Nieuwe metode om snel uw band te herstellen.

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Harald

Nieuwe metode om snel uw band te herstellen.

Bericht door Harald »

Banden herstellen is nooit leuk, komt meestal op een zeer ongelegen moment.
Het trekken van een wiek, is voor de ééne al iets makkelijker dan voor de ander.

Maar ik denk dat hier een nieuwe revolutionaire oplossing te vinden is.

https://www.bike-design.com/article.php?id=549#
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
WimLT
Contacteer:

Re: Nieuwe metode om snel uw band te herstellen.

Bericht door WimLT »

:-? (dit is de meest sceptische smiley die ik kon vinden)
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
tuur

Bericht door tuur »

het was misschien een mooi product voor "de bedenkers" geweest !

misschien is het "iets te duur" ?
Honger gaat over, dorst niet !
Boxer John
Contacteer:

Bericht door Boxer John »

Dan heb ik toch meer vertrouwen in die 'vuile onpraktische wieken ' zulle ...

Die vulcaniseren tenminste het gat dicht ,, wat dat plastic sleuteltje net niet doet ... :shock: :shock:
tazdevil

Bericht door tazdevil »

Geef mij maar de ouderwetse wieken die vulkaniseren.Al een paar keer gebruikt
en de band altijd tot op het laatst versleten met wiek. :roll: :-P
Dit lijkt me niet mogelijk met zo een plastiek sleuteltje,volgens mij vliegt dat er uit na een tijdje
of ge moest er direct mee naar de garage rijden om ne nieuwe band. :-x
Beter 1 GS in de hand dan geen hand!

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

probeer eens een vijs in uw band te draaien met de hand.
denk dat je al wreed zal moeten wringen met dit "sleuteltje"
als het al niet afbreekt voor het er volledig inzit, wat dan...
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Harald

Bericht door Harald »

Ge kunt ze ook hebben met BMW logo op,
dan zal het wel goed zijn zeker???

Eigenaardige reacties hier,
vooral te weten dat nog niemand van ons het al in z'n pollekes heeft gehad
laat staan kunnen / mogen uitproberen heeft.

Ik denk dat Bike Dising, geen prullen op de markt gaat brengen die niet werken.
We zien wel, mogelijks vanaf morgen te bewonderen op het salon in Brussel. :roll:
Boxer John
Contacteer:

Harald schreef:Ge kunt ze ook hebben met BMW logo op,
dan zal het wel goed zijn zeker???

Eigenaardige reacties hier,

Ik denk dat Bike Dising, geen prullen op de markt gaat brengen die niet werken.
We zien wel, mogelijks vanaf morgen te bewonderen op het salon in Brussel. :roll:

Hebt gij het dan al geprobeerd ??
Harald

Bericht door Harald »

Boxer John schreef:
Harald schreef: Eigenaardige reacties hier,
:
Hebt gij het dan al geprobeerd ??
Ik dus ook niet. :grin:

Collega van mij ging er vandaag is naar kijken en meer dan waarschijnlijk een setje mee brengen.
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

tuur schreef:het was misschien een mooi product voor "de bedenkers" geweest !

Te duur? Een kitje van 4 stuks met 4 CO2 cartouches kost 13.95. Een conventioneel kitje met wieken kost meer....

In principe draai je dus eigenlijk een gevulkaniseerde plastick vijs in je band....Het is Tuv gecertifieerd dus het werkt blijkbaar wel....Wil het wel eens uitproberen op het salon. Ik beschouw het als een thuiskomer, ik zou er nadien een paddestoel of een wiek in steken.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Boxer John
Contacteer:

Dirk Pauwels schreef:
tuur schreef:het was misschien een mooi product voor "de bedenkers" geweest !

Te duur? Een kitje van 4 stuks met 4 CO2 cartouches kost 13.95. Een conventioneel kitje met wieken kost meer....

In principe draai je dus eigenlijk een gevulkaniseerde plastick vijs in je band....Het is Tuv gecertifieerd dus het werkt blijkbaar wel....Wil het wel eens uitproberen op het salon. Ik beschouw het als een thuiskomer, ik zou er nadien een paddestoel of een wiek in steken.

Lees nog eens goed ! kost echt wel geen 13.95 hoor .......
Dirk Pauwels

Opes verkeerd gekeken...Zie nu dat het 36 euro kost. Idd niet goedkoop. Maar als het werkt lijkt het mij wel makkelijker dan dat gedoe met de wieken (wat wel werkt trouwens, al meerdere keren kunnen oefenen)
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
ECM
Contacteer:

Bericht door ECM »

Als dat afgebroken sleuteltje weer (gemakkelijk) naar binnen floept het je nog een tweede scherpe punt IN je band....

