Garmin City Navigator Europe NT 2009

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
OFrank

Garmin City Navigator Europe NT 2009

Bericht door OFrank »

Ik heb de update gedownload, unlocked en op mijn computer geïnstalleerd. Doch in tegenstelling tot voorgaande updates worden de kaarten niet automatisch geïnstalleerd op mijn streetpilot 2820. Ik kan enkel kleine gebieden selecteren en deze verzetten, doch de ganse Europese kaart wordt niet overgebracht. Weet iemand wat ik moet doen? :?:
TonTon

Re: Garmin City Navigator Europe NT 2009

Bericht door TonTon »

OFrank schreef:Ik heb de update gedownload, unlocked en op mijn computer geïnstalleerd. Doch in tegenstelling tot voorgaande updates worden de kaarten niet automatisch geïnstalleerd op mijn streetpilot 2820. Ik kan enkel kleine gebieden selecteren en deze verzetten, doch de ganse Europese kaart wordt niet overgebracht. Weet iemand wat ik moet doen? :?:
misschien is het geheugen vol en moet je eerst het vorige kaartmateriaal wissen ?
OFrank

Bericht door OFrank »

Bij de voorgaande update van 2008 deed hij dit allemaal spontaan. De kaarten werden automatisch overgebracht en vervangen. In de beginfase vond ik een bericht dat de update niet voor de streetpilot geschikt was, doch nu werd hij door garmin zelf opgegeven als update voor de streetpilot 2820. Weet er geen raad mee. :?:
dbr

Bericht door dbr »

Frank,

ik heb de update ook gedaan zo'n tweetal weken geleden van zowel de PC als de GPS zelf en geen problemen gehad. Ik heb de update gedaan aan de hand van de meegeleverde handleiding. Ik kan die handleiding in PDF-formaat helaas niet meer vinden, opgeruimd denk ik. Waar je wel moet opletten denk ik is het moment waarop je de GPS zelf aaansluit via de usb-poort. Moet je maar doen als hij er zelf om vraagt geloof ik.

Groeten,

Danny
R1200RT (2007) / Zumo 350
mario
Contacteer:

Bericht door mario »

dbr schreef:Frank,

ik heb de update ook gedaan zo'n tweetal weken geleden van zowel de PC als de GPS zelf en geen problemen gehad. Ik heb de update gedaan aan de hand van de meegeleverde handleiding. Ik kan die handleiding in PDF-formaat helaas niet meer vinden, opgeruimd denk ik. Waar je wel moet opletten denk ik is het moment waarop je de GPS zelf aaansluit via de usb-poort. Moet je maar doen als hij er zelf om vraagt geloof ik.

Groeten,

Danny
En is dit de moeite om de update te doen of is er weinig veranderd tegenover 2008 ???
Heb ik gelijk; of heb ik gelijk ???,
R1200RT BMW MOTOR CLUB VLAANDEREN LID , ONTHAALMEDEWERKER
Arthur

Bericht door Arthur »

Is het waar als je een update doen met City Navigator NT 2009 hij ook automatische een update doet van je MapSource naar 14.1, ik zou graag 13.7 behouden kan dat ?.
Groetjes Arthur.
Arthur
VoskenGSA

Bericht door VoskenGSA »

Normaal vraagt ie of ie mapsource moet installeren,gewoon nee aanklikken :wink:
Lid BMW-MC-VL
Afbeelding Afbeelding
GSA 2008 - Temporarily out of power...
Gorky-GSA
Contacteer:

Bericht door Gorky-GSA »

Ik had (heb) het zelfde probleem met 272O met de update van NT2008 op het einde van de instalatie kreeg ik een foutmelding.
Resultaat was ,dat de vorige kaarten weg waren en nieuwe er niet inzaten. :-(
Na vragen en zoeken uiteindelijk een gedeelte van europa kunnen opladen in het geheugen zo'n 700mb, maar de gps doet raar vanaf dan.
De enige oplossing zou zijn dat de GPS bij Garmin gaat. :-?
Ik trek voorlopig mijn plan,maar beter is anders :-?
http://gorky.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
GSmotards Gen-307D Lid BMW MC Vlaanderen
R1250RT
OFrank

Bericht door OFrank »

Het probleem met de NT2008 heb ik ook gehad met mijn 2820. De foutmelding wordt hier gemaakt door bluetooth. Je herbegint best de volledige installatie met de DVD, doch zet in je toestel bluetooth aan. Je zal zien, alles verloopt nu zonder problemen.
Ik heb ook 4 keer de installatie herstart toen ik hierop botste. Vanzodra je bluetooth op je toestel activeert vooraleer de installatie te beginnen, is het probleem opgelost. Je kan best intussen koffie gaan drinken, want het ganse proces heeft meer dan 1 uur in beslag genomen.
Dany
Contacteer:

Bericht door Dany »

Hoe krijg ik die NT2009 op mijn Zumo???

