neutraal brandt soms niet
Moderator: GVN
-
Didier
neutraal brandt soms niet
Beste,
Weet iemand waar het schakelcontact staat voor het neutraallampje (niet de versnellingsindicator) op een R850GS?
De indicator werkt goed, alleen het neutraal licht laat soms op zich wachten waardoor het starten niet lukt.
Alvast bedankt,
Groeten,
Didier.
Weet iemand waar het schakelcontact staat voor het neutraallampje (niet de versnellingsindicator) op een R850GS?
De indicator werkt goed, alleen het neutraal licht laat soms op zich wachten waardoor het starten niet lukt.
Alvast bedankt,
Groeten,
Didier.
-
Iron Gonzo
Re: neutraal brandt soms niet
als ik mij niet vergis zit dat gecombineerd met de versnellingsindicator
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
sprint
En als ik mij niet vergis moet de cardan er af.IRON GONZO schreef:als ik mij niet vergis zit dat gecombineerd met de versnellingsindicator
Misschien wat veel werk voor een stom lampje.
Marnix.

Inderdaad de achterbrug moet er uit. Anders kun je er niet bij.
Ik zou gewoon eerst maar eens controleren of het lampje niet los zit of zo.
Ik zou gewoon eerst maar eens controleren of het lampje niet los zit of zo.
-
happyrtke
wat je daar schrijft over niet starten,normaal gezien als uw koppelingskontaktje nog werkt,zo de motor moeten starten,welliswaar met ingetrokken koppelingshendel,doet hij het niet,dan is dit kontaktjes naar de fillistijnen,maar dat kost maar een 20tal eurokes. 
-
Didier
Het is inderdaad zo dat indien het groen neutraal lampje niet brandt , ik niet kan starten.Ontkoppelingshendel ingetrokken of niet, in versnelling of niet het ding start gewoon niet.Is dit bij alle BMW moto's zo?
Groeten,
Didier.
Groeten,
Didier.
een vriend van mij (1100rt'99) zijn neutraal-lichtje durft regelmatig eens te branden tijdens het rijden. Ook het contact naar de vaantjes?
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
-
sprint
yep, zoals bij mijn 1100 GS
Maar je ziet toch op de "FID" of je in neutraal staat.
Bdw, mijn GS start in elke versnelling zelfs zonder te ontkoppelen (wel wat ongezond
)
Maar je ziet toch op de "FID" of je in neutraal staat.
Bdw, mijn GS start in elke versnelling zelfs zonder te ontkoppelen (wel wat ongezond
Marnix.

-
Didier
Klopt op het schermpje staat wel degelijk 0, maar daarom start hij nog niet.En dat is nu net het vervelende.
Groeten,
Didier.
Groeten,
Didier.
De cardan moet er idd af om het contact te vervangen. Hoop werk, maar niet moeilijk.
Bekend problem overigens.
Bekend problem overigens.
Weet iemand waar dat koppelingskontaktje zit? Mijn R1100R wil niet starten als hij in een versnelling staat met ingetrokken koppelingshendel.normaal gezien als uw koppelingskontaktje nog werkt,zo de motor moeten starten,welliswaar met ingetrokken koppelingshendel,doet hij het niet,dan is dit kontaktjes naar de fillistijnen
Ik moet hem altijd in z'n neutraal zetten.
-
Motard de l'Allier
- Contacteer:
Inderdaad achterbrug moet eruit, wel op letten dat je de oliekeerring ook bijbesteld, die zit achter het contact.
Bij mij vervangen samen met de koppeling.
Koppelingsschakelaar zit in hendeltje zelf, simpelste oplossing.
Mvg Motard de l'Allier
Bij mij vervangen samen met de koppeling.
Koppelingsschakelaar zit in hendeltje zelf, simpelste oplossing.
Mvg Motard de l'Allier
CZ400 -> YZ125 -> KLX250 -> R100RT -> GS1100 '94 -> GS1100 '98 + CB500 -> F650 GS '10 (T)-> 0
-
happyrtke
ha-ha wat een gezever allemaal over het uitbreken van de cardan,deze meneer moet enkel zijn KOPPELINGSKONTAKTJE in zijn koppelingshendel vervangen,dan bolt hij toch al zeker weer!!!
-
Didier
HappyRtke,
Wat doet dat kontakt in de ontkoppelingshendel juist?
Groeten,
Didier.
Wat doet dat kontakt in de ontkoppelingshendel juist?
Groeten,
Didier.
Die dient ervoor om als de motor in een versnelling staat toch te kunnen starten.
Dus die overbrugt via een diode de start blokkering indien de bak in een versnelling staat.
Dus die overbrugt via een diode de start blokkering indien de bak in een versnelling staat.
-
Didier
Dus als ik het goed begrijp, moet de motor kunnen starten zelfs al staat hij in versnelling op voorwaarde dat de ontkoppelingshendel ingedrukt is natuurlijk.
Correct!Didier schreef:Dus als ik het goed begrijp, moet de motor kunnen starten zelfs al staat hij in versnelling op voorwaarde dat de ontkoppelingshendel ingedrukt is natuurlijk.
Opzoek naar motorcampings/motorhotels in Europa? Kijk dan eens op http://www.motorcamping.eu
Deel je ervaring met anderen en laat een recensie achter.
Deel je ervaring met anderen en laat een recensie achter.
-
Didier
Waar zit deze schakelaar juist?Aan de ontkoppelhendel zelf?
Groeten,
Didier.
Groeten,
Didier.
Yip in het koppelingshendel, althans in het vaste gedeelte op het stuur.
-
happyrtke
Dus als uw groen neutraallampje niet werkt,maar hij staat niet in versnelling,(kontakt o/d boite stuk)moet je kunnen starten met ingetrokken koppeling,kan dit niet,dan is het koppelingskontaktje ook stuk.dit komt echter zééééér vaak voor,ook op mijne rt,maar je wordt het gewoon om te starten met ingetrokken koppeling.de neutrale kan je nog zien op de display.
Wil je echter zeker zijn voor je een kontakje gaat kopen,kan je de 2 draadjes v/h kontaktje links o/h stuur doorverbinden,en dan zou je motor moeten starten.
Wil je echter zeker zijn voor je een kontakje gaat kopen,kan je de 2 draadjes v/h kontaktje links o/h stuur doorverbinden,en dan zou je motor moeten starten.
-
Didier
Bedankt voor de info.
Ik zal eens kijken naar het hendel kontakt, als ik dat korstsluit moet ik toch kunnen starten.
Groeten,
Didier.
Ik zal eens kijken naar het hendel kontakt, als ik dat korstsluit moet ik toch kunnen starten.
Groeten,
Didier.