Hoi, zoals je merken kan ben ik nieuw op het forum, ik rij met een R1200RT en mijn vrouwtje met een GS650Funduro, na wat uurtjes op dit forum te hebben rond geneust heb ik gemerkt dat er soms wel toffe en simpele oplossingen worden gegeven. Nu heb ik ook een probleem en hoop dat iemand van jullie mij kan helpen. Ik heb mijn motor 2de hands gekocht met amper 8000km op de teller, na een paar honderd km merkte ik bij het opschakelen in de eerste 3 versnellingen( in 3de zelden) of bij het bruks dichtdraaien van de gas dat de motor wel eens knalde of zoals je noemen wil poffen,

. Ik ben er mee naar de garage geweest en ze hebben de motor gecincroniseert (10000km later een 2de maal)!!! Het is wel beter maar het blijft zich manifesteren, ik heb er inmiddels iets meer dan 22000km mee gereden( op 1 jaar ) en nog steeds dat storend geknal(nog nooit in panne gestaan).
Heeft er iemand ervaring mee of ook dit probleem, wat kunnen de gevolgen zijn, wat is er aan te doen(ander soort bougies??), heeft het schadelijke gevolgen???? Volgens de garage kan het geen kwaad!!!!?????
Alvasr bedankt voor te tips.
ps, wij reizen sinds 3 jaar met de motor en willen dit graag blijven doen zonder pech.
Grts
Ronny