Zumo 550

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
webcommerce

Zumo 550

Bericht door webcommerce »

Problemen met Zumo.
Mijn eerste GPS vvan een Garmin Quest, veel problemen mee gehad, toen die aan het Comomeer volledig blokkeerde en wij al onze zorgvuldig voorbereide routes kwijt waren had ik mij voorgenomen nooit nog een Garmin te kopen. Toen kwam de Zumo en iedereen bleek daar heel enthousiast over en heb ik me toch weer laten vangen. ik heb dat ding nu een jaar en nooit doet dat ding wat het moet doen. Als je een goed uitgewerkte route inlaadt en je beperkt je tot deze route dan heb je meestal weinig problemen. Dit weekend een route ingeladen die ik een aantal weken geleden al eens had gereden met 1 verschil, we vertrokken nu van bij mij thuis ipv het vertrekpunt van de route. De Zumo vraagt dan of je naar het begin van de route wil navigeren. Ik had de instellingen zo gezet dat tolwegen en autosnelwegen moeten worden vermeden. Wat doet die kl. :evil: Zumo, die stuurt je 50 km de autosnelweg op. Gestopt dat ding afgezet, terug herstart alle settings nagekeken, de route naar het vertrekpunt terug laten berekenen, resultaat 50 km autosnelweg. Op zo'n moment dan wil ja dat onding het liefst tegen 140 van een viaduct slingeren, wat ik dan ook ei zo na gedaan heb. Ik ben er zeker van dat als dat onding niet zo duur was ik het nog zou gedaan hebben ook.
Alle updates zijn geïnstalleerd en ik heb de v9 kaarten geladen.
Kent er iemand een oplossing om een Zumo nog enigszins bruikbaar te maken of dit iets waar ik moet mee leren leven?

Groetjes,
Peter
Werner Von C.
Contacteer:

Re: Zumo 550

Bericht door Werner Von C. »

Ik denk dat je de Garmin-logica moet aanleren om hun apparaten te leren begrijpen*, ééns dit onder de knie heb je al 50% minder problemen...of een TT kopen... :wink:

* 't is zoals met een vrouw, grondig de handleiding lezen en véél oefenen...na enkele jaren ken je de meeste truukskes...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
John
Contacteer:

Bericht door John »

Ik heb zo een flauw vermoeden dat het aan het manneke ligt, niet aan die Zumo. Zoals hierboven reeds gezegd neem in alle rust (zéér belangrijk! Dus niks hamer of wat dan ook gebruiken :mrgreen: ) de handleiding door en ga ook eens kijken op het forum van Notter.
Heb er zelf ook de nodige problemen mee gehad omdat ik dacht dat dit ding hetzelfde was als een 2610. Niet waar dus!
dikken
Contacteer:

Bericht door dikken »

Ik heb mij net ook zo'n zumo 550 aangekocht en heb daar ook een vraagje over in dezelfde trend.
Als ik nu een route geladen heb, ben ik dan perse verplicht om naar het beginpunt te rijden of kan ik gelijk waar inpikken en rijden tot aan het eindpunt?
greetzzz, bart
John
Contacteer:

Bericht door John »

dikken schreef:Ik heb mij net ook zo'n zumo 550 aangekocht en heb daar ook een vraagje over in dezelfde trend.
Als ik nu een route geladen heb, ben ik dan perse verplicht om naar het beginpunt te rijden of kan ik gelijk waar inpikken en rijden tot aan het eindpunt?
Je kan eender waar inpikken en de route verder uitrijden.
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Je kan inderdaad eender waar oppikken, maar je kan niet vragen aan de zumo om u op een bepaald punt van de route af te zetten, tenzij je het punt van tevoren hebt opgezocht, en dat dan ingeven als bestemming (gewoon adres ingeven dus). Als je dan de route als bestemming ingeeft, zie je de lijn van de route mooi lopen. Dan is het dus enkel nog kwestie van weten welke kant je moet nemen (dus niet zoals ik de route achterstevoren afrijden, en dan maar afvragen waarom mevrouw geen enkele aanwijzing geeft :mrgreen: )

Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
mecapuet

Bericht door mecapuet »

Ik denk ook dat het dikwijls aan het manneke ligt...ge moet er leren mee werken. Autobahns moet je ook verwijderen in instellingen wil je geen snelwegen nemen.

