GS- Killer
Moderator: GVN
GS- Killer
vandaag eventjes een dagje autosalon. Van 11u tot 16.15u bij de moto's en van 16.15 tot 16.30u naar de auto's gaan kijken.
Bij Honda kende ik nog mijn vorige leverancier (2x Pan) en ben even gedag gaan zeggen.
Hij vertelde me dat Honda een nieuw model vanaf volgend jaar op de markt wil brengen die een aanval zal doen op de superverkoop van de BMW GS. Ik heb hem niet gevraagd of er al meer nieuws was, maar weet iemand hier of er al spy foto's of ander nieuws bestaat over deze -zoals hij het uitlegde- de GS Killer?
J
Bij Honda kende ik nog mijn vorige leverancier (2x Pan) en ben even gedag gaan zeggen.
Hij vertelde me dat Honda een nieuw model vanaf volgend jaar op de markt wil brengen die een aanval zal doen op de superverkoop van de BMW GS. Ik heb hem niet gevraagd of er al meer nieuws was, maar weet iemand hier of er al spy foto's of ander nieuws bestaat over deze -zoals hij het uitlegde- de GS Killer?
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Re: GS- Killer
Honda is niet de enige die een aanval doet op de GS; ook Ducati zit te werken aan de opvolger van de Multistrada. Spyfoto (helaas van achteren) in de zojuist verschenen Motorrad.
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Toedel
(165.000km op R1200GS).
-
tazdevil
Och jongens,hoelang bestaat de GS al ? 25 jaar zeker
,zolang proberen ze nu al ne GS killer te maken.
Guzzi heeft nu een poging gedaan met de stelvio,als ge de testen leest komt hij er zelfs nog niet kortbij.
Laat ze maar doen,het lukt ze toch ni!!
25 jaar ervaring dat overklast ge zo maar niet.
Gerry
Guzzi heeft nu een poging gedaan met de stelvio,als ge de testen leest komt hij er zelfs nog niet kortbij.
Gerry
Beter 1 GS in de hand dan geen hand!

Ik heb mij vorig jaar een andere motor gekocht, en kon voor mijn budget kiezen tussen een nieuwe 1050 triumph tiger, en een 2e handse gs. Eigenlijk reed die triumph stukken beter dan de gs, maar omdat ik niet goed met mijn voeten aan de grond kon bij de triumph en hij een ketting had ipv cardan (dagelijks woon werk verkeer) heb ik gekozen voor de gs.Och jongens,hoelang bestaat de GS al ? 25 jaar zeker ,zolang proberen ze nu al ne GS killer te maken.
Had ik meer tijd om te rijden in het weekend, of de triumph een cardan, dan stond er hier zeker een triumph voor de deur.
Ik wil maar zeggen: velen kopen de naam "bmw" en "gs" en kijken niet verder, terwijl er wel degelijk nog andere goede motoren zijn.
Maar om eerlijk te zijn, in de ardennen mogen er veel andere motors de gs eraf proberen te rijden, dus hij ligt nog steeds ver voor op de rest.
grtjs, Danny
-
tazdevil
Hey Danny,
Ik ben niet zo iemand die met oogkleppen op een moto koopt,en maar naar 1merk kijkt,ik kijk rond en koop wat ik
mooi vind en wat goe rijd.ik durf gerust toegeven dat er ook betere motos zijn dan BMW.
Ik heb in het verleden met verschillende merken gereden.
Ik wil maar zeggen, in het segment van de GS is er toch geen enkel merk dat aan de capaciteiten (kwaliteiten?)van de GS kan tippen.
Anders zouden ze toch niet allemaal proberen de GS van zijn troon te stoten.
Dit is mijn mening en ik respecteer de menig van iemand anders.
De bewijzen dat de GS heel goe is,zijn er.Kijk maar eens naar de verkoopcijfers.
Groetjes Gerry
Ik ben niet zo iemand die met oogkleppen op een moto koopt,en maar naar 1merk kijkt,ik kijk rond en koop wat ik
mooi vind en wat goe rijd.ik durf gerust toegeven dat er ook betere motos zijn dan BMW.
