Dunlop Roadsmart ... al iemand ervaring mee ?

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

MOTOBLOG

Re: Dunlop Roadsmart ... al iemand ervaring mee ?

Bericht door MOTOBLOG »

Ondertussen enkele 100'den km verder en DIK onder de indruk. Dit is een superband. Hopelijk blijft de milage aanvaardbaar want zoals die 'plakt' vreesde ik al even voor de levensduur :mrgreen:

Dit rubber geeft enorm veel vertrouwen, vanaf de eerste kilometers en dat stijgt gestaag. Zeer neutraal loopvlak, niks last van lengterichels en spoorvorming. Heerlijk profiel en enorm goed 'roleffect' zodat deze band niet 'valt' of 'tegenduwt', het gaat als vanzelve. Heel veel remvermogen en absorbtie, bijtend in het asvalt geeft de voorband geen krimp en achteraan veel grip bij uitacceleren. De band krolt wel lichtjes op aan de rand (speciale soft compound voor extra grip) en dat zie je... ideaal voor de show-off's :lol:

Nog geen info in natte omstandigheden (het was eindelijk eens goed weer) maar op droog weet ik zeker dat dit een zeer goede keuze is. Blijft af te wachten: NAT en ENDURANCE (km's)...

So far so good, I'm already impressed.
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Perdut: het manneke dat erop zit, is het belangrijkste, gezondheid boven materiaal, heb ik ook ondervonden. Veel sterkte en beterschap...
Vanguard

Bericht door Vanguard »

pvdk schreef:Nog geen info in natte omstandigheden (het was eindelijk eens goed weer) maar op droog weet ik zeker dat dit een zeer goede keuze is. Blijft af te wachten: NAT en ENDURANCE (km's)...
Maak je geen zorgen, ik heb er nog niet mee kunnen op de droge rijden, en tot nu toe geven ze geen kick.
(Zeldzame droge dagen van maart op mijne fiets gezeten).
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
kris K1200LT

Bericht door kris K1200LT »

Ondertussen nog meer ervaringen met de roadsmart ? En prijzen ?
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Tja, ook in de regen echt een heel betrouwbare band. Ik ben ervoor gewonnen. Rest me nog te vergelijken wat de kilometrage betreft.
In ieder geval heeft Dunlop voor mij nu al een 'winner' in huis en ik zeg dat niet snel. Ik vind het een hele goede band en voor mezelf stoot hij de Roadtech Z6 van de eerste plaats wat prestaties betreft.

- zeer goede grip bij droog weer
- zachte compound aan de zijkant, warmt snel op, plakt op de weg, goed voor sportief rijden
- Zeer neutraal weggedrag, geen last van lengterichels en op de snelweg erg solide bij hoge snelheid
- Je kan doorremmen met deze band, de voorband verliest niet snel het spoor en je kan dan ook stevig in de ankers.
- Neutraal stuurgedrag, niet te schichtig, kijken is sturen (moto afhankelijk weleenswaar).
- zeer goed gedrag bij regenweer, veel vertrouwen, ook op hellingshoek, voert water prima af en je merkt dat het silicon gedeelte grip behoudt.
- Gezien de kilometers die ik er al mee reed, ik gok voorlopig op 8000-9000 dus een beetje minder dan de Metzelers. Maar het is giswerk, cijfers moeten wachten tot bandenwissel.

Voor mij alvast een band die de sportieve toerrijder ambieert en voor mensen die niet vies zijn van een potje stevig stuurwerk.
Vanguard

Bericht door Vanguard »

Ik kan op wat pdvk hier schrijft nog weinig aan toevoegen, ben gisteren de klein zwitserland rit van 2007 nog eens gaan rijden en ben wel zeker het is de beste band die ik tot nu toe op een van mijn velo's gehad heb.
Nu nog afwachten hoeveel kilometers ze gaan meegaan???
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Wel, ik kan het u stilaan zeggen ... niet genoeg. De supergrip en de prestaties van de band zijn de positieve eigenschappen, de downside is het aantal kilometers. Uiteraard zullen er rijders zijn die er meer uit porren, ik moet mijn achterband vervangen rond 6500 kilometer en de voorste zal nog een 1000 à 1500 meekunnen, een stuk minder dan mijn roadtechs of roadattacks. Maar ook ik ben gewonnen voor deze band. Ik plaats 'm zonder schroom nu op de eerste plaats in (mijn persoonlijke) top 5 van sporttoerbanden voor zwaardere motoren.
kris K1200LT

Hoe staat het inmiddels met de levensduur van de banden jongens ?

En als iemand een goeie (lees goedkope ) bandenboer weet in de buurt van Zele (lokeren ) ... laat maar horen hé ...
Wat hebben jullie trouwens betaald ?
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Mijnen achterband is 'erdoor' :razz:

Ik heb mijn eindoordeel net neergepend op de website.
Beste band in het segment 'toersport' met één nadeel: levensduur... wie die belangrijker vindt dan de prestaties van een band : ander merk kiezen, wie de prestaties (grip in droog/nat, afremkracht, stabiliteit, ...) primeert boven 25% minder kilometers doet er goed aan een setje te laten leggen en het zelf te ondervinden.

