WCS-1 (Bluetooth voor EVO5)
Moderator: GVN
WCS-1 (Bluetooth voor EVO5)
Het WCS-1 communicatiesysteem komt eraan.
Dit systeem is een bleutooth welke in de nieuwe EVO5 helm kan ingebouwd worden.Tevens bestaat er een doos om de signalen afkomstig van je GPS en radio door te sturen aan je helm.
Heeft iemand meer info over dit toestel of waar kan ik deze vinden.
Weet iemand welke voorwaarden gesteld worden aan de ingangen, ik ben van plan om me een mp3 speler 1Gb met fm radio aan te schaffen, wil vooral geen miskoop doen. Ben in de toekomst van plan over te stappen op een Bluetooth communicatie.
Dit systeem is een bleutooth welke in de nieuwe EVO5 helm kan ingebouwd worden.Tevens bestaat er een doos om de signalen afkomstig van je GPS en radio door te sturen aan je helm.
Heeft iemand meer info over dit toestel of waar kan ik deze vinden.
Weet iemand welke voorwaarden gesteld worden aan de ingangen, ik ben van plan om me een mp3 speler 1Gb met fm radio aan te schaffen, wil vooral geen miskoop doen. Ben in de toekomst van plan over te stappen op een Bluetooth communicatie.
Ik vrees dat Bluetooth niet geschikt is om hi-fi geluid over te zenden. Daarvoor is de bandbreedte te beperkt. Ik denk dat je een soort mono geluid gaat krijgen. Maar dat zou eens uitgeprobeerd moeten worden.
Bovendien is er het verbruik van de batterijen. Dat is te vergelijken met een gsm. Aanstaan is één, gebruiken is iets heel anders. Het verbruik ligt vele malen hoger. Ik wil eens zien of je daar 8u muziek/communicatie uitkrijgt.
Sven
Bovendien is er het verbruik van de batterijen. Dat is te vergelijken met een gsm. Aanstaan is één, gebruiken is iets heel anders. Het verbruik ligt vele malen hoger. Ik wil eens zien of je daar 8u muziek/communicatie uitkrijgt.
Sven
-
TheViking
- Contacteer:
HP (Hewlett Packard) heeft al een bluetooth "stereo" headset op de markt.
Deze is speciaal gemaakt om in combinatie met een IPAQ gebruikt te worden. (Om b.v. je ipaq als mp3 speler te gebruiken)
Ik ben al enkele weken aan het zoeken naar stereo headsets over bluetooth en dat is de enige dat ik gevonden heb.
Batterijduur van 8 uur vind ik voldoende op voorwaarde dat je de helm op 12V kan opladen en dat die 8 uur geen "standby" tijd is.
Alleszins testen in de winkel voor aankoop.
Viking.
Deze is speciaal gemaakt om in combinatie met een IPAQ gebruikt te worden. (Om b.v. je ipaq als mp3 speler te gebruiken)
Ik ben al enkele weken aan het zoeken naar stereo headsets over bluetooth en dat is de enige dat ik gevonden heb.
Batterijduur van 8 uur vind ik voldoende op voorwaarde dat je de helm op 12V kan opladen en dat die 8 uur geen "standby" tijd is.
Alleszins testen in de winkel voor aankoop.
Viking.
Met computers gaat alles automatisch maar niks vanzelf !
-
TheViking
- Contacteer:
Ik heb ergens gelezen dat de headset van BMW 9 uur meegaat maar of dat standby is of in actie ?GSven schreef:Die 8u communicatie was een getal dat ik uitvond. Ben ondertussen eens gaan neuzen op SonyEricsson, daar gaan de BT headsets van 70 tot 140u stand-by en 3,5 tot 5u effectief communicatie.
Sven
De BT headset is maar om op 1 oor te gebruiken en heeft ook een veel kleinere batterij. (eigenlijk speciaal voor GSM gebruik gemaakt)
Met computers gaat alles automatisch maar niks vanzelf !
hallo,
hier http://www.bertduursma.nl/pages/sub_bmw ... em%205.pdf vind je een duidelijke uitleg over het systeem.
Kostprijs ong 300 € per helm.
Eric
hier http://www.bertduursma.nl/pages/sub_bmw ... em%205.pdf vind je een duidelijke uitleg over het systeem.
Kostprijs ong 300 € per helm.
Eric
Heb het vorige week ook ff gaan testen en ik moet zeggen dat het redelijk goed werkt.
Weinig ruis of onderbrekingen (behalve bij snelheden boven de 130, maar daar hebben alle bluetooth toestellen last mee), het gewichtsverschil met een gewone Evo5 was verwaarloosbaar en de microfoons zitten mooi verwerkt bovenaan in de helm.
Alleen de prijs doet afbreuk aan de fun (een kleine 400 Euro per stuk zonder de helm).
Ik ga er toch nog es over nadenken vooraleer zo veel geld uit te geven.
Weinig ruis of onderbrekingen (behalve bij snelheden boven de 130, maar daar hebben alle bluetooth toestellen last mee), het gewichtsverschil met een gewone Evo5 was verwaarloosbaar en de microfoons zitten mooi verwerkt bovenaan in de helm.
Alleen de prijs doet afbreuk aan de fun (een kleine 400 Euro per stuk zonder de helm).
Ik ga er toch nog es over nadenken vooraleer zo veel geld uit te geven.
R1200 GS MY05, blauw, gelukkig woon ik ver van mijn werk