Hmmmm... Lijkt me niet echt een oplossing, en niet eentje die ik zou vertrouwen.
Hard plastic in een zacht rubber band?? No way.
mmmmaxxxx

Bericht door mmmmaxxxx »

Ik zou er erg blij mee zijn: ..... als je ergend op de pechstrook van een drukke snelweg, ergens in Portugal, in het donker en in de gietende regen met een motor vol bagage...... ehuu een ongeluk komt nooi alleen :evil:
Eerst dat propje in je band foefelen met het licht van je GSM, dan op je gemak naar een hotel rijden en de volgende dag naar een bandenboer voor de echte herstelling. Dat moet kunnen.

sluuuu Maxxx
BMW R1200 GSA 2008
Na regen komt
longontsteking
Afbeelding
mort
Contacteer:

Bericht door mort »

mmmmaxxxx schreef:Ik zou er erg blij mee zijn: ..... als je ergend op de pechstrook van een drukke snelweg, ergens in Portugal, in het donker en in de gietende regen met een motor vol bagage...... ehuu een ongeluk komt nooi alleen :evil:
Eerst dat propje in je band foefelen met het licht van je GSM, dan op je gemak naar een hotel rijden en de volgende dag naar een bandenboer voor de echte herstelling. Dat moet kunnen.

sluuuu Maxxx
dat is ook mijn gedacht.. iedereen is hier blijkbaar negatief, maar niemand heeft het al getest :scratch:
K75RT '90 /// R100GS PARIS-DAKAR '89
Afbeelding Afbeelding
tuur

Bericht door tuur »

[/quote]dat is ook mijn gedacht.. iedereen is hier blijkbaar negatief, maar niemand heeft het al getest :scratch:[/quote]

misschien vormen sommigen zich een oordeel over een nieuw product zonder het uit te testen hé?

goede werking van uw VALhelm getest?

airbag in auto getest ?

brandblusser getest?

noodrem op de trein al eens getest?

kortom : je kan ook een idee hebben over een product zonder het te testen :wink:
Honger gaat over, dorst niet !
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

we vellen geen oordeel.
we hebben enkel bedenkingen bij sommige dingen van het product
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

JA, en heeft mij in mijn jeugdjaren veel geld gekost. :cry: :cry:

Bougimain :mrgreen:
Afbeelding
Gaby

Bericht door Gaby »

tuur schreef:
dat is ook mijn gedacht.. iedereen is hier blijkbaar negatief, maar niemand heeft het al getest :scratch:[/quote]

misschien vormen sommigen zich een oordeel over een nieuw product zonder het uit te testen hé?

goede werking van uw VALhelm getest?

airbag in auto getest ?

brandblusser getest?

kortom : je kan ook een idee hebben over een product zonder het te testen :wink:[/quote]

Da's op zich waar, maar de verlijking met die andere dingen gaat niet op. Die hebben al zodanig hun nut
bewezen dat niemand er meer aan hoeft te twijfelen. Met een volledig nieuw product ligt dat anders.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Carlito

Bericht door Carlito »

een vijs in de plaats van een nagel steken lijkt mij nu niet de ideale oplossing, geef mij maar een ouderwetse tap of wat schuim.
trouwens, die co2 busjes kun je goedkoper vinden in een fietsenwinkel :wink:
GStig

Bericht door GStig »

Hallo Harald,

Interessante info. Mijn interesseert het om degelijk een band te leren herstellen. Zijn er initiatieven voorzien ? Ik werk hier maar al te graag aan mee... Ik wil dat niet echt leren in the middle of nowhere.

Best regards,
P.

PS.: Scotland staat zeker nog op 't lijstje, maar dit jaar eerst even de father/son-experience bij +50°C. :roll:
En vrijdag ben ik - voor de eerste maal - van de partij bij Schuppes in Eizeringen/Lennik.
GStig & zOOn - (XL250R) - (CB900F) - (CX500GL) - (VF750F) - (CX500C 2x) - (KZ700) - (R60/6) - (CJ250) - (CBR1000F 2x) - (ST1100) - XLV650 - GSA1200 -
GStig

Bericht door GStig »

Correctie, 't is bij Schaekels.
Vermoedelijk om dat "schuppes" dikwijls "troef" was... :drunken:
GStig & zOOn - (XL250R) - (CB900F) - (CX500GL) - (VF750F) - (CX500C 2x) - (KZ700) - (R60/6) - (CJ250) - (CBR1000F 2x) - (ST1100) - XLV650 - GSA1200 -
Fox30

Bericht door Fox30 »

tuur schreef:brandblusser getest?
Spijtig genoeg wel en gemerkt dat om een eenvoudige brand van de (auto)motor te blussen, je er 7 stuks van nodig hebt.
gelukkig zijn er nog toffe andere weggebruikers die stopten en de hunne lieten leegspuiten.

