkruist en had nog een dag of drie vier om terug in Spanje te staan, maar aan zijn rijstijl te zien zal dat geen probleem zijn. Dit was onze warmste dag van allemaal, zo moest het voor ons nu ook weer niet zijn, maar we vonden het alleen jammer dat we dit weer niet hadden op andere plaatsen waar het meer genieten is van de vergezichten. Maar we klagen zeker niet.

Maandag 22-09-08
Onze laatste dag in Schotland :-( nog voor even, we zitten namelijk al vlug in Engeland. Het had deze nacht wel geregend, maar toen we vertrokken was het al gedaan. We hadden tijd genoeg en zijn nog eerst even gaan winkelen in Berwick-Upon-Tweed en daarna de A1 op tot in Alnwick.
Afbeelding
Vanaf hier hebben we terug wat kleine baantjes opgezocht zoals de B6341 tot Rothbury en de B6342 rond Harwood Forest dit om van onze laatste dag nog wat te kunnen genieten, en in Wallington zijn we nog eens goed gaan eten. Daarna de A696 op naar Newcastle, en hier was het vakantiegevoel al vlug voorbij, werken, file man wat een drukte. 15u50 ruim op tijd dacht ik, de boot vertrok volgens ons papier om 17u30, maar naar onze verbazing mochten we al direct doorrijden tot aan de boot, er stonden nog enkele motoren te wachten.
Afbeelding
Ha, de Princess Of Norway ik hoopte stiekem dat deze ook naar Noorwegen ging en dat we op de verkeerde boot zaten. Snel mochten we aan boord, en hier mochten we wel de motoren zelf vastzetten.
Afbeelding
Bleek dat de boot niet om 17u30 maar om 18u onze tijd vertrekt, dus 17u Britse tijd daarom dat we al aan boord konden.
Prima cabine.
Afbeelding
Bij het uitvaren van Newcastle is het vakantiegevoel echt voorbij. :-(
Afbeelding
En dinsdag waren we terug thuis.
Deze reis is voor ons weer zeer goed meegevallen.
Schotland doen we nog wel eens, nu weten we de mooie plekjes, zoals de Westkust is het mooiste, het Noorden wat minder, en het Oosten is niet even mooi als de westkust maar wel het prettigste om met de motor rond te rijden. Het weer is uitgezonderd onze eerste dag en de dag dat we in het Noordelijkste punt John o’ Groats waren voor ons best meegevallen. Het links rijden viel meestal ook best mee, zelfs op de ronde punten vind ik hun voorrang van rechts veel beter dan hier.
Voor ons weer een geslaagde reis.
Einde
Laatst gewijzigd door luc boxer op 03 mei 2015, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
tweecilinderke

Bericht door tweecilinderke »

schoon verslagsken 8-) proficiat .
Maar is het niet voorang van links ginder :roll:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi Luc,
Fijn gedaan dit verslag... ik heb ervan genoten.
Maar nu je die dans van die madam kent wil ik je die ook eens live zien uitvoeren :lol: :lol:

GRTS Danny
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Idd een zeer geslaagd verslag :thumright: Zowel informatief, met bijhorende foto's én filmpjes, als met de nodige grappen en grollen zoals we dat van u gewoon zijn.

'k Vind het ook ongelooflijk hoe positief je kan blijven bij al dat slecht weer. Moest het ons overkomen, 'k zou iets meer moeite hebben om ons madam terug in't zadel te krijgen devolgende keer :-P

Heel leuk en spijtig dat 't weeral gedaan is, maar dat vinden jullie waarschijnlijk zelf ook wel, hé :wink:

John
Contacteer:

Bericht door John »

Zag er tof uit Luc!

Had altijd al het idee dat er iets was met jou, nu is het duidelijk! :mrgreen:
Afbeelding
Jij hebt tetten :lol:
karin D

Bericht door karin D »

John schreef:Zag er tof uit Luc

Had altijd al het idee dat er iets was met jou, nu is het duidelijk! :mrgreen:
Jij hebt tetten :lol:
Wint wel van uw c-cupke hé !

Dit gezegd zijnde , Luc , prachtige fotos , geeft wel héél veel goesting om ook eens naar daar te trekken !
Groetekes , ikke
Laatst gewijzigd door karin D op 05 okt 2008, 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.
John
Contacteer:

Bericht door John »

:lol: :lol: :lol:

Ge wét het!
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Er zijn nu eenmaal venten die graag tetten zouden hebben, hé :roll: Hier nog zo ene :-P :lol: :lol:

Afbeelding

Plaats reactie