Vraagje voor blauwbloezen onder ons...

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

S.
Berichten: 148
Lid geworden op: 04 aug 2005, 17:34
Woonplaats: Waasmunster
Locatie: Oost Vlaanderen

Vraagje voor blauwbloezen onder ons...

Bericht door S. »

Discussie over concreet geval....Een persoon komt iemand oppikken en stationeert (met de auto voor alle duidelijkheid...:-)) heel even op een parkeerplaats voor gehandicapten/mindervaliden. Blijft mooi in de wagen zitten en na een paar minuten stapt de andere persoon in en rijden ze verder. Paar dagen erna, boete in de bus wegens parkeren op een parkeerplaats voorbehouden aan mindervaliden. Los van de ethische discussie over het al dan niet doen van dergelijke zaken; is dit aanvechtbaar? Stationeren vs parkeren? Of gewoon braafjes betalen? Soit, in een ideale wereld is er altijd parkeerplaats in eender welke dorpskom of komt de diender der wet efkes vermanend op je ruit tikken ipv ineens een bonneke te schrijven.
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Vraagje voor blauwbloezen onder ons...

Bericht door Werner Von C. »

Volgens de letter van de wet is stationeren, wat in deze het geval lijkt te zijn -draaiende motor en chauffeur achter 't stuur- niet gelijk aan parkeren, dus de omschrijving klopt niet.

Maar je hebt ook nog zoiets als geest-van-de-wet...

Louter op basis van bovenstaande zou je kunnen overwegen om dit aan te vechten, de politierechter zal dan uitspraak doen...of die uitspraak in jou voor- of nadeel valt hangt af van de politierechter...en dat verschilt van gemeente tot gemeente.

Ik heb een tijdje geleden een boete ontvangen dewelke technisch verkeerd was opgesteld (verkeerde straatnaam gebruikt door de opsteller doch heb -na advies van een blauwhemd hier- het niet aangevochten, ook al omdat ik de overtreding effectief begaan had...)
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: Vraagje voor blauwbloezen onder ons...

Bericht door Iron Gonzo »

tja je hebt er zo van die....

feit is dat die plaatsen meestal leeg zijn en er dus liggen voor piet snot.
klein voorbeeldje.
Maandag ging ik naar de markt
ik sta geparkeerd in een parkeer vak, naast mij komt er een stationwagen, omgebouwd en met rolstoel in.
de man doet zijn ding en volgens de regels van de kunst haalt hij de rolstoel er uit en weg.
dit op een gewone parkeerplaats terwijl 2 vakken verder er 2 plaatsen voorzien zijn rolstoel gebruikers.

de techniek staat dus niet stil en die mannen hebben dit dus niet nodig.

wat je ook veel ziet, is dat er een auto staat met invalidekaartje en de bestuurder loopt gewoon rond zonder enig probleem.

dus wat is het nut van zulke vakken?????
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
JohanDB
Berichten: 639
Lid geworden op: 30 dec 2005, 12:42
Locatie: Schellebelle
Contacteer:

Re: Vraagje voor blauwbloezen onder ons...

Bericht door JohanDB »

Uit ervaring weet ik dat "heel eventjes" dikwijls wel heeeel ruim geïnterpreteerd wordt.

Ik wil van u helemaal geen leugenaar maken hoor, maar wat moeten we daaronder verstaan ?

Of je in uwe auto zit en of de motor draait of niet heeft niets te maken met het feit of je stil staat, dan wel parkeert.
Stilstaan is enkel de tijd die nodig is om iemand te laten in/uitstappen of goederen in- of uit te laden (dat kan dus ook gemakkelijk enige tijd duren, maar het mag dus enkel die tijd in beslag nemen).

Als de bestuurder in het voertuig zit is het maar een kleine moeite om die even aan te spreken en eventueel terecht te wijzen. Iemand die in zijn voertuig zit "in de vlucht" opschrijven houdt altijd zekere risico's in, ge weet immers nooit of er een valabele uitleg is.

