Fred, ik heb onderweg van Damme tot Loppem alle mogelijke scenario's door mijn hoofdje laten gaan-Fred- schreef:Persoonlijk vind ik het wat "te ".
Waarom bel je niemand, en / of ga je die brommer later ophalen ?
Is toch echt geen plezier aan, laat staan verantwoord om nu te rijden ?
en dan de keus gemaakt om op mijn gemak naar huis te rijden. Zoals je zelf wel zal weten kan je met
noppenbanden op een lagere druk, 1,8 bar in mijn geval, redelijk wat doen in extreme omstandigheden.
De ander keuzes leken mij iets minder "ideaal".
Blijven slapen en dan hopen dat het de maandagmorgen beter zou zijn, daar geloofde ik niet echt in.
De kans zou groot kunnen zijn dat alles weer bevroren zou zijn.
Een remork versieren en mij naar Hasselt laten brengen en dan moest de chauffeur ook nog terug rijden.
Dat zou nog veel meer uren in beslag genomen hebben, dus niet goed.
Hetzelfde als ik mijn vriendin met de remork had laten afkomen.
Daarmee dat ik naar huis gereden ben, daar was goed over nagedacht.
En ik ben niet vies van een mooie uitdaging
Het relaas :
Om 16u13 vertrokken we in Loppem richting Gent, E40.
Maar om 16u30 na een goeie 6,5 km, vlak voor de afrit 9 Oostkamp, viel de R100GS van onze onfortuinlijke collega stil en
wou hij niet meer bewegen. Kickstarten hielp ook niet meer, de batterij was kompleet plat.
De motor van de snelweg afgeduwd naar de Hertsbergsestraat. Verschillende telefoontjes gepleegd en dan bij Bart, Iron Gonzo,
terechtgekomen die ons wou depanneren.
Dan ben ik er nog bij gebleven tot de motor op de remork stond.
Afscheid genomen en Bart beloofd te sms'sen als ik thuis aan zou komen.
Ondertussen was het 18u20 en het daglicht was spoorloos.
Mp3 speler opgezet, dan ben je niet zo alleen, en mijn tocht kon beginnen.
In het begin kijken hoe het met mijn durf/zelfvertrouwen was gesteld en ook hoe de motor zich gedroeg op deze mix van
water, sneeuw, ijs en niet vergeten de koekeblikken en hun chauffeurs die je zelfs met grootlicht en pinkers dikwijls blijkbaar niet zien ????
( Luidere uitlaat ...
Het eerste uur deed ik 25 km.
Het tweede uur een vlotte 37 km.
Het derde uur 28 km.
Een geweldig vies stuk was de afrit van de E 40 naar de ring. van voor de afrit lag de weg er bij als een ijsveld met smalle ijsvrije strookjes,
ongeveer een 5 cm breed, net niet breed genoeg voor een motorband.
Dus de moto wou alle kanten op behalve rechtdoor, constant de voetjes op de grond. Dit duurde tot voorbij de heuvel op de ring ...
De eerste 100 km heb ik dus in 3u10' gedaan, 32 km/u gemiddeld.
De laatste 70 km, E313, ging het een stuk vlotter, 58'.
De baan was vrij van sneeuw en ijs.
Nog nooit zo content geweest om de poort thuis te zien ...
Na iets meer als 4 uur constant super geconcentreerd te rijden, was mijn bobijntje toch af.
Na een lang en heet douchke en warm hapje ben ik in mijn bedje gekropen en tot bijna 12 uur smiddags geslapen.
Ik had het blijkbaar nodig, ik was ook al van smorgens 8 uur onderweg.
Je ziet met een beetje gezond verstand en (veel) sjans lukt dat wel.
Groetjes,
Michel