positieve ervaringen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Oneshark

Re: positieve ervaringen

Bericht door Oneshark »

RUSOR schreef:Hoi,
Mijn GS geschiedenis...
1100GS.... niets dan problemen met de versnellingsbak
1150GS... Probleemloze motor
1200GS... Probleemloze motor
1200GSA... Probleemloze motor
1200GSA... Huidige motor nog geen jaar oud en meer als 20K probleemloze kilometers

Enkel een kleine bedenking... de motor werden duurder maar het zadel steeds slechter :wink:
Maar voor de rest niets dan lof over de GS en voorlopig nog steeds geen alternatief op de markt... ook niet bij de concurerende merken.

GRTS Danny

Danny, Lees ik dat hier wel als correct ?
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
J
Contacteer:

Bericht door J »

de motor was het probleem niet, dat menneke dat er op zit das wa anders

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Oneshark schreef:
RUSOR schreef:Hoi,
Mijn GS geschiedenis...
1100GS.... niets dan problemen met de versnellingsbak
1150GS... Probleemloze motor
1200GS... Probleemloze motor
1200GSA... Probleemloze motor
1200GSA... Huidige motor nog geen jaar oud en meer als 20K probleemloze kilometers

Enkel een kleine bedenking... de motor werden duurder maar het zadel steeds slechter :wink:
Maar voor de rest niets dan lof over de GS en voorlopig nog steeds geen alternatief op de markt... ook niet bij de concurerende merken.

GRTS Danny

Danny, Lees ik dat hier wel als correct ?
Ik wou er ook niets van zeggen maar het viel me wel op hoe slecht z`n geheugen is....
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Dominique

Bericht door Dominique »

Heb men GSA model 2009 nu drie maand, 12.500Km
in slecht weer gereden en geen problemen gehad.
Het is een fantastische machine.
Yamaha Bulldog - FZ1S Fazer - R1200GSA mu- R1200gsa Triple Black
K1600GT
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Allemaal mooi hoor maar alles onder de 30.000 km trek ik m`n wenkbrouwen niet van op, probleemloos boven 30K vind ik al interessanter. Overigens had ik voor 30K al een nieuwe versnellingsbak, een nieuwe koppeling en diverse keerringen (blok) vernieuwd, een nieuw contactslot, een nieuwe voorruit (barsten rond montagepunt), een nieuwe achterremklauw/schijf/2x remblokken) dus er zit toch wel verbetering in...
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Bob

Bericht door Bob »

J-P schreef: probleemloos boven 30K vind ik al interessanter.
Met de R1100RT bouwjaar 2000 : 50.000 Km op 2 jaar, in weer en wind, winter en zomer, overdag en 's nachts, op Duitse Autobahnen, Vlaamse kasseistroken en Frans-Italiaanse Alpenpassen. Alleen maar tanken, voorziene onderhoudsbeurten, af en toe eens een nieuw bandje opleggen en voor de rest : starten en rijden. Nadien nog vlot en aan een goede prijs verkocht.

R1150R en K1200RS ook steeds probleemloos, maar telkens verkocht voor de 30.000 Km bereikt werden (let op : eerder toevallig vanwege onverwacht doch goed overnamebod, dus geen bewuste strategie). R1150RT had 45.000 Km op de teller bij aankoop en reed ook probleemloos, doch heb me enkele maanden na aanschaf door m'n broer laten overhalen om net als hij een nieuwe R1200RT aan te schaffen. Over die twee laatste machines kan ik dus nog niet veel zeggen inzake duurzaamheid.

Eén ding weet ik echter wel zeker : mijn volgende (en die daarna, enzovoort) wordt weer een BMW, ondanks opmerkingen over hoge prijs en teruglopende kwaliteit die ik op dit forum soms lees
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

daar we hier nu toch niet enkel meer bezig zijn over de GS

mijn 60/5 gaat ook nog altijd probleemloos mee en die is van 1973.
mijn K100LT heb ik verkocht omdat het mijn type motor niet is. Die had ook meer dan 150000km op de teller.
mijn R1100RS heeft op een kardan die stuk is gegaan na 135000km, verder probleemloos mij overal rondgebracht en doet het nu nog af en toe, daar ik nu een R1200ST heb.
en die R1200ST doet het ook prima en zit nu aan 20000km
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
mort
Contacteer:

Bericht door mort »