In uw specifiek geval zou ik helaas gewoon betalen. De rechtbank heeft tot enige doel de wetten te doen naleven en volgens de letter van de wet was je volgens mij inderdaad in fout....

Over de geest van de wet zal ik maar zwijgen
GS1995
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 apr 2007, 18:54
Woonplaats: Oost-Vlaanderen
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Vraagje voor blauwbloezen onder ons...

Bericht door GS1995 »

.
Laatst gewijzigd door GS1995 op 08 mar 2010, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter oprechte subjectiviteit dan schijnbare objectiviteit
Bruno 1200 RT
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 aug 2005, 22:48
Locatie: Omgeving Overijse

Re: Vraagje voor blauwbloezen onder ons...

Bericht door Bruno 1200 RT »

Gs 1995,

Volledig met je eens ! Onthaalmedewerker ???????????????????
De Jempy
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 nov 2007, 20:53
Locatie: Valley of the Black Creek

Re: Vraagje voor blauwbloezen onder ons...

Bericht door De Jempy »

Het kan idd niet dat de Politie voor dergelijke overtreding "in de vlucht" verbaliseerd.
'k Wil hier zeker geen afbreuk doen op de werkwijze van sommige politiemensen, maar zo'n overtreding op dergelijke manier "vaststellen" vraagt om problemen.
Wat doen zij als betrokken overtreder met een geldige kaart komen opdagen. http://www.wegcode.be/wet.php?wet=8#bijl1
Op deze kaart staat geen nummerplaat van een voertuig vermeld.
Door de overtreder is vlug een verhaal verzonnen van: Ik heb net een invalide kennis komen opladen.... of: 'k heb net een invalide kennis afgezet.... of .... (verzin hier maar iets).
De politie zal zeggen dat ze de kaart niet hebben zien liggen, en de overtreder beweert dat hij in zijn voertuig zat op het ogenblik dat de politie er voorbij kwam, en dat hij zijn kaart wel degelijk voor het raam had liggen.

Woord tegen woord waarbij de politie vermoedelijk toch weer gelijk zal krijgen (alhoewel ik dit niet met zekerheid durf beweren)
Afbeelding
Afbeelding
ludo V E
Berichten: 314
Lid geworden op: 31 mar 2005, 20:31
Woonplaats: 2490 BALEN
Locatie: ANTWERPEN BALEN (kempen)

Re: Vraagje voor blauwbloezen onder ons...

Bericht door ludo V E »

bij ons in de buurt (MOL) doet men een beroep op parkeerwachters (dit is geen politie) zij schrijven ook boetes uit . zij nemen ter plaatse een foto van de voorruit om bij betwisting deze te kunnen laten zien bv;
als men geen parkeerticket heeft of men geen parkeerschijf heeft geplaatst .ze laten ook achter de ruitenwisser een papier achter waarop staat waarom u bekeurd bent en wat u kunt doen bij betwisting .ik heb persoolijk iets meegemaakt met parkeren ik heb daarop per E-MAIL op gereageerd en mijn uitleg gedaan , een paar dagen later bericht terug dat ik niet moest betalen ik had in mijn geval gelijk .(parkeerautomaat was stuk en ik had mijn parkeerschijf geplaatst ,ik had ook met mijn GSM een foto gemaakt van de parkeerautomaat met de vermelding op het toestel dat het stuk was ) .
nu bij u was het mischien ook een parkeerwachter ik zou reageren en mijn uitleg doen , helpt het niet dan hebt ge pech maar het is het proberen waard .
LIVE TO RIDE & RIDE TO LIVE
LID BMW MC VLAANDEREN
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: Vraagje voor blauwbloezen onder ons...

