Diefstal motoren

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Bijdeze,
politie@maasmechelen.be
het e-mailadres van de plaatselijke Politie van Maasmechelen.
En nu massaal mailtjes sturen :!:
PS: Mijn mailtje is reeds verstuurd
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
marc

diefstal motoren

Bericht door marc »

:D persoonlijk denk ik dat alle elektronische apparaten en satelite finders zeer weinig nut hebben behalve dat ze peperduur zijn.Want eens je motor over de grens is,en dat is hier in het maasland niet ver af, mag je motor uitgerust zijn met wat hij wil dan heb je denk ik zeer grote problemen met hem terug te krijgen.En sorry dat ik het zo moet zeggen, als de politie bij sommige bevolkingsgroepen wil gaan zien of er eventueel iets te vinden is ,staan deze al direct heel in het groot te schreeuwen dat ze gezocht worden en dat dit racisme is.
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Damn :!: Veel sterkte bij dit verlies :(

Indien we het allen zo erg vinden kunnen we misschien zelf is een val opzetten :? , 't is niet legaal, maar moto's pikken is zover ik weet ook verboden, en er wordt van hogerhand toch niet voldoande gereageerd :!:

Het enigste probleem is dat we niet weten of die smeerlappen gewapend zijn of nie :?: Of hoe ze gaan reageren eens ze in het nauw gedreven worden?

't Maakt mij gewoon razend, 'k mag er niet aan denken dat het ooit bij mij gebeurd, als ik ze dan vastkrijg :evil: :evil: :evil:
't Zal hunnen besten dag nie zijn :twisted:

Grtz, en nogmaals sterkte,

Koppel!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Gorik

diefstal in omgeving maasmechelen

Bericht door Gorik »

Jullie gaan het nooit geloven, maar de dag dat men mijn moto gestolen heeft er iemand die al een val aan het opzetten was, maar jammer genoeg was hij 5 minuten te laat.

Het was een man die op dezelfde plaats een jaar eerder zijn Harley "kwijt was", die man ging elke weekend in de zomer in de koffer van zijn auto zitten (was een station wagen) met geblindeerd glas, met naast hem een camera en foto camera, drinken en eten.

Baalde ik even toen hij me dat kwam vertellen. En hij zelf ook natuurlijk want hij deed dit om de dieven te pakken. Hij had er al alles aan gedaan om de politie een val te doen maken, maar inderdaad uitlokken mag niet, men moet al bijna op de moto zitten en aan het rijden zijn voordat het diefstal is!!

En de politie...tja...'hij zal wel in't kamp zijn meneer' over de grens...
Wat kan je dan doen?? Ben ook niet zeker dat zij het zijn hé.
suy

Bericht door suy »

godverdoeme voulle klootzaken voila het is er uit

Veel sterkte (we denken aan jullie)
1200 GS THE BEST
XT600E
CHIWAWA
Het leven is te kort om met een saaie
moto te rijden.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

spijtig verlies en dan nog eens 2 motoren uit 1 familie.
ik mag er niet aan denken.
veel steunbetuigingen van ons klein gezinetje hier.
mijn ogen staan gericht op iedere RT met deze beschrijvingen. :shock:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
chiepe

Bericht door chiepe »

:? :? :?
Veel sterkte...
Dat die rotzakken mogen branden in de hel !!!! :evil: :evil: :evil:
Amicaal
Chiepe
Iron Gonzo

ik heb Mark een steun berichtje gestuurd en de vraag of hij een foto had van deze motoren.
zodanig we die kunnen plaatsen hier op het forum en zo zijn bericht nog beter tot zijn recht komt.
het is een kleine moeite voor een groot verlies.
hopelijk kunnen we helpen en krijg ik positief antwoordt van hem
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
robr1150rt

Diefstal plaag motoren

Bericht door robr1150rt »

Volgens mij kan je de dieven het moeilijk maken.

Door het principe van BOB toe te passsen.
Ik verklaar mij nader.

Als we onze motoren achterlaten iemand of met twee de bewaking van alle motoren op zich nemen. Dat is mogelijk een goedkoop oplossing.
Het voordeel dat wij hebben, wij kennen de eigenaren van deze motos.
Wanneer er onraad is merken wij dit op en kunnen via GSM, of een fluitsignaal de anderen eerst en dan de politie roepen.