Ik heb dus de nieuwe versie op mijn laptop geïnstalleerd en tot dusver geen probleem. Kaarten ontgrendeld, enz. Mapsource werkt perfect. Alleen is die update niet op mijn Zumo terechtgekomen.
Bij de support van Garmin vind ik terug dat je het ganse gebied kunt selecteren, dan zie je links alle kaartmateriaal staan en deze kun je dan naar je GPS verzenden. Ik krijg nu de melding dat er geen ruimte genoeg voorhanden is, uiteraard omdat de NT2008 er nog op staat.
Ik durf nu echter die NT2008 niet weggooien van de Zumo. Vooreerst weet ik al niet in welk bestand dit staat en ten tweede als ik dan al die losse kaarten2009 naar de Zumo verzend... komen die dan in 1 bestand terecht of allemaal losse onderdelen (die ik nu trouwens nergens vind voor de NT2008 op de zumo) of moet ik zelf een speciaal bestand of een bestandsmap aanmaken?
Kan er mij iemand wijzer maken? Thx.
Het leven is een gunst, te weten hoe is een kunst!
OFrank

Bericht door OFrank »

Dit is nu juist het probleem dat ik in het allereerste bericht heb vermeld. Je krijgt inderdaad de kaarten niet verplaatst naar je GPS. Bij de NT2008 gebeurde dit automatisch eens de kaarten geïnstalleerd waren op je PC. Nu gebeurt er niks en kan je enkel gebieden selecteren die je overplaatst. Snel krijg je de melding te weinig geheugen te hebben. Weet evenmin wat gedaan.
-Fred-

Bericht door -Fred- »

Met de 2820 !
Ga met je verkenner naar de Garmin map, open die en maak een copy van je kaartenset (voor in geval van).
Daarna verwijder je NT2008. (kaartenset NT 2008 = 1395,5MB).
Selecteer je nieuw kaartenset en draag ze over naar je toestel.
Ik heb CN2009, topo Marokko, topo Ysland, (alles tesamen) zonder problemen geladen.
Kaartenset was 1620MB, en het heeft wel een paar uur geduurd voor ze geladen waren.

Het nieuw kaartmateriaal overschrijft het oude NIET, daarom eerst je vorige kaartenset uit het toestel halen :idea:
Dany
Contacteer:

Bericht door Dany »

Had volgende topic nog niet ontdekt. Ga dit eerst nog eens proberen... mijn MP3's van de SD-card halen en dan de NT2009 vanuit Mapsource erop.

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... =6&t=22665
Het leven is een gunst, te weten hoe is een kunst!
OFrank

Bericht door OFrank »

Fred,je meldt: "Daarna verwijder je NT2008. (kaartenset NT 2008 = 1395,5MB).
Selecteer je nieuw kaartenset en draag ze over naar je toestel."
Het kaartenbestand op de 2820 is een "gmapprom.img"-bestand(1,36MB). Waar moet ik dit kaartenbestand vinden of hoe moet ik dit overzetten naar deze vorm? Moet ik werken vanuit Mapsource? En wat mag ik juist verwijderen en wat niet? Het map-bestand is de map "garmin"vermoed ik op mijn toestel. Ik kan dit enkel terugvinden via "usb-massaopslag" selectie en niet via de "garmin modus" selectie, die je normaal gebruikt als je kaarten doorgeeft naar je toestel. Mag ik die ganse garmin-map van mijn toestel verwijderen? Doch dan heb ik ook de POI's verwijderd; waar moet ik deze dan selecteren bij de nieuwe NT2009?
Of hoe moet ik juist te werk gaan? Zie het niet goed zitten. :roll: :?:
Frank
-Fred-

Bericht door -Fred- »

USB massa opslag, open je Garmin map en kopieer die naar je pc. Verwijder dan de gmapsupp.img 1395MB van je toestel.
Selecteer dan je kaartenset van 2009 en draag die over naar je toestel.

Als ik mijn Garminmap open staat de kaartenset, poi's, en music los van elkaar.
Plaats reactie