Nieuwe metode om snel uw band te herstellen.

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Coké

Re: Nieuwe metode om snel uw band te herstellen.

Bericht door Coké »

Klopt, dan moet je de plug er langs binnen uithalen en moet de band er dus af... Maar dat lijkt me wel sowieso de bedoeling als je je band wil laten herstellen of vulkaniseren. Heb je trouwens al eens geprobeerd om in een volledig platte band een wiek te steken? Dat kan miserie zijn zenne! :-|
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Coké schreef:... Heb je trouwens al eens geprobeerd om in een volledig platte band een wiek te steken? Dat kan miserie zijn zenne! :-|
Jawel, al meerdere keren, en da is idd effe klooien, maar nadien kon ik makkelijk de band oprijden, met de wiek er in. Een paddestoel is natuurlijk veiliger, maar ja
Kan mij voorstellen dat je in de gietende regen of in 't pikkedonker wel sneller terug op weg bent met die sleutelkes
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
CAT

Bericht door CAT »

De vraag is; hoe erg vertrouw jij op een herstelde band? De reparatiekit lijkt me ook wel wat. Je geraakt er allesinds mee thuis of direct tot een bandenboer. Ik vertrouw niet op een herstelde band. Een bandenboer die autobanden hersteld zal trouwens nooit een motorband willen doen.
Epica rocks my world
Coké

Bericht door Coké »

True, want meestal hebben ze er niet de juiste bandenmachines voor...
den_Ket

Bericht door den_Ket »

khem vandaag ne nieuwe achterband geplaatst omdak 10 dagen met een vijs in mijn band zat. om de 3 dagen moest ik mijne band laten opblazen.
Als je aant rijden bent en je krijgt opeens een nagel/schroef in je band, weet je da pas na een lange tijd omda de lucht toch zeer traag uit de band komt en probeer dan maar op een eenzame plaats die nagel eruit te krijgen om zo'n ding erop te zetten en hoelang blijf uwe band wel goe. en meestal als er een nagel erin komt is je band al bijna of meestal klets. khem da al 2 x voorgehad met ne versleten band ma niet met 1tje die ok is.
persoonlijk is da weggesmeten geld. als je weet da je band zeer traag leegloopt, kun je toch regelmatig bijpompen in een tankstastion en nadien ne nieuwe opzetten.
da spel is alleen goe vo de toeristen die moa rijden alst goe weer is, mo vo dagelijks vervoer is da bull peis ik.
Coké

Bericht door Coké »

Ik heb ook al wat ervaring met platte banden en moet u toch tegenspreken. Op mijn RS125 was de band nagelnieuw (minder dan 1000km) en op mijn ZX9R was hij zo'n 4000km ver (heb er uiteindelijk 8000km mee gedaan tot aan de slijtageblokken. Ik vermoed dat jouw nagel heel smal moet geweest zijn, want bij mij verloren de banden snel genoeg hun druk. De vijs in mijn ZX9R zette mijn band in minder dan een minuut op 0 bar... Ik heb mijn dealer mogen opbellen om me te komen helpen, al een geluk dat ik maar een kilometer of twee van hem stond...
CAT

Bericht door CAT »

Heb eens in een vijs gereden aan het werk met een splinternieuwe band. Band liep telkens heel langzaam leeg door een heel fijn gaatje. Telkens een dag tot hij plat stond. Zo eens een vulmiddel gebruikt dat je in je band moet spuiten. Nog een hele tijd mee gereden maar moest om de week lucht bij steken. Bij het vervangen van de band bleek aan de binnenzijde het product bijna helemaal verteerd, behalve de brol die aan mijn velg hing.
Epica rocks my world
Plaats reactie