Ik heb in het verleden met verschillende merken gereden.
Ik wil maar zeggen, in het segment van de GS is er toch geen enkel merk dat aan de capaciteiten (kwaliteiten?)van de GS kan tippen.
Anders zouden ze toch niet allemaal proberen de GS van zijn troon te stoten.
Dit is mijn mening en ik respecteer de menig van iemand anders.
De bewijzen dat de GS heel goe is,zijn er.Kijk maar eens naar de verkoopcijfers.
Groetjes Gerry
Beter 1 GS in de hand dan geen hand!

De spijker op de kop: BMW is erin geslaagd met de GS een combinatie op de markt te brengen die blijkbaar beantwoordt aan hetgeen een grote groep motorrijders lijkt te zoeken. Natuurlijk loopt een driecilinder Triumph blok prettiger dan een boxer (maar... geen cardan); of ben je met een Moto Morini Gran passo sportiever onderweg dan met een GS (maar... geen cardan; onbekend maakt onbemind; enz), of, een KTM beter is voor terreinwerk (maar.... geen cardan; trouwens hoeveel GS rijders bewegen hun beestje daadwerkelijk in het terrein?). Maar, als je de motorfiets in zijn geheel bekijkt, lijkt de GS de beste combinatie (voor een pak motorrijders). 't Is gewoon een kwestie van het goed aanvoelen wat de markt wil, en daar is BMW blijkbaar heel goed in geslaagd. Ik denk trouwens niet dat de Italianen (Ducati, Guzzi, Morini, Benelli) een "GS-Killer" op de markt willen brengen; daarvoor zijn italiaanse motorfietsen te individualistisch. Of Honda het wil: mogelijk; of Honda erin slaagt, zal de toekomst moeten uitwijzen (en minder de verkoopspraatjes van een Honda dealer). Hopelijk komt Honda inderdaad met iets degelijks op de markt; dat brengt wat leven in de brouwerij.ior schreef: Had ik meer tijd om te rijden in het weekend, of de triumph een cardan, dan stond er hier zeker een triumph voor de deur.
grtjs, Danny
Trouwens, volgens de Motorrad testrangschikking is de K1200GT de "beste" motorfiets (want hoogste puntenaantal, het zal natuurlijk gedaan zijn wanneer ze de K1300GT testen
Laatst gewijzigd door K1200GT op 20 jan 2009, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
-
TonTon
hopelijk gaat de "GS-killer" van Honda niet zoveel aan de kant staan als het origineel : http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 88#p262212tazdevil schreef:Och jongens,hoelang bestaat de GS al ? 25 jaar zeker,zolang proberen ze nu al ne GS killer te maken.
![]()
Laat ze maar doen,het lukt ze toch ni!!![]()
25 jaar ervaring dat overklast ge zo maar niet.![]()
Gerry
-
GSrijder
- Contacteer:
Het blijkt om een totaal nieuwe Varadero te gaan die in 2010 uitkomt
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
-
Wulf
In 1994 had ik bijna een elephant gekocht, gelukkig niet gedaan want het waren destijds echte miserie bakken.
Maar de uitstraling en het geluid was prachtig.
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...
Wat mij wel opvalt, is dat de concurrentie meer en meer grootvolume funbikes maakt waarbij je rechtop zit, waarmee je wél kunt reizen, en waarbij het terreinrijden wegvalt. Voorbeeld Triumph Tiger, de recent uitgebrachte KTM Supermoto T ...
Het is de funfactor die uit het 'GS' pakket wordt gehaald, en wordt benadrukt. Uitstekende keuzes, denk ik.
Het is de funfactor die uit het 'GS' pakket wordt gehaald, en wordt benadrukt. Uitstekende keuzes, denk ik.
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Toedel
(165.000km op R1200GS).
