Remproblemen met de RT
Moderator: GVN
Remproblemen met de RT
Sinds de terugrit uit Duitsland vorige week heeft mijne RT , tijdens het remmen last van trillingen . Hoe hoger de snelheid en hoe sterker de remkracht, hoe heviger de trillingen in het stuur. Tijdens het rijden is er niks merkbaar, totaal geen trilling. De remkracht is ook normaal.
Heeft er iemand enig idee wat de eventuele oorzaak kan zijn?
Ik hou jullie op de hoogte
Heeft er iemand enig idee wat de eventuele oorzaak kan zijn?
Ik hou jullie op de hoogte
R1150RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
BMW Motor Club Vlaanderen lid
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
hoe is de staat van uw blokken????
het profiel van uw band???
de hoeveelheid olie aanwezig(let op bij versleten blokken staat het niveau laag en is er geen tekort)????
heb je speling op het balhoofd???????
het profiel van uw band???
de hoeveelheid olie aanwezig(let op bij versleten blokken staat het niveau laag en is er geen tekort)????
heb je speling op het balhoofd???????
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Remblokken zijn 50% versleten.R1100RS schreef:hoe is de staat van uw blokken????
het profiel van uw band???
de hoeveelheid olie aanwezig(let op bij versleten blokken staat het niveau laag en is er geen tekort)????
heb je speling op het balhoofd???????
De voorband ligt er 6000 km op en is gelijkmatig versleten (50%) zonder "blokvormingen".
De remolie staat ong. halfweg tussen max. en min.
Ik denk niet dat er speling op het balhoofd . De moto rijdt stabiel (ook bij hoge snelheden) op rechte- en bochige wegen. Baanligging is idem aan vroeger.
De remkracht is normaal.
Op lage snelheden zijn de trillingen niet waarneembaar.
R1150RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
BMW Motor Club Vlaanderen lid
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
het balhoofd kan je best eens controleren door: op de moto zitten
voorem toeknijpen en eens vooruit en achteruit te bewegen.
kijk ondertussen of je het niet ziet bewegen in de langsrichting.
je kan ook de moto opbokken en voorwiel van de grond. vorkbenen vast nemen en eens voor en achterwaards bewegen.
tevens kan je dan het wiel vastnemen en eens in de langsrichting over de as bewegen,kantelen.(speling lagers van wiel)
kontroleer ook eens of de blokken gelijkmatig zijn versleten en of ze niet vast zitten(voorzichtig proberen terug duwen met schoevendraaier)
LET OP dat je daarna eerst enkele malen met de remhendel moet pompen om ze terug te positioneren.
voorem toeknijpen en eens vooruit en achteruit te bewegen.
kijk ondertussen of je het niet ziet bewegen in de langsrichting.
je kan ook de moto opbokken en voorwiel van de grond. vorkbenen vast nemen en eens voor en achterwaards bewegen.
tevens kan je dan het wiel vastnemen en eens in de langsrichting over de as bewegen,kantelen.(speling lagers van wiel)
kontroleer ook eens of de blokken gelijkmatig zijn versleten en of ze niet vast zitten(voorzichtig proberen terug duwen met schoevendraaier)
LET OP dat je daarna eerst enkele malen met de remhendel moet pompen om ze terug te positioneren.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Hallo,
Kan komen van slijtage banden of de voorste remschijven die beginnen te slijten.
Ik heb het zelfde gehad een paar duizend km's geleden.
(ik heb nu 46000 km)
In de garage heb ik zelf gevraagd of het van de schijven kon komen en ik kreeg hierop een bevestigend antwoord. (zelf vind ik dat nogal vroeg om nu al last te hebben van schijfslijtage)
Ik heb wel de indruk dat het achteraf verminderd is bij mij.
Groeten, Stef
Kan komen van slijtage banden of de voorste remschijven die beginnen te slijten.
Ik heb het zelfde gehad een paar duizend km's geleden.
(ik heb nu 46000 km)
In de garage heb ik zelf gevraagd of het van de schijven kon komen en ik kreeg hierop een bevestigend antwoord. (zelf vind ik dat nogal vroeg om nu al last te hebben van schijfslijtage)
Ik heb wel de indruk dat het achteraf verminderd is bij mij.
Groeten, Stef
Mijn eerste gedacht ging ook uit naar de remschijven.Stef RT schreef:Hallo,
Kan komen van slijtage banden of de voorste remschijven die beginnen te slijten.
Ik heb het zelfde gehad een paar duizend km's geleden.
(ik heb nu 46000 km)
In de garage heb ik zelf gevraagd of het van de schijven kon komen en ik kreeg hierop een bevestigend antwoord. (zelf vind ik dat nogal vroeg om nu al last te hebben van schijfslijtage)
Ik heb wel de indruk dat het achteraf verminderd is bij mij.
Groeten, Stef
Morgen gaat hij binnen voor nazicht remschijven. Meten is weten!
op 17000 km kromme- of versleten schijven is wat vroeg dacht ik.
De schijven hebben geen sleetgroeven langs binnen- en buitenkant
R1150RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
BMW Motor Club Vlaanderen lid