Bericht door Iron Gonzo »

Bruno 1200 RT schreef:Gs 1995,

Volledig met je eens ! Onthaalmedewerker ???????????????????
eu al eens gaan winkelen?
gewoon effe gadeslaan hoe het op een parking daaraan toe gaat.

ben je kandidaat om het te worden?????????????????????


ik heb mijn brevet van het rodekruis en weet dus ook maar al te goed hoe met dergelijk mensen om te gaan.
velen hebben mij ook al bezig gezien en weten dat ik help waar het kan en nodig is.

het gaat hier gewoon om het feit dat er zeeeeer veeel (sorry knopje bleef hangen) misbruik wordt gemaakt van sommige situaties.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
xantingo
Berichten: 604
Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:37
Woonplaats: Wechelderzande
Locatie: Antwerpen / Wechelderzande
Contacteer:

Re: Vraagje voor blauwbloezen onder ons...

Bericht door xantingo »

S. schreef:Een persoon komt iemand oppikken en stationeert (met de auto voor alle duidelijkheid...:-)) heel even op een parkeerplaats voor gehandicapten/mindervaliden. Blijft mooi in de wagen zitten en na een paar minuten stapt de andere persoon in en rijden ze verder.
Ik heb toevallig vandaag ongeveer dezelfde vraag gekregen en beantwoord: klik
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Vraagje voor blauwbloezen onder ons...

Bericht door Relax »

Niet meuken, betalen. Je staat waar het niet mag (tot daar aan toe), maar je staat op een plaats voor mindervaliden, dat doe je niet, en dat is wat telt. Dat je er maar even staat is van geen tel. Als er een persoon met een kaart voor parkeren voor andersvaliden met de wagen aankomt, ga jij je echt niet verzetten. Da's natuurlijk een hypothese en volledig voor mijn rekening, maar best realistisch. Ik kan me niet voorstellen dat je elke auto die passeert zo goed bekijkt dat je weet dat de bestuurder niet in het bezit is van een dergelijke kaart en jij dus gaat karren. Dat is de letter én de geest van de wet. Je blijft eraf. Punt.
De attitude van de verbalisant daarentegen is niet echt je dat. Het is een feit dat een agent/parkeerwachter je eerst een aanmaning zou moeten geven. Ik ben echt wel tegen bekeuringsbeleid. De bedoeling moet zijn een overtreding te laten ophouden en eventueel te bekeuren, niet omgekeerd. Als jij vertrekt, houdt de overtreding op. Dan maak ik geen pv meer. Behalve als de bestuurder gaat zeiken. Dan krijgt ie er twee. Minstens.

Ik werk (nou ja) op de tweede verdieping van ons flikkenburo en onder m'n raam zijn 2 parkeerplaatsen voor mindervaliden. Aan de andere kant van de straat is een krantenwinkel. Je voelt 'm wel al komen? Iedereen staat er maar voor ff, want de gehaaste valide is te tam om z'n nagenoeg zonder enige moeite te verplaatsen wagen 10 meter verder te zetten.
Per week roep ik er wel een vijftal terug naar hun wagen. En ik zit echt niet aan het venster te wachten (jajaja, 'k voel 'm komen). In plaats van een bon te maken, laat ik de bestuurder tot de overkant van de straat lopen, toch zo'n 20 meter, om hen dan terug te roepen om hun wagen te verzetten. Pestgedrag, kan je zeggen. Opvoeding, noem ik dat. Zonder dat het geld moet kosten. Liefdadigheid dus.

Bart, 't is niet omdat er profiteurs bijzitten of mensen die best zonder zo'n parking kunnen, dat je maar meteen de hele handel de gracht in moet pleuren. Er zijn ook, en nog héééééél véééééél (iets van een toets) anderen, die het wél nodig hebben. En daar moeten valide personen met hun fat ass wegblijven. Word ik stronthumeurig van.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: Vraagje voor blauwbloezen onder ons...

Bericht door Iron Gonzo »

Bart, 't is niet omdat er profiteurs bijzitten of mensen die best zonder zo'n parking kunnen, dat je maar meteen de hele handel de gracht in moet pleuren. Er zijn ook, en nog héééééél véééééél (iets van een toets) anderen, die het wél nodig hebben. En daar moeten valide personen met hun fat ass wegblijven. Word ik stronthumeurig van.
ben ik volledig mee eens en die laatste 4 woorden is bij mij ook van toepassing.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Vraagje voor blauwbloezen onder ons...

