Earplugs
Moderator: GVN
Earplugs
Hi gasten,
Heb gisteren een setje oortelefoontjes gekocht waarvan ik dacht dat ze wel eens heel comfortabel zouden hunnen zijn om in een motorhelm te dragen. En waarachtig je merkt bijna niet dat je ze draagt. De klank is daarbij adembenemend en zeer ruimtelijk. Het frekwentiespektrum is evenwichtig en het dynamisch bereik is meer dan groot genoeg. Op de motor heb je vrij veel "storende" geluiden van buitenaf en heb je niet zo'n boodschap een kwaliteit doch als je een paar dagen van huis bent en op je hotelkamer of tentje in alle rust wat muziek wil beluisteren kan je lekker wegzakken met je favoriete deuntjes.
Als muziekfanaat heb ik reeds vele setjes versleten, Sennheiser MX400, MX500, MX550, Sony Fontopia series die eigenlijk heel sletig zijn maar wel goed en ook de Koss plug die ook een zeker komfort bied doch de nadruk teveel op het laag legt. Met men hand op mijn hart zijn deze stoppekes veruit de beste die ik de laatste tijd ervaren heb.
Het betreft de Philips SBC HES590. De prijs is met 15 euro zeker niet hoog en ze zijn ook te koop in een "luxe" rode kleur maar dan wel tegen 25 euro. Hieronder een link naar de info PDF die ik spijtig genoeg enkel in de Franse taal kon vinden.
http://www.p4c.philips.com/files/s/sbch ... ss_fra.pdf
Hopelijk heeft iemand er iets aan.
Heb gisteren een setje oortelefoontjes gekocht waarvan ik dacht dat ze wel eens heel comfortabel zouden hunnen zijn om in een motorhelm te dragen. En waarachtig je merkt bijna niet dat je ze draagt. De klank is daarbij adembenemend en zeer ruimtelijk. Het frekwentiespektrum is evenwichtig en het dynamisch bereik is meer dan groot genoeg. Op de motor heb je vrij veel "storende" geluiden van buitenaf en heb je niet zo'n boodschap een kwaliteit doch als je een paar dagen van huis bent en op je hotelkamer of tentje in alle rust wat muziek wil beluisteren kan je lekker wegzakken met je favoriete deuntjes.
Als muziekfanaat heb ik reeds vele setjes versleten, Sennheiser MX400, MX500, MX550, Sony Fontopia series die eigenlijk heel sletig zijn maar wel goed en ook de Koss plug die ook een zeker komfort bied doch de nadruk teveel op het laag legt. Met men hand op mijn hart zijn deze stoppekes veruit de beste die ik de laatste tijd ervaren heb.
Het betreft de Philips SBC HES590. De prijs is met 15 euro zeker niet hoog en ze zijn ook te koop in een "luxe" rode kleur maar dan wel tegen 25 euro. Hieronder een link naar de info PDF die ik spijtig genoeg enkel in de Franse taal kon vinden.
http://www.p4c.philips.com/files/s/sbch ... ss_fra.pdf
Hopelijk heeft iemand er iets aan.
Bikeron
4 Wheels are 2 to many
R1100RS Metallic Black '94
4 Wheels are 2 to many
-
Synchro Bob
- Contacteer:
Bedankt voor de tip. Ik heb er zeker wat aan. Maandag vertrek ik met "De bende van Bob" richting Champagne, Bougogne, Loire en ik was aan het uitkijken voor earplugs en een koptelefoon....Dit is de oplossing.
