2008 stuur vervangen, doppenmaat Torx

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
yellow

2008 stuur vervangen, doppenmaat Torx

Bericht door yellow »

Na een ongeval met doorrijder (hij kwam van links, wilde niet stoppen, en ik heb mijn GSA dan maar neergelegd) is onderandere mijn stuur verbogen. Ik heb een nieuw stuur besteld en ga de reparatie zelf uitvoeren (1000 euro ipv 3000). Nu zit het stuur met 2x2 torx bouten vast. Welke maten zijn dit?

Tevens ben ik op zoek naar een goede verzekeringsagent die een lotor in Belgie wél 100% Omnium kan verzekeren.
Laatst gewijzigd door yellow op 22 jan 2009, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
TonTon

Re: 2008 stuur vervangen, doppenmaat Torx

Bericht door TonTon »

yellow schreef: Tevens ben ik op zoek naar een goede verzekeringsagent die een lotor in Belgie wél 100% Omnium kan verzekeren.
awel , gisteren hier in de bus een brief gekregen van "Fortis" , dat ze nu ook verzekeringen aanbieden waaronder een héél voordelige Omnium voor Motoren , ze claimen 40% goedkoper......eens info vragen kan geen kwaad hé :wink:
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Ik weet niet van buiten welke maten torx dat zijn ik vermoed 45. Het beste koop je een setje dat tot 50 of 55 gaat, kan je je achterwiel ook loshalen. 1 enkele torx dop kost vaak evenveel als een goedkoop setje. Bij Auto 5 hebben ze dat zeker voor +/- 12 euro of zo.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
yellow

Bericht door yellow »

Dan ga ik daar direct nog eens even voorbij...

Bedankt.
Shulty

Bericht door Shulty »

R1150GSA '04
R1200GSA '10
webcommerce

Bericht door webcommerce »

Hopelijk heb je zelf niets.

Kijk voor die verzekering eens bij Le Doux en Mortelmans in Deurne.
Baas is ook een BMW rijder (RT dacht ik)...

Maar als jij van rechts kwam, is die pipo dan niet in fout en moet hij opdraaien voor de kosten?
of bedoel je met doorrijder dat hij vluchtmisdrijf heeft gepleegd?

Groetjes
Toko

Bericht door Toko »

Arnold schreef:
yellow schreef: Tevens ben ik op zoek naar een goede verzekeringsagent die een lotor in Belgie wél 100% Omnium kan verzekeren.
awel , gisteren hier in de bus een brief gekregen van "Fortis" , dat ze nu ook verzekeringen aanbieden waaronder een héél voordelige Omnium voor Motoren , ze claimen 40% goedkoper......eens info vragen kan geen kwaad hé :wink:
Ik heb ook iets opgevangen over de omnium bij Fortis,maar de omnium zou enkel gelden bij diefstal en niet bij eigen schade!! :-x
BMW R1200 GS Lc Adventure
yellow

Bericht door yellow »

webcommerce schreef:Maar als jij van rechts kwam, is die pipo dan niet in fout en moet hij opdraaien voor de kosten?
Het was vluchtmisdrijf. Ik weet zeker dat hij me gezien had en nog wat gas bij gaf om voor me langs te gaan. Volgens de plitie was mijn aangifte de 5de van die zondag, en de trend gaat omhoog. Misschien vanwege de crisis?

Ik heb in ieder geval geen details van de wagen, en geen getuigen.
J
Contacteer:

Bericht door J »

yellow schreef:
webcommerce schreef:Maar als jij van rechts kwam, is die pipo dan niet in fout en moet hij opdraaien voor de kosten?
Het was vluchtmisdrijf. Ik weet zeker dat hij me gezien had en nog wat gas bij gaf om voor me langs te gaan. Volgens de plitie was mijn aangifte de 5de van die zondag, en de trend gaat omhoog. Misschien vanwege de crisis?

Ik heb in ieder geval geen details van de wagen, en geen getuigen.
andere bmw rijder bij dc heeft nu ook al prijs heb ik deze week gehoord. Vluchtmisdrijf en niet te vinden, nochtans de schade aan zijn auto was groot, wat impliceert dat de vluchter ook schade moet hebben. Gisteren nog een kennis van ons ook zelfde verhaal. aangereden in de poep :-) en aanrijder geen verzekering. Het wordt me wat.

crisis zal er zeker voor iets tussen zitten.

on topic,

koop zo'n handvat met 8 torx sleutels in dan heb je grip en kan je wat kracht zetten.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Dirk Pauwels

J schreef:
yellow schreef:
on topic,

koop zo'n handvat met 8 torx sleutels in dan heb je grip en kan je wat kracht zetten.

J
Veel van die setjes hebben geen 50 en 55, wel effe op letten
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
J
Contacteer:

Bericht door J »

k gebruik zo'n setje en heb er inderdaad twee extra doppen bijgekocht voor de wielen en de remklauwen. Met zo'n setje draai je zeker geen wielbouten los.

Voor het stuur moet het wel lukken.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Dirk Pauwels

J schreef:k gebruik zo'n setje en heb er inderdaad twee extra doppen bijgekocht voor de wielen en de remklauwen. Met zo'n setje draai je zeker geen wielbouten los.

Voor het stuur moet het wel lukken.

J
als je wielbouten wil losdraaien (voor bandenwissel bv) best een degelijke dop gebruiken met verlengstuk en Tstuk. voor onderweg echter had ik een torx setje in L vorm en daar zette ik dan een alu pijpje op als verlengstuk (hefboom effect, hoe langer de hefboom, hoe minder kracht er nodig is). Werkt, maar enkel in noodgeval (ABS sensor cardan hing vol ijzervijlsel en ABS sloeg tilt. Afgekuist en rest vd reis geen probleem meer gehad)
Plaats reactie