IRON GONZO schreef:...
mijn K100LT heb ik verkocht omdat het mijn type motor niet is. Die had ook meer dan 150000km op de teller...
K100 met 150.000km, dat is een lachertje he, dat weet iedereen intussen :grin: die gaat minstens nog het dubbele probleemloos halen. akkoord, zo'n K -en dan spreek ik voor mezelf- heeft ook zijn zwakke punten, maar écht in panne zodat ik niet meer verder kon, heb ik nog nooit gestaan. en als ik hier dan lees van 8000km, 20000km, 5000km en geen problemen, jah, dat zou er nog aan mankeren aan zo'n "technisch hoogstaande" machines... :roll: ik ben eens benieuwd moest iedereen zijn machine zo intens gebruiken als bv J-P wat de resultaten dan zouden zijn.. maar er zullen ongetwijfeld ook wel goede machines tussen zitten want zoals eerder gezegd, negatieve ervaringen worden altijd snel neer geschreven, de positieve daarentegen... 8-)
K75RT '90 /// R100GS PARIS-DAKAR '89
Afbeelding Afbeelding
Iron Gonzo

hoi mort
ik heb de LT dan ook weg gedaan omdat het niet mijn type motor is.
te veel windbescherming was de enige oorzaak om hem weg te doen.
vandaar dat ik ook geen RT aanschaf of gelijksoortige motor.
is meer voor 60+ers :mrgreen:
voor de rest dijk van motor.
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
mort
Contacteer:

Bericht door mort »

IRON GONZO schreef:hoi mort
ik heb de LT dan ook weg gedaan omdat het niet mijn type motor is.
te veel windbescherming was de enige oorzaak om hem weg te doen.
vandaar dat ik ook geen RT aanschaf of gelijksoortige motor.
is meer voor 60+ers :mrgreen:
voor de rest dijk van motor.
60+, akkoord, maar in kloteweer zit ik toch liever op mijn K dan op mijn GS, maar om écht te genieten is het net omgekeerd :)
maar we wijken af 8-)
K75RT '90 /// R100GS PARIS-DAKAR '89
Afbeelding Afbeelding
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

On-topic mannekes, 't ging/gaat hier over GS'en en al dan niet probleemloze kilometers :-|

Ik kan enkel maar J-P gelijk geven, ik lees hier veel positieve commentaren, allemaal leuk en wel, maar ik denk dat een motor met 't budget van een gemiddelde jonge tweedehands familiewagen toch op z'n minst wel enkele tienduizenden km's ver moet geraken, en dit zonder één kick verkeerd te geven. Of is dit al teveel gevraagd?

20000 of zelfs 30000 probleemloze km's, 't zou verdorie héél erg moeten zijn mocht 't niet zo zijn :shock:

BMW maakt z'n reputatie op 't feit dat 't kilometervreters zijn, dan moeten ze 't maar volmaken ook. Mijn 1200 heeft nu 62000km, en heeft spijtig genoeg ook z'n akkefietjes gehad (uiteraard perfect opgelost, anders zou ik 'm hier op 't forum niet te koop stellen), dingen die ik niet kunnen vind op zo'n dure fiets. Dat geeft altijd een wrange nasmaak, ongeacht of de GS nu eenmaal één v.d best sturende motors is of niet. Mocht er een degelijk alternatief geweest zijn bij een andere constructeur had ik waarschijnlijk m'n volgende daar gekocht.

Ik stap nu een generatie terug, in de hoop nu een probleemloze fiets te hebben, en wacht 't enkele jaren af, in de hoop dat in Berlijn hunne Eurocent begint te vallen :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
wilsonekexx

Bericht door wilsonekexx »

.
Laatst gewijzigd door wilsonekexx op 19 nov 2009, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Maar dat is een 1150 :grin: Ik vind dat ook technisch gezien en stuk beter dan een 1200 (al rijdt de 1200 eigenlijk gemakkelijker, lichter etc. maar dat gaat blijkbaar ten koste van de kwaliteit).
Laatst gewijzigd door J-P op 02 jan 2009, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
J-P

Oneshark

Bericht door Oneshark »

OF MOGEN DIT HIER ENKEL POSITIEVE QUOTE'S ZIJN :mrgreen:

BMW PECHVERHELPING SERVICE

Een waar gebeurt verhaal 11/09/08.
Plaats van gebeuren : de kustlijn oostwaarts of lands-end ?
Na een vergeefse startpoging om 12:15 u. laat het digitale scherm niets meer zien,
“Klik” is het enige antwoord dat mij te beurt valt, met op onverwachte tijdstippen het alarm dat mijn trommelvliezen laat trillen.
Zadel af... alles zit nog vast aan die + en - van de black box..
Om 12:27 u zal die prachtige geplastificeerde servicekaart zijn dienst voor de eerste maal moeten bewijzen of eerder de ..... achter het 800... nummer.
Na alle checkpoints ivm de eigenaar van het speelgoed meld de 1e madam BMW dat er zeker
Binnen maximaal één uur iemand zich zal ontfermen over het zieke stalen ros, na 3 x gevraagd te hebben welk type ,of het nu een GS was of een R1200 GS of een GS 1200A .