Bericht door Relax »

Schalkseruiter® schreef:Volledig met je eens Relax.....maar dat humeur komt soms bij mij ten goede(?) indien ik merk dat voor zoiets ook misbruik wordt gemaakt.Indien ik merk wanneer Porsche type zéér duur, op de blauwe parking gaat staan en er komt een najaarse midlife puber uitgekropen(lees gedarteld), met das en zonnebril, geilend op de jonge wijfie's..... en dan "ons" moemoe leunende en met 2 valse heupen op het winkelkarreke de laatste parkeerplaats inneemt 100 meter verder, wel dan komt er bij mij toch ook wel een pissig geurtje naar boven ;)

Grtz
schalkse®
Ik ga ervan uit dat je met die strandjanet een persoon zonder enig probleem behalve te veel geld bedoelt? Dan kan ik je frustratie delen. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ikzelf niet echt zou weten wat met die situatie aan te vangen. Kijkje nemen op kaart en passen dan maar? Hoe ga je de rechtsgeldigheid (op medisch vlak) van zo'n kaartje aankaarten, laat staan in twijfel trekken?
I respect your opinion. But I don't give shit.
adjuvo

Re: Vraagje voor blauwbloezen onder ons...

Bericht door adjuvo »

Gebeurt (jammergenoeg) niet alleen onder jouw venster Relax , loop maar eens de parkings af langs de snelweg en je zal beseffen dat de term " wie schrijft , die blijft " daar waarschijnlijk zijn oorsprong heeft gevonden .

Overigens is je aanpak vermoedelijk veel meer resultaatgericht en krijg je er allicht wel een behoorlijk percentage mee op het rechte pad .

Good Luck !
Relax schreef:Niet meuken, betalen. Je staat waar het niet mag (tot daar aan toe), maar je staat op een plaats voor mindervaliden, dat doe je niet, en dat is wat telt. Dat je er maar even staat is van geen tel. Als er een persoon met een kaart voor parkeren voor andersvaliden met de wagen aankomt, ga jij je echt niet verzetten. Da's natuurlijk een hypothese en volledig voor mijn rekening, maar best realistisch. Ik kan me niet voorstellen dat je elke auto die passeert zo goed bekijkt dat je weet dat de bestuurder niet in het bezit is van een dergelijke kaart en jij dus gaat karren. Dat is de letter én de geest van de wet. Je blijft eraf. Punt.
De attitude van de verbalisant daarentegen is niet echt je dat. Het is een feit dat een agent/parkeerwachter je eerst een aanmaning zou moeten geven. Ik ben echt wel tegen bekeuringsbeleid. De bedoeling moet zijn een overtreding te laten ophouden en eventueel te bekeuren, niet omgekeerd. Als jij vertrekt, houdt de overtreding op. Dan maak ik geen pv meer. Behalve als de bestuurder gaat zeiken. Dan krijgt ie er twee. Minstens.

Ik werk (nou ja) op de tweede verdieping van ons flikkenburo en onder m'n raam zijn 2 parkeerplaatsen voor mindervaliden. Aan de andere kant van de straat is een krantenwinkel. Je voelt 'm wel al komen? Iedereen staat er maar voor ff, want de gehaaste valide is te tam om z'n nagenoeg zonder enige moeite te verplaatsen wagen 10 meter verder te zetten.
Per week roep ik er wel een vijftal terug naar hun wagen. En ik zit echt niet aan het venster te wachten (jajaja, 'k voel 'm komen). In plaats van een bon te maken, laat ik de bestuurder tot de overkant van de straat lopen, toch zo'n 20 meter, om hen dan terug te roepen om hun wagen te verzetten. Pestgedrag, kan je zeggen. Opvoeding, noem ik dat. Zonder dat het geld moet kosten. Liefdadigheid dus.

