DE MAX voor de liefhebbers natuurlijk. Ik ben alvast één van de vele bewonderaars van deze machines.
Kwestie van beroepsmisvorming, enjoy it !
Toedeloe
"Spijtig veel" dat klinkt interessant Een toerke in een MIG zal niet echt goedkoper zijn, zoals die dingen zuipen!
Hoop zeker ooit eens in CA te raken, man man, al was 't maar om warbirds te gaan bezien in Chino.. da's dit weekend zekers?
Laatst gewijzigd door Wingman X op 21 feb 2017, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Chino,dat is de plaats voor warbirds,maar ook Hayward en Livermore
Veel BMW rijders klagen over het fiet dat hun fiets naar rechts trekt,door de kracht van hun motor.
Ik heb ooit gevlogen met mijn favoriete airplane Mustang p51d,en ik kan je verzekeren dat was een P-faktor in take -off,met 1695Hp in je neus.de druk op de rudder pedal was zeker 30 kg.
Sommigen onder jullie zijn dan misschien (beroepshalve?)piloot? Hewel ikke niet ....
Maar af en toe kom ik al es in contact met mensen uit Engeland die nauw contact met de RAF hebben. En zo kwam dat onderwerp es ter sprake en stelde ik de vraag of ik kon meevliegen met een " jet " .... Een concreet en duidelijk antwoord << Als je de 'juiste' mensen kent, ja!>> <<Ik ken jullie, kunnen jullie daarvoor zorgen?>> << JA >> ... Ik begon al luidop te dromen maar een Engelsman uit het gezelschap temperde meteen. Hij was heel duidelijk ; als je dat zou doen, ga je er als leek, nul-komma-nul aan hebben !! Als de piloot niet super voorzichtig gaat zijn, verlies je het bewustzijn, nog voor het toestel van de baan los komt .... En hij meende het, dat zag je zo aan zijn strenge gezicht .....
Deels waar als we spreken over een moderne fighter .Omdat die crews met drukpakken vliegen die als functie hebben de bloedstromen af te blokken in functie van de vlieg toestand van het toestel.(G-force)
Dus die pakken zijn verbonden met de vliegcomputer en stremen in een snelle bocht bijv.het bloed af,omdat de hersenfuncties anders uitvallen door een te weinig aan bloed.Maar heb je ook zo'n drukpak aan dan heb je daar geen last van.Maar je kun nog altijd ziek worden door andere factoren.
Maar je moet echt niet in een fighter kruipen om een kick van acro vliegen te krijgen.Je krijgt al een goede kick in een Cessna 150 areobat,waar je toch al tot 4G kunt gaan .Je maag plakt dan al aan je ruggegraat en de inhoud eruit.Of een gewone spinrecovery geef je al het effect van "de aarde spint rond en wij vliegen recht naar beneden" terwijl het net andersom is.
Ik heb het ooit gedaan met een vriend en die kreeg zo de schrik te pakken dat hij mij vastgreep met beide armen,met als gevolg dat ik die man echt heb moet loskloppen om mijn te bevrijden,om terug controle te krijgen over het toestel.Om maar te zeggen dat je met een gewoon toestel al kicks kunt krijgen
Ik heb als onderdeel voor mij opleiding 10 uur moeten acrobatisch vliegen.
Volgens mij moet ge idd niet in een jet kruipen om d'er mottig uit te komen.
Maar om nu te zeggen dat ge al buiten westen raakt tijdens de take-off. Een beetje overdreven..