Zelf niet direct handelen, knoop er eerst een gesprek mee aan. Stelt moeilijke vragen. Waarom dit ? Waarom dat ? Bluft dat je maten zo dadelijk komen! Je zult het vlug merken dat de persoon zenuwachtig zal worden omdat hij tijd verliest, doch in het voordeel van jouw, de eigenaar en voor bijstand van uwe persoon. Vergeet ook niet dat een eigenaar zelf aan zijn motorfiets aan het knutsellen kan zijn.
Vergeet ook niet dat een dader kan gewapend zijn. Zeker de held niet uithangen. tactisch benaderen. Elk geval is niet gelijkend.

Meestal zal men niet met zijn eigen nummerplaat gaan diefstallen plegen!!!! of het moet een domme jongen zijn ( Het gebeurt ooit een IK gevonden op de plaats van een diefstal ) Dat was gemakkelijk werken toen.

Sta U mij toe volgende tips te geven om uw dierbaar motor te beschermen tegen diefstal.

Probeer uw moto zodanig te parkeren met de lengte evenwijdig met een muur of obstakel waardoor men geen balken door de wielen kan steken waardoor hij kan worden opgeladen door vier man. Parkeer hem zo kort mogelijk tegen die muur. Met twee is het al moeilijker.

Gebruik liefst meer dan een beveilingsslot dat ontmoedig hen. Of legt de ene motor was aan de andere, als een ketting of in een driehoek, vierkant enz.

Probeer oogkontakt te hebben met motor.

Laat nooit waardevolle spullen achter in de koffers, noch de boorddocumenten.

Als je hem verankerd doe dit aan een stevig vast punt van een infrastructuur.

Let ook op dat je niet achtervolgt wordt door een wagen of een moto met passagier, zij kunnen u observeren. Nu ook niet paranoide worden. Als je twijfelt wijkt van uw reisdoel af ga naar een stille buurt indien je die kent en zie dat men u nog volgt. Of anders als je het niet betrouwd rij naar een politie bureel en observeert de achtervolgers. Volg in de steden, de wegwijzers naar de lokale politie toe. Maakt in alle veiligheid een links omkeer en zie wat de achtervolger doet!!!

Vergeet ook niet als de politie massaal in actie komt de dieven hun terrein herleggen en er weer nieuwe slachtoffers gaan vallen in een andere regio.

HET HUN GEWOON MOEILIJK MAKEN. Daarmee winnen wij op hen.

Hopend jullie hiermee iets bijgedragen te hebben.

Rob
Laatst gewijzigd door robr1150rt op 02 mei 2005, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
scooterke

Bericht door scooterke »

Hallo,

Als jullie iets willen ondernemen gelijk wat laat het ons weten wij staan klaar om te helpen.
BMW R1200RT
Lid BMW club vlaanderen sinds april 2005
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Men spreekt hier regelmatig over een kamp (zigeuners) net over de grens.
Wie weet waar dat kamp is :?: :idea:
Effe anoniem loekie,loekie doen :!:
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
robr1150rt

Bericht door robr1150rt »

Motorvrienden,

Ik weet het ligt gevoelig, doch wens ik jullie te waarschuwen, loopt aub niet voor de voeten van de politie, laat hen maar begaan, zij weten met wat ze bezig zijn. De Nederlandse politie en onze politie spreken met elkaar hoor!!!!.

Rob
Iron Gonzo

Re: Diefstal motoren

JüRgen schreef:BERICHT VAN Meireleire Mark

Op zaterdag 23 april zijn onze 2 motorfietsen gestolen op de parking van Maasmechelen Village.
Volgens de videobeelden is dit gebeurd tussen 14.10h en 14.15 h. Op die beelden zien we een bordeaukleurige motorfiets met passagier toekomen, de passagier rijdt 2 minuten later door met de motorfiets van mijn echtgenote samen met de bordeaukleurige. Na korte tijd komt de motorfiets terug met passagier en rijdt ook met mijn motorfiets weg. Het gaat hier duidelijk om beroeps!

1. BMW R1150RT zilverkleurig
Bwj 16.5.2001
nummerplaat: MKL 216
chassisnr WB10419A91ZE75486
kmstand 88.000 km
Zijkoffers en topkoffer
Aan beide zijden is voor de vermelding "R1150RT" een zwarte klever van een "eland" aangebracht (herinnering aan de Noordkaap)

Afbeelding

2. BMW R1150 R Blauw
Bwj 15.3.2002
Nummerplaat: MCF 892
Chassisnr WB10429A12ZF27264
kmstand 24.600 km
Witte richtingsaanwijzers, en klein blauw scherm

Afbeelding
Samen met de moto's zijn ook onze helmen gestolen( schubert concept zilver met intercom)
In de koffers van de moto zitten ook nog een GPS Streetpilot III en 2 intercomzendtoestellen.