Bart, 't is niet omdat er profiteurs bijzitten of mensen die best zonder zo'n parking kunnen, dat je maar meteen de hele handel de gracht in moet pleuren. Er zijn ook, en nog héééééél véééééél (iets van een toets) anderen, die het wél nodig hebben. En daar moeten valide personen met hun fat ass wegblijven. Word ik stronthumeurig van.
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Vraagje voor blauwbloezen onder ons...

Bericht door Harald »

Interessant topicske.

Ooit was er zo'n slogan, "neem je mijn plaats, neem dan ook mijn handikap".

Een alles zeggende slogan, mijn gedacht.

Toen ik nog dienst had in Brussel hoofdstad,hadden we als richtlijn
alle voertuigen die geparkeerd stonden op en mindervalidenplaats te takelen.

Kan u verzekeren dat er wat getakeld werd hé......
4.500Bfrvoor de takeling en dan nog eens 1.000Bfr voor de overtreding :roll:
In de weekends, feestdagen of tijdensde nacht, was de takelkost dubbel zo duur.

Wat het misbruik van die mindervalidenkaart betreft, ik heb er al in beslag genomen.
Dit kan je enkel door het daadwerkelijk te kontroleren, de identiteit van de titularis van de kaart staat op de keerzijde.
Is die persoon in de verste verte niet bij het voertuig aan te treffen , dan hebde prijs natuurlijk
Iemand die effe naar de bakker gaat met de mindervalidenkaart van zijn schoonmoeder........
het doet me bijna K.... komen :lol:

Kortweg, ook al is het maar voor effe,
repecteer die blauwe parkeerzones(vakken )
ga effe een blokske om en zoek een andere parkeerplaats.
doe je dat niet, en krijg je een pv van 50€,
bedenk dan effe dat je op een dure parkeerplaats voor privé gebruik heb gestaan,
zonder de lichamelijke ongemakken ervan te hebben moeten dragen.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
adjuvo

Re: Vraagje voor blauwbloezen onder ons...

Bericht door adjuvo »

"Neem je mijn plaats, neem dan ook mijn handikap"

ben ik de laatste weken in het Pajottenland nog meermaals tegen het lijf gelopen .
De bordjes staan er nog steeds na al die jaren en ook al zijn ze slechts eentalig opgesteld , geen zondaars te bespeuren in de wijde omtrek! :!:

Van zodra er echter een kans is dat men in de massa kan opgeslorpt worden zetten er plotseling een aantal een heel andere muts op .

Toch een raar ras dat mensDOM :cheese:
De Jempy
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 nov 2007, 20:53
Locatie: Valley of the Black Creek

Re: Vraagje voor blauwbloezen onder ons...

Bericht door De Jempy »

Mannekes mannekes toch, ge hebt allemaal overschot van gelijk.
Hetgeen RELAX doet, vindt ik fantastisch. Het is één van de betere optredens.
Komt wat kleinerend over op de overtreder en toch kost het hem niets als hij braafjes reageert. En de overtreding stopt onmiddellijk.
Maar ik blijf erbij dat die politie- of parkeeragent (of noem het wat je wil), die ziet dat er geen kaart in het voertuig ligt, heel goed gezien heeft dat er een bestuurder achter het stuur zit.
En dan nog de moed niet hebben om die bestuurder aan te spreken en de inbreuk onmiddellijk te laten ophouden...
Als je je daarover geen vragen mag stellen?
En kom hier nu niet aandraven met "een andere dringende opdracht" want dan kunnen er nog meer vragen gesteld worden.
Afbeelding
Afbeelding
boxer68
Berichten: 62
Lid geworden op: 06 okt 2006, 21:40
Locatie: kermt-Hasselt

Re: Vraagje voor blauwbloezen onder ons...

