Inbouwen radio in opberg- resp. radiovak R1200RT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
bourg014
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jan 2005, 17:21
Locatie: Beneden-Leeuwen, NL

Inbouwen radio in opberg- resp. radiovak R1200RT

Bericht door bourg014 »

Wie kan mij helpen aan een technische beschrijving van het uitbouwen van het opberg- resp. radiovak van de R12ooRT. De radio kan er namelijk niet van bovenaf in. De aansluitingen, antenne, ISO- houder zijn reeds door de dealer aangebracht in het vak. Bij voorbaat mijn dank.

vr. gr. Henk
Lex
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 jan 2005, 12:09
Woonplaats: Tessenderlo
Locatie: Tessenderlo
Contacteer:

Bericht door Lex »

Dag henk
Ik denk dat je de radio langs onder moet monteren, op dit ogenblik kan ik je nog niet zo veel raad geven daar ik op dit ogenblik wacht op mijn autoradio als ik hem heb dan begin ik erook aan...word vervolgt.
http://www.starcom1.eu

Ook ik ben lid...
Teutoon
Berichten: 69
Lid geworden op: 10 mei 2005, 00:01
Locatie: Tongeren

Bericht door Teutoon »

Hallo Henk
Om een radio in te bouwen zal je het volgende moeten doen.
Verwijder de twee zitjes.
Schroef de buitenste rechter verkleding los en verwijderen (4 schroeven).
Schroef de deksel van de radiokast los en verwijderen (2 korte schroeven).
Schroef de tanktas houder los en verwijderen, let op de busjes waar de schroeven in zitten, niet verliezen (4 lange schroeven).
Schroef de binnenste rechter verkleding los en verwijderen (10 schroeven en 2 van 5mm)
De kabels die naar de radio lopen moeten aan de binnenkant van de radiokast voorzichtig uit de clips los gemaakt worden.
Verwijder de aanzuigkanaal van de motor door 2 clips te lossen en het geheel uit een rubberen houder te trekken.
Nu kan je de radiokast losschroeven, twee schroeven aan de voorkant en een onder aan de achterkant.
De radiokast kan nu voorzichtig naar boven uitgenomen worden. Let op de kabels dat er geen kabels etc. tussen de radiokast en de tank/chassis zit.
De deksel van de radiokast kan nu verwijderd worden en je radio kan geïnstalleerd worden. (4 schroeven)
Voor de montage alles in omgekeerde volgorder monteren.
Niet zo moelijk, wel wat werk :wink:
Veel geluk.
BMW Motor Club Vlaanderen
R1200RT
bourg014
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jan 2005, 17:21
Locatie: Beneden-Leeuwen, NL

Bericht door bourg014 »

Bedankt voor de reacties. Binnenkort ga ik eraan beginnen en zal verslag doen van mijn bevindingen.
Het is fijn om zo'n forum en leden te hebben en elkaar met raad en daad terzijde te staan.

vr. gr.

Henk
Scarto
Berichten: 710
Lid geworden op: 29 sep 2004, 13:47
Locatie: Merelbeke

Bericht door Scarto »

bourg014 schreef:Bedankt voor de reacties. Binnenkort ga ik eraan beginnen en zal verslag doen van mijn bevindingen.
Het is fijn om zo'n forum en leden te hebben en elkaar met raad en daad terzijde te staan.

vr. gr.

Henk
Henk, nog veel knutselgenot je toegewenst. :wink:

Groeten.
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie