Heeft u iets positiefs te melden over de Tourance EXP ?

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Toedel

Heeft u iets positiefs te melden over de Tourance EXP ?

Bericht door Toedel »

Hello,

Voor mij moet een GS-band liefst een goede wegligging opleveren zowel in droog als nat,
en enigszins geschikt zijn voor een stapje offroad. Levensduur interesseert me minder. :wink:

Ondertussen kun je overal lezen dat de Metzeler Tourance EXP zeer goed is in het nat, maar nogal snel verslijt.
Op de Metzeler stand op Intermot Keulen 2008 stond de EXP tussen het Metzeler aanbod voor reisenduro's aangeprezen als 'Der Sportler'. Volgens Metzeler zelf werd de band ontworpen met snelle opwarmtijd.

Nu zou ik wel eens willen weten of de EXP dat waarmaakt, en iets lezen over rijgedrag/wegligging in het droog, bvb.

Met andere woorden, heeft u ervaring met de Metzeler Tourance EXP, schrijf het hier neer.

Thanks ! :grin:
Laatst gewijzigd door Toedel op 04 nov 2008, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
sprint

Re: Heeft u iets positiefs te melden over de Tourance EXP ?

Bericht door sprint »

Bij mij zitten ze er nu 2000km op
Dus van slijtage is nog bijna geen sprake.
Bij droog weer geven ze echt veel vertrouwen.
Bij nat wat minder, maar het zijn ook mijn eerste all road banden die ik op mijn brommer heb.
Als ik vergelijk met de mijn vorige banden BT's en daarna pilot road's moet ik toegeven dat ze een iets minder grip hebben bij nat wegdek.
Maar ik denk dat je van een all road band echt niet kan verwachten dat hij beter rijd op de weg dan een 100% baanband.
Marnix.

Afbeelding
tweecilinderke

Bericht door tweecilinderke »

Wat mij opvalt in vergelijking met de oude tourance is dat de xp gevoeliger is voor steentjes en andere oneffenheden!
De band op zich is ook iets scherper (minder loopvlak)
Voor de rest buiten het feit dat hij rapper slijt een zeer wendbare slets!
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Wulf

Bericht door Wulf »

Na 3000 km, zowel bij hoge temperaturen in zuid Frankrijk, of bij lage temperaturen en veel regen (de rit van Iron Gonzo), heb ik veel vertrouwen in de EXP
Hij zal rapper verslijten dan de Dunlop's maar rijdt veel beter.
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
mecapuet

Bericht door mecapuet »

Ik heb op korte tijd een set EXP en een gewone tourance versleten. De EXP is iets beter bij nat tegenover de gewone tourance.
Nu een set Conti Trial attack op steken, die geven mij nog meer vertrouwen, ook bij nat.

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Achterband versleten op net geen 8000km, bij weinig autostrade, zonder duo en waarvan een kleine 4000 km in de dolomieten en aanverwanten. Voorband ziet er nog goed uit, weinig last van cupping.
Kwa stabiliteit vond ik de oude tourance beter, de exp stuurt wel scherper, sneller.
Op droog en nat goed, maar niet uitmuntend. Ik prefereer de zwaarder sturende gewone Tourance.
Opvallend minder slijtvast dan de oude tourance. (met de oude deed ik met een iets sportievere rijstijl makkelijk 12-13000km met een achterband)
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Toedel

Bericht door Toedel »

Tot zover al bedankt, en laat maar komen ! :wink:
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

heb mijn exp's er nu zo'n 7000 km opliggen en ben er zeer tevreden over, zowel bij nat als bij droog weer.
enkele dagen na montage direct naar corsica vertrokken waar ze verschillende zware onweersbuien in het binnenland op kleine, slechte wegen en haarspeldbochten te verwerken kregen, en ze gaven geen krimp. dus dat geeft heel wat vertrouwen.

ze werden opgelegd ter vervanging van anakee's, waarover ik ook tevreden was, maar toch verkies ik de exp's.

qua slijtage valt het tot hiertoe best mee. hopelijk maak ik er ook +15.000 km mee, zoals bij de anakee's.

volgende keer ga ik er wel conti trail attack opleggen denk ik, afgaande op de positieve kritiek die deze band krijgt.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
CROW

Bericht door CROW »

neen niet echt heb ze er 10.000 km op liggen gehad en heb nu cont attack wel een raar gevoel maar begint te gaan van de EXp in nat weer ging mijn achterband steeds ergens anders rijden
ik rij met een GS 1150 en ben geen LID
Plaats reactie