-
TonTon
mee eens want ik denk dat 90% van de GS rijders nooit een onverharde weg opzoeken.......Toedel schreef:Wat mij wel opvalt, is dat de concurrentie meer en meer grootvolume funbikes maakt waarbij je rechtop zit, waarmee je wél kunt reizen, en waarbij het terreinrijden wegvalt. Voorbeeld Triumph Tiger, de recent uitgebrachte KTM Supermoto T ...
ik zou ook een GS of aanverwante kiezen voor de "looks" en niet voor de terrein capaciteiten maar mijn vrouwke moet niks weten van die "bullebakken"
-
janneman
- Contacteer:
Was gisteren op het motorsalon !
Mocht HONDA inderdaad eens het verstand hebben om hun Varadero te re-stylen ... 't is hoogtijd vind ik (persoonlijk).
Die Varadero ... manmanman, dat design is écht wél oudbollig te noemen (persoonlijk).
Maar dat is dus (zoals ik al zei) persoonlijk en misschien rijdt hij wel goed, daar kan ik niet over oordelen.
Ik heb bewust heel goed vergeleken op het salon, met alles die wat in de buurt zou 'kunnen' komen van een GS.
Inderdaad de GUZZI, maar ja ... is toch niet écht mijn ding. De koplampen-partij vind ik niet echt een 'winnaar' (persoonlijk).
De MORINI vind ik geslaagder.
De rest kon mij niet bekoren, met uitzondering van de KTM, maar zoals ik mijn motor dagdagelijks gebruik om naar klanten te gaan oa., is mijn GS nuttiger denk ik (persoonlijk).
En wat de prijzen betreft, als je echt iets vergelijkt wat te vergelijken valt met een GS, valt dat eigenlijk ook goed mee.
Neenee, mijn keuze is gemaakt en eind van de week wordt hij besteld !
Mijne GS1200 gaat de deur uit en er komt een nieuwe GSA1200 te staan (alleen de kleur nog beslissen, moeilijk vind ik (persoonlijk)).
Ik heb nog vertrouwen in, want met mijne GS1200 heb ik geen problemen gehad.
Dus bij deze, er komt er weer eentje TE KOOP bij, ne GS1200 (2004, blauw met zwarte zijpanelen, 45000km, met alles erop en eraan) ... als er gegadigden zijn, anders gaat hij naar de garage voor overname.
Binnenkort meer hierover.
Hasta la pasta j.
Mocht HONDA inderdaad eens het verstand hebben om hun Varadero te re-stylen ... 't is hoogtijd vind ik (persoonlijk).
Die Varadero ... manmanman, dat design is écht wél oudbollig te noemen (persoonlijk).
Maar dat is dus (zoals ik al zei) persoonlijk en misschien rijdt hij wel goed, daar kan ik niet over oordelen.
Ik heb bewust heel goed vergeleken op het salon, met alles die wat in de buurt zou 'kunnen' komen van een GS.
Inderdaad de GUZZI, maar ja ... is toch niet écht mijn ding. De koplampen-partij vind ik niet echt een 'winnaar' (persoonlijk).
De MORINI vind ik geslaagder.
De rest kon mij niet bekoren, met uitzondering van de KTM, maar zoals ik mijn motor dagdagelijks gebruik om naar klanten te gaan oa., is mijn GS nuttiger denk ik (persoonlijk).
En wat de prijzen betreft, als je echt iets vergelijkt wat te vergelijken valt met een GS, valt dat eigenlijk ook goed mee.
Neenee, mijn keuze is gemaakt en eind van de week wordt hij besteld !
Mijne GS1200 gaat de deur uit en er komt een nieuwe GSA1200 te staan (alleen de kleur nog beslissen, moeilijk vind ik (persoonlijk)).
Ik heb nog vertrouwen in, want met mijne GS1200 heb ik geen problemen gehad.
Dus bij deze, er komt er weer eentje TE KOOP bij, ne GS1200 (2004, blauw met zwarte zijpanelen, 45000km, met alles erop en eraan) ... als er gegadigden zijn, anders gaat hij naar de garage voor overname.
