Verklikkerlicht 1150
Moderator: GVN
Verklikkerlicht 1150
Sinds kort brandt het verklikkerlicht (rood - driehoek) ) onder mijn ABS lichtje.
Meestal ging het terug uit als ik mijn contact op en af schakelde.
Buiten het feit dat het beter past in de kertsfeer, wil ik toch liever een begrijpbare reden.
Volgens het instructieboekje zou het met een achterlicht/stoplicht of met de ABS iets te maken hebben.
Weet een techneut hier een antwoord op of moet mijn 1150GS 2004 aan de computer?
Reeds 51.000 km op de teller, maar heeft dit iets te maken met een reset na onderhoudsbeurt?
(zoals bij veel Italiaanse moto's) Ik doe onderhoud liefst zelf.
mvg
paul
Meestal ging het terug uit als ik mijn contact op en af schakelde.
Buiten het feit dat het beter past in de kertsfeer, wil ik toch liever een begrijpbare reden.
Volgens het instructieboekje zou het met een achterlicht/stoplicht of met de ABS iets te maken hebben.
Weet een techneut hier een antwoord op of moet mijn 1150GS 2004 aan de computer?
Reeds 51.000 km op de teller, maar heeft dit iets te maken met een reset na onderhoudsbeurt?
(zoals bij veel Italiaanse moto's) Ik doe onderhoud liefst zelf.
mvg
paul
-
Sven 12RT
Re: Verklikkerlicht 1150
Snelle test voor het achterlicht.
Er zit een lamp in met dubbele draad.
Wanneer de draad van het standlicht breekt, neemt de andere draad de twee functies voor z'n rekening.
Daardoor kan het lijken dat de lamp ok is, maar je krijgt wel een melding op het dashboard.
Wanneer de draad van het standlicht breekt, neemt de andere draad de twee functies voor z'n rekening.
Daardoor kan het lijken dat de lamp ok is, maar je krijgt wel een melding op het dashboard.
-
mecapuet
Kan zijn dat de batterij een beetje naar de platte kant begint te komen...in de winter gebruik je meer, handvatverwarming.....
Censors in de wielen ne keer afkuisen....Vroeger was dat bij Mercedes de boosdoener. Bij de moto twijfelde ik aan deze, toch heb ik dat gedaan bij een RT en deze heeft vanaf toen geen driehoekje meer gegeven. Kijk of de contacten om de stoplichten te laten werken in orde en goed afgesteld zijn.
Gr, meca.
Censors in de wielen ne keer afkuisen....Vroeger was dat bij Mercedes de boosdoener. Bij de moto twijfelde ik aan deze, toch heb ik dat gedaan bij een RT en deze heeft vanaf toen geen driehoekje meer gegeven. Kijk of de contacten om de stoplichten te laten werken in orde en goed afgesteld zijn.
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
-
moh_fan
- Contacteer:
Dit is enkel bij 1200's met het welbekende CanBus-systeem.Sven 12RT schreef:Snelle test voor het achterlicht.
Bij mijn 1150 werkte het in ieder geval niet op deze manier...
je achterlicht mag je ten minste 1x op het jaar vervangen...
als de rode driehoek brandt wilt dit inderdaad zeggen dat je achterlicht stuk is en die functie wordt overgenomen door je remlicht...
1 pleuro, 1 vijsje losmaken en klaar is kees
als de rode driehoek brandt wilt dit inderdaad zeggen dat je achterlicht stuk is en die functie wordt overgenomen door je remlicht...
1 pleuro, 1 vijsje losmaken en klaar is kees
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
Ik meen me nochtans te herinneren dat het in het instructieboekje van mijn R1100RT bouwjaar 2000 ook zo beschreven stond.moh_fan schreef:Bij mijn 1150 werkte het in ieder geval niet op deze manier...
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Dank voor jullie snelle reactie.
Ik kijk het na en geef snel feedback.
Ik kijk het na en geef snel feedback.
Deze morgen uitgegleden voor mijn garage...zat nog niet op mijn motor. Dus kleding-wissel en maar beter met de auto naar het werk... aanschuiven, parkeerproblemen...kennen jullie dit gevoel?
Maar bij thuiskomst onmiddellijk naar het achterlicht gekeken, ...en inderdaad, één draadje door gesmolten.
Dit is toch wel een zeer safe systeem, val je niet zonder achterlicht of stoplicht.
Mogen we ook goede dingen schrijven over de betrouwbaarheid van een GS!
..en zeker dank aan jullie, forumleden voor de snelle en juiste diagnose.
mvg
paul
Maar bij thuiskomst onmiddellijk naar het achterlicht gekeken, ...en inderdaad, één draadje door gesmolten.
Dit is toch wel een zeer safe systeem, val je niet zonder achterlicht of stoplicht.
mvg
paul
gelukkig kosten ze niet veel want ik moet zo 2x per jaar lampjes wisselenpi3.14 schreef:Deze morgen uitgegleden voor mijn garage...zat nog niet op mijn motor. Dus kleding-wissel en maar beter met de auto naar het werk... aanschuiven, parkeerproblemen...kennen jullie dit gevoel?
mvg
paul
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
-
moh_fan
- Contacteer:
Had ik het bij het verkeerde eind...Bob schreef:Ik meen me nochtans te herinneren dat het in het instructieboekje van mijn R1100RT bouwjaar 2000 ook zo beschreven stond.moh_fan schreef:Bij mijn 1150 werkte het in ieder geval niet op deze manier...
Yep,
Heb dit met mijn GSA 1150 ook gehad. De eerste 2 km dat ik er mee reed brandde het abs-lampje en ik dacht al dat ik een kat in een zak gekocht had. Bleek inderdaad slechts een defect achterlicht te zijn. Knap systeem. Nu ik daar aan denk. Vroeger moest ik met mijn K100 na het starten één keer de voorrem en één keer de voetrem gebruiken om dat verklikkerlicht te laten uitgaan. Dat was ook een soort test.
Heb dit met mijn GSA 1150 ook gehad. De eerste 2 km dat ik er mee reed brandde het abs-lampje en ik dacht al dat ik een kat in een zak gekocht had. Bleek inderdaad slechts een defect achterlicht te zijn. Knap systeem. Nu ik daar aan denk. Vroeger moest ik met mijn K100 na het starten één keer de voorrem en één keer de voetrem gebruiken om dat verklikkerlicht te laten uitgaan. Dat was ook een soort test.
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
en eergisteren een nieuwe batterij moeten plaatsen...one-one schreef:voilà ik heb ook prijs lampje out!!
indien het zomer geweest was geen probleem maar met de koude kreeg de batterij amper de motor rond bij het starten...prijskaartje 188 euro geplaatst
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150