Sardinie
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Sardinie
Hallo,
Het is de bedoeling om volgend jaar eind juni/ begin juli naar Sardinie te gaan.
Ik reken op een dag of 4 op, een weekje ter plaatse, en een dag of 4 terug naar huis.
Het is de bedoeling van geen autostrada te doen , en liefst door de Alpen te rijden.
Heeft er iemand informatie des betreffende, alles is welkom.
Mvg.
Peter.
Het is de bedoeling om volgend jaar eind juni/ begin juli naar Sardinie te gaan.
Ik reken op een dag of 4 op, een weekje ter plaatse, en een dag of 4 terug naar huis.
Het is de bedoeling van geen autostrada te doen , en liefst door de Alpen te rijden.
Heeft er iemand informatie des betreffende, alles is welkom.
Mvg.
Peter.
motorgroeten
-
TonTon
Re: Sardinie
nee , jammer genoeg niet , van Sardinië heb ik geen info , ook geen gps routes....r1200rt schreef:niemand??
Ben er twee keer geweest op familibezoek maar nooit met de motor.
Wij zijn toen gewoon via de snelste route naar Genova gereden (autostrade) en heb de ferry genomen.
Ferry van Moby doet er 9 uur over en is qua prijs vrij goed. Als je kan spelen met de data kan je op sommige dagen
goeie deals doen ivm met de overzetkosten. Wij zijn erin geslaagd om voor de auto slechts 5 euro te betalen.
Het eiland zelf is erg mooi. Het noorden (costa Esmeralda) is wel erg duur wat da's zo'n beetje een jet set plaats geworden . Hoe meer zuidelijk je gaat hoe normaler de prijzen. Volgens BMW info heb je een 4 tal BMW dealers in Sardinië maar dat had je waarschijnlijk zelf al gevonden.
Verder kan ik alleen zeggen dat de gewone wegen goed tot heel goed zijn met prachtige vergezichten over zee. Je komt soms op de prachtigste zandstranden uit (met weinig volk) als je kleine zijweggetjes inslaat. Binnenland ben ik niet zo bekend. Ik ben natuurlijk ook wel door de bergen gereden met z'n kleine dorpjes en ook dat is natuurlijk prachtig.
Voor de rest verkennen en nog eens verkennen.
Je kan misschien BMw club italië contacteren voor GPS routes.
Gr Rafe
Wij zijn toen gewoon via de snelste route naar Genova gereden (autostrade) en heb de ferry genomen.
Ferry van Moby doet er 9 uur over en is qua prijs vrij goed. Als je kan spelen met de data kan je op sommige dagen
goeie deals doen ivm met de overzetkosten. Wij zijn erin geslaagd om voor de auto slechts 5 euro te betalen.
Het eiland zelf is erg mooi. Het noorden (costa Esmeralda) is wel erg duur wat da's zo'n beetje een jet set plaats geworden . Hoe meer zuidelijk je gaat hoe normaler de prijzen. Volgens BMW info heb je een 4 tal BMW dealers in Sardinië maar dat had je waarschijnlijk zelf al gevonden.
Verder kan ik alleen zeggen dat de gewone wegen goed tot heel goed zijn met prachtige vergezichten over zee. Je komt soms op de prachtigste zandstranden uit (met weinig volk) als je kleine zijweggetjes inslaat. Binnenland ben ik niet zo bekend. Ik ben natuurlijk ook wel door de bergen gereden met z'n kleine dorpjes en ook dat is natuurlijk prachtig.
Voor de rest verkennen en nog eens verkennen.
Je kan misschien BMw club italië contacteren voor GPS routes.
Gr Rafe
-
MGke
Mooie reisverhalen over Sardinie vindt je op onderstaande link.
http://www.campersite.be/reizen/reizen.php
Mvg
MG
http://www.campersite.be/reizen/reizen.php
Mvg
MG
R1100R van 2005 tot 2015.
R1200RT van 2016 tot
R1200RT van 2016 tot
Hoi Peter,
Vorig jaar in septembe naar Sardinië geweest op mijn K1200RS
Ik ben in heenreis door de Bourgogne gereden en via Mont Blanc tunnel
Overzet met Moby Lines in Genua genomen (boeken via internet)
Heb met promotie motor voor 1 € overgezet
Terugreis langs de kust gereden tot Antibes en verder de Route Napoleon door de Alpen
Altijd een aanrader ! Slapen rond Castelane op die route
Op Sardinie heb je schitterende wegen en rij je meestal alleen
Het bergachtig gedeelte aan de Oostkust (omgeving Dorgali-Muoro...) is spectaculair
Alghero is toffe stad voor verblijf, Zuiden rond Villasimius mooi voor de stranden..
Costa Smeralda is dan weer net iets duurder dan de rest van Sardinie
Nog vragen, mail gerust
Veel plezier, het wordt de moeite...
Greetz,
Wim
Vorig jaar in septembe naar Sardinië geweest op mijn K1200RS
Ik ben in heenreis door de Bourgogne gereden en via Mont Blanc tunnel
Overzet met Moby Lines in Genua genomen (boeken via internet)
Heb met promotie motor voor 1 € overgezet
Terugreis langs de kust gereden tot Antibes en verder de Route Napoleon door de Alpen
Altijd een aanrader ! Slapen rond Castelane op die route
Op Sardinie heb je schitterende wegen en rij je meestal alleen
Het bergachtig gedeelte aan de Oostkust (omgeving Dorgali-Muoro...) is spectaculair
Alghero is toffe stad voor verblijf, Zuiden rond Villasimius mooi voor de stranden..
Costa Smeralda is dan weer net iets duurder dan de rest van Sardinie
Nog vragen, mail gerust
Veel plezier, het wordt de moeite...
Greetz,
Wim
YOO
Zoek je een route tot ginder, die 4 dagen mag duren, of trakcs voor op Sardinië zelf, want dat is me niet duidelijk?
Grtz, Philip!
Zoek je een route tot ginder, die 4 dagen mag duren, of trakcs voor op Sardinië zelf, want dat is me niet duidelijk?
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Hallo,
Ik ben op zoek naar zowel een aanrijroute naar Sardinie, als routes ter plaatse.
Ben met alles content, gene moeilijke Hé.
Wim ik stuur je een mail.
Peter
Ik ben op zoek naar zowel een aanrijroute naar Sardinie, als routes ter plaatse.
Ben met alles content, gene moeilijke Hé.
Wim ik stuur je een mail.
Peter
motorgroeten
-
webcommerce
Ik ben 2 jaar geleden met de motor (toen nog geen bmw
) vanuit ons Belgenland naar Sardinïe gereden.
Als je wil zoek wel even uit of ik de routes eventueel nog heb alsook andere nuttige info.
Prachtige reis
Als je wil zoek wel even uit of ik de routes eventueel nog heb alsook andere nuttige info.
Prachtige reis
-
webcommerce
Was ik nog vergeten, Sardinïe is eigenlijk 1 groot circuit
prachtige banen gewoon, zorg voor een goed stel bandjes dan kan je je lol niet op