Andere uitlaatdemper plaatsen op GS

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
tazdevil

Andere uitlaatdemper plaatsen op GS

Bericht door tazdevil »

Helaba de mannen en vrouwen,

Ben vandaag ne keer gaan zien naar mijne GS,hij was vorige week binnen gekomen en
ben eindelijk ne keer kunnen gaan zien.Kwijl kwijl :cheers:
Ik heb goesting om ne andere uitlaat te steken.ik had mijn oog laten vallen op nen Akrapovic hexagon demper
maar blijkbaar kunde dieje ni krijgen voor ne GS :twisted: Ofwel??
Na wat zoekwerk terecht gekomen bij Leo Vinci.Die hebben ongeveer het zelfde model.
Het is ne Factory EVO II slipon.Heeft hier iemand ervaring mee.En verliest ge geen koppel door
een andere demper te steken ? Want dat was wel het geval met mijn R 1100 S .http://www.sitogroup.com/imgleo/imgsbk/ ... o-fact.jpg
Beter 1 GS in de hand dan geen hand!

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Joker

Re: Andere uitlaatdemper plaatsen op GS

Bericht door Joker »

mij hebben ze verteld dat ge enkel uw garantie behoud met een akra demper :-?
Doe het of doe het niet. Proberen bestaat niet!
RUSOR

Bericht door RUSOR »

tazdevil schreef: Ik heb goesting om ne andere uitlaat te steken.ik had mijn oog laten vallen op nen Akrapovic hexagon demper
maar blijkbaar kunde dieje ni krijgen voor ne GS :twisted: Ofwel??
En waarom niet???? Omdat de BMW dealer die niet mag leveren :wink:
Gewoon bij Akrapovic bestellen... en als ge geld te veel hebt kan je hem ook met een schnitzer label krijgen....
Hier de bewijzen vanop het intermot 2008 op een RUSOR cloon :lol:
Afbeelding

MVG Danny
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Van bijna alle uitlaatfabrikanten kun je slip ons krijgen voor de GS, 't is nu eenmaal een verkoopssucces dus ze zouden wel gek zijn om niet op de kar te springen...In principe vervalt je garantie als je een andere uitlaat monteert, als dit echter via de dealer gedaan is knijpt die meestal wel een oogje dicht, hij heeft er tenslotte (veel) aan verdiend hé. Ik heb al heel wat uitlaatjes gestoken en meestal krijg je een mooier geluid en er gaan een paar kilo's af. surf maar wat rond, je zal vast welergens op een test stoten waarin verschillende uitlaten getest worden, in het beste geval win je een paar pk, meestal verlies je iets aan koppel onderin en iets meer in midden en hoge toeren. Zolang je de kat laat zitten is de vermogenwinst miniem, maar de geluidsproductie blijft alleszins redelijk, niet storend. Anders wordt het wanneer de kat er af gaat en er in het geval vd 1200 andere uitlaatbochten en demper op komen, dan win je wel wat, maar een bezoekje aan Ruud Fredriks en gebruik van bv rapid bike module zal dan wel aan gewezen zijn.
ik heb ervaring met Laser en Remus, de remus is degelijk en past perfect, prijs voor de alu versie is redelijk. De laser was minder van kwaliteit, (was wel op de 1100 dus al een jaar of 8 geleden, zal ondertussen al veel verbetered zijn) Akropovic en leo vince waren vroeger beduidend duurder, vandaar nooit geprobeerd.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Ik moet de eerste dealer nog tegenkomen die gaat zeggen dat je geen garantie meer hebt als je alleen maar een andere demper hebt gestoken.
Die heeft toch binnen de korste keren toch geen klanten meer.

GRTS Dannt
Dirk Pauwels

RUSOR schreef:Ik moet de eerste dealer nog tegenkomen die gaat zeggen dat je geen garantie meer hebt als je alleen maar een andere demper hebt gestoken.

