Aankoop van het jaar: Givi windscherm op R1200GS

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
WG

Aankoop van het jaar: Givi windscherm op R1200GS

Bericht door WG »

ben net terug van eerste testritje met m'n Givi scherm: dit is absoluut de aankoop van het jaar!!!

Met het originele scherm op de 2006 R1200GS werd ik simpelweg gek van het kabaal. Ik ben 1,85 m en rij met een Airoh S4 helm. Dit in combinatie met het orginele scherm was voor mij niet te harden: fluitende oren, hoofdpijn etc... :twisted:

Dus: een beetje rondgekeken hier op het forum, de commentaren van Michael en anderen gelezen, klikkerdeklik naar www.givi.be en een paar dagen later werd het scherm + montageset netjes thuis afgeleverd. Vanavond gemonteerd en proefritje gemaakt. Het probleem "gebulder" is volledig opgelost: aan legale snelheden is het vrijwel stil. Aan 180 km/h met scherm open nog geen enkel probleem.

Dit maakt deze machine voor mij een echte reismotor, met het orginele scherm waren lange afstanden simpelweg niet aangenaam.

Het nadeel is idd dat je gedeeltelijk door het scherm kijkt, het geeft een beetje een Goldwing gevoel :oops:

Qua uitzicht vind ik het persoonlijk veel mooier dan de spoilers e.d.
R1200GSA: Deus ex machina
pvde
Contacteer:

Re: Aankoop van het jaar: Givi windscherm op R1200GS

Bericht door pvde »

Yep,
Dit is de juiste link http://www.givi.it/ :wink:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Ik heb in een ver verleden ooit een guzzi california gehad (wegens het integraal remsysteem, kon na een accidentje een tijdje nie meer remmen met de hand, en op de guzzi remde je met de voet zowel achter als vooraan) en die had een joekel van een toerscherm....Zeer comfortabel, geen gebulder, niets....Alleen keek ik ook door de ruit....Ritje inde regen: probleem, ritje in de zomer en veel vliegen op de ruit: probleem, regen en vliegen: groot probleem. Ruit er snel afgegooid en zonder gereden, in de winter kleine ruit erop, veel makkelijker.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
TonTon

Bericht door TonTon »

Dirk Pauwels schreef:Alleen keek ik ook door de ruit....Ritje in de regen: probleem, ritje in de zomer en veel vliegen op de ruit: probleem, regen en vliegen: groot probleem.
elk zijn gedacht maar als je zonder scherm rijdt verleg je de bovenstaande problemen naar je vizier :-? .....
mét scherm kan je in de regen bij hevige condens je vizier op een kiertje zetten , mét scherm kan je in de zomer al eens je vizier open zetten zonder het gevaar te lopen om een projectiel ( lees insect ) in je aangezicht te krijgen (en dat doet verdomme veel zeer , al zelf ondervonden.....).
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Dirk Pauwels schreef:Alleen keek ik ook door de ruit....Ritje in de regen: probleem, ritje in de zomer en veel vliegen op de ruit: probleem, regen en vliegen: groot probleem.
Al eens gehoord van stoppen en afkuisen => wég probleem :roll:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
TonTon

Bericht door TonTon »

WimLT schreef: Al eens gehoord van stoppen en afkuisen => wég probleem :roll:
en dan ben je op weekend in Duitsland , de dag van terugkeer naar huis wil je toch met een proper scherm rijden ( BMW K1100LT ) en dan wil je een "zeemvel" en een "spons" en een "emmertje warm water" terwijl je geen letter Duits kan spreken..:mrgreen: :mrgreen: , m'n vriend stond achter de muur krom van het lachen , we maakten bijna ruzie de kelner en ikzelf :oops: , tot ik hem diets kon maken dat ik het zelf wel zou zoeken achter de toog.
en dan de kelner : ah ja , eine...... :lol:
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Nu kan ik in't Duits mijn plan wel trekken, maar ik begrijp wat je bedoelt. Daarom heb ik altijd vochtige vizierdoekjes bij en zelfs een spuitbusje vizierreiniger en een microvezeldoekje. Mijn vizier reinigen kan ik dus zelfs in China :-P
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

WimLT schreef:
Al eens gehoord van stoppen en afkuisen => wég probleem :roll:
Stoppen heb ik ooit al van gehoord, dat moet je doen om te tanken en te plassen zeker hé? (Het 2de gaat ook al rijdend, maar nog nie geprobeerd...)
Kuisen????Nooit van gehoord, maar ik rij dan ook nie met nen LT hé :-)
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Den Dirk

Bericht door Den Dirk »

Ik heb ook zo'n GIVI-scherm, en heb dezelfde ervaringen :-) ,

Ik mis bijna de snelheidssensatie....wegens geen wind!
Anderzijds is het heel comfortabel, ge kunt blijven rijden, en geen getuut in de oren meer na het afstappen! :oops:
I like my bike!!
WG

Bericht door WG »

pvde schreef:Yep,
Dit is de juiste link http://www.givi.it/ :wink:
Houdoe
idd foute link mijn bovenste posting :roll:
ik heb besteld bij http://www.rad.be, gratis thuis geleverd :D
R1200GSA: Deus ex machina
Plaats reactie