Hallo, enkele weken geleden een Garmin Zumo 500 deluxe ese gekocht en aangesloten , best leuk maar ik krijg de gratis update van city navigator Europa 2009 niet op de sd kaart !
Momenteel staat daar de 2008 versie op , en heb ik wel de benelux versie van 2009 bij op de zumo kunnen zetten .Dit alles op de zumo zelf .
Maar graag zou ik dus de europa 2009 op het kaartje willen hebben , kan iemand mij hierover een duidelijk ( misschien stap voor stap ) uitleg geven ? Gewoonlijk werk ik met de Mac versie Garmin Roadtrip , maar indien nodig kan ik ook met Mapsource werken .
Alvast bedankt voor jullie bijstand ,
City Navigator Europa 2009 op Zumo plaatsen ?
Moderator: GVN
-
rogerdeklerk
-
rogerdeklerk
City Navigator Europa 2009 op Zumo plaatsen ?
Nog even aan toevoegen , het is perfect mogelijk om city navigator Europa 2009 zover te krijgen dat deze op de zumo geinstalleerd kan worden , maar ik krijg steeds het bericht dat er niet voldoende ruimte vrij is om deze map te plaatsen , ik ga er dus vanuit dat deze wel op de zumo maar niet op het sd kaartje terecht komt . En dat laatste is nu juist de bedoeling . Moet ik eerst de navigator 2008 verwijderen ? En hoe doe je dat ?
-
jantje beton
Re: City Navigator Europa 2009 op Zumo plaatsen ?
een 2GB sd kaartje is net is net iets te klein voor alles erop te zetten een paar kaartdelen niet selecteren en dan inladen moet normaal geen prblm zijn of anders de BENELUX op de zumo zetten end rest op het kaartje dat gaat ook het kaart materiaal gaat gewoon over het andere heen je hoeft normaal niks te verwijderen
grtjsJantje Beton
grtjsJantje Beton
BEN WEER EENS ONLINE
-
rogerdeklerk
weet je waar of hoe je de kaart op het sd kaartje kunt zetten , ik vind namelijk nergens een verwijzing of aanduiding voor het sd kaartje ?jantje beton schreef:een 2GB sd kaartje is net is net iets te klein voor alles erop te zetten een paar kaartdelen niet selecteren en dan inladen moet normaal geen prblm zijn of anders de BENELUX op de zumo zetten end rest op het kaartje dat gaat ook het kaart materiaal gaat gewoon over het andere heen je hoeft normaal niks te verwijderen
grtjsJantje Beton
ik ben ook aan het sukkelen geweest uiteindelijk terug naar de winkel geweest en volgende uitleg gekregen:inderdaad BENELUX (dacht dat er normaal al opstond bij je aankoop)op de zumo zetten en dan de rest van europa in mapsource selecteren met de routeknop zodat alles roos wordt dan moest ik mijn zumo aan mijn PC koppelen dan kaarten overzetten en dan gaat hij naar het apparaat zoeken,dan krijg je de melding dat hij je zumo heeft gevonden maar dan moet je daar waar je zumo staat eventjes naar beneden schrollen en dan kom je op kingston terecht en als je daar op klikt dan pas gaat hij je kaarten op je sd kaartje zetten(duurt ongeveer een uur of drie)rogerdeklerk schreef:weet je waar of hoe je de kaart op het sd kaartje kunt zetten , ik vind namelijk nergens een verwijzing of aanduiding voor het sd kaartje ?jantje beton schreef:een 2GB sd kaartje is net is net iets te klein voor alles erop te zetten een paar kaartdelen niet selecteren en dan inladen moet normaal geen prblm zijn of anders de BENELUX op de zumo zetten end rest op het kaartje dat gaat ook het kaart materiaal gaat gewoon over het andere heen je hoeft normaal niks te verwijderen
grtjsJantje Beton
ook kijken dat je sd kaartje niet in veiligheid staat kan je controleren aan de zijkant.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en dat het u lukt,veel sucses.
R1200GS.
-
rogerdeklerk
Bedankt, ik probeer het zo uit !spoorman schreef:ik ben ook aan het sukkelen geweest uiteindelijk terug naar de winkel geweest en volgende uitleg gekregen:inderdaad BENELUX (dacht dat er normaal al opstond bij je aankoop)op de zumo zetten en dan de rest van europa in mapsource selecteren met de routeknop zodat alles roos wordt dan moest ik mijn zumo aan mijn PC koppelen dan kaarten overzetten en dan gaat hij naar het apparaat zoeken,dan krijg je de melding dat hij je zumo heeft gevonden maar dan moet je daar waar je zumo staat eventjes naar beneden schrollen en dan kom je op kingston terecht en als je daar op klikt dan pas gaat hij je kaarten op je sd kaartje zetten(duurt ongeveer een uur of drie)rogerdeklerk schreef:weet je waar of hoe je de kaart op het sd kaartje kunt zetten , ik vind namelijk nergens een verwijzing of aanduiding voor het sd kaartje ?jantje beton schreef:een 2GB sd kaartje is net is net iets te klein voor alles erop te zetten een paar kaartdelen niet selecteren en dan inladen moet normaal geen prblm zijn of anders de BENELUX op de zumo zetten end rest op het kaartje dat gaat ook het kaart materiaal gaat gewoon over het andere heen je hoeft normaal niks te verwijderen
grtjsJantje Beton
ook kijken dat je sd kaartje niet in veiligheid staat kan je controleren aan de zijkant.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en dat het u lukt,veel sucses.
Lijkt mij interessante info, want ik ben ook een beetje aan het sukkelen...
Nog een paar vraagjes:
- Tot welk soort SD-kaartje kan op in de Zumo gebruiken? Ik bedoel de max. capaciteit van het SD-kaartje, 2Gb, 4Gb,... ????
- Mag je na het plaatsen van het kaartmateriaal op het kaartje de NT2008 weghalen van je Zumo en zo ja welke bestanden zijn dat dan? Ik zie namelijk 4 verschillende bestanden staan op de ZUMO die klaarblijkelijk iets met het kaartmateriaal te maken hebben: gmapbmap (ongev. 5 Mb) een IMG bestand staat vermeld, gmapbmap.sum, dan gmapprom (ongeveer 1,5 Gb) ook een IMG bestand en een gmapprom.sum
Nog een paar vraagjes:
- Tot welk soort SD-kaartje kan op in de Zumo gebruiken? Ik bedoel de max. capaciteit van het SD-kaartje, 2Gb, 4Gb,... ????
- Mag je na het plaatsen van het kaartmateriaal op het kaartje de NT2008 weghalen van je Zumo en zo ja welke bestanden zijn dat dan? Ik zie namelijk 4 verschillende bestanden staan op de ZUMO die klaarblijkelijk iets met het kaartmateriaal te maken hebben: gmapbmap (ongev. 5 Mb) een IMG bestand staat vermeld, gmapbmap.sum, dan gmapprom (ongeveer 1,5 Gb) ook een IMG bestand en een gmapprom.sum
Het leven is een gunst, te weten hoe is een kunst!