V-stream ruit geplaatst

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
WimLT
Contacteer:

V-stream ruit geplaatst

Bericht door WimLT »

Ten tijde van mijn R1150RT door (S)Campi de V-streamruit van ZTechnik leren kennen. Toen (gelukkig) niet meegedaan aan de groepsaankoop omdat ik nét een nieuwe Givi had gekocht, maar deze ruit nu toch aangeschaft voor de K1200LT. De duo zat plots veel meer in de wind dan op de RT en vooral in de frisse voor- en naseizoenen, kan die de extra bescherming wel gebruiken. Voor mij als piloot geeft deze ruit veel minder turbulentie rond de helm dan de originele 8-)

Intussen dus het scherm besteld, aangekregen en geplaatst. Je kan dat allemaal HIER volgen (klik rechts bovenaan op slideshow).

Het verschil tussen de originele en de V-stream is in ieder geval enorm.

Afbeelding

En het geeft de LT een nog mooiere uitstraling. Past gewoon perfect in de vormlijn.

Afbeelding

Afbeelding

Een aanrader dus, alhoewel het je wel direct 199 € lichter maakt :pale:
Laatst gewijzigd door WimLT op 04 dec 2008, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
dannyvd

Re: V-stream ruit geplaatst

Bericht door dannyvd »

Heb gisteren ook mijn V - stream voor mijn R 1100 RT gekregen en geplaatst. Nadien een testrit mee gedaan en het verschil is idd enorm t.o.v. de originele ruit. De turbulentie rond de helm is volledig weg. De mijne kost 189 euro en ik vind het dat waard omdat het nog aangenamer rijden is.
BMW-4-Ever

Bericht door BMW-4-Ever »

Ik heb hem ook al een aantal maanden op de LT staan en vind het echt perfect! Ik ben zelf vrij lang en had met de standaardruit op de hoogste stand behoorlijk last van turbulentie. Nu met de V-Stream ruit geen klachten meer. Ben voor aanschaf eerst wezen proefrijden samen met mijn duo, omdat ik niet wou dat zij meer last zou krijgen van de wind die om mij heen zou gaan. Wat blijkt: Ook voor de duo is deze ruit een enorme verbetering.

Succes en de groeten,
Erik
Bob

Bericht door Bob »

Ik ben ervan overtuigd dat het plaatsen van een andere ruit het comfort van berijder en passagier ten goede kan komen. Die ruiten zijn doorgaans een pak groter dan het origineel en - logischerwijze - verhoogt zo ook de druk op de houders en de elektrische hoogteregeling. Daarbij stel ik me de vraag of die hoogteregeling op zo'n verhoogde druk berekend is én wat er nog van garantie zal overblijven indien dat systeem stuk gaat ???
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Bob schreef:Daarbij stel ik me de vraag of die hoogteregeling op zo'n verhoogde druk berekend is
Ik heb wel gehoord dat je op de snelweg best niet te veel met die hoogteregeling gaat spelen met die verhoogde ruiten, want dat dan dat systeem serieus te leiden krijgt en er wel eens de brui aan zou kunnen geven.

Kwestie garantie ... die originele ruit staat er snel terug op hoor :-P :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Freddie

Bericht door Freddie »

WimLT schreef: Het verschil tussen de originele en de V-stream is in ieder geval enorm.

Afbeelding
En daarom net heb ik me er geen aangeschaft :roll:
K1600 GT - 2012 - 215.000 km
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Schoon vitrine :lol: :lol:
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

WimLT schreef:Ten tijde van mijn R1150RT door (S)Campi de V-streamruit van ZTechnik leren kennen.
Krijg ik nu extra korting op de Sys5 ?
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
BMW-4-Ever

Bericht door BMW-4-Ever »

Bob schreef:Daarbij stel ik me de vraag of die hoogteregeling op zo'n verhoogde druk berekend is
Deze vraag heeft me ook aan het denken gezet. Tot ik vanmorgen de oplossing bedacht. BMW levert zelf voor de LT ook een verhoogde ruit :clown: dus de houders en de hoogteregeling moeten het best aankunnen. En op de snelweg "speel" ik niet veel met de ruit, dan staat ie op een vaste stand.

Groeten,
Erik
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

BMW-4-Ever schreef:BMW levert zelf voor de LT ook een verhoogde ruit :clown: dus de houders en de hoogteregeling moeten het best aankunnen.
Jammer maar helaas heeft Norman toch al problemen gehad met die originele verhoogde ruit te verstellen. 't Was idd wel op de snelweg en motortje was kapot. Dus toch opletten, want kost naar 't schijnt een paar centen :shock:

naftje

Bericht door naftje »

Die ruit is wel een stuk hoger, volgens wat ik kan zien.
Kun je er dan nog over kijken?
Greetz, JP
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

De vergelijking die hier gemaakt wordt is met de lage originele ruit.

Nope, ik kan er niet meer overheen kijken. Dat wordt dus proper houden :-P

Freddie

Bericht door Freddie »

Er schijnt ook nog een handbediende ruitewisser in de handel te zijn :wink:
K1600 GT - 2012 - 215.000 km
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

just spijtig rusor dat wat er achter de vitrine zo niet is :lol: :lol: :lol:

Bougimain
RUSOR schreef:Schoon vitrine :lol: :lol:
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Freddie schreef:Er schijnt ook nog een handbediende ruitewisser in de handel te zijn :wink:
Hmmmmm ..... HANDbediend ..... das meer voor een Gold Wing :-P

Voor minder dan elektrisch doe ik het niet 8-)

RUSOR

Bericht door RUSOR »

:lol: hij heeft toch een schoon helmpje he :lol: :lol: :lol: :bsofftopic: :bsofftopic:
bougimain schreef:just spijtig rusor dat wat er achter de vitrine zo niet is

Bougimain
RUSOR schreef:Schoon vitrine
gino1972

Bericht door gino1972 »

Wim,
Ik lees net dat je niet meer over die V-stream heen kan kijken. Als hij in de laagste stand staat moet je er dan ook doorheen zien, of lukt het dan wel om erover te kijken?
2005-2007 R 850 R
2007- 2009 R 1150 RT
2009-............. K 1200 LT

Garmin Streetpilot 2720
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Alleen als ik mij heel erg strek en dan is't nog maar nét hoor. Allesbehalve comfi, dus eigenlijk: nee nooit :-?

dannyvd

Bericht door dannyvd »

Op mijn R 1100 RT kan ik er wel goed over kijken op de laagste stand en zelfs iets hoger ook. Mijn zadel staat op de middenste hoogte . ( staat daar altijd op hé, is niet voor die V - stream)
Norman

Bericht door Norman »

Mijn ervaring is dat ge een ruit niet meer moet verstellen als ge boven de 120 km/h rijdt.
De E-motor doet het wel maar de druk op de ruit is te groot en de bovenste vastzettingspunten op het frame waar de asjes doorgaan duwt ge gewoon kapot. En ge bent ineens € 420 armer en meneer BMW heeft twee dank u wel gezegd.
Een goede beslissing neem je door ervaring.
Jammer genoeg komt ervaring meestal door verkeerde beslissingen.
migfrost

Bericht door migfrost »

tof he keb ik ook een op mijn lt van verleede jaar
Plaats reactie