Bij het stationair draaien van mijn r1150 rt hoor ik steeds een ratelend geluid, hetwelk op en af gaat. Bij het intrekken van de koppeling verdwijnt dit, evenals bij gas geven. De motor is hier al 2 maal voor binnen geweest, doch zonder resultaat (synchroniseren,kleppen..) .Voor mij blijft dit geluid nog steeds hoorbaar. De motor rijdt anders perfect, herneemt goed, snelheid.... Garagist zegt dat dit geen kwaad kan.
Iemand een idee ?
ratelend geluid stationair draaien
Moderator: GVN
-
Iron Gonzo
neem eens een lange schroevendraaier
leg uw oor op het handvat en met de andere zijde ga je verschillende plaatsen af op het blok en versnelingsbak.
zo ga je beter kunnen lokaliseren waar het geluid vandaan komt.
leg uw oor op het handvat en met de andere zijde ga je verschillende plaatsen af op het blok en versnelingsbak.
zo ga je beter kunnen lokaliseren waar het geluid vandaan komt.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Re: ratelend geluid stationair draaien
Het ratelend geluid komt waarschijnlijk van de versnellingsbak of van de koppeling en is het meest hoorbaar met warme motor. Kan inderdaad geen kwaad.Hanzie schreef:Bij het stationair draaien van mijn r1150 rt hoor ik steeds een ratelend geluid, hetwelk op en af gaat. Bij het intrekken van de koppeling verdwijnt dit, evenals bij gas geven. De motor is hier al 2 maal voor binnen geweest, doch zonder resultaat (synchroniseren,kleppen..) .Voor mij blijft dit geluid nog steeds hoorbaar. De motor rijdt anders perfect, herneemt goed, snelheid.... Garagist zegt dat dit geen kwaad kan.
Iemand een idee ?
Kijk eens het oliepeil van de versnellingsbak na.
R1150RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
BMW Motor Club Vlaanderen lid
-
Bananatuffer
-
Iron Gonzo
het ratelend geluid is niet normaal bij BMW
ik heb het nog bij geen enkele gehoord dat de koppeling lawaai maakt.
bij duc zit je met een droge meer platen kopeling en dat hoor je wel.
dus het is zeker niet normaal en de oorzaak moet opgezocht worden.
ik heb het nog bij geen enkele gehoord dat de koppeling lawaai maakt.
bij duc zit je met een droge meer platen kopeling en dat hoor je wel.
dus het is zeker niet normaal en de oorzaak moet opgezocht worden.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
brit