Toen ik achteraf vroeg om hun naam en adres te noteren was er maar eentje die dat wilde doen.
De rest vond dat ik al genoeg ergernis had en zouden zelf wel een nieuw exemplaar gaan kopen.
Coké

Bericht door Coké »

Hellow mannen (en vrouwen),

Ik kan jullie wel wat extra info geven. ;)
Zelf heb ik het al geprobeerd, maar dan wel in een losse band. Ik ga mijn eigen banden er natuurlijk niet voor plat steken... :mrgreen: Die plus is heel gemakkelijk in het gat van een band te draaien. Je moet er echt geen kracht voor gebruiken. Een kind zou het kunnen...

Het voordeel tegenover wieken is dat je een wiek in een platte band met moeite in krijgt en je er nog eens gereedschap moet voor mee sleuren ook. Niet zo met die Gryyp Cargol dus. Nagel uit de band trekken, plug er simpel (echt waar) indraaien, CO2-patroontjes (1 bonbonnetje is goed voor 600gr) op je ventiel loslaten en klaar... Schuim? Jah, tof... Zo'n grote spuitbus meesleuren, uw band en velg er mee om zeep helpen, ... Die zooi ooit al eens van je velg en band proberen schrapen? :-? Je dealer of bandenboer zal ook eens (groen) lachen...

Je kan wel tot 300gr per dag aan druk verliezen, maar het is dan ook een depannagekit, geen permanente herstelling. Je raakt er perfect mee thuis en ik heb al een getuigenis binnen van een kerel die er op reis in de Alpen zijn band mee gefikst heeft. Elke dag heeft hij er een beetje moeten bijblazen, maar hij heeft gewoon zijn weg kunnen verderzetten (nog enkele dagen) en heeft de band dan thuis terug laten vulkaniseren. Het is dus geen permanente oplossing, maar perfect om mee thuis te komen.

Trouwens, voor de sceptici: als het niet zou werken of veilig zijn, zou het dan zomaar Europa's strengste keuringsorgaan om de tuin leiden? De TÜV heeft het getest op een gemotoriseerde tweewieler en op een auto en goed bevonden... Een TÜV-approval krijg je niet zomaar in de schoot geworpen. :wink: Dat sleuteltje kan trouwens niet naar binnen floepen. De druk in de band voorkomt dat en de schroefdraad zou hem dan trouwens naar buiten geleiden... Als 't brol zou zijn, zouden wij er ook niet mee beginnen hoor... Zou Motorwereld (magazine) zijn naam er aan verbinden (pagina 16, huidige nummer) als het niet te vertrouwen zou zijn?

De hier geciteerde prijs van 36 euro is trouwens voor een hele kit met meerdere sleutels, met een tang, opbergzakje en nog zo wat spullen bij... Voor de motor heb je de kit met 4 CO2 flesjes en 2 (eentje reserve) sleuteltjes nodig. Die komt op 21.10 euro... Probeer er maar eens de VTB-VAB of deppanneur bij te halen voor dat geld. :wink:

Binnenkort vind je een test op Motornet.be, op motorfreaks.nl en er zullen nog wat traditionele motorbladen volgen... Mochten we niet zeker van ons stuk zijn, zouden we dan de pers zo uitgebreid laten testen? :wink:
Dirk Pauwels

@coké
Ik ben niet tegen zenne, ik zie da wel zitten snel zo'n sleutelke in mijne lekke band draaien en dan tot thuis of hotel/camping geraken, maar hoe haal je die plug er terug uit om een definitievere herstelling uit te voeren als je de band niet van de velg kunt halen? Eigenlijk ben ik dan verplicht om naar een bandencentrale te trekken om van binnen uit de plug eruit te draaien. Dan kan ik eigenlijk beter ineens een wiek steken hé, kan ik nog 1000den km's mee rijden zonder lucht bij te blazen...
Plaats reactie