Problemen met mijn Starcom Digital

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
Oswald The Lucky Rabbit
Berichten: 80
Lid geworden op: 03 sep 2006, 18:31
Locatie: oostende

Problemen met mijn Starcom Digital

Bericht door Oswald The Lucky Rabbit »

Hallo,
Ik heb mij een Starcom Digital aangeschaft ipv mijn Starcom Advance op mijn K1200GT. Nog niets dan problemen mee gehad. Wel enkel met MP3 van Creative met radio functie. Tijdens de ritten valt het geluid (geproduceerd door zowel de radio als de Mp3 functie) voortdurend weg voor zo'n 8 à 10 seconden. Dit is echter niet het geval wanneer de GPS (Garmin 2820) is aangeschakeld eveneens met MP3 functie.
Ik ben reeds een 5 tal keer terug langs geweest bij de dealer en tevens ook installateur van het toestel. Hij vond tot op heden geen oplossing, zelfs na contactname met de invoerder. Heeft hier soms iemand hetzelfde probleem ? Of is er iemand die van dit probleem eventueel iets afweet ? THX for the replies !!! :cry:
Greetz Os...
...Live to Ride...
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Problemen met mijn Starcom Digital

Bericht door p@rick »

Heb zelf ook een Starcom1 Digital en ben daar tot op heden zeer tevreden van. Wat ik erop heb aangesloten ? De radio van mijn 1200RT en mijn gps (Zumo). Mijn iPod is met een kabeltje rechtstreeks aangesloten op de radio, en voor de Zumo gebruik ik de tweerichtingskabel waardoor ik ook kan telefoneren via de Zumo (telefoon via bluetooth gekoppeld met de Zumo).
Kan je eens vertellen welk toestel je op welke input van de Starcom1 hebt aangesloten ?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Problemen met mijn Starcom Digital

Bericht door MOTOBLOG »

@patrick: is dit een speciale ipod kabel of gewoon het mp3 kabeltje dat naar de aux aansluiting loopt. Ben zelf op zoek naar een oplossing op mijn ipod nano (met smalle systeemstekker) op de aux van de radio aan te sluiten (of op de starcom)
p@rick schreef:Heb zelf ook een Starcom1 Digital en ben daar tot op heden zeer tevreden van. Wat ik erop heb aangesloten ? De radio van mijn 1200RT en mijn gps (Zumo). Mijn iPod is met een kabeltje rechtstreeks aangesloten op de radio, en voor de Zumo gebruik ik de tweerichtingskabel waardoor ik ook kan telefoneren via de Zumo (telefoon via bluetooth gekoppeld met de Zumo).
Kan je eens vertellen welk toestel je op welke input van de Starcom1 hebt aangesloten ?
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Problemen met mijn Starcom Digital

Bericht door p@rick »

pvdk schreef:@patrick: is dit een speciale ipod kabel of gewoon het mp3 kabeltje dat naar de aux aansluiting loopt. Ben zelf op zoek naar een oplossing op mijn ipod nano (met smalle systeemstekker) op de aux van de radio aan te sluiten (of op de starcom)
Philippe,
ik sluit de iPod aan via het kabeltje dat af fabriek reeds voorzien was op mijn 1200RT. Ikzelf rij met een modeljaar 2008, maar als ik goed ben ingelicht hadden de RT's (mét radio) dit al vanaf modeljaar 2007.
Ik zal straks de iPod eens in z'n dockje zetten, en hem dan zo eens aansluiten op de moto, eens zien wat dat geeft. Ik laat je later op de avond nog iets weten.
Heb me trouwens altijd al afgevraagd waarom BMW geen mp3-compatibele cd-spelers gebruikt. Met één cd'tje met daarop pakweg 200 liedjes, daar kan je al 'n tijdje mee rondrijden vooraleer ie in herhaling valt.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Problemen met mijn Starcom Digital

Bericht door p@rick »

Philippe,
Ik heb net mijn iPod in z'n dockje gezet (waar ie ook instaat als ik 'm op de aux-in van mijn stereo in de living aansluit), en 'm zo, met dock en al, aangesloten op het kabeltje dat hiervoor voorzien is in het radiovak van de RT. Het constante line-out signaal dat via de dockconeis perfect geschikt, en geeft een veel mooier en zuiverder geluid dan wanneer het via de hoofdtelefoonuitgang van de iPod komt. Het volume kan je bijregelen via de knop op 't stuur.
Dan heb de iPod met dock en al met 'n apart kabeltje aangesloten op de muziekingang van de Starcom. Dat gaat ook, maar is allesbehalve praktisch omdat je het volume enkel kan bijregelen via de knoppen op de Starcom, en niet met het clickwheel van de iPod.
Je moet natuurlijk wél een adaptertje hebben om de iPod via de dockconnector aan te kunnen sluiten op de radio of rechtstreeks op de Starcom. Deze connectortjes bestaan wel (zie https://www.sendstation.com/us/products ... t-usb.html en https://www.sendstation.com/us/products ... ut-fw.html) maar zijn niet goeiekoop ('n kleine 30 euro per stuk, iets goeiekoper indien je ze per drie koopt), en voor zover ik weet enkel via internet te bestellen.
Ik wil nog wel eens verder zoeken of soortgelijke connectortjes hier niet gewoon los in de handel te verkrijgen zijn... Als ik ze vind, laat ik je dat weten.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
JohanDB
Berichten: 639
Lid geworden op: 30 dec 2005, 12:42
Locatie: Schellebelle
Contacteer:

Re: Problemen met mijn Starcom Digital

Bericht door JohanDB »

Volgens mij staat je VOX-activatie gewoon aan.

In je handleiding staat hoe je die op een lager niveau en zelfs volledig uit kan zetten.

Je microfoon komt in de rijwind en de electronica denkt dat je aan het praten bent en zet de andere geluidsbronnen voor een tijdje uit, vandaar ...

Ik heb een niet-digitale advance maar de werking is in principe hetzelfde, ik heb de digital van een vriend recent nog afgeregeld.

dus... RTFM :wink: :mrgreen:
Paul vde
Berichten: 287
Lid geworden op: 30 sep 2004, 20:09
Locatie: Mol

Re: Problemen met mijn Starcom Digital

Bericht door Paul vde »

Oeps iets fout gedaan :-(
Plaats reactie