Hasta la pasta j.
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
-
Dirk Pauwels
Gegadigden genoeg, maar ze willen weer alles voor niets. Onlangs had ik op mijne GS1200 van 2005 een bod van 5000 euro....Ik heb mij echt moeten inhouden en de bieder vriendelijk voorgesteld dat hij naar een 1100 of 1150 zoekt...Wat denken die nu eigenlijk? Ondertussen heb ik nog wel wat geinteresseerden, ook de dealer waar ik een nieuwe (niet BMW) zou kopen had een redelijk bod gedaan, dus ik denk dattem tegen volgende week weg is mijnen 1200. Denk niet dat je voor je 2004 meer dan 7500 euro gaat krijgen, tenminste als er koffers bij zijn en als hij ABS heeft, anders gaan ze nog minder....janneman schreef: Dus bij deze, er komt er weer eentje TE KOOP bij, ne GS1200 (2004, blauw met zwarte zijpanelen, 45000km, met alles erop en eraan) ... als er gegadigden zijn, anders gaat hij naar de garage voor overname.
Hasta la pasta j.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
Dirk Pauwels
Bwah miserie, als ik dat allemaal lees wat sommigen hier voorhebben, dan was de Cagiva van mijne maat die op een paar jaar heel europa gezien heeft, een zeer betrouwbare, goedsturende moto met een zeer ruig uiterlijk (in mat zwart toch). enkel de remmen waren behoorlijk ondermaats en de gelijkrichters bleven defect gaan, tot er een ander merk op kwam.Patrick HP2 schreef: In 1994 had ik bijna een elephant gekocht, gelukkig niet gedaan want het waren destijds echte miserie bakken.
Maar de uitstraling en het geluid was prachtig.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Eigenlijk zijn we hier aan het praten over iets zonder eigenlijk te weten over wat.
Enerzijds zitten hier nogal wat gs-aanhangers en laat me eerlijk zijn, in mijn garage staan er 2 (1150 en 80g/s), dus ik ben ook wel een smoor op zo'n gs. Het zijn plezante dingen om mee te bollen, behoorlijk betrouwbaar, onderhoudsvriendelijk ....... maar anderzijds ook behoorlijk duur ..... zowel in aankoop als in onderhoud. Het grote voordeel is wel dat velen hier die machine inbrengen in hun belastingen dus vadertje staat een deeltje terugbetaalt.
Nu anderzijds worden een paar gs-killers besproken maar Moto Guzzi, Cagiva, Triumph Tiger, KTM zijn toch geen waardige vergelijkingspunten. Hoeveel exemplaren werden er daarvan verkocht ....... en hoeveel van de GS..... ???? Hoe meer je ervan verkoopt of plant te verkopen, hoe meer kosten de ontwikkeling mag kosten. Het is dan ook normaal dat deze concurrenten allemaal wel wat commentaar mee krijgen. Wat me eigenlijk het meest verwonderd is dat ook de GS nogal wat negatieve commentaren krijgt, OK, als 1 % van de gs'en slecht is rijden er nog meer slechte GS'en rond dan alle Cagiva's en Guzzi's samen natuurlijk maar je vraagt je soms toch wel eens af of men niet wat te vlug veranderingen gaat doorvoeren bij BMW tegenwoordig... de toekomst zal het uitwijzen.
Tenslotte vergelijkt men ook de Varadero met de gs......... niet doen, de Varadero vergelijk je best met de 1100-1150GS, die stammen zowat uit dezelfde periode. Hij is nu helemaal ten einde ontwikkeld en dus mag er een vervanger aan komen. Maar opgelet daarmee, Honda is niet de eerste de beste en als ze iets doen, dan doen ze het goed, wees daar maar zeker van. De eerste Varadero's waren vrij zwaar, gulzig en d'er zijn nog wel wat opmerkingen over maar ik reed er ooit een jaartje mee rond en moet zeggen, dat stuurde zeker niet slechter dan m'n 1100gs die ik daarvoor had. Hij verbruikte 6-7 liter (0.5-1 literken meer dan de 1100) maar op 10.000 kilometer geeft dat ongeveer 100 € verschil........ is dat nu zo veel ? Dus daarover nu niet gaan zeuren en daarbij, het was er nog eentje met carbu's, de laatste hebben injectie en blijkbaar zijn die niet alleen soepeler maar ook zuiniger. Ik ben dus zeker benieuwd of Honda iets zal uit brengen en wat het wordt, een beetje concurrentie voor de GS kan helemaal geen kwaad denk ik.