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
wemalo

Bericht door wemalo »

Heb ook een Zümo (550). Het ding blokkeert minimaal 1x per week. Ik doe de moeite niet meer om hem binnen te doen. Gewoon hardreset en hopen dat het goed komt. Bluetooth en GSM zijn ook 2 zaken die niet samengaan (of je moet al terug beginnen investeren in een kabeltje hier en dat daar... pfffff). Ben ondertussen aan mijn 2de motorhouder toe (vervangen onder garantie). Die nieuwe houder laat het na amper 4 maanden ook al afweten. Kon nog een stukje doorgaan. Indertijd 900€ voor betaald. Geen 2x meer. Ronduit schandalig. Ik gebruik die Zümo nu hoofdzakelijk voor de muziek. Belachelijk hé maar zo is het. De kaart gaat terug in de tanktas. Ik moet me nu minder ergeren aan de stomme dingen dat hij uithaalt op navigatievlak. Laat mijn Zümo het definitief afweten dan kan ik mijn frustratie eens goed botvieren op dat ding.

TomTom??? Kaarten zijn beter. Maar daar houdt het bij op. 4 TomTom's op 2 jaar op mijn werk aangekocht. Twee daarvan definitief verwezen naar de vuilbak en vervangen door Nüvi's die ook al problemen vertonen.

Man man, tegenwoordig komt bijna alles uit China :roll:
webcommerce

Ik heb hier al een paar keer gehoord "dat het wel aan het manneke zal liggen...." Kunnen deze hoogbegaafde heren :wink: mij misschien uitleggen hoe dat het komt dat als ik aanduid: te vermijden "autosnelwegen" en "tolwegen" dat ding mij om te beginnen 50 km over de autosnelweg stuurt (naar het begin van een route). Een goede vriend van me kan dit bevestigen. Hij heeft dan de route ingeladen op zijn Zumo en hij heeft dan voorgereden, die van mij, met identiek dezelfde instellingen bleef natuurlijk mekkeren dat ik van de route afweek...
Ik weet dat als mijn softwarebedrijf zulke fouten zou maken ik al failliet zou zijn.
Al een geluk heb ik meestal een :grin: op mijn gezicht als ik onderweg ben met mijn GS, en dat kan zelfs die Zumo niet verknallen...
Groetjes
TonTon

Bericht door TonTon »

webcommerce schreef:Ik heb hier al een paar keer gehoord "dat het wel aan het manneke zal liggen...." Kunnen deze hoogbegaafde heren :wink: mij misschien uitleggen hoe dat het komt dat als ik aanduid: te vermijden "autosnelwegen" en "tolwegen" dat ding mij om te beginnen 50 km over de autosnelweg stuurt (naar het begin van een route). Een goede vriend van me kan dit bevestigen. Hij heeft dan de route ingeladen op zijn Zumo en hij heeft dan voorgereden, die van mij, met identiek dezelfde instellingen bleef natuurlijk mekkeren dat ik van de route afweek...
Ik weet dat als mijn softwarebedrijf zulke fouten zou maken ik al failliet zou zijn.
Al een geluk heb ik meestal een :grin: op mijn gezicht als ik onderweg ben met mijn GS, en dat kan zelfs die Zumo niet verknallen...
Groetjes
probeer de volgende keer eens op je Zumo : bij "navigatie" , "vermijden" , alle opties ( U-bochten-hoofdwegen-autosnelwegen-tolwegen ) aan te vinken én bij "Route optimalisatie" te kiezen voor "kortere afstand" , wedden dat het dan wèl lukt :wink:
oberon

Bericht door oberon »

RTFM
ECM
Contacteer:

Bericht door ECM »

Als Garmin De F*cking Manual goed geschreven zou hebben, zou dat er wel uit te halen zijn.