Groet,
Bob & 1150GS
Groet,
Bob & 1150GS
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Op de iPod site van Apple word geadverteerd voor een in-ear oortelefoontje welk ook heel interresant kan zijn voor de motorrijder. Dit exemplaar sluit het extern geluid buiten wat zeker meegenomen is voor onze doelstellling. Heb zondag de Philips plugjes uitgetest en ze werken heel goed en zijn zoals ik reeds vermoedde comfortabel. Spijtig is dat ze zoals de andere klassieke modellen nog last hebt van windruis in de helm. De iPod exemplaren zullen hier misschien soelaas brengen. Iets wat ook het batterijverbruik wat verminderd door een lager volume te kunnen instellen en tegelijk ook onze oortjes spaart van storend geruis.
http://store.apple.com/Apple/WebObjects ... More=M9394
http://store.apple.com/Apple/WebObjects ... More=M9394
Bikeron
4 Wheels are 2 to many
4 Wheels are 2 to many
Bij Maxell hebben ze iets gelijkaardigs als de Philips oortjes.
Ik moet er wel bijzeggen, als je een muziekliefhebber bent ga je enigszins ontgoochelt zijn door de geluidskwaliteit.
Het speelt wel, en luid genoeg ook, maar veel lage tonen hoef je niet te verwachten.
Pluspunten zijn er ook wel,
Zoals bij de Philips zit er aan het uiteinde een mals dopje, er worden 2 maten van dopjes geleverd, zodat ze zelfs kunnen dienst doen als geluidsdemper voor externe geluiden.
Het stukje waar de draad uit de speaker komt is uit mals materiaal gemaakt, dus geen last van pijnlijk kraakbeen in het oor.
De draad is lang genoeg, met een geluidsregeling op de draad.
Je doet er best aan ze onder een muts aan te doen, wanneer je de helm uitdoet glippen die dingen nogal makkelijk uit je oren, en komen ze ergens klem te zitten. Met schade en pijn tot gevolg.
Heb die dingen een twee jaar terug in Makro gekocht, prijs is me een raadsel, maar duur zullen ze ni geweest zijn.
Sven
Ik moet er wel bijzeggen, als je een muziekliefhebber bent ga je enigszins ontgoochelt zijn door de geluidskwaliteit.
Het speelt wel, en luid genoeg ook, maar veel lage tonen hoef je niet te verwachten.
Pluspunten zijn er ook wel,
Zoals bij de Philips zit er aan het uiteinde een mals dopje, er worden 2 maten van dopjes geleverd, zodat ze zelfs kunnen dienst doen als geluidsdemper voor externe geluiden.
Het stukje waar de draad uit de speaker komt is uit mals materiaal gemaakt, dus geen last van pijnlijk kraakbeen in het oor.
De draad is lang genoeg, met een geluidsregeling op de draad.
Je doet er best aan ze onder een muts aan te doen, wanneer je de helm uitdoet glippen die dingen nogal makkelijk uit je oren, en komen ze ergens klem te zitten. Met schade en pijn tot gevolg.
Heb die dingen een twee jaar terug in Makro gekocht, prijs is me een raadsel, maar duur zullen ze ni geweest zijn.
Sven
De Maxell's zijn me niet gekend. En per toeval ben ik wel een beetje audiofiel met mijn huis audioset maar we weten uiteraard dat we met die plugjes heel wat water bij de wijn moeten doen. Toch probeer ik te zoeken naar iets "beters", daar de evolutie niet stil staat. Die iPod earsetjes zeggen me wel iets, maar spijtig genoeg kan je die dingen nooit testen dus het is steeds gissen. Eerst effe de hudige set verslijten. 
Frank E, ik heb die Philips setjes in de Mediamarkt te Antwerpen gevonden op het benedenverdiep bijna achteraan de kassa helemaal tegen de wand.
Frank E, ik heb die Philips setjes in de Mediamarkt te Antwerpen gevonden op het benedenverdiep bijna achteraan de kassa helemaal tegen de wand.
Bikeron
4 Wheels are 2 to many
4 Wheels are 2 to many
Ik heb Sony's MDR-EX70, en ben daar zéér tevreden over.
Geluid : 9/10
Comfort : 10/10
Demping andere geluiden : 9/10
Prijs : 45 euro
Gekocht bij fotograaf Dobelaere op de Markt in Lokeren, nog nergens anders gezien.
http://www.t-station.net/showroom/earphone.html

Geluid : 9/10
Comfort : 10/10
Demping andere geluiden : 9/10
Prijs : 45 euro
Gekocht bij fotograaf Dobelaere op de Markt in Lokeren, nog nergens anders gezien.
http://www.t-station.net/showroom/earphone.html

den boete, die Sony's zijn me bekend. Met welke modellen heb jij kunnen vergelijken om je puntenquota te bekomen.
