Even voorstellen en vraag ivm Libie
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Even voorstellen en vraag ivm Libie
Hallo, eind jaren 80 en begin jaren 90 hebben wij nogal wat rongereisd met de motor (de laatste was een R100 GS P/D) in o.a. Noord & West Afrika, het Midden Oosten, Oost Europa enz.
De jongste 10 jaar zijn besteed aan huis bouwen, kinderen, werken enz...
Ondertussen staat er terug een GS in de garage en is er terug wat meer vrije tijd. De reismicrobe begint heel sterk terug te kriebelen en we denken na over een blitsbezoek per motor aan Libie. De idee is om met de ferry naar Tunis te gaan en vandaar naar Libie. Heeft er iemand (recente) ervaring: motor binnenbrengen, kenteken, carnet, kosten, enz
De jongste 10 jaar zijn besteed aan huis bouwen, kinderen, werken enz...
Ondertussen staat er terug een GS in de garage en is er terug wat meer vrije tijd. De reismicrobe begint heel sterk terug te kriebelen en we denken na over een blitsbezoek per motor aan Libie. De idee is om met de ferry naar Tunis te gaan en vandaar naar Libie. Heeft er iemand (recente) ervaring: motor binnenbrengen, kenteken, carnet, kosten, enz
R1200GSA: Deus ex machina
Re: Even voorstellen en vraag ivm Libie
niemand met Libie ervaring???
heb ondertussen vrij veel contacten gelegd (wil daar nl. ook gaan scuba duiken), maar bureaucratie schijnt echt wel problematisch
heb ondertussen vrij veel contacten gelegd (wil daar nl. ook gaan scuba duiken), maar bureaucratie schijnt echt wel problematisch
-
pvde
- Contacteer:
Yep,
Je kan deze vraag best eens stellen op http://www.bmwgsclub.nl/forum/ , daar heb je meer kans op antwoord
Houdoe
Je kan deze vraag best eens stellen op http://www.bmwgsclub.nl/forum/ , daar heb je meer kans op antwoord
Houdoe

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
-
In Extremo
- Contacteer:
-
Enduroxander
Hoi,
Ik weet niet of je plannen nog actueel zijn, maar volgens mij is Lybië enkel mooi om met een lichte off-road te doen.
Bij mijn weten kan je ook enkel met een gids op stap, Kadaffi wil weten waar je vertoeft.
Veilig is het anders wel.
Persoonlijk denk ik dat er betere bestemmingen zijn.
Xander
Ik weet niet of je plannen nog actueel zijn, maar volgens mij is Lybië enkel mooi om met een lichte off-road te doen.
Bij mijn weten kan je ook enkel met een gids op stap, Kadaffi wil weten waar je vertoeft.
Veilig is het anders wel.
Persoonlijk denk ik dat er betere bestemmingen zijn.
Xander
Rijden, nu, en waar het nog kan.
1200 GS, Xchallenge, en Oranje 250 2T
1200 GS, Xchallenge, en Oranje 250 2T
-
Frederic11
Hoi WG
Zijn deze plannen nog up to date? Ik heb mij ingeschreven voor de London Cairo rit bij Kudu expeditions. Deze rit stopt in Egypte maar ik had graag doorgereden door Libië naar Tunis om daar de ferry te nemen naar Marseille.
Heb je interesse om hierbij aan te sluiten?
Frederic
Zijn deze plannen nog up to date? Ik heb mij ingeschreven voor de London Cairo rit bij Kudu expeditions. Deze rit stopt in Egypte maar ik had graag doorgereden door Libië naar Tunis om daar de ferry te nemen naar Marseille.
Frederic
De plannen zitten eigenlijk in de ijskast wegens de enorme bureaucratie aldaar. Sommige locale reisbureaus beweren dat ze "binnenkort" de nodige documenten voor een solo trip in orde kunnen maken maar wanneer "binnenkort" dan precies is blijft onduidelijk. Datzelfde geldt trouwens voor een duikvergunning in Libie.
Met een lokale gids zou het mogelijk zijn, maar dan hoeft het voor mij niet
Toch bedankt voor jullie input
Met een lokale gids zou het mogelijk zijn, maar dan hoeft het voor mij niet
Toch bedankt voor jullie input
Probleem is de grens tussen Egypte en Libië. De ene keer raak je er vlot door. De andere keer duurt het een week... Ik was van plan om een "tour du méditerraneé" via Tuesie, Libië, Egypte enz...te doen maar om die reden ben ik tot Jordanië gereden en teruggekeerd via Turkije en Syrië.Frederic11 schreef:Hoi WG
Frederic
Voor info over carnet de passage: http://www.horizonsunlimited.com/trippl ... -countries
T