hallo krakken
bij het naar rechtspinken slaat de motor af en brandstofmeter+verlichting ook !
heeft er iemand een elektrisch schema of een idee waar ik moet zoeken
grtjs stef
schokken motor bij rechts pinken 1150 GSA-2003
Moderator: GVN
-
John
- Contacteer:
Re: schokken motor bij rechts pinken 1150 GSA-2003
De kabelboom nakijken vanaf het handvat tot de electr.kast. Zeker waar die bandjes zitten of hebben gezeten. Op die plaats zit er zo goed als zeker kortsluiting.
hallo John
Moet er dan geen zekering stuk gaan ?
Is wel vreemd wanneer de pinker uitgaat loopt de motor terug effe tot ik de pinker afzet dan alles ok.
Ik zou eerder denken a.e.slecht contact ergens !?
Moet er dan geen zekering stuk gaan ?
Is wel vreemd wanneer de pinker uitgaat loopt de motor terug effe tot ik de pinker afzet dan alles ok.
Ik zou eerder denken a.e.slecht contact ergens !?
-
John
- Contacteer:
Of een te goed contact, maar dan op een plaats waar het niet mag.
Een zekering brand door als de gevraagde stroom groter is dan het vermogen van die zekering. Niet als ergens stroom weglekt over bvb een massa of andere gebruiker. Op die stuurhelft zit ook je dodemansknop en je startknop.
Dus ik hou het bij een kabeldraadje dat iets doet wat het niet mag.
Een zekering brand door als de gevraagde stroom groter is dan het vermogen van die zekering. Niet als ergens stroom weglekt over bvb een massa of andere gebruiker. Op die stuurhelft zit ook je dodemansknop en je startknop.
Dus ik hou het bij een kabeldraadje dat iets doet wat het niet mag.
Ik denk aan een slechte aarding van de hele cockpit/pinkers.
Als de pinker/cockpit slecht geaard is verandert de 0V voor alles naar 12V (via het lampje) , dit wil dan zeggen dat alle verbruikers aan beide zijden van hun voeding 12V krijgen (via de pinker). Aan beide zijden 12V betekent géén stroom en uitval van alles wat op dat ogenblik voeding krijgt.
Breng eens een extra aarding aan en volgens mij is dan je probleem verholpen,
philip
Als de pinker/cockpit slecht geaard is verandert de 0V voor alles naar 12V (via het lampje) , dit wil dan zeggen dat alle verbruikers aan beide zijden van hun voeding 12V krijgen (via de pinker). Aan beide zijden 12V betekent géén stroom en uitval van alles wat op dat ogenblik voeding krijgt.
Breng eens een extra aarding aan en volgens mij is dan je probleem verholpen,
philip