Ik dus in ieder geval
Wie is hierover niet tevreden?
Ook ik weer
Blijkbaar weet mijn dealer niet wat te doen om het probleem op te lossen.
BMW zelf geeft geen hulp, en Baehr zou opgemerkt hebben dat het niet hun onderdelen, maar de moto dus BMW is die het probleem veroorzaakt!
Zijn er nog mensen met dezelfde ervaring? Dan moeten we ons misschien verenigen om druk uit te oefenen op beide merken.
Het probleem is dat er storingen op de installatie zitten die veranderen van frequentie volgens het toerental van de moto. Ook het aanraken van de rem geeft een fluitsignaal in de intercom en zelfs de pinkers hoor je tuiten in Uw oren
Er is standaard een ontstoorder gemonteerd die ook op de R1150RT wordt gebruikt maar deze gaf dus geen goed resultaat. Na klacht van mijzelf hebben ze een nieuwe gemaakt en deze is (na drie weken wachten) eind vorige week gemonteerd. Resultaat : NUL
De storingen komen even sterk door. Ik had echter wel de indruk dat , toen we even testen tijdens het monteren (dus alle kabels nog los en de omkasting van de moto nog niet gemonteerd) dat het toen een stuk beter was. Na alles op zijn plaats te hebben gemonteerd was het echter niet meer te doen.
Aan de onderdelen zelf ligt het niet direct, die hebben hun diensten al bewezen op de 1150-modellen. Het ligt aan de combinatie tussen de gekende onderdelen en de 1200RT.
Bij mijn dealer zijn we met drie die deze intercom hebben gemonteerd, en volgens info van de dealer zouden we alle drie dezelfde problemen hebben. Er moeten er echter alleen in België toch veel meer zijn, om niet te spreken van de andere landen.
Van daar mijn vraag : wie van de 1200 rijders heeft ook dit probleem