Vervangruit met flipup

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

TonTon

Vervangruit met flipup

Bericht door TonTon »

Dag,
iemand soms ervaring met volgende vervangruit voor een R1100R ?
http://www.bmwmotorenshop.nl/r-boxer.ph ... .w.-r1100r
of heeft er iemand zo'n ruit "te koop" of die ik eens mag testen ?
WimLT
Contacteer:

Re: Vervangruit met flipup

Bericht door WimLT »

Op de foto's te zien is ze hoger maar smaller dan de originele. Ik zat met het originele toerscherm heel goed uit de wind en nadat ik mijn scherm beschadigd had door eens op mijne molen te gaan, heb ik zo'n originele touringruit gevonden op Kapaza voor 70 € verzendingskosten en steunen inbegrepen :shock:

Afbeelding

Afbeelding
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
TonTon

Bericht door TonTon »

[quote="WimLT"]Op de foto's te zien is ze hoger maar smaller dan de originele. Ik zat met het originele toerscherm heel goed uit de wind en nadat ik mijn scherm beschadigd had door eens op mijne molen te gaan, heb ik zo'n originele touringruit gevonden op Kapaza voor 70 € verzendingskosten en steunen inbegrepen :shock:

Afbeelding

het mijne ziet er krek hetzelfde uit maar bij mij is het niet uit te houden van de bulder rond de helm :-(
Afbeelding

zal toch eens gebruik moeten maken van "John" zijn aanbod maar hij woont zover van bij mij vandaan :-?
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Maar als je al zo'n scherm hebt, ben je toch beter met eens zo'n extra opzetstuk te proberen. Kost een pak minder dan een compleet nieuwe ruit. Die kerel verkocht dat er indertijd bij voor 20 € ofzo, maar ik moest dat niet hebben. Het bestaat er dus wel degelijk voor, hé :idea:

Zoiets:

Afbeelding

Er bestaat ook zoiets voor GS(A) dat er vanboven gewoon op klemt van Touratech. Misschien bestaat er ook zoiets voor jouw scherm. Iets dat toch meer die vorm heeft.

Afbeelding
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

850

Bericht door 850 »

Ik heb er zo 1. Hij bevalt mij ontzettend goed. Het betekent natuurlijk niet dat je helemaal van de turbulenties af bent maar het is een stuk beter dan met het originele scherm. Ik ben overigens 1,86 m en heb het zadel van mijn r850r op de hoogste stand staan Ik heb het originele scherm ook geprobeerd met laminar lip maar dit beviel mij niet zo goed als dat vervangruit met flip up. Je kunt bij MDI in Holland er mee proef rijden

gr Marten
Laatst gewijzigd door 850 op 22 nov 2008, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
TonTon

Bericht door TonTon »

zwol schreef:Ik heb er zo 1. Hij bevalt mij ontzettend goed. Het betekent natuurlijk niet dat je helemaal van de turbulenties af bent maar het is een stuk beter dan met het originele scherm. Ik ben overigens 1,86 m en heb het zadel van mijn r850r op de hoogste stand staan

gr Marten
yo , goed om weten , ik ben maar een 1.79 m , is het ook de origine ruit van BMW die je op je R850R staan hebt ( zoals bij onze foto's ) ?
850

Bericht door 850 »

Ik heb mijn berichtje nog even bij gewrkt. Ik ben overigens die kerel die zijn originele scherm verkocht heeft aan Wimlt. Dus inderdaad het zelfde originele scherm

Marten
TonTon

Bericht door TonTon »

zwol schreef:Ik heb mijn berichtje nog even bij gewerkt. Ik ben overigens die kerel die zijn originele scherm verkocht heeft aan Wimlt. Dus inderdaad het zelfde originele scherm