Precies Om 13:33 u. neem ik opnieuw het gratis nr ter harte, wanneer er nu eindelijk... uw nrplaat is ..... jawoel “ ah hebt al ne keer ge.... hij is op een paar minuten van u,
ge staat nog op dezelfde Plaats ? wat dacht je Mijnheer BMW. Ja madam zat daar blijkbaar niet alleen.

Gelukkig schijnt het zonneke aan zee, de wind streelt mijn gedachten hm.... BMW rijden pure fun , UNSTOPPABLE (wat een dynamiek steekt achter dit woord)
Mijn gezicht wordt lichtjes rood, verbrand ?

Om 13:48 u. ben ik zo entousiast om nog eens gratis te mogen bellen “Voor NL druk 1, pour le Fr... app le 2............ met mijn gezicht nog meer verbrand
vertel ik madam BMW (2) dat mijn nummerplaat nog steeds dezelfde is..... of die klucht nog lang gaat duren ?
“ hij (Touring) is al vertrokken uit Westkapelle hoor” ja dat zij uw vriendje daarstraks ook..

Exact om 14:00 u. Komt onze gele tuftuf aan, ik vraag hem meteen of hij panne heeft gehad ?
Kijkt mij vanuit een zonovergoten ooghoek aan en stapt onmiddelijk terug in zijn blik, zijn laptop op het dashbord verlijmt, geeft mij zonder pardon de tijd van oproep ... 13:34 u !
Was precies wat op zijn lange teen getrapt de eerste seconden, buiten dit klein misverstand vriendelijke gast.
Merci Madam BMW nr 1

Ja, menheire ‘k zou daar niet verder mee rijden, die elektronica zou dat niet aanvaarden, nadat de black box was uitgemeten en verschillende pieken voltage ten beste gaf.
Gene zever... dus toch STOPPABLE met een B Box van 17 maanden.

Afbeelding

Om 17, 15 stond de depanneur met het stilzwijgend stuk ijzer bij onze dealer. :silent:
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Mijn grootste probleem met bmw was ze weer kwijtraken wanneer ik een nieuwe wou...

... voor de rest steeds tevreden ermee gereden zonder probs!
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Den Dirk

Bericht door Den Dirk »

I like my bike!!
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Ik neem dat met een korreltje zout, 220.000 km in 26 maanden....
J-P

Iron Gonzo

J-P schreef:Ik neem dat met een korreltje zout, 220.000 km in 26 maanden....
jaloers :mrgreen: :lol: :lol:

dat is 8461.5km/maand
TRIUMPH TROPHY SE
Den Dirk

Bericht door Den Dirk »

IRON GONZO schreef:
J-P schreef:Ik neem dat met een korreltje zout, 220.000 km in 26 maanden....
jaloers :mrgreen: :lol: :lol:

dat is 8461.5km/maand

Dat is 282,05 km /dag!?
I like my bike!!
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Yep ,

goed gerekend, bij ons op de firma komt er een koerierdienst uit Duitsland om fotoafdrukken te leveren , de man doet dagelijks Keulen -Oostende over meerdere tussenstops in het binnenland met een 1150 RT of 1200RT hij doet ca 400km /dag
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

En dat 7 dagen in de week, 365 dagen per jaar? Ik denk het niet en als het wel zo is ben ik heel benieuwd wat er al allemaal vervangen is aan die motor en dan niet 1, maar 2 of 3 keer....
J-P

Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

@ JP

5dagen op de 7 en eerlijk gezegd ikzie hem steeds vaker met de 1150(meer dan 400.000km met zelfde blok en versnellingsbak) dan met de 1200 (die bestempeld hij als Schei..e en die heeft amper 80.000km)
De 1150 ziet er enorm afgeleefd uit maar draait nog mooi zonder te veel bijgeluiden.
Volgens de man zijn aleen de slijtage onderdelen zoals accu, remschijven,veerelementen en koppelingsschijf vervangen.
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

De advertentie van de 220K fiets rept over een perfekte staat en dat kan gewoonweg niet als je een motor zoveel kms rijdt. Wat je zegt over de 1150 neem ik gelijk aan maar van een 1200, dat gaat er bij mij niet in.
J-P

Plaats reactie