nogmaals headset in schubert

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
polpol

nogmaals headset in schubert

Bericht door polpol »

Hallo,heb alle onderwerpen bekeken aangaande inbouw van een headset in een schubert concept.
Ben er iets wijzer door geworden, maar zit nog met een paar vragen, zoals: Moet de binnenbekleding inderdaad uit de helm, zo ja, hoe doe ik dit. Of is er een manier om de oortjes zo te plaatsen zonder verwijdering van bekleding. Na montage had ik terug graag een comfortabele helm gehad om te dragen. PS heb al naar fotos gekeken van verwijdering van de binnenbekleding maar geraak er niet goed wijs uit, graag wat uitleg. Bedankt op voorhand.
Slisse

Bericht door Slisse »

Hallo, ik had het zelfde probleem, ik had contact opgenomen in Rotselaar
op 1 mei BMW dag. met mensen uit Eeklo (Electro Meetjesland)
van service gesproken !!!! ik was nog nooit in Eeklo geweest. en woon aan de andere kant van het land. afspraak gemaakt en met de trein naar ginder met de helm mee natuurlijk. is 30 minuten ver van het statoin gelegen....geen probleen bel mij als je aangekomen zijt in Eeklo, en wij komen jou halen...van service gesproken.
dadelijke de inbouw set ingebouwd (30 min) terwijl koffie gekregen en terug naar het station gereden met mij.
dat allemaal voor 25 Euro en een half uurje werk.
nog eens van een tevreden klant gesproken.
groeten.
slisse
dirk bruijns
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

Een Autocom-set bouw je in een Concept in zonder verwijderen van de binnenbekleding. Enkel de binnenvoering, die met de rode dopjes eruit, de 'halsband' eraf klikken, en op een kwartiertje zit alles als gegoten.
chocoladepitje
Contacteer:

Bericht door chocoladepitje »

Kan je deze headset aansluiten op bvb een garmin 2610 en of een mp3 speler??

Groetjes
Danny

Bericht door Danny »

in de concept is het toch wel handig de twee kaakstukken los te maken, zitten met de twee torxvijsjes vast die je ziet als je 't kinstuk opklapt... draai maar los er kan niks gebeuren... nu kan je rustig aan de voering werken en alles keurig in de voorziene uitsparingen kleven en mogelijke bedrading netjes wegwerken. de nekband (zal ik 't maar noemen) kan je er gewoon uittrekken en weer indrukken... neem niet de twee torx schroeven van de pinnen die de helm sluiten (kinstuk) anders moet je weer aan 't afregelen gaan, tenzij je eerst met een stift de exacte positie effe markeert... wil je vooraan een inbouwmicrofoon plaatsen dan kan je evt de sluitpinnen van 't kinstuk links en rechts als plus en min gebruiken dan zit je niet met een vervelend kabeltje... 't is maar dat je weet dat er mogelijkheden te over zijn :wink:
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

ik heb het met mijn concept gedaan zonder ook maar iets los te vijzen. Ik vind persoonlijk de Schuberth de gemakkelijkste helm om een headset in te plaatsen. De drukknopjes onderaan losmaken en van daaruit kan je verder. Op de plaats waar de luidsprekers moeten komen zitten twee watjes (lijkt nog het meest op make-up doekjes) die je kan verwijderen.

greetz

fluppie
dirk bruijns
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

chocoladepitje schreef:Kan je deze headset aansluiten op bvb een garmin 2610 en of een mp3 speler??

Groetjes
2 dingen waar je op moet letten :
*heb ik de juiste stekker ? een spIII of 2610 heeft een 2,5mmJack mono-stekker nodig, indien niet aanwezig is dat probleemloos op te lossen met hulpstekkers of verloopstekkertjes, of nieuw solderen.
*klopt de impedantie een beetje ? een GPS-toestel is gemaakt om een luidspreker te voorzien van genoeg vermogen, om er genoeg lawaai uit te laten komen. Heeft allemaal te maken met inwendige weerstand van de versterker en de weerstand van de boxen. Ga er van uit, dat een mp3 speler NIET genoeg vermogen geeft, om genoeg lawaai uit een helmset te laten komen. (mp3 spelers, meestal 3,5mmJack stereo).

Een mogelijke oplossing is hier gebruik maken van een intercom, die een krachtige versterker aan boord heeft, of een kleine stand-alone-versterker, te koop voor een paar losse euro's. Miserie miserie, want die dingen zijn voor geen meter ontstoord.
Plaats reactie