Dit is voor mij "DE" beste band in dit segment die momenteel verkrijgbaar is. Alleen, ik zou overwinteren met een andere band die het wat langer uithoudt, maar als ik voor een speelse trip sta naar bochtige oorden ... hmmmm, dan wordt het de Dunlop !
kris K1200LT

pvdk schreef:... Alleen, ik zou overwinteren met een andere band die het wat langer uithoudt, maar als ik voor een speelse trip sta naar bochtige oorden ... hmmmm, dan wordt het de Dunlop !
Met welke band zou jij dan de winter door gaan ? Juist in de winter zijn die factoren als grip op droog én nat belangrijk, toch ?

Ik rij eigenlijk meer winter-km dan zomer ... ik sta in 't onderwijs en mijn machien staat in de zomer meer stil dan dat ie rijdt ...
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Z6
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Hoe verhoudt de Dunlop zich tegenonver de michelin pilot road 2? Ik lees er hier weinig over, daarmee dat ik het maar even vraag. Ik heb zelf namelijk die pf2 op mijn r1150rt liggen, nu al meer dan 12.000 kilometer, en qua slijtage is het bijna niet te zien dat hij al zoveel kilometers heeft gedaan. Verder ben ik wel tevreden over deze band, geeft mij zeer veel vertrouwen, zowel op nat als op droog wegdek, nog geen rare dingen mee meegemaakt eigenlijk. Enige nadeel, dit is mijn eerste moto, ik kan niet echt vergelijken met andere banden. Vandaar mijn vraagje...

Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
VFooR

Bericht door VFooR »

Die michelin pilot road 2 moet zeker niet onder doen t.a.v. de dunlop. Kwam vorig jaar nog uit de test als beste sporttoerband in zijn segment. Je zal weinig verschillen merken en je kan met beide banden associaal plat en hard gaan.

Tevreden over de michelins? Zeker houden dan, TOPBAND

Op andere fora lees je uiterlmate veel positieve comentaar over de pilot road 2. Gaat vlot over de 10.000km biedt zeer goede grip in nat en droog. De pilot road 1 (de vorige) ging wel nog langer mee (tot 16-18.000km).
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Ikzelf heb iets minder voeling met de Michelins. Ik vind dat ze wat vager informatie doorgeven aan de rijder. Maar dat is persoonlijk en ikzelf vind meer vertrouwen terug in bv een Metzeler of een Dunlop. Het hangt er vanaf welke rijstijl je hebt en wat je verwacht van een band. Gewoonlijk is er een tendens maar meningen kunnen verschillen. Zelf bv vind ik dat een Michelin goede grip heeft maar op bepaald moment te weinig marge laat en niet genoeg feedback geeft. In de circuitbanden is dit weer anders en plaats ik een Michelin wel op een hoger schavotje ...
de Ron

Bericht door de Ron »

Heb nu Michelin PR2 liggen op de 1200RT. Voorband heeft nu een 7500 km gedaan en ik zal blij zijn dat ik de 10.000 km zal halen. Heb wel een reis Ierland achter de rug waar er ofwel slechte ofwel zeer ruwe asfalt bereden werd. De achterband gaat nog wel een 4.000 km mee. De PR1 was zeer slijtvaster, haaldez vlot 15.000 kmters.
Ga vooraan toch eens de Dunlop proberen.
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Die Dunlop's worden wel goed onthaald me dunkt...
My BMW dealer put a set of Roadsmarts on my '06 RT last Saturday, replacing the OEM Z6 tires. I am blown away: the turn in is effortless, the tires hold their line smoothly, without squirming or slipping, and all with terrific traction over varied surfaces. In 35+ years of riding, I cannot recall a single change to a motorcycle making so great a positive difference. I haven't experienced the tires in rain, yet, but my round trip tour to Seattle starts tomorrow.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Ikzelf heb er nu +/- al 6000 km mee gedaan, en kan gewoon zeggen "een pracht van een band"

Bougimain
Afbeelding
kris K1200LT

De roadsmarts liggen er nu een paar weken op : setprijs 350 euro all-in)

Wat een geweldige banden zijn dit voor de K1200RS !!! :-P

Vroeger moest ik met aandrang insturen en dan hem met het stuur aan de binnenkant van de bocht tegenhouden ... solide en betrouwbaar gevoel, maar zwaar !

Nu gaat ie supermakkelijk de bocht in als was het een VFR (!?!) en blijft heerlijk neutraal op zijn lijn.
Op nat geven de banden een heerlijk vertrouwd gevoel.
Bij korte en stapvoetse manoeuvers scheelt het echt een dosis spierkramp ! (ben net terug van de STAM motorscreening, vandaar :grin: )

enikweetwel ... dat nieuwe altijd beter zijn dan de oude (BT 021) maar dit levert echt een verschil op in stuurkarakter ...

Sturen op de limiet heb ik nog niet kunnen testen ... daar is het het weer nog niet voor geweest, maar tot op een cm van de rand van de band gaat alles lekker in ieder geval !
Plaats reactie