BMW pinkerschakelaars gaan Japans

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Frank K

BMW pinkerschakelaars gaan Japans

Bericht door Frank K »

Blijkbaar verdwijnen de bekende pinkerschakelaars van BMW en worden ze vervangen door "Japanse" exemplaren.
Persoonlijk vind ik dit spijtig want ik vind de BMW-pinkerschakelaars wel handig (eens je deze gewoon bent).
Wat vinden jullie van deze evolutie???
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
WimLT
Contacteer:

Re: BMW pinkerschakelaars gaan Japans

Bericht door WimLT »

SHIT, want ik heb ook gezien dat de remvloeistof in van die verfpotten op het stuur komt terwijl ze nu mooi ingebouwd zitten in het stuur. Als BMW ga blijven rijstkokeren, zal dat alleen maar afbreuk doen aan de eigenheid van het merk. Zéér spijtige evolutie :-( :cry: :twisted:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
wwwimmm

Bericht door wwwimmm »

Als een motormerk staat of valt met een stel eigenzinnige richtingschakelaars dan maak je sowieso niet de juiste keuze vrees ik. :shock:
Ik vind dit een zeer terechte evolutie. Ook al heb ik niets tegen de ‘klassieke’ BMW-schakelaars, het is een meer dan welkome verbetering voor wie dikwijls switched tss verschillende motorfietsen.
Als elk ander merk kiest voor een uniforme bediening van de richtingaanwijzers, dan ben je niet exclusief maar eerder conservatief als je halsstarrig vasthoudt aan een keuze uit een ver verleden.
Good job!
;)
mecapuet

Bericht door mecapuet »

Pff, ik kan met alle twee rijden. :-)
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

mecapuet schreef:Pff, ik kan met alle twee rijden. :-)
Gr, meca.
insgelijks 8-)
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Volgend jaar slaan de meeste modellen zelfs een paar honderd euro op! Hopelijk is het een paar honderd euro kwaliteit dat er bij komt ;)
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
John
Contacteer:

Bericht door John »

Geen goeie evolutie, nu kan je nog héél simpel met beide duimen even je alarmknippers activeren. Dat zal dan niet meer lukken vrees ik.
Maar ze doen maar, ik koop geen nief plastieken Brol Mé Wielen. :mrgreen:
Phaedrus

Bericht door Phaedrus »

Ik vind het wel een goede evolutie.
Zo blijft je gashand steeds vrij van frequente manipulaties.
Ik moet opletten dat ik er geen ontstekingen van krijg (gashand op spanning en met de pols bewegen)

Ik moet ook toegeven dat mijn volgende motor (als mijne 1150GS uitgezongen is) waarschijnlijk ook geen BMW meer wordt.
Maar we weten dat natuurlijk nog allemaal nog niet zeker :wink:
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
Gaby

Bericht door Gaby »

Ik vind de huidige BMW pink-filosofie de perfecte logica, liks is links, rechts is rechts.
Dat is niet moeilijk, dat is gemakkelijk!
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Smullie
Contacteer:

Bericht door Smullie »

Gaby schreef:Ik vind de huidige BMW pink-filosofie de perfecte logica, liks is links, rechts is rechts.
Dat is niet moeilijk, dat is gemakkelijk!
Ik vind dat systeem ook niet slecht zenne... Ik had vroeger nogal de neiging om mijne pinker niet af te zetten na den bocht om dat dan eigenlijk te laat op te merken en ze dan af te zetten. Met de BMW heb ik dat veeel minder. Nu kan dat 2 oorzaken hebben: of ik let er nu meer op, of ik vergeet het minder snel met het systeem op de BMW. Ik gok persoonlijk voornamelijk op de eerste optie, maar het zal wel een combinatie zijn.
Wat ik wel al regelmatig voorgehad heb is: rechterpinker, rechts afslaan, rechterpinker af, linkerpinker, links afslaan, claxon (om linker pinker af te zetten) :clown:
GS staat voor geil speelgoed
Shulty

Bericht door Shulty »

R1150GSA '04
R1200GSA '10
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Ja ge krijgt er een reservewiel met band erbij :lol: :lol:

Bougimain :alien:
JH. schreef:Volgend jaar slaan de meeste modellen zelfs een paar honderd euro op! Hopelijk is het een paar honderd euro kwaliteit dat er bij komt ;)
Afbeelding
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Zolang die nieuwe schakelaar-opstelling weer geen nieuwe bron van ellende vormt zal 't me worst wezen :wink:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Opa

Bericht door Opa »

Frank K schreef:Blijkbaar verdwijnen de bekende pinkerschakelaars van BMW en worden ze vervangen door "Japanse" exemplaren.
Persoonlijk vind ik dit spijtig want ik vind de BMW-pinkerschakelaars wel handig (eens je deze gewoon bent).
Wat vinden jullie van deze evolutie???
Ik vind het zeer jammer omdat bmw staat voor eigen inventiviteit, als ze nu de pinkers gaan aanpassen dan rijden we straks ook met een conventionele upside down voorvork ipv dulever/telelever. Jammer :pig:
K1200GT

Bericht door K1200GT »