En nu ga'k een toerken doen met de gs
Animal
Enerzijds zitten hier nogal wat gs-aanhangers en laat me eerlijk zijn, in mijn garage staan er 2 (1150 en 80g/s), dus ik ben ook wel een smoor op zo'n gs. Het zijn plezante dingen om mee te bollen, behoorlijk betrouwbaar, onderhoudsvriendelijk ....... maar anderzijds ook behoorlijk duur ..... zowel in aankoop als in onderhoud. Het grote voordeel is wel dat velen hier die machine inbrengen in hun belastingen dus vadertje staat een deeltje terugbetaalt.
Nu anderzijds worden een paar gs-killers besproken maar Moto Guzzi, Cagiva, Triumph Tiger, KTM zijn toch geen waardige vergelijkingspunten. Hoeveel exemplaren werden er daarvan verkocht ....... en hoeveel van de GS..... ???? Hoe meer je ervan verkoopt of plant te verkopen, hoe meer kosten de ontwikkeling mag kosten. Het is dan ook normaal dat deze concurrenten allemaal wel wat commentaar mee krijgen. Wat me eigenlijk het meest verwonderd is dat ook de GS nogal wat negatieve commentaren krijgt, OK, als 1 % van de gs'en slecht is rijden er nog meer slechte GS'en rond dan alle Cagiva's en Guzzi's samen natuurlijk maar je vraagt je soms toch wel eens af of men niet wat te vlug veranderingen gaat doorvoeren bij BMW tegenwoordig... de toekomst zal het uitwijzen.
Tenslotte vergelijkt men ook de Varadero met de gs......... niet doen, de Varadero vergelijk je best met de 1100-1150GS, die stammen zowat uit dezelfde periode. Hij is nu helemaal ten einde ontwikkeld en dus mag er een vervanger aan komen. Maar opgelet daarmee, Honda is niet de eerste de beste en als ze iets doen, dan doen ze het goed, wees daar maar zeker van. De eerste Varadero's waren vrij zwaar, gulzig en d'er zijn nog wel wat opmerkingen over maar ik reed er ooit een jaartje mee rond en moet zeggen, dat stuurde zeker niet slechter dan m'n 1100gs die ik daarvoor had. Hij verbruikte 6-7 liter (0.5-1 literken meer dan de 1100) maar op 10.000 kilometer geeft dat ongeveer 100 € verschil........ is dat nu zo veel ? Dus daarover nu niet gaan zeuren en daarbij, het was er nog eentje met carbu's, de laatste hebben injectie en blijkbaar zijn die niet alleen soepeler maar ook zuiniger. Ik ben dus zeker benieuwd of Honda iets zal uit brengen en wat het wordt, een beetje concurrentie voor de GS kan helemaal geen kwaad denk ik.
En nu ga'k een toerken doen met de gs
Animal
-
TonTon
ik denk dat het hier in dit topic ( en ook het topic over "betrouwbaarheid" ) meer specifiek over de GS(A) 1200 gaat en niet zozeer over zijn voorgangers...animal schreef:Wat me eigenlijk het meest verwonderd is dat ook de GS nogal wat negatieve commentaren krijgt,
-
J-P
- Contacteer:
Mee eens, Arnold. Want naar mijn bescheiden mening is het tot en met de 1150 nog steeds genieten met de grote G met veel minder breuken aan de motor. Om even op de GS-killer terug te komen, die staat inderdaad op stapel, basis zou een V4 blok moeten zijn maar er was nog geen idee of het een cardanmotor werd. In geval cardan zou het blok in de breedte geplaatst worden (a la PanEuropean), in geval van ketting in de lengte (a la valmaarnero met 2 cilinders meer). Laat het duidelijk zijn, als ie op de Varadero lijkt met een ketting wordt het een fiasco, lijkt ie op de Varadero met cardan dan wordt het wat als de vering goed is, lijkt ie niet op de varadero maar met een leuk uiterlijk en cardan en het blok van een Pan dan wordt dat m`n volgende werkmotor. Ik droom inmiddels van een motor waar je van op aan kan.