Bericht door boxer68 »

Haral, parkeren op een parkeerplaats voorbehouden voor personen met een handicap is een tweedegraads overtreding.
100 euro ipv 50 euro. In mijn zone wordt er enkel getakeld ingeval van hinderlijk parkeren....
Bij mij gaan die overtreders [b]altijd[/b] op de bon. Liefst natuurlijk als ze ter plaatse zijn. Dan kan ik hun confronteren met hun a-sociaal parkeergedrag...
Willen ze persé gebruik maken van dit parkeervak, dan moeten ze de handicap er ook maar bij nemen...
Dat willen ze natuurlijk niet...
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Re: Vraagje voor blauwbloezen onder ons...

Bericht door Shulty »

De Jempy schreef:Mannekes mannekes toch, ge hebt allemaal overschot van gelijk.
Hetgeen RELAX doet, vindt ik fantastisch. Het is één van de betere optredens.
Komt wat kleinerend over op de overtreder en toch kost het hem niets als hij braafjes reageert. En de overtreding stopt onmiddellijk.
Maar ik blijf erbij dat die politie- of parkeeragent (of noem het wat je wil), die ziet dat er geen kaart in het voertuig ligt, heel goed gezien heeft dat er een bestuurder achter het stuur zit.
En dan nog de moed niet hebben om die bestuurder aan te spreken en de inbreuk onmiddellijk te laten ophouden...
Als je je daarover geen vragen mag stellen?
En kom hier nu niet aandraven met "een andere dringende opdracht" want dan kunnen er nog meer vragen gesteld worden.
Ik vind idd ook dat je ermee geconfronteerd moest worden, dan ben je meteen van die plaats weg...boete of niet. Is die weer vrij voor de mensen die er recht op hebben. Profiteurs buiten beschouwing gelaten.

Wat je wel moet beseffen is wanneer jij er staat, ook al zit je achter het stuur...dat een mindervalide persoon die daar passeert niet kan parkeren. Hij gaat echt niet z'n rolstoel uitladen om te Komen checken of je al dan/niet daar rechtmatig staat!!!

Dus alhoewel ik vind dat de agent tenminste je kan komen terechtwijzen, vind ik je parkeergedrag asociaal. En ben zeker niet heiliger dan de paus, ik durf ook wel eens snel dubbel gaan staan om een gazet tehalen o.i.d. Maar van een mindervalide zone, blijf ik af.....uit respect.

Grts
R1150GSA '04
R1200GSA '10
sprint
Berichten: 2743
Lid geworden op: 13 jul 2005, 11:23
Woonplaats: Bambrugge-City
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Vraagje voor blauwbloezen onder ons...

Bericht door sprint »

Kan je die kaart ook met de moto gebruiken :mrgreen: (sorry grapje)

Als valide persoon op een blauwe parkeerplaatsen gaan staan met je auto is natuurlijk asociaal gedrag.
Maar die kaart kan je wel gebruiken om “Gratis” op elke openbare betaalparking binnen de EU zonder tijdslimiet te gaan staan, dat is toch ook handig.
En ik ken er zo, zelfs met een geplastificeerde kopij voor het raam, die al jaren in het centrum van Aalst staan omdat ze er werken.(goedkoper parkeren kan niet)
Nu heb je deze blauwe parkingplaatsen ook op parkings van grootwarenhuizen vb Delhaize, GB, Aldi enz…
Daar word ook niets aan gedaan, de uitbater zal zijn “klant” daar zeker niet terecht wijzen. :idea:

Het leukste vind ik dan dat een echt invalide persoon dan ff de boel blokkeert en gaat winkelen, en de valide persoon dan meer dan een uur laat wachten tot hij terug weg kan rijden. :lol:

En wie het leuk vind om onwettig op die bauwe zone te staan mag vanaf volgende week met mijn schoonmoeder de bootschappen gaan doen. :twisted:

:wink:
Marnix.

Afbeelding
-Fred-
Berichten: 817
Lid geworden op: 03 feb 2005, 18:40
Locatie: op de motor

Re: Vraagje voor blauwbloezen onder ons...