:idea: Misschien is er een verschil in produktiekosten tussen de "oude" en de "nieuwe" schakelaars (incl p**potjes voor de hydraulische vloeistof)? Waarom ga ja als fabrikant anders afstappen van een systeem dat je al vijfentwintig jaar met succes handhaaft?
Ik geef ook de voorkeur aan het "oude" systeeem (dat de logica zelve lijkt), maar het is geen argument dat mijn keuze voor een motorfiets gaat beinvloeden (anders had ik nooit de Guzzi gekocht, want die heeft het "nieuwe" "systeem, zij het dat de knipperlichtschakelaar te dicht bij de claxon (of was het omgekeerd :-? ) staat, met de gekende gevolgen :wink: .
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
wwwimmm

Bericht door wwwimmm »

Ze hebben ginder in Bayern eindelijk begrepen dat het geen zin heeft om zich blijvend op te stellen als een blinde eilandbewoner. Hun inventiviteit van weleer en hun gepretendeerde exclusiviteit werden al jaren geleden achterhaald door de markt.
Wie vandaag een GSM zou uitbrengen met een numeriek klavier dat anders geschikt is dan ‘de standaard’, heeft evenmin weinig kans op succes. Het is nu eenmaal de markt die bepaalt wat ‘de standaard’ wordt, niet de zelfgenoegzaamheid en/of ijdelheid van een constructeur.
Duitse dynamiek, het bestaat dus toch maar alleen onder zachte aanhoudende dwang? Hopelijk is de volgende grote sprong voorwaarts de versnellingsbak....
:wink: :grin:
Bob

Bericht door Bob »

wwwimmm schreef: Het is nu eenmaal de markt die bepaalt wat ‘de standaard’ wordt
Ik stel me daarbij wel de vraag : waarom zo noodzakelijk standardiseren ? Moet het absoluut allemaal eenheidsworst zijn ? Oké, voor videocassette's destijds, of voor CD's, DVD's, blu-ray discs, USB- en scartkabels kan ik het begrijpen : die dingen moeten uitwisselbaar zijn tussen verschillende toestellen. Maar de pinkerschakelaars van mijn BMW neem ik niet mee als ik eens met een Honda wil rijden. Bovendien vind ik dat het een goed concept is, zodat het wat mij betreft niet veranderd moet worden.

't Is net zoals bij de bediening van de claxons van auto's destijds : (vooral) bij Franse wagens moest je het hendeltje van de knipperlichten indrukken om te toeteren, onder druk van de Fritsen (en misschien is het nu hun beurt om in te binden) is dat toen maar veranderd naar centraal op het stuurwiel. Of de eerder vernoemde "sateliet" aan het stuur van de Citroêns met bediening van pinkers, lichten en wat nog allemaal : moest dat nu echt verdwijnen ? Een beetje eigenheid en frivoliteit kruidt het leven, standaarden zoals deze waarover hier gesproken wordt fnuiken de creativiteit.

Alleen al om die redenen, en niet omdat ik de functionaliteit van het meerderheidsconcept in twijfel trek, betreur ik deze overstap.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Manneke's jonges toch wa zitten jullie nu te zagen over een stom knopke
zagen of niet het komt er toch, wa zeg ik ?het is er al.

Bougimain :-x
Laatst gewijzigd door bougimain op 09 okt 2008, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Relax

Bericht door Relax »

En daarom mag er niet meer van mening hierover gewisseld worden? Niks anders te doen?
I respect your opinion. But I don't give shit.
Werner Von C.
Contacteer:

Kunnen we het dan nu ook eens hebben over de eigenlijke kleur van de knoppekkes, daar valt ook wel wat over te zeggen...
Opa

Bericht door Opa »

bougimain schreef:Manneke's jonges toch wa zitten jullie nu te zagen over een stom knopke
zagen of niet het komt er toch, wa zeg ik ?het is er al.

Bougimain :-x
Het begint met een stom knopje en voor dat je weet bestaat er geen keuze meer en staat er op de kont van een BMW "made in japan"! En dan pas ik er voor om nog een namaakjap te kopen. Kortom BMW (want ze lezen mee is mij verteld) keer terug van deze dwaling!
Werner Von C.
Contacteer:

"Made In Japan" lijkt me eerder een geruststellende gedachte... :lol: :wink:
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Een goede reden nodig om ermee te stoppen? De nieuwe Harleys hebben nu ook twee linkerduim-rechterduim drukknoppen. Het uitschakelen gaat wel door opnieuw op de oorspronkelijk gebruikte knop te drukken. De drukknoppen staan ook niet mooi onderaan de handgrepen, maar op de positie waar bij de Jap en BMW de startknop staat. Om te "pinken" moet je dus eigenlijk alles even loslaten. Niet dat dat veel uitmaakt 8-) En de pinkers stoppen vanzelf nadat de kantelsensor een helling/bocht in de juiste richting heeft gedetecteerd. Ik moet toegeven dat die hele handel na een half jaar nog steeds werkt. Dezelfde sensor zal ook de motor stilleggen als de hellingshoek te groot wordt, met andere woorden, als je tegen de vlakte gaat. Of dat ook werkt, dat moet ik nog uitproberen :roll:
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

kantelsensor een helling/bocht in de juiste richting heeft gedetecteerd
moet niet veel overhellen zeker? :mrgreen:

De eerste funduro's en de oudere boxers 2V hadden toch ook een knipperlichtknopje alleen aan de linkerkant
Boxer John
Contacteer:

Bericht door Boxer John »

Relax schreef:En daarom mag er niet meer van mening hierover gewisseld worden? Niks anders te doen?

zeveren noemen ze dat :grin:
Plaats reactie