Misschien heeft iemand iets opgemerkt op de parking of rond de parking (moto's in een camionette zien duwen ???...) Tips die leiden tot opheldering worden goed beloond.

Ik hoef niet te zeggen wat voor een emotionele en financiële ramp dit voor een mototrijder in hart en nieren betekent.

Dank bij voorbaat

Meireleire Mark
Gasmeterstraat 41
9100 Sint Niklaas
03/776.93.23
mark.meireleire@pandora.be
ik heb de foto's toegevoegd die ik gekregen heb van Mark
bedankt voor uw reactie Mark
ik hoop dat het de zoektocht helpt
TRIUMPH TROPHY SE
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Heb ze ook bijgevoegd bij mijn eerste post... bedankt Bart
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Iron Gonzo

JüRgen schreef:Heb ze ook bijgevoegd bij mijn eerste post... bedankt Bart
kleine moeite voor mij en voor zo iets heb ik wel wat van mijn webruimte over.
hopelijk blijven we gespaard van zo een vreselijk leed.
ps: let op het kleine zwarte eland onder zijn r1150rt tekst.
dit kan een goede hulp zijn want het valt niet erg op.
TRIUMPH TROPHY SE
Gorik

uit de krant van vandaag

Bericht door Gorik »

Motordieven pakken politieagenten hardhandig aan
VOEREN

De onderzoeksrechter in Tongeren heeft gisteren twee Nederlandse motordieven aangehouden op verdenking van een motordiefstal in Voeren. De lokale politie van Voeren had het duo maandag rond 16 uur op heterdaad betrapt.

Beide Nederlanders verzetten zich hevig tegen hun arrestatie. Twee agenten liepen verwondingen op. Eén van hen was daardoor werkonbekwaam.

De laatste weken wordt de grensstreek met Nederlands-Limburg door een plaag van motorfietsdiefstallen geteisterd.

In de politiezone Maasland werden dit jaar al een negental motordiefstallen opgetekend. Afgelopen weekend verdween aan een winkelcomplex in Maasmechelen een witte Harley-Davidson.
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Hopelijk spitten ze die zaak deftig uit. Zulke gasten zullen wel geen amateurs zijn. Uitmesten die handel!!

Xavier
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Op de MAG forum las ik dit artikel vandaag:
De onderzoeksrechter in Tongeren heeft dinsdag twee Nederlandse motordieven aangehouden op verdenking van een motordiefstal in Voeren.

De lokale politie van Voeren had het duo maandag rond 16 uur op heterdaad betrapt. De twee Nederlanders verzetten zich hevig tegen hun arrestatie. Twee agenten liepen verwondingen op. Eén van de agenten was werkonbekwaam.

De laatste weken wordt de grensstreek met Nederlands-Limburgs door motorfietsdiefstallen geteisterd. Verder onderzoek moet uitwijzen of het aangehouden tweetal in aanmerking komt voor deze feiten. In de politiezone Maasland werden dit jaar al een negental motordiefstallen opgetekend. Afgelopen weekend verdween aan een winkelcomplex in Maasmechelen een witte Harley-Davidson.

bron: Het Belang van Limburg online
Wie weet zijn dit wel de daders geweest, laat ons hopen :!:
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding BMW F800GS
SBeemer

Bericht door SBeemer »

Das ERG wat jullie overkwam!!!
Waren de motoren beveiligd met sloten en of kettingen. Ikzelf leg deze altijd aan, maar als de motor dan nog zo eenvoudig is mee te nemen, begin ik mij echt ongerust te maken.
Tijdens reizen is dat ook altijd mijn grootste angst!!! waar en hoe zet je veilig je stalen ros weg !!! Is altijd een stressmoment.
Sterkte,
Ivo
R 1100 S
dirk-sus
Contacteer:

Bericht door dirk-sus »

Las het ook in motoren&toerisme :!:
Ook met foto's hoop dat dit helpt want er staan er elke maand in.Spijtig te moeten zien dat het in aantal stijgt. Het beste verder en ik kijk uit.
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
Plaats reactie