GRTS Dannt
Toch is het zo, bij motorschade best de sport demper eraf en terug de originele erop, anders zou je weleens naar je garantie kunnen fluiten....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

RUSOR schreef:Ik moet de eerste dealer nog tegenkomen die gaat zeggen dat je geen garantie meer hebt als je alleen maar een andere demper hebt gestoken.

GRTS Dannt
Stel die vraag eens op het NL/GSforum, ene Erik heeft daar net als ik de rechterzuiger in frieten zien opgaan en omdat hij, nota bene door de dealer aanbevolen, een rapid bike module op de motor had kreeg hij geen garantie. Z`n motor staat al bijna een half jaar kapot, in afwachting. De dealer komt er niet in, en die zegt zichzelf nu zelfs bedreigd te voelen wat ervoor zorgt dat direkte communicatie niet meer mogelijk is.
Ik had geluk met mijn rechterzuiger want originele uitlaat, geen modificaties en toch draait het blok in frieten. 1 week na garantieafloop, coulance van BMW op de onderdelen maar niet op de werkplaatsuren...
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Joker

Bericht door Joker »

GRTS Dannt
Euh Danny ik denk dat wij dezelfde dealer in Lier hebben :-?
Doe het of doe het niet. Proberen bestaat niet!
-Fred-

Bericht door -Fred- »

Hier een vergelijkingstest : http://www.motorradonline.de/static/spe ... spuff.html
Weinige slagen erin, om zoveel / meer vermogen te geven dan de originele.

Als je het doet voor het oog / oor, moet je ervoor gaan natuurlijk.
Toedel

Bericht door Toedel »

Ik heb ook een tijdje met het idee rondgelopen een andere uitlaat te steken, een Remus Revolution, vooral omdat ik die eens op een R12GS had gehoord. Lekker geluid !
Maar toen ik zag dat het geen enkele vermogenswinst of verbeterde koppelkromme oplevert, heb ik het maar gelaten. Ik zou me bekocht voelen zoveel geld uit te geven enkel en alleen voor wat meer geluid.
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Dirk Pauwels

Toedel schreef:Ik heb ook een tijdje met het idee rondgelopen een andere uitlaat te steken, een Remus Revolution, vooral omdat ik die eens op een R12GS had gehoord. Lekker geluid !
Maar toen ik zag dat het geen enkele vermogenswinst of verbeterde koppelkromme oplevert, heb ik het maar gelaten. Ik zou me bekocht voelen zoveel geld uit te geven enkel en alleen voor wat meer geluid.
Klopft wie ein schweirende finger :-)

Als je een (goedgekeurde) uitlaat hebt die prima past, een goed geluid geeft en geen vermogenverlies dan heb je chance...
Nu is het wel zo dat de geteste uitlaten allemaal voorzien waren van een db killer vermoed ik, zonder dat ding krijg je een lichtjes gewijzigd beeld. Bovendien win je altijd wel een kg of 4 tov de originele mastodont...
Ik deed het vooral voor een mooier geluid, al is het origineel geluid vd 1200 ook veel beter dan dat van de GS1100 jaren geleden....
lgeen

Bericht door lgeen »

heb vroeger op mijn r1100s de cat vervangen door een tussenstuk van lazer kostte toen 150eur en is nu op een paar jaar schandalig duurder geworden.
de motor ging beter in toeren verbruikte duidelijk iets minder maar bij het gas terugdraaien meer knallen 6kg minder gewicht.
toevallig las ik in motorrader eens een testverslag over verschillende uitlaatsystemen voor de r1100s en de origineele uitlaat kwam er het best uit.
nu rij ik met 1200gs van 2008 het geluid bevalt mij best moest ik problemen krijgen met de cat zou i die vervangen door een tussensstuk zonder cat.
maar onder tussen ga ik met dat geld nog een paar leuke reisjes maken
groeten luk
lgeen
gilles volke

Bericht door gilles volke »

probeer eens een zard powergun!!! Deze geeft meer vermogen en verbetert het koppel.Wunderlich heeft ook nog andere uitlaten in het programma.groeten gilles 8-) 8-) 8-)
Plaats reactie