Marten
Ah Marten, ik heb je de 1ste keer verkeerd begrepen , ik dacht dat je zo'n opzetspoilertje bedoelde toen je schreef "ik heb er zo één" maar je bedoelt effectief dat je zo'n vervangruit met flipup hebt ?
als dat idd zo is dan ben ik ervoor gewonnen :-)
vraagje :
zal ik er met mijn grootte ( 1.79 m ) nog kunnen boven kijken , wetende dat het zadel van m'n R1100R ook in de hoogste stand staat ?
en hoe zit het met de duo i.v.m. turbulenties ?
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

zwol schreef:Ik heb mijn berichtje nog even bij gewrkt. Ik ben overigens die kerel die zijn originele scherm verkocht heeft aan Wimlt. Dus inderdaad het zelfde originele scherm
Voila sé, 't is maar dak niet lieg, hé. Dan ben jij bij deze dus "die kerel" :-P :lol: :lol: :wink:

'k Denk dat dat voor jou dé (goedkoopste) oplossing gaat zijn Arnold :wink:

TonTon

Bericht door TonTon »

WimLT schreef:'k Denk dat dat voor jou dé (goedkoopste) oplossing gaat zijn Arnold :wink:
ik kan nie meer volgen se : die ruit kost nieuw toch 155 € zonder verzendkosten , goedkoop is da niet hé ?
of mis ik (weer :oops: ) ergens iets ?
850

Bericht door 850 »

Maakt mij niet uit dat:" kerel".
Mijn zwager heeft een keer op mijn motor gereden en die is 1,82 m en die vond het maar niets. Ik wil er wel een keer een rit aan besteden maar dan moet het wel ongeveer 12 graden zijn. Ik den k dat het van uit assen ongeveer 400 km is. Ik neem toch elke smoes aan om te motor rijden maar het is geen rt

gr Marten
TonTon

Bericht door TonTon »

zwol schreef:Maakt mij niet uit dat:" kerel".
Mijn zwager heeft een keer op mijn motor gereden en die is 1,82 m en die vond het maar niets. Ik wil er wel een keer een rit aan besteden maar dan moet het wel ongeveer 12 graden zijn. Ik den k dat het van uit assen ongeveer 400 km is. Ik neem toch elke smoes aan om te motor rijden maar het is geen rt

gr Marten
yo , ben nog andere dingen aan het uitproberen , als die ook geen bemoedigend resultaat geven kunnen we misschien eens afspreken ergens "halverwege" :wink:
850

Bericht door 850 »

Ik ben er gewoon zeer content mee. Maar ja het kan jou natuurlijk wel tegen vallen en dan is 155 eu een hoop geld.

marten
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Arnold schreef:
WimLT schreef:'k Denk dat dat voor jou dé (goedkoopste) oplossing gaat zijn Arnold :wink:
ik kan nie meer volgen se : die ruit kost nieuw toch 155 € zonder verzendkosten , goedkoop is da niet hé ?
of mis ik (weer :oops: ) ergens iets ?
Nope, het was ik die het niet helemaal doorhad, zie ik nu :oops:

850

Bericht door 850 »

Arnold, Ik heb er nog even over na gedacht. Misschien werkt voor jouw een laminar lip wel omdat je kleiner bent. De wind kwam bij mij op de helft van de helm. En je kunt hem op diverse hoogtes instellen dus je kunt er altijd over heen kijken

Marten
TonTon

Bericht door TonTon »

jawadde, in m'n zoektocht naar een oplossing voor dat gebulder ben ik op volgende gebotst en zowel ikzelf als m'n vrouwke zijn er tamelijk wild over :
Afbeelding

alleen is dit voor een R1150R , iemand een idee of dit ook te vinden is voor een R1100R van bwj 95 ? moet niet identiek hetzelfde zijn , ik zou het laten (her)spuiten in de kleur van m'n moto.
rafe56

Bericht door rafe56 »

Staat op de Givi site.

http://www.givi.co.uk/caschi_borse_baul ... O_ID=26684

Heb ander scherm van Givi met +/- dezelfde afmetingen en heb oorstopjes laten aanmeten omdat de turbulentie niet te doen is. Ben 183cm
Heb ook nog minischermpje van Puig (voor de zomerversie) en da's veel kleiner en dan neemt het lawaai ook en stuk af.
Gr Rafe,
TonTon

