soms slippende koppeling R1100RT
Moderator: GVN
soms slippende koppeling R1100RT
Hejj,
Nou heb ik deze vraag hier al eerder gesteld maar mijn info was niet volledig.
Heel soms slipt mijn koppeling, velen dachten dat het waarschijnlijk komt omdat er misschien een keerring lek is en hierdoor een druppel op de koppelingsplaten komt.
Maar het vreemde is dat het alleen heel soms gebeurt als ik bijvoorbeeld 2 minuten voor een stoplicht heb staan wachten met een ingetrokken koppeling. Bij kortstondig stilstaan nooit en ook nooit na het overschakelen.
Kan het zijn dat er ergens een onderdeeltje blijft "plakken / niet volledig terugkomt" als ik hem zolang ingeknepen heb gehouden?
mzzl
Cees
Nou heb ik deze vraag hier al eerder gesteld maar mijn info was niet volledig.
Heel soms slipt mijn koppeling, velen dachten dat het waarschijnlijk komt omdat er misschien een keerring lek is en hierdoor een druppel op de koppelingsplaten komt.
Maar het vreemde is dat het alleen heel soms gebeurt als ik bijvoorbeeld 2 minuten voor een stoplicht heb staan wachten met een ingetrokken koppeling. Bij kortstondig stilstaan nooit en ook nooit na het overschakelen.
Kan het zijn dat er ergens een onderdeeltje blijft "plakken / niet volledig terugkomt" als ik hem zolang ingeknepen heb gehouden?
mzzl
Cees
Re: soms slippende koppeling R1100RT
DE enige zinvolle oplossing is demonteren en e.e.a. aan een onderzoek onderwerpen.
De koppelingsplaten komen bij ontkoppelen nooit of zelden 100% los van elkaar.Ze zal dus te warm worden en even gaan slippen blijkbaar.Stel de koppeling eens volledig af zoals in het werkplaatshandboek beschreven:de hefboom aan de motor en de speling aan de koppelingshendel.
Zonder de koppeling te demonteren kan je ook al wat nakijken :
-batterij polen afkoppelen.
-starter demonteren.
-je ziet de koppelingsplaten en je kan de dikte opmeten.Je ziet ook hoe ze van elkaar gaan als je de koppelingshendel intrekt.De getande as zie je ook.(?roest? poderdroog of nog gesmeerd? de staat van de as (spline).
-je kan de ruimte eens flink uitblazen met de compressor.Misschien zie je toch een olielek? of is alles mooi droog.
Het zou kunnen dat de koppelings-veerplaat te weinig kracht uitoefent,maar als ze niet doorslipt bij fel gasgeven in 5de lijkt me dat nog ok.
Zonder de koppeling te demonteren kan je ook al wat nakijken :
-batterij polen afkoppelen.
-starter demonteren.
-je ziet de koppelingsplaten en je kan de dikte opmeten.Je ziet ook hoe ze van elkaar gaan als je de koppelingshendel intrekt.De getande as zie je ook.(?roest? poderdroog of nog gesmeerd? de staat van de as (spline).
-je kan de ruimte eens flink uitblazen met de compressor.Misschien zie je toch een olielek? of is alles mooi droog.
Het zou kunnen dat de koppelings-veerplaat te weinig kracht uitoefent,maar als ze niet doorslipt bij fel gasgeven in 5de lijkt me dat nog ok.
-
Iron Gonzo
verder no commentCeesBmw schreef:DE enige zinvolle oplossing is demonteren en e.e.a. aan een onderzoek onderwerpen.
of gebruik effe de zoekfunctie
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
mecapuet
Cees schreef: "2 minuten voor een stoplicht heb staan wachten met een ingetrokken koppeling."
Waarom hou jij uw koppeling zolang in, je kan toch gewoon ontkoppelen....kost geen euro.
Gr, meca.
Waarom hou jij uw koppeling zolang in, je kan toch gewoon ontkoppelen....kost geen euro.
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
-
DJAIRO
Soms gaat van soms naar regelmatig en van regelmatig naar haast altijd,laat het zo ver niet komen,gooi de boel uit elkaar,check op olie op de koppelingsplaten,indien zo vervang de bourage die lekt en indien niet vervang de koppelingsplaten zowiezo(spel ligt nu toch open!),want te lang wachten resulteerd meestal in meer kosten dan de koppelingsplaten alleen al,dwz.drukgroep,diafragma enz.ook kapot!!
Frank
Frank
mecapuet schreef:Cees schreef: "2 minuten voor een stoplicht heb staan wachten met een ingetrokken koppeling."
Waarom hou jij uw koppeling zolang in, je kan toch gewoon ontkoppelen....kost geen euro.![]()
Gr, meca.
Awel dat vroeg ik mij ook meteen af....
Waarom uw koppelingsveren belasten als ge stil staat
-
Iron Gonzo
koppelingsveren
weer een nieuw woordje?
of wat bedoel je juist?
weer een nieuw woordje?
of wat bedoel je juist?
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Hij bedoelt de drukgroep