Waar de beste man hier misschien op stuk loopt is
a) Hij heeft wellicht nog een oude firmware versie draaien, met alleen "autosnelweg" erop (die werkte idd erg slecht!)
b) dus heeft verzuimd om de firmware via de webupdater bij te werken
c) En als dat wel is gebeurt, is Garmin zo "vriendelijk" geweest om het begrip "snelweg" de hoofdwegen mee te bedoelen (dus NIET de snelweg) en wil je de snelweg WEL vermijden, je "AUTOBAHN" moet selecteren.

Logisch dat hij ondanks zijn zumo de weg kwijt raakt.....

RTFM slaat dus helemaal nergens op heren...
TonTon

Bericht door TonTon »

ECM schreef:RTFM slaat dus helemaal nergens op heren...
volledig mee eens , ik ergerde me weeral aan die opmerking , als iemand iets niet weet dan probeer ik hem te helpen , zelfs al is die vraag al 100 gesteld , ik ga er op antwoorden als het kan , ik blaf hem niet af.... :-?

ps : Je zou wel eens gelijk kunnen hebben dat de persoon in kwestie zijn toestel nog niet heeft geupdated.....alleen gebruik ik niet graag de "webupdater" omdat ik al problemen heb gehad ermee , ik ga naar de directe download site : http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=1907
ECM
Contacteer:

Bericht door ECM »

Voor de directe downloads (ook van oudere versies) mag ik graag mijn site spammen :
http://garminzumo.wikispaces.com/ :D

Nadeel van het niet gebruiken van de webupdater is dat je dan niet ziet welke extra opties er nog meer te krijgen zijn. Zoals bluetooth, TMC en textupdates.
Er is trouwens helemaal niks mis met de webupdater. Waarom dan toch de directe downloads doen vraag ik me wel eens af???
wemalo

Bericht door wemalo »

Voor sommige Zümo-eigenaars is er wel een probleem met de webupdater. Ik ben er één van. Na 2x update met de webupdater gedaan te hebben lukt het niet meer via de updater. Hij blokkeert tijdens het updaten. Enige oplossing: opsturen naar Garmin en alles laten herinstalleren. In mijn geval minimaal 3 weken onderweg. Heb mij zo 2x laten vangen maar geen 3x. Het verkooppunt wist me te zeggen dat ik niet de enigste ben en dat ze niet weten wat het probleem zou kunnen zijn. Heb na de tweede maal contact opgenomen met Garmin en technicus wist ook niet wat het was. Als ze het bij Garmin zelf al niet weten... :roll:
ECM
Contacteer:

Bericht door ECM »

Vreemd hoor.

Je weet dat ik diverse Zumo sites beheer (of frequenteer) . Daar ben ik het nog nooit tegen gekomen.
webcommerce

Ik geef nog even de juiste versies van de software op mijn Zumo...

City navigator Europe NT 2008
Software Version 4.5
Audio versie 2.20
GPS SW versie: 2.90
Bluetooth SW versie: 3.00

Volgens mij is alles up to date?
Zoniet dan kan daar misschien de oorzaak liggen van mijn problemen.

Groetjes
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

webcommerce schreef: City navigator Europe NT 2008
Software Version 4.5
Audio versie 2.20
GPS SW versie: 2.90
Bluetooth SW versie: 3.00

Volgens mij is alles up to date?
Kaarten: City Navigator Europe NT 2009 Map update is reeds beschikbaar
Unit software: 4.50 is de meest recente
Audio versie: afhankelijk van welke stem je hebt geïnstalleerd. Ik heb versie 1.50 - Claire NL TTS
GPS software: versie 3.00 is beschikbaar (via webupdater)
Bluetoot software: versie 3.10 is beschikbaar (via webupdater)
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Plaats reactie