Daar ben ik met de auto ook al eens serieus geschoven.Willy Wangle schreef:Dan ben je in de buurt van Scherpenheuvel. Ga daar eens een kijkje nemen op de hoek August Nihoulstraat/Michel Janssensstraat. Daar hebben ze het wel gepresteerd om een kruispunt aan te leggen in gepolierde arduin(blauwe steen). Bij regen is dat gladder als ijzel. De gevallen fietsers zijn niet meer te tellen. Onlangs nog een bestelwagen geslipt en een huis binnen gereden. Persoonlijk heb ik er bijna iemand van het zebrapad gemaaid, ik reed maar 30 km/uur en raakte maar niet stil, de ABS bonkte als een drilboor. Gelukkig was ik met de auto want mijn motor had ik niet kunnen recht houden. Gewoon moorddadig.colingoes schreef:reaktie van MAG
Is van de provincie uit en wij waren niet op de hoogte, zullen we eerstdaags eens ter plaatse gaan
Met Vriendelijke Motorgroet,
Erwin Steegmans
Nationaal voorzitter
p/a Hoek 13
2850 Boom
Tel + 32(3) 888 41 63
Fax + 32(3) 888 97 43
http://www.mag.be
Groene wegvakken tussen Diest en Tienen...
Moderator: GVN
http://www.bikers4bikers.be/ Het forum voor iedere motorrijder.
-
jpblocken
- Contacteer:
De reactie van de bestendig afgevaardigde op een email die ik hem in verband met deze groene stroken deed, nadat hij de maatregel aankondigde in de pers. Soms nogal technisch. Laat ons hopen dat de stroefheid inderdaad voldoende zal blijken. Iemand ervaringen met de strook in Wezenmaal waarover de bestendig afgevaardigde het heeft?
Ik begrijp ten volle uw bezorgdheid over de veiligheid van de motorrijders doch hopelijk kunnen volgende technische gegevens omtrent
de materiaalkeuze u enigszins geruststellen :
de aangebrachte twee-komponenten kunststof (antislip-coating) heeft een stroefheidswaarde van minimaal 55 SRT en voldoet aan de geldende normen;
het basiscomponent is methacrylaathars dat gevuld is met een korundkorrel met een korrelgrootte van 2 mm zodat een ruw oppervlak ontstaat;
de RAL-kleur van het produkt is nr. 6024 wat overeenstemt met verkeersgroen;
bij het uitvoeren van de "Standaard rondloopproef" werd er geen slijtage vastgesteld na 4 miljoen overrijdingen.
Bijkomend kan ik u ook nog meedelen dat een dergelijke ingreep reeds enkele jaren geleden werd toegepast in Wezemaal. Tot op heden kregen wij nog geen enkele melding van ongevallen met motorrijders.
Met vriendelijke groeten,
Julien Dekeyser,
gedeputeerde voor ruimtelijke ordening,
wegen, mobiliteit en verkeer
Ik begrijp ten volle uw bezorgdheid over de veiligheid van de motorrijders doch hopelijk kunnen volgende technische gegevens omtrent
de materiaalkeuze u enigszins geruststellen :
de aangebrachte twee-komponenten kunststof (antislip-coating) heeft een stroefheidswaarde van minimaal 55 SRT en voldoet aan de geldende normen;
het basiscomponent is methacrylaathars dat gevuld is met een korundkorrel met een korrelgrootte van 2 mm zodat een ruw oppervlak ontstaat;
de RAL-kleur van het produkt is nr. 6024 wat overeenstemt met verkeersgroen;
bij het uitvoeren van de "Standaard rondloopproef" werd er geen slijtage vastgesteld na 4 miljoen overrijdingen.
Bijkomend kan ik u ook nog meedelen dat een dergelijke ingreep reeds enkele jaren geleden werd toegepast in Wezemaal. Tot op heden kregen wij nog geen enkele melding van ongevallen met motorrijders.
Met vriendelijke groeten,
Julien Dekeyser,
gedeputeerde voor ruimtelijke ordening,
wegen, mobiliteit en verkeer
> 20 jaar lid BMW MC Vlaanderen en Lid Blue Knights Belgium chapter III
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
-
mecapuet
werd er geen slijtage vastgesteld na 4 miljoen overrijdingenJH. schreef:... pas na 4 miljoen ongevallen gaat men het veranderen... goed nieuws dus... volgende week zijn we zoverjpblocken schreef:bij het uitvoeren van de "Standaard rondloopproef" werd er geen slijtage vastgesteld na 4 miljoen overrijdingen.
Overrijdingen, zijn geen ongevallen, (laat ons hopen....)