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
ja J-P, dat van dat Vblok heb ik nu reeds enkele malen gehoord. een cardan zou het ook worden, maar foto's of schetsen heb ik nog niet gevonden.
ps: er is een nieuwe directeur bij Honda. Eentje die meer motorminded is dan de vorige blijkbaar. Diegene die ze bij Honda tot nu toe gehad hebben wist enkel dat er twee wielen in een moto zaten, en dat was het dan zo een beetje.
Ik ben echt benieuwd wat het gaat worden.
J
ps: er is een nieuwe directeur bij Honda. Eentje die meer motorminded is dan de vorige blijkbaar. Diegene die ze bij Honda tot nu toe gehad hebben wist enkel dat er twee wielen in een moto zaten, en dat was het dan zo een beetje.
Ik ben echt benieuwd wat het gaat worden.
J
-
Iron Gonzo
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Inderdaad !!! De XLV750 was destijds de moto waar ik van droomde. Maar 'k had geen centen zodat het bij dromen gebleven is.

Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Voorbije zaterdag, tesamen met een Varadero in de vlaamse Ardennen gaan rijden.
Ik : En tevreden van ?
Hij: Na nog geen 3jaar en 194 000km alleen de nodige slijtage !!!
Ik : Hoeveel km, op welke tijd ?
Hij : 194 000 km op nog geen 3 jaar. (doet er + - 67000km / jaar)
Ik ken veel (heel veel) gs1200-rijders, maar zonder mankement de 200 000km halen ... nog geen enkele !
Ik kan al niet meer meespelen
Ik : En tevreden van ?
Hij: Na nog geen 3jaar en 194 000km alleen de nodige slijtage !!!
Ik : Hoeveel km, op welke tijd ?
Hij : 194 000 km op nog geen 3 jaar. (doet er + - 67000km / jaar)
Ik ken veel (heel veel) gs1200-rijders, maar zonder mankement de 200 000km halen ... nog geen enkele !
Ik kan al niet meer meespelen
Inderdaad, je gaat een misschien toekomstige kandidaat-gs-killer toch niet vergelijken met een okkasie-gs hee, maar wel met het laatste wat op de markt is: dus de 1200GS met of zonder A.animal schreef:
Wat me eigenlijk het meest verwonderd is dat ook de GS nogal wat negatieve commentaren krijgt,
ik denk dat het hier in dit topic ( en ook het topic over "betrouwbaarheid" ) meer specifiek over de GS(A) 1200 gaat en niet zozeer over zijn voorgangers...
Geef een 25 jaar oud g/s 'ken in de handen van iemand die er mee uit de voeten kan en ik vrees dat er maar weinig 1200's mee gaan (in het echte bochtenwerk hee, niet in d'ardennen waar je veel mooie snelle bochten hebt hee). Ik heb het tot mijn eigen scha en schande ooit mogen ondervinden op de fameuze Herfstrit waar ik met m'n moderne oilhead werd voorbij gestoken door een 80 g/s en er niet in slaagde om die bij te houden. Ongeveer de helft van het vermogen, is de g/s een gs-killer ????? Nee hee, 't is potverdekke zijn grootvader.
damn mooie motorIRON GONZO schreef:http://motoprofi.com/motospecspictures/ ... -1985.html
honda heeft er al 1tje had met kardan.
staat ergens in de bergen vermoed ik aan de foto te zien
J
J