Of 256 MB volstaat voor België: ik heb zelf een Garmin V, met een intern vast geheugen van 19MB. Daarin krijg ik ongeveer half België, dus in een Quest zal dat hoegenaamd geen enkel probleem zijn. Als ik me niet vergis worden ze trouwens geleverd met de hele Benelux reeds voorgeladen.
R1100GS 1994
"Reizen is je openstellen voor de wereld"
In de Quest is slechts 243 MB bruikbaar voor het opslaan van kaartmateriaal. Dat is voor de doorsnee reiziger ruim voldoende. Je krijgt daar veel meer op dan de benelux.
Ik krijg in een 60 C met 56 mb gans België en nog een klein stukje frankrijk, dus...
Een jaar geleden was 243 Mb een groot geheugen, street pilot 3 had toen 128 mb, en dat was toen een verkoopsargument. Sinds de komst van de 2610 is er een geheugenrace aan de gang die niet altijd even zinvol is, behalve.... als je niet graag met de pc werkt en dus niet graag kaartmateriaal gaat downloaden, of je reist constant door heel Europa bv vertegenwoordigers, vrachtwagenschauffeurs.
Konkreet krijg je in 256 mb al het kaartmateriaal dat je nodig heb om vanuit Belgie via de Vogezen en het zwarte woud een reis door de alpen te maken, waarbij al het gedetailleerd kaartmateriaal in je questje zit.
Groetjes
Fluppie