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Was gisteren het eerste punt op het ROB-journaal.
http://www.robnet.be/regionaal.php
-> rechterkolom bovenaan "Kijk online naar het ROB-journaal"; uitzending van 20/11/2007
http://www.robnet.be/regionaal.php
-> rechterkolom bovenaan "Kijk online naar het ROB-journaal"; uitzending van 20/11/2007
colingoes schreef:reaktie van MAG
Is van de provincie uit en wij waren niet op de hoogte, zullen we eerstdaags eens ter plaatse gaan
Met Vriendelijke Motorgroet,
Erwin Steegmans
Nationaal voorzitter
p/a Hoek 13
2850 Boom
Tel + 32(3) 888 41 63
Fax + 32(3) 888 97 43
http://www.mag.be
Nochtans lees ik vandaag in de streekeditie van het Nieuwsblad, en ik citeer :
"Er is contact geweest met de nationale voorzitter van de motorrijdervereniging MAG. Die heeft vastgesteld dat de maatregel correct werd uitegvoerd."
Hallo MAG?
-
jantje beton
GROENE WEGMARKERINGEN IN KORTENAKEN GEVAARLIJK VOOR MOTORRIJDERS? Dinsdag 20 november 18:12
Kortenaken
Eigen berichtgeving
Volgens de partij Vlaams Belang zijn de wegmarkeringen op de N29 Tienen-Diest in Waanrode bij regenweer levensgevaarlijk voor motorrijders. Eind oktober bracht de provincie de groene stroken aan om het verkeer veiliger te maken. De provincie ontkent dan ook dat er een probleem is.
De groene bovenlaag van de wegmarkeringen zorgt ervoor dat chauffeurs afremmen en dat het verkeer dus veiliger wordt. Maar volgens Vlaams Belang provincieraadslid Willy Smout is de groene laag in combinatie met witte strepen bij regenweer levensgevaarlijk voor motorrijders.
Vlaams Belang vraagt dan ook een aanpassing van de verkeerssituatie voor het te laat is. Maar volgens de provincie is er geen reden tot paniek. In Gelrode bij Aarschot loopt al twee jaar een gelijkaardig proefproject, zonder de minste problemen.
De provincie zal de situatie na één jaar evalueren. Als er geen problemen zijn, kan de techniek ook op andere gevaarlijke plekken gebruikt worden.
Kortenaken
Eigen berichtgeving
Volgens de partij Vlaams Belang zijn de wegmarkeringen op de N29 Tienen-Diest in Waanrode bij regenweer levensgevaarlijk voor motorrijders. Eind oktober bracht de provincie de groene stroken aan om het verkeer veiliger te maken. De provincie ontkent dan ook dat er een probleem is.
De groene bovenlaag van de wegmarkeringen zorgt ervoor dat chauffeurs afremmen en dat het verkeer dus veiliger wordt. Maar volgens Vlaams Belang provincieraadslid Willy Smout is de groene laag in combinatie met witte strepen bij regenweer levensgevaarlijk voor motorrijders.
Vlaams Belang vraagt dan ook een aanpassing van de verkeerssituatie voor het te laat is. Maar volgens de provincie is er geen reden tot paniek. In Gelrode bij Aarschot loopt al twee jaar een gelijkaardig proefproject, zonder de minste problemen.
De provincie zal de situatie na één jaar evalueren. Als er geen problemen zijn, kan de techniek ook op andere gevaarlijke plekken gebruikt worden.
BEN WEER EENS ONLINE
-
WIMGSA1200
Re: Groene wegvakken tussen Diest en Tienen...
Hier in Hassselt hebben ze ook iets schoons uitgevonden: "verkeersdrempels" van rode kunststof die nat of droog spekglad zijn...
Belde er voor naaar de stadsdiensten maar ze zijn volgens hen "conform de regels"
Belde er voor naaar de stadsdiensten maar ze zijn volgens hen "conform de regels"
1200 gsa
Zumo 660
Wilbers
Zumo 660
Wilbers
-
jpblocken
- Contacteer:
Wim,
Je hebt meer dan gelijk. En er zijn er zelfs die in een bocht liggen!
Achter de Versuz bijvoorbeeld.
Ik heb persoonlijk de verantwoordelijke mobiliteitsambtenaar al gewezen op die gevaarlijke valkuil voor motorrijders. Hij legt de bezwaren doodleuk langs zich neer.
Je hebt meer dan gelijk. En er zijn er zelfs die in een bocht liggen!
Ik heb persoonlijk de verantwoordelijke mobiliteitsambtenaar al gewezen op die gevaarlijke valkuil voor motorrijders. Hij legt de bezwaren doodleuk langs zich neer.
> 20 jaar lid BMW MC Vlaanderen en Lid Blue Knights Belgium chapter III
-
pvde
- Contacteer:
Yep,
Misschien eens alle motorrijders een mailtje laten sturten naar die verantwoordelijke mobiliteitsambtenaar
Houdoe
Misschien eens alle motorrijders een mailtje laten sturten naar die verantwoordelijke mobiliteitsambtenaar
Houdoe

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L