Heb wel wat problemen met de overmatig snelle sleet van de Fontopia modellen en maak dusdanig verband met de MDE-EX70 en het hoge prijskaartje. Dat ze een goede klank hebben zal geen twijfel lijden.
Hoelang en hoe frekwent heb je deze in gebruik?
Ze zijn ook te koop bij de FNAC filialen tegen dezelfde prijs voor wie op zoek is.
Heb wel wat problemen met de overmatig snelle sleet van de Fontopia modellen en maak dusdanig verband met de MDE-EX70 en het hoge prijskaartje. Dat ze een goede klank hebben zal geen twijfel lijden.
Hoelang en hoe frekwent heb je deze in gebruik?
Ze zijn ook te koop bij de FNAC filialen tegen dezelfde prijs voor wie op zoek is.
Bikeron
4 Wheels are 2 to many
4 Wheels are 2 to many
Hallo iedereen,
Er zijn blijkbaar nog mensen zijn die op zoek zijn naar comfortable kwalitatieve earplugs. Wat iedereen ook van pas kan komen is de wetenschap welke earplugs niet voldoen. Bij deze dan ook twee modellen van Creative die ik heb geprobeerd en bij mij niet lekker zitten. (Arai)
De fotos vind je hier :
en hier

Let wel, dit oordeel wil niet zeggen dat het op zich earplugs zijn van mindere kwaliteit. Ze zijn alleen minder geschikt om te dragen in de helm.
Van die Sony die door den boete werden aangehaald heb ik idd al vaker positieve geluiden gehoord.
greetz,
Xavier
Er zijn blijkbaar nog mensen zijn die op zoek zijn naar comfortable kwalitatieve earplugs. Wat iedereen ook van pas kan komen is de wetenschap welke earplugs niet voldoen. Bij deze dan ook twee modellen van Creative die ik heb geprobeerd en bij mij niet lekker zitten. (Arai)
De fotos vind je hier :
en hier
Van die Sony die door den boete werden aangehaald heb ik idd al vaker positieve geluiden gehoord.
greetz,
Xavier
Mannen,
Ik vandaag naar onze plaatselijke niet zo kleine Philips winkel, met een uitprint van de Philips ear plugs, met de vraag bezorg mij deze oortjes, dat deze niet in hun winkel zijn kan ik nog aannemen, maar of ze ze dan konden bestellen weigerden ze, hun argument was dat het geen courant artikel was en dat ze het met 6 stuks moesten bestellen.
Ze sturen mij wandelen op zoek naar een ander dealer, ik ben hier serieus voor op mijn tenen getrapt 30 jaar klant alle onze toestellen er gekocht en dan dit.....enfin ik zal de volgende keer eens nadenken waar ik mijn nieuw televisietoestel koop.
Ik vandaag naar onze plaatselijke niet zo kleine Philips winkel, met een uitprint van de Philips ear plugs, met de vraag bezorg mij deze oortjes, dat deze niet in hun winkel zijn kan ik nog aannemen, maar of ze ze dan konden bestellen weigerden ze, hun argument was dat het geen courant artikel was en dat ze het met 6 stuks moesten bestellen.
Ze sturen mij wandelen op zoek naar een ander dealer, ik ben hier serieus voor op mijn tenen getrapt 30 jaar klant alle onze toestellen er gekocht en dan dit.....enfin ik zal de volgende keer eens nadenken waar ik mijn nieuw televisietoestel koop.