Bericht door -Fred- »

xantingo schreef:
S. schreef:Een persoon komt iemand oppikken en stationeert (met de auto voor alle duidelijkheid...:-)) heel even op een parkeerplaats voor gehandicapten/mindervaliden. Blijft mooi in de wagen zitten en na een paar minuten stapt de andere persoon in en rijden ze verder.
Ik heb toevallig vandaag ongeveer dezelfde vraag gekregen en beantwoord: klik
En de rijprof geeft er een totaal andere uitleg over ?
Los van het etisch aspect mag je op een parkeerplaats voor personen met een handicap even stilstaan om een persoon te laten uitstappen of instappen (laden of lossen mag ook), maar onmiddellijk daarna moet je wegrijden.

Het bord duidt aan dat het *parkeren* voorbehouden is voor voertuigen die gebruikt worden door minder validen.
Men spreekt toch nergens over stilstaan ?
Mijn inziens mag je daar wel "stilstaan".

2.22. "Stilstaand voertuig" : een voertuig dat niet langer stilstaat dan nodig is voor het in- of uitstappen van personen of voor het laden of lossen van zaken.

@ Xantingo, aangezien je als site adm. actief bent op jullie prachtige site, ... welk is de juiste oplossing ?


Grt,
Fred.
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Vraagje voor blauwbloezen onder ons...

Bericht door Harald »

Boxer68 inderdaad , het moet 100 zijn ipv 50€. :-)

Op zich is het parkeren verboden op een plaats van mindrvaliden.
Dus stoppen om iemand te laten instappen is " stilstaan" en dat is bij deze geen overtreding natuurlijk.
Als het dus ook niet langer duurt dan , stoppen deur open instappen deur dicht en weg.
Fred heeft daar zeker een punt. :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
sprint
Berichten: 2743
Lid geworden op: 13 jul 2005, 11:23
Woonplaats: Bambrugge-City
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Vraagje voor blauwbloezen onder ons...

Bericht door sprint »

en wat met "laden en lossen".
Ik wil bv een krant laden aan Relax z'n werk :mrgreen:
Marnix.

Afbeelding
-Fred-
Berichten: 817
Lid geworden op: 03 feb 2005, 18:40
Locatie: op de motor

Re: Vraagje voor blauwbloezen onder ons...

Bericht door -Fred- »

Harald schreef:

Op zich is het parkeren verboden op een plaats van mindrvaliden.
Dus stoppen om iemand te laten instappen is " stilstaan" en dat is bij deze geen overtreding natuurlijk.
Als het dus ook niet langer duurt dan , stoppen deur open instappen deur dicht en weg.
Hoi Harald,

"Stilstaan" wil niet noodzakelijk zeggen dat dit maar voor korte tijd is. Zolang men bv. aan het laden of lossen is van zaken, duurt stilstaan. Bv. een verhuiswagen kan, bij het laden of lossen, een hele morgen opgesteld staan als een stilstaand voertuig. Tevens kan/mag ik hetzelfde doen op de mindervaliden plaats, lijkt me wel wenselijk (niet verplicht) indien er iemand op wil parkeren met een mindervalidenkaart, je de plaats afstaat.

Grt,
Fred.
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Vraagje voor blauwbloezen onder ons...

Bericht door Dirk Pauwels »

IRON GONZO schreef:tja je hebt er zo van die....


wat je ook veel ziet, is dat er een auto staat met invalidekaartje en de bestuurder loopt gewoon rond zonder enig probleem.

dus wat is het nut van zulke vakken?????
De bestuurder hoeft niet invalide te zijn, het kan ook om iemand uit het gezin gaan, echtgenote, kinderen ed. dan krijg je ook zo'n kaart, maar je mag er uiteraard enkel gebruik van maken als de mindervalide mee rijdt natuurlijk.....
Er wordt idd veel misbruik van gemaakt, ten koste van de echte mindervalide, die die paar plaatsjes dan niet kan gebruiken omdat 1 of andere luie eikel die niets mankeert, behalve mss in the brain, er geparkeerd staat......
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Plaats reactie