Bericht door TonTon »

rafe56 schreef:Staat op de Givi site.

http://www.givi.co.uk/caschi_borse_baul ... O_ID=26684

Heb ander scherm van Givi met +/- dezelfde afmetingen en heb oorstopjes laten aanmeten omdat de turbulentie niet te doen is. Ben 183cm
Heb ook nog minischermpje van Puig (voor de zomerversie) en da's veel kleiner en dan neemt het lawaai ook en stuk af.
Gr Rafe,
als ik je goed begrijp dan is het ook met dit kuipje niet te doen kwa turbulentie ?
Phaedrus

Bericht door Phaedrus »

Ik heb een tijd geleden met ne R1100R met originele grote ruit van Limburg naar West-Vlaanderen gereden en ik was uitermate verrast van het comfort van deze ruit.
Mijne maat (die die motor net gekocht had) vond die niet zo mooi maar ik heb hem wel aangeraden deze er nog eventjes op te laten omdat ik hem vrij goed vond.
(Overdreven) gebulder heb ik niet gewaar geworden (1m81)
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
TonTon

Bericht door TonTon »

Phaedrus schreef:Ik heb een tijd geleden met ne R1100R met originele grote ruit van Limburg naar West-Vlaanderen gereden en ik was uitermate verrast van het comfort van deze ruit.
Mijne maat (die die motor net gekocht had) vond die niet zo mooi maar ik heb hem wel aangeraden deze er nog eventjes op te laten omdat ik hem vrij goed vond.
(Overdreven) gebulder heb ik niet gewaar geworden (1m81)
kan je me de afmetingen eens bezorgen van die ruit ? totale hoogte van de ruit zelf en de breedte ? of zelfse een fotoke ? je mag me mailen als je wilt :-)
alvast bedankt :wink:
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Nog iets gevonden. Een kameraad van mij had zoiets. Ik dacht dat het origineel van BMW is dus zal wel iets kosten:

Afbeelding

Als ik u was opteerde ik toch voor een flip-up :-?

luc boxer

Bericht door luc boxer »

Even mailtje sturen naar den Bosse, zijn rosse had dit op haar R1100R
Laatst gewijzigd door luc boxer op 04 nov 2018, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
rafe56

Bericht door rafe56 »

als ik je goed begrijp dan is het ook met dit kuipje niet te doen kwa turbulentie ?
Mijn type hebben ze niet meer maar type A660 komt er het dichtste bij.
- afm 420-425mm

jij wil A750 (denk ik) afm 410-390mm
Dus dat zit dicht in de buurt.
A770 is dan weer 570 op 430mm mogelijk geeft dat meer bescherming

Turbulentie is afhankelijk van diverse factoren, vorm ruit, grootte rijder, afmetingen ruit, stand v/d ruit, type helm etc.
Wat voor de één werkt doet dat weer niet voor de ander. Het blijft moeilijk.

Met wat op de "Rosse" zijn motor staat vermoed ik dat je idd minder lawaai hebt maar weer meer druk op borstkas.
Het kuipje op de rode motor is denk ik van Wudo en zal richting +/-200Eur evolueren
Andere zijn weer gek van het MRA varioscreen.

Gr Rafe,
TonTon

Bericht door TonTon »

de kogel is door de kerk , heb volgende besteld :
http://www.motozoom.nl/webshop/meerinfo ... 913CB7BF9F
is specifiek voor m'n R1100R , heb t'vrouwke mee laten beslissen en het was bovenstaande of het Givi kuipje maar dit was nog duurder en moet om mooi te staan nog gespoten worden in de kleuren van de motor wat nog eens een meerkost meebrengt , is standaard in Zwart...
Bob

Bericht door Bob »

Arnold schreef:de kogel is door de kerk ...
'k Had net hetzelfde op m'n R1150R, nooit klachten over gehad.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Plaats reactie