Alles gaat slechter onder druk
R 1200 CL (ervoor K1100LT)
BMW Motor Club Vlaanderen lid n°2352585
En dan verschieten de middenstanders dat we onze spullen over het internet kopen. Eric, die dingen maak ik zowat dagelijks mee. Een poos geleden kon ik me daar behoorlijk druk over maken, doch die tijd is voorbij. De laatste twee jaren koop ik regematig over het net, meestal binnen europa, via een IBAN overschrijving of met rembours en dat bevalt me goed. Laat ze maar doen, als ze met de klant geen rekening meer houden en geen of nauwelijks service bieden heeft dat op termein gevolgen van negatieve aard. Het gebeurd zelfs meer en meer dat de klanten beter onderlegd en op de hoogte zijn dan zijzelf. Een vraag is er 1 teveel en ze beginnen te blazen als je niet tevreden bent. Nee hoor, dat spelletje speel ik steeds minder mee. Gelukkig is er het internet. En ja, er bestaat zoiets als wereldwijde garantie, al zal je ook daarvoor op je strepen moeten staan, maar de betere zaken in het buitenland die ervaring hebben met die soort van handel zijn gewend garantieproblemen te hanteren en zullen je dan ook goed behandelen. Maar ik wijk te ver af. Het ging hier over een setje oorspeakers.
Bikeron
4 Wheels are 2 to many
4 Wheels are 2 to many
Eric, als je wil breng ik maandag een setje mee van Antwerpen daar ik in de buurt ben. Laat maar iets horen. John, ik houd liever van plugskes, dan is het windgeruis ook wat gedempt. Daar zal jij met die EVO4 helm veel minder last van hebben.
Bikeron
4 Wheels are 2 to many
4 Wheels are 2 to many
OK breng maar mee en laat iets weten, ik kom ze wel halen nu reeds bedanktBikeron schreef:Eric, als je wil breng ik maandag een setje mee van Antwerpen daar ik in de buurt ben. Laat maar iets horen. John, ik houd liever van plugskes, dan is het windgeruis ook wat gedempt. Daar zal jij met die EVO4 helm veel minder last van hebben.
Alles gaat slechter onder druk
Ok Eric, komt voor mekaar, maandagavond liggen ze voor je klaar. Oeps, een rijmpje flapt zo uit het keyboard. Mijn GSM: 0486/535815. Psssst, heb vanmorgen nog een Creative Zen Touch gekocht om de plugskes van muziek te voorzien. Lekker 20Gb plaats voor al die funky MP3 bestandjes te stockeren. We gaan genieten!
Frank das wel duur, heb de mijne ongeveer 15 à 16 eurokes betaald. Maar ja ze spelen dan ook goed en dan vergeef je veel hé.
Frank das wel duur, heb de mijne ongeveer 15 à 16 eurokes betaald. Maar ja ze spelen dan ook goed en dan vergeef je veel hé.
Bikeron
4 Wheels are 2 to many
4 Wheels are 2 to many
-
Shulty
Ik ben er daarstraks ook gaan halen...dacht ik rij naar Mediamarkt omdat ze daar toch 10 € goedkoper zijn dan hier achter mijne hoek in de Carrefour...kosten ze daar toch evenveel zeker
Ach...heb ik 't stad toch nog eens gezien.
Moet ze nog testen, maar hier thuis is het geluid al wel goed!!!
Wil ze gebruiken om de saaie verbindingsritten op de autostrade wat aangenamer te maken (als dat al mogelijk is)
!!!
Greetz,
Peter
Ach...heb ik 't stad toch nog eens gezien.
Moet ze nog testen, maar hier thuis is het geluid al wel goed!!!
Wil ze gebruiken om de saaie verbindingsritten op de autostrade wat aangenamer te maken (als dat al mogelijk is)
Greetz,
Peter
R1150GSA '04
R1200GSA '10
R1200GSA '10
Dat was dan de laatste set die ze daar hadden. Toen ik vanmorgen de twee setjes voor Eric en John ging halen waren er nog drie. Heb gelijk ook een setje "The plug" van Koss voor mijn zus meegenomen maar die zitten echt niet lekker en de sound is maar kif kif. Succes met de oortjes.
Bikeron
4 Wheels are 